Miten sinusta tuli ylipainoinen?
Kommentit (93)
Lihoin lapsena koska olin vakavasti laiminlyöty. Kotona ei ollut aikuisia eikä ruokaa, joten varastin kolikoita vanhempieni vaatteiden taskuista ja kävin itse kaupassa. Tietenkin ostin masentuneena lapsena karkkia enkä porkkanoita. Kiusattuna ja ahdistuksesta kärsivänä en käynyt ulkona leikkimässä vaan makasin jatkuvasti joko sohvalla telkkaria katsomassa jos olin yksin tai veljeni kanssa kahdestaan, tai piilossa omassa sängyssä jos jompi kumpi vanhempi oli kotona.
En pääse tästä millään pysyvästi eroon kiduttamatta itseäni. Sairastuin syömishäiriöön mutta selvisin säikähdyksellä ja sitten lihoin takaisin. Lääkärit suosittelee läskiyteen tyytymistä, sanovat sen olevan terveydelleni parhaaksi tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Olin laiha/normaalipainoinen ja keksin alkaa nuorena laihduttaa. Laihduinkin mutta vuosien varrella se johti lihomiseen, ilmeisesti totuttelin syömään liian vähän ja sitten syömään iltaisin liikaa tms. Tai sitten aineenvaihdunta ja/tai suolistobakteerit menivät tuossa sekaisin. Eli syytän syömishäiriötä, jonka taas aiheuttivat yhteiskunta sekä vanhempani (jotka olivat huolissaan painostani vaikka olin laiha lapsi ja nuori). Että v*ttu että vituttaa kun joku ulkopuolinen kommentoi kilojani, olen "lievästi ylipainoinen".
Tämä mullakin. Olisivat vaan antaneet olla pyöreä lapsi, kilot olisivat varmaan lähteneet itsestään kun aikuisena olisin alkanut ottaa itse JÄRKEVÄSTI vastuuta ja liikkua. Mutta ei, läskejähän autetaan parhaiten nöyryyttämällä, kiusaamalla ja häpäisemällä. Myös vanhempien ja terveydenhoitajien toimesta.
Mulla on myös ihan se, että syön liikaa herkkuja kulutukseen nähden. Lohtusyömistä ja/tai palkintosyömistä, ihan mikä vaan käy syyksi, että voi ottaa jotain hyvää.
Ja varmaan kyllä iän myötä aineenvaihdunnan hidastuminen on edistänyt lihomista. Neljänkympin jälkeen on kiloja alkanut kertymään kiihtyvällä tahdilla vaikka yhtä epäterveellisesti olen aina syönyt. Nyt ylipainoa n. 20 kg.
Otin liikaa aurinkoa. Fotoneillakin on massa ja kilot kertyy kun riittävän kauan makkaa.
Viisi vuotta kestänyt neuroleptilääkitys, jota söin koska pelkäsin turhaan unensaantia.
Kyllähän nyt jokaisen aikuisen pitäisi ymmärtää että vanhetessa on kiinnitettävä enemmän huomiota annoskokoihin ja energiantarpeeseen, moni jatkaa samanlailla syömistä kun parikymppisenä ja luulee että tunnin kävelylenkki päivässä tai pari ryhmäliikunta tuntia viikossa auttaa painonhallinnassa ja sitten voi hyvällä omallatunnolla heittäytyä sohvalle syömään herkkuja.
Autolla kuljetaan ihan parin kilsankin matkat ja hissiä käytetään kun pitää päästä toiseen kerrokseen.
Siinähän lihoatte sitten, mutta älkää syyttäkö siitä muuta kun omaa selkärangattomuutta tai laiskuutta, poissulkien sairaat ihmiset jotka eivät oikeasti pysty vaikuttamaan painonnousuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin laiha/normaalipainoinen ja keksin alkaa nuorena laihduttaa. Laihduinkin mutta vuosien varrella se johti lihomiseen, ilmeisesti totuttelin syömään liian vähän ja sitten syömään iltaisin liikaa tms. Tai sitten aineenvaihdunta ja/tai suolistobakteerit menivät tuossa sekaisin. Eli syytän syömishäiriötä, jonka taas aiheuttivat yhteiskunta sekä vanhempani (jotka olivat huolissaan painostani vaikka olin laiha lapsi ja nuori). Että v*ttu että vituttaa kun joku ulkopuolinen kommentoi kilojani, olen "lievästi ylipainoinen".
Tämä mullakin. Olisivat vaan antaneet olla pyöreä lapsi, kilot olisivat varmaan lähteneet itsestään kun aikuisena olisin alkanut ottaa itse JÄRKEVÄSTI vastuuta ja liikkua. Mutta ei, läskejähän autetaan parhaiten nöyryyttämällä, kiusaamalla ja häpäisemällä. Myös vanhempien ja terveydenhoitajien toimesta.
Aivan varmasti! Ja itse olin siis vielä laiha. Että kiitos vain vanhemmat!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt jokaisen aikuisen pitäisi ymmärtää että vanhetessa on kiinnitettävä enemmän huomiota annoskokoihin ja energiantarpeeseen, moni jatkaa samanlailla syömistä kun parikymppisenä ja luulee että tunnin kävelylenkki päivässä tai pari ryhmäliikunta tuntia viikossa auttaa painonhallinnassa ja sitten voi hyvällä omallatunnolla heittäytyä sohvalle syömään herkkuja.
Autolla kuljetaan ihan parin kilsankin matkat ja hissiä käytetään kun pitää päästä toiseen kerrokseen.
Siinähän lihoatte sitten, mutta älkää syyttäkö siitä muuta kun omaa selkärangattomuutta tai laiskuutta, poissulkien sairaat ihmiset jotka eivät oikeasti pysty vaikuttamaan painonnousuun.
Ja sinunkin piti tulla tänne pätemään vaikka et tajua asiasta mitään eikä ketju ole sinulle suunnattu.
t. syömishäiriön lihottama
Koska yhteiskunta,kaverit,vanhemmat, faceboom,ig,lääkkeet,diagnoosit.
Ruuan lappamisella omaan suuhun itse vapaaehtoisesti ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lihoatte sitten, mutta älkää syyttäkö siitä muuta kun omaa selkärangattomuutta tai laiskuutta, poissulkien sairaat ihmiset jotka eivät oikeasti pysty vaikuttamaan painonnousuun.Ja sinunkin piti tulla tänne pätemään vaikka et tajua asiasta mitään eikä ketju ole sinulle suunnattu.
t. syömishäiriön lihottama
Et tainnut lukea loppuun saakka, syömishäiriöhän on sairaus, joten sinulla on ihan oikea syy.
Antipsykoottisten lääkkeiden takia, näitä määrätään nykyään kuin nallekarkkeja ihan jokaiseen perkeleen pieneenkin vaivaan, joihin on niille tarkoitetut lääkkeet jo olemassa. Vituttaa ettei psykiatrit maininneet tästä sivuvaikutuksesta yhtään mitään. Enkä halua kuulla sitä vammaista paskaa että "ei lääkkeissä ole kaloreita". No ei olekaan, mutta nämä lääkkeet hidastavat aineenvaihduntaa ihan tuhottomasti ja tekevät pahan nestepöhön kehoon. Onneksi olen sittemmin kyennyt laihduttamaan hieman, mutta tiukkaa se tekee kun ei meinaa kroppa toimia kunnolla. Ihan hirveää myrkkyä, johon ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.
Söin liikaa suklaata ja muita herkkuja. Elämä ahdisti, söin suklaalevyn päivässä pahaan olooni. Kahden vuoden aikana tullut 7 kg. Bmi yli 25.
laskiaispulla kirjoitti:
Ruuan lappamisella omaan suuhun itse vapaaehtoisesti ei ole mitään merkitystä tässä asiassa.
Blaa blaa, ei kaikki liho ylensyömisen takia. Monet lääkkeet aiheuttavat metabolista oireyhtymää ja voimakasta lihomista ja mm. kortisoni turvottaa ihan sairaan paljon. Ihan asia erikseen ne ihmiset, jotka syövät liikaa.
laskiaispulla kirjoitti:
No mitä niiden sitten pitäisi sanoa, joiden kohdalla oikeasti ei ole kyse ihan pelkästä laiskuudesta, ahneudesta ja rappiollisuudesta, kun läskejä haukutaan?
Nautin pari gotler tankoa päivässä liikaa. Sitten juon pullotettua voisulaa tauoilla uidessani coca colalla täytetyssä altaassani.
Söin psykoosilääkettä ja lihoin vuodessa 20 kg. Tuota ennen olin aina ollut hoikka. Olin väsynyt zombie, nukuin paljon enkä siis liikkunut, ja ruokakin oli eineksiä kun ei jaksanut itse laittaa. Kun lääkitys vaihdettiin, melkein kaikki kilot lähtivät. Sittemmin olen jojoillut muutaman vuoden välein, mutta saanut kertyneet kilot pois. Nykyisin olen melko lääkekriittinen ja psykiatri saa esittää joka lääkkeelle hyvät perustelut.
Juon pullon viiniä joka päivä. Siitä kertyy kaloreita.
Hei ap.
Miten sinusta tuli noin tyhmä??
eikö nyt hyvä ihme mikään hälytä jos maanataina puntari näyttääxx ja lauantaina kilon enempi tms miksei kukaan puutu itse siihen ajoissa
itse sinä vartioit painoasi ei kukaan muu
ei tarvitse ihmetellä että puoliso siirtyy autotalliin ns askareisiin ja vetelee sielä keppanaa ja muistelee hoikkaa vaimoaan jota oli kiva painaa joka asennosta, nykyään vaan yhdestä ja silloinkin tuntuu kuin hytkyisi 20cm patjalla hetekalla voi itku
Hitto että tämä lause auttaa meitä entisiä anorektikkoja!
t. 57