Lapsi sairastaa ja töihin olisi mentävä
Soitin aamulla työnantajalle, että pienin lapsista on kovassa kuumeessa (39°). Vastaukseksi sain, että nyt olisi pakko löytää joku hoitamaan lasta, koska työntekijöitä ei ole..
Olen 4n lapsen totaaliyh, eikä meillä ole mahdollisuutta saada ketään tänne lasta hoitamaan. Varsinkin nyt, kun toiseksi nuorinkin näyttää sairastuneen. Pienimmät kuitenkin iältään 1,5 ja 3v, eli aika pieniä vielä.
Miten tällainen tilanne nyt pitäisi hoitaa? Joku mlln hoitaja huomiseksi kotiin vai miten? Ei toi hoitajakaan ihan halvaks taida siivoojan palkalla tulla..
Lääkärin kirjoitti kuitenkin loppuviikon sairaslomaa.
Vaikea tilanne :( Mites itse toimisitte?
Kommentit (42)
Sanoi työnantaja mitä tahansa, sulla on oikeus pitää vapaata lapsen hoidon järjestymistä varten enintään 4 vrk.
Toivottavasti kuulut liitoon. Ota yhteys sinne jos et muka saa hoitaa pientä sairasta lasta kotona. Pidä puolesi.
Huoh, neljä lasta piti tehdä ilman turvaverkostoa ja kunnollisia tuloja. Niin makaa kuin petaa.
Palkka, lapsilisät ja elatukset pitäisi kyllä riittää sen lastenhoitajan palkaamiseen.
Legendaarinen miten toimisitte...ja pari muutkin koukkua. Ei jatkoon tälläkään kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, neljä lasta piti tehdä ilman turvaverkostoa ja kunnollisia tuloja. Niin makaa kuin petaa.
Palkka, lapsilisät ja elatukset pitäisi kyllä riittää sen lastenhoitajan palkaamiseen.
Aplodeja ap onnistuneesta provosta.
Lasten isä mielenterveys- päihdeongelmainen, ei edes tapaa lapsiaan. Enkä kyllä häneen millään muotoa luottaisikaan.
Kiitos asiallisista vastauksista. Mitä muihin tulee, niin tosiaan makaan niinkuin petaan, koska kaikkihan pystyvät suunnittelemaan elämänsä täysin etukäteen.
Enkä valita, vaan mietin, miten pystyn huomisen työpäivän järjestämään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lasten isä mielenterveys- päihdeongelmainen, ei edes tapaa lapsiaan. Enkä kyllä häneen millään muotoa luottaisikaan.
Kiitos asiallisista vastauksista. Mitä muihin tulee, niin tosiaan makaan niinkuin petaan, koska kaikkihan pystyvät suunnittelemaan elämänsä täysin etukäteen.
Ap
Palkkaamalla sen hoitajan.
Miten joku palkkaa ap. N kaltaisen ihmisen?
Olisin sairaslomalla, työntekijän tehtävä ei ole ratkaista työnantajan ongelmaa.
Juu ei kannata palkata naisia....
Aaduska kirjoitti:
Soitin aamulla työnantajalle, että pienin lapsista on kovassa kuumeessa (39°). Vastaukseksi sain, että nyt olisi pakko löytää joku hoitamaan lasta, koska työntekijöitä ei ole..
Olen 4n lapsen totaaliyh, eikä meillä ole mahdollisuutta saada ketään tänne lasta hoitamaan. Varsinkin nyt, kun toiseksi nuorinkin näyttää sairastuneen. Pienimmät kuitenkin iältään 1,5 ja 3v, eli aika pieniä vielä.
Miten tällainen tilanne nyt pitäisi hoitaa? Joku mlln hoitaja huomiseksi kotiin vai miten? Ei toi hoitajakaan ihan halvaks taida siivoojan palkalla tulla..
Lääkärin kirjoitti kuitenkin loppuviikon sairaslomaa.
Vaikea tilanne :( Mites itse toimisitte?
Olisti vaan vastannut että "voitko ilmoittaa heti kun löydät hoitajan?"
Kun mä oon sairas ja sentakia sairauslomalla, en todellaan mieti, miten työmaalla pärjäävät.
Vierailija kirjoitti:
Olisin sairaslomalla, työntekijän tehtävä ei ole ratkaista työnantajan ongelmaa.
Onko ap sairas? Lapsen kanssa voi jäädä hoitovapaalle siksi aikaa, että saa lapsen hoidon järjestetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPalkkaamalla sen hoitajan.
Ei. Jos aloittajalla on lain mukaan oikeus jäädä järjestämään sairaan lapsen hoitoa (= ekoina päivinä jäädä kotiin lapsen kanssa), niin miksi _hänen_ pitäisi palkata joku hoitaja tossa vaiheessa?
Työehtosopimuksessa lukee montako päivää saat olla töistä pois tuon hoidon järjestämiseksi.
Se on ihan työntantajien omaa typeryyttä jos henkilökunta on niin alimitoitettu että ei selvitä tavanomaisista poissaoloita, joita vääjämättä tulee.
Huoh, eikä kenenkään mieleen juolahtanut tuossa isä-asiassa, että lasten isä on vaikka saattanut olla kuollut? Aina huudellaan provoa ja haukutaan lasten tekeminen ilman turvaverkostoa.. Mulla tuon kaltainen tilanne n. kymmenen vuotta sitten, kolme pientä lasta ja mies kuoli. Turvaverkot toisilla paikkakunnilla. Vitsit olivat yh:na ollessa välillä vähissä, mutta asiat lutviutuivat aina jotenkin. Tämä ohi otsikon.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä oon sairas ja sentakia sairauslomalla, en todellaan mieti, miten työmaalla pärjäävät.
Olisiko aiheeseen mielipidettä? Aloittajan ei ole sairas, eikä voi jäädä sairauslomalle. Hoitovapalle hän voi jäädä lapsen hoidon jär-jes-tä-mi-sek-si.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kannata palkata naisia....
Haha, ihan sama tilanne on miehilläkin.
Ja onnea sen siivousfirman perustajalle, joka päättää tän ongelman välttääkseen palkata vain miehiä. 😆
Vaadi että työnantaja maksaa hoitajan jos työnantajan mielestä et saa hoitaa sairasta lasta kotona.
Siivoojan palkalla ei maksella palkkaa lastenhoitajalle.