Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltalapsuuden omaavat: mikä on ollut pienin syy saada selkäsauna?

Vierailija
17.01.2018 |

Tämä siis spin-off ketju tuohon väkivaltainen mies - ketjuun. Mistä mitättömyyksistä sait lapsena selkäsaunan? Selkäsaunaksi luettakoon kaikki pikku luunappia isommat ”interventiot”.

Minua on hakattu remmillä, risulla, sähköjohdolla, mattopiiskalla ja kepillä mm seuraavista:
- maitolasi kastui vahingossa
- kengät oli epäjärjestyksessä kenkätelineessä
- olin veljen kanssa hippaa ja matot meni kurttuun
- paiskasin jääkaapin oven ”liian kovaa ja väärin” kiinni
- uskalsin olla jostain eri mieltä isän kanssa
- katsoin isää mukamas jotenkin pahasti
- kun sain kokeesta kerran seiskan (aina piti olla 9 tai 10)

Ja kyllä,, koko lapsuus oli pelkoa ja kauhua täynnä kun isä oli raivohullu despootti jolla napsahti aina vähän väliä pikkuasioista. Sitten hakattiin lapset niin ettei pystynyt kunnolla istumaan viikkoon. Koulussa ope näki piiskausjäljet mutta ei tehnyt mitään asialle, 70-80luvulla lapsen hakkaaminen oli ”perheen sisäinen asia”. Isä on hullu vieläkin, yhtään ei ole meno rauhoittunut vaikka jo yli seitsenkymppinen.

Kommentit (513)

Vierailija
501/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut isältäni selkäsaunoja enkä muista syytä hänen käyttäytymiseensä, mutta ihan taaperosta asti isä kutitti minua. Hän oli aika juoppo ja ehkä joku naksahti aina välillä päässä. Isona miehenä hän piti minua toisella kädellä aloillaan ja toisella kutitti niin kauan että menin aina paniikkiin ja aloin itkemään. Joskus välillä hyperventiloin ja menin tajuttomaksi, kaikki musteni.

Naisistuessani 11 vuotiaana hän alkoi kutittamaan ja kiusaamaan minua äitipuoleni kanssa. Toinen piti kiinni ja toinen kosketteli "sieltä".

Muistin vain tässä yhtenä päivänä, yhtäkkiä bussissa istuessani että äitipuoleni yritti laittaa samalla sormet sisälleni kun isä piti minua lattialla kiinni ja kutitti.

Menen vieläkin ihan hirveään paniikkiin jos joku koskee minuun nykyään yhtäkkiä tai jos joku poikaystävä on vaikka flirttailumielessä yrittänyt mukasöpösti kutittaa. Menen aivan sekaisin ja lukkoon, mutten muista että varsinista hyväksikäyttöä olisi lapsena ja nuorena tapahtunut.

Mutta kutittamis-kidutus sattoi alkaa yhtäkkiä ihan milloin tahansa, ilman ennakkovaroitusta.

Näin isäni viimeisen kerran 13-vuotiaana.

Nyt olen 30.

Olen miettinut käytetäänkö kutitusta kuinka yleisesti "fyysisenä kurituksena" vai olikohan kyseessä pelkkä seksualinen valtafetissi?

Onko muita kutituksesta järkkyneitä?

Se todella on fetissi. 

Pari vähän nyrjähtänyttä miestä on yrittänyt tehdä minullekin samaa. Sitä pidettiin lähinn  viattomana leikkinä. 

Perheessämme oli myös epämääräiset rajat sille, mikä oli sopivaa ja mikä ei.

Vierailija
502/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosvoroope laulut . Ryövärit on Arabiasta aina tullut nytkin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton takapenkillä leikin lapsena sellaista, että sormia taputtelin korvien päällä niin, että äänet pätki. Se oli kivaa. Isä ei siitä tykännyt, vaan löi yhtäkkiä etupenkiltä nyrkillä naamaan. Olin alle 10.

Varmaan löi juu😒 sitä ollaan ojassa aika nopeasti jos autossa tollasta sähelletään

Vierailija
504/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISÄPUOLI ON ÄIDIN UUDET MIESYSTÄVÄT JOTKA Rais kaa äidin lapset kun ne ei ole hänen. Ei väliä.   Muut miehet on vihollisia .  Otetaanko miehinen näkemys evakuoituihin 1945 pilkkalaulu tehty miten kasakka tataari nai reessä olevat pakolaiset äidin ja tyttären.  Googlaa evakkoREKI laulun sanat .  Sanat. 

Vierailija
505/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omat vanhemmat  luojan kiitos mutta kaverin  isä! Olin kuskina kun kaveri kävi  iäkkäälle isälleen kaupassa ja apteekissa,odotin autossa ja suu katsoin kun tämä kävelytuen kanssa ulos vaappuva vanha ukko alkoi huitoa kaveriani toisella kädellä ja lopulta repi kaveria takista niin  että kaverin piti tuupata ja sinne lensi ukko vaakatasossa . Kaveri juoksi autoon ja sanoi "se nousee kyllä tai voit mennä nostamaan, jos haluat turpaasi!" En mennyt kun näin taustapeilistä, miten ukko kömpi istumaan ja kiroilu sekä huuto kuului autoon asti.

Luulin muistisairaudeksi mutta kaveri sanoi,että on aina ollut sellainen  hullu. Ilmeisesti vihaa isäänsä mutta kokee velvollisuudeksi auttaa.

Vierailija
506/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairaita juttuja täällä. Tekisi taas hyvää lueskella jonkin sellaisen, jonka mielestä välejä vanhempiinsa ei saisi koskaan katkaista.

Seurustelin aikoinaan yhden tällaisen kanssa. Lopulta kyllästyin ja totesin, että mulla ei ole mitään menetettävää tämän ihmisen suhteen, joten järjestin kesälomareissun, jolla sai sitten maistiaisia siitä, mitä tässä maassa tapahtuu päivittäin. Lähdettiin kesken reissun kotiin, kun eräällä alkoi olla epämukava olo, ja erottiin aika pian puhumatta juuri koskaan siitä, mitä reissussa näki. Kerran ihmetteli, miten voin vaan istua ilme värähtämättä, kun joku raivoaa hullun lailla. Niinpä niin. Oisko vaikka vuosikymmenten kokemus, jonka jälkeen ei voi enää edes ottaa raivoamista tosissaan varsinkaan, kun tällä yhdellä ei ole enää varaa tehdä yhtään mitään tai löytää itsensä valtion hotellista pidemmältä lomalta. 

Vierailija
507/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton takapenkillä leikin lapsena sellaista, että sormia taputtelin korvien päällä niin, että äänet pätki. Se oli kivaa. Isä ei siitä tykännyt, vaan löi yhtäkkiä etupenkiltä nyrkillä naamaan. Olin alle 10.

Varmaan löi juu😒 sitä ollaan ojassa aika nopeasti jos autossa tollasta sähelletään

Aika monta kertaa ollaan meinattu olla vastaantulevan auton nokassa, kun vanhemman mielestä ei olla käyttäydytty reissun aikana tarpeeksi hyvin tai joku on kehdannut ohittaa hänet vaikka ajaa ylinopeutta.

Vierailija
508/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti.

Vierailija
509/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs nyt riidelkö. Asiat voi selvittää puhumallakin.

Vierailija
510/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä kahdeksan vuotta vanha keskustelu nousi yhtäkkiä kärkeen?

Joku löysi, koki omakseen ja kommentoi. Valitettavasti iätön aihe.

Vierailija
511/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seisoin "väärässä paikassa" omakotitalomme pihalla. Äiti suuttui ja taas tuli selkäsauna. Jokapäiväistä. Hän ei pystynyt mihinkään muuhun, sanalliseen kommunikointiin.

Vierailija
512/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini yritti tappaa minut koska ikkuna oli säröillå

Vierailija
513/513 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeltäni sain turpaan milloin mistäkin syystä. Yleensä aina silloin, kun hänelle oli tullut paha mieli vaikka koulussa tai konflikti opettajien kanssa. Silloin riitti kotona ihan mikä tahansa asia, mistä hän nyt saattoi ärsyyntyä minulle. Hakkasi aina silloin, kun vanhemmat ei ole näkemässä ja kiristi olemaan hiljaa.  Ei enää akuistuttuaan hakannut ketään, koska ymmärsi, että joutuu vastuuseen, mutta on henkisesti väkivaltainen esim. puolisoaan kohtaan. Kun henkisestä väkivallasta tuli rangaistavaa, niin hän kehitti omia tapojaan vttuilla muille. Voi aina sitten vedota milloin mihinkin. JOtkut ihmiset vaan syntyy paskoiksi. 

Näistä harvemmin puhutaan, mutta sisarusväkivalta voi olla hyvin tuhoisaa. Olen joutunut kokemaan sitä sairaanloista mustasukkaisuutta ja väkivaltaa aivan pienestä - siis konttaamisiästä asti. Onneksi minusta tuli riittävän vahva, siis myös fyysisesti. Eihän tuollaiset mulkut käy kuin heikompien päälle. Kerran aikuisena tuo patoutunut raivo sisälläni karkasi ja osat vaihtuivat. En ole asiasta ylpeä, mutta uskomaton energia siihen liittyi ja kyyti oli aikamoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan