Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat ensi lauantaina 7 oikein tuloksella 1,2 miljoonaa euroa. Ensimmäiset viisi asiaa, jotka teet?

Vierailija
18.01.2018 |

Omat:

1. Maksan asunto- ja autolainan pois
2. Ostan loma-asunnon eteläisestä Euroopasta (ehkä Espanja, Ranska?)
3. Remontoin koko kodin ja ostan uudet huonekalut
4. Neuvottelen pankin kanssa sijoitusasioista niin, ettei tarvitse enää ikinä tehdä töitä
5. Irtisanoudun töistä. Ei sittenkään, tämän teen kyllä ihan ensimmäisenä :D

Kommentit (529)

Vierailija
21/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ostaisin vauva.fi sivuston.

2. poistaisin sen.

3. 

4.

5. 

Vierailija
22/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin komeeta metsää, ostaisin pienen hirsisen vanhan tönön, antaisin luonnonsuojeluun paljon, avittaisin lapsia ja keksisin mitä hyvää voisin vielä rahoilla tehdä. Ja tietenkin elelisin samallatavalla kuin tähänkin asti, ei ole tarvetta ostaa materiaa ja inhoan shoppailua  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksan opintolainaan pois.

2. Ostan kivan, avaran kerrostaloasunnon jostain kivan kaupungin kivasta kaupunginosasta.

3. Maksan äidilleni loman jonnekin lämpimään Aasian maahan ja menen mukaan.

4. Suoritan ajokortin ja hankin kivan auton.

5. Ostan itselleni jonkun kauniin rotukissan jota alan kuskaamaan näyttelyissä.

Suurimman osan loppurahoista varmaan sijoittaisin.

Vierailija
24/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miljoonalla paljon irtisanouduta, ellet ole 64 vuotias

Mun kuukausibruttopalkka on noin 2000€. Olen 37v. Vaikka saisin 2% palkankorotuksen vuosittain, niin eläkkeelle ehtiessäni (laskin 65-vuotiaaksi) olisin ehtinyt tienata vain 901 328 €. 

Hyvin voin irtisanoutua.

Vierailija
25/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. ostaisin vauva.fi sivuston.

2. poistaisin sen.

3. 

4.

5. 

Tää oli hyvä  :D Tuli mieleen Jari Tervo joka aikoinaan vastasi johonkin saman tyyppiseen kysymykseen jotta ostaisi Puuhamaan (muistaakseni) että saisi poistaa sen rasittavan mainoksen Mikko Alatalon rallatuksineen.

Vierailija
26/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Aletaan etsimään asuntoa

2. 2 uutta objektiivia kameraan

3. Vahakangastakki viileille keleille

4. Projektori leffojen katselua varten

5. Varmaan pitäisi miettiä loppurahojen sijoittamista jotenkin.

Vierailija
27/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen baariin juhlimaan ja iskemään jonkun naisen.

Vierailija
28/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. menisin hämilleni ja vähän änkäksikin, sitten vaan kikattelisin onnessani.

2. irtisanoutuminen

3. velat pois (-8000 €)

4. Kämpän remppa sisustussuunnittelijan avulla (kaikki uusiksi) tai muutto valmiiksi ehostettuun paremmalle paikalle. En oikein osaa sanoa vielä.

5. Sijoitussuunnitelma

Vierailija
29/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesoilisitko voitolla?

Vierailija
30/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kuukausibruttopalkka on noin 2000€. Olen 37v. Vaikka saisin 2% palkankorotuksen vuosittain, niin eläkkeelle ehtiessäni (laskin 65-vuotiaaksi) olisin ehtinyt tienata vain 901 328 €. 

Hyvin voin irtisanoutua.

Jos söisit sen pääoman elämiseen jo ennen eläkeikää, millä sinä sitten ajattelit eläkkeellä elellä? Ei kovin montaa satasta kuussa tipahda, jos 37-vuotiaana lopettaa työnteon.

Kyllä siihen sijoituksen koroilla mukavaan elämiseen valitettavasti se 1,5-2 M€ tarvitaan. Vapaa-ajan kasvaessa kasvaa myös menot. Tietysti, jos haluaa kärvistellä, niin vähemmälläkin selviää.

Vierailija
31/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kaikki täällä vastanneet jotain vanhuksia jos meinaavat 1,2 miljoonalla lopettaa työt ja pistää kaiken haisemaan? Mulla on 950 000€ osakesalkku enkä todellakaan ole tässä että nyt on millä mällätä ja helppoa elämää! Kyllä sitä vähän enemmän kuin 1,2 miljoonaa pitää olla että voi heittäytyä täysin tyhjän päälle. Ostat asunnon, kesähuvila ym. Niin sitten onkin rahaa jäljellä sen muutama sata tonnia. Silläkö on tarkoitu elättää perhe vuosia?

Hyväkorkoiseen sijoitukseen ja lainaerät suuremmiksi niin tienaa koko ajan rahaa.

Vierailija
32/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä makselemaan esim. vanhempien velkoja pois. Tulee kalliiksi, sillä verottaja kiinnostuu heti siitä, mistä rahat velkojen maksuun ovat tulleet. Siitä räpsähtää lahjaverot maksuun. En lottoa, ainoastaan laitan joskus Eurojackpotia, kun on kunnon potti, kuten nyt. Loton voitot liian pieniä.

Vierailija
33/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voin irtisanoutua.

Jos söisit sen pääoman elämiseen jo ennen eläkeikää, millä sinä sitten ajattelit eläkkeellä elellä? Ei kovin montaa satasta kuussa tipahda, jos 37-vuotiaana lopettaa työnteon.

Kyllä siihen sijoituksen koroilla mukavaan elämiseen valitettavasti se 1,5-2 M€ tarvitaan. Vapaa-ajan kasvaessa kasvaa myös menot. Tietysti, jos haluaa kärvistellä, niin vähemmälläkin selviää.

No pöh. Laittaisin toki tuon 1,2 miljoonaa euroa tuottamaan. Kyllä sillä pärjäisi eläkkeelläkin.

Irtisanoutuisin ensimmäisen 5 minuutin sisään voitosta.

Vierailija
34/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesoilisitko voitolla?

En lesoilisi, mutta tarjoaisin kaikille illan.

Vierailija
35/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kaikki täällä vastanneet jotain vanhuksia jos meinaavat 1,2 miljoonalla lopettaa työt ja pistää kaiken haisemaan? Mulla on 950 000€ osakesalkku enkä todellakaan ole tässä että nyt on millä mällätä ja helppoa elämää! Kyllä sitä vähän enemmän kuin 1,2 miljoonaa pitää olla että voi heittäytyä täysin tyhjän päälle. Ostat asunnon, kesähuvila ym. Niin sitten onkin rahaa jäljellä sen muutama sata tonnia. Silläkö on tarkoitu elättää perhe vuosia?

Hyväkorkoiseen sijoitukseen ja lainaerät suuremmiksi niin tienaa koko ajan rahaa.

AIvan. Ei tuo kovin suuri määrä rahaa ole, jos miettii koko elämää. Jos laskee kuukausituloikseen 1500€, niin tuo riittää noin 66 vuotta.

Vierailija
36/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona sijoitetaan. Ei tarvitse olla kummoinen sijoittajaguru päästäkseen tuottoon, jonka netto ylittää sen mitä pienipalkkaisesta työstä jää käteen. 

Vierailija
37/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla summalla pärjää n. 50 vuotta, jos käyttää vuodessa 20 000 euroa. Itse pärjään helposti 10 000-12 000 eurolla vuodessa.

Vierailija
38/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksan mökkilainan pois.

2. Maksan sisarusteni asuntolainat pois.

3. Ostan köyhille vanhemmilleni haluamansa asinnon.

4. Varaan meille kivan matkan.

5. Alan sijoittajaksi.

Vierailija
39/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,2 miljoonalla varmaan jatkaisin elämääni niin kuin tähän asti. En voisi varmaan edes ostaa mitään unelmataloa, kun pitäisi miettiä rahan riittämistä ja muita käytännön asioita. Töissäkin jatkaisin.

Mutta Eurojackpot ja 67 miljoonaa. Silloin ehkä jättäisin menemättä töihin.

Vierailija
40/529 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä irtisanoutuisin, koska puoliso jatkaisi töissä. Mies tykkää työstään ja haluaa tehdä töitä, minä en.

1,2 miljoonaa riittäisi erinomaisesti nykyisen asuntolainan maksuun ja loma-asunnon ostamiseen. Lopun voisi sijoittaa. Puolison tulot riittävät erinomaisesti meidän perheelle yksistään, mutta asuntolainaa ei tarvitsisi enää maksaa.