Ärsyttävimpiä väärin kirjoitettuja sanoja?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein telkkariohjelmien tekstityksissä käytetään sanaa alentUva, kun tarkoitetaan alentAva: miksi noin?
Esimerkiksi alentuva on hän, joka alistuu. Alentava on hän, joka alistaa toista.
Juurikin noin, mutta kun siis jossakin telkkariohjelmassa on puhe alistAvasta ihmisestä, niin tekstityksessä lukee alentUva ihminen! Tämä on tapahtunut lukemattomia kertoja!
En voi ollenkaan käsittää miksi :D
Vierailija kirjoitti:
Banda on huvittavin:)
Hyvä on, keksin sen itse, koska minua ärsyttävät ihmiset, jotka kirjoittavat vaikka että panani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein telkkariohjelmien tekstityksissä käytetään sanaa alentUva, kun tarkoitetaan alentAva: miksi noin?
Esimerkiksi alentuva on hän, joka alistuu. Alentava on hän, joka alistaa toista.
Juurikin noin, mutta kun siis jossakin telkkariohjelmassa on puhe alistAvasta ihmisestä, niin tekstityksessä lukee alentUva ihminen! Tämä on tapahtunut lukemattomia kertoja!
Alentuu alempana olevaksi katsomansa tasolle.
Tosi moni listaa murresanoja eikä kirjoitusvirheitä.
Mua ärsyttää se, että lihota -sanan käytöstä aina joku älähtää, vaikka on kieliopillisesti täysin oikea muoto.
Vierailija kirjoitti:
Erilainen, sekunti
Mikäs noissa ärsyttää? Miten sinä ne kirjoitat?
Vierailija kirjoitti:
Erilainen, sekunti
Kirjoitatko itse erillainen vai erinlainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viellä
gynekologi
infulenssa
viitake
elämänkertaHämäännyinkö nyt jotenkin, kun en näe tuossa gynekologissa virhettä?
Ja mikä sana tuo "viitake" kuuluisi olla?
Hei nyt ehkä keksin! Kuuluisiko sen olla VIIKATE? Voiko joku tosiaan luulla viikatetta viitakkeeksi? Tämä oli jo mielikuvituksellinen.
Tuota gynekologia en silti edelleenkään tajua. Mikä siinä tuon kirjoittajan mielestä mahtaa olla väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viellä
gynekologi
infulenssa
viitake
elämänkertaHämäännyinkö nyt jotenkin, kun en näe tuossa gynekologissa virhettä?
Ja mikä sana tuo "viitake" kuuluisi olla?
Hei nyt ehkä keksin! Kuuluisiko sen olla VIIKATE? Voiko joku tosiaan luulla viikatetta viitakkeeksi? Tämä oli jo mielikuvituksellinen.
Tuota gynekologia en silti edelleenkään tajua. Mikä siinä tuon kirjoittajan mielestä mahtaa olla väärin?
Savolaiset käyttävät viitaketta. Samoin yksi yleinen pihapuu on pihjala.
Itselläni on college/gollege. Kun ajattelen koulua kirjoitan college. Vaatteita ajatellessa kirjoitan aina gollege ja tajuan sen vasta jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ylä-aste
Minua ärsyttää myös sanana koko yläaste, sillä sellaista ei ole olemassakaan. Se on alakoulu ja yläkoulu. Mikäli haluaa sanoa pidemmin, voi sanoa "peruskoulu, joka tarjoaa opetusta 7-9:nnen vuosikurssin oppilaille"
Vanilija ja vanilia, molemmat sanat saavat mulla höyryn nousemaan päästä. Purkin kyljessä lukee aivan selvästi joko vaniljasokeri tai vanilliinisokeri riippuen siitä, onko sokerin mausteena käytetty aitoa kamaa vai synteettistä. Tästä totaaliväärinkäsityksestä voi päätellä, että Suomessa on nykyään sisälukutaito rapautunut täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alentuva on nimenomaan ylenkatsova ja katsoo muita alaspäin. Näin olen sen itse oppinut. Halveksii alemmaksi katsomaan ihmisiä.
Viimeaikoina/lähiaikoina
Ei kirjoitusvirhettä, mutta lähiaikoina on tulevaisuutta ja viimeaikoina on menneisyyttä.