Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V...ttaa kun pidetään laiskana työttömyyden takia.

Vierailija
17.01.2018 |

Lähetän hakemuksia sitä mukaan mitä niitä työpaikkoja tulee. Seuraan työkkärin sivuja ja muita kanavia aktiivisesti. Jokainen työhakemus on siisti, erikseen räätälöity ja joskus kaverilla oikoluetettu ihan varmuuden vuoksi. Silti en saa töitä, vaikka olen päässyt työhaastatteluihin asti monta kertaa.

Useilla ei ole MITÄÄN käsitystä siitä millaista työnhaku on tänä päivänä. Yksi sukulainen ehdotti "sähän voisit hakea tuohon naapurikaupunkiinkin avautuvia paikkoja, varmasti tärppää". Niin, olen hakenut joka ikistä sinne avautuvaa paikkaa työnhaun alusta alkaen, ei tärppää. Toinen kysyi miksi en ole töissä, ja katsoi ihmeissään kun sanoin etten pääse töihin. Ja yksi toinen oli ihmetellyt selkäni takana mitä vikaa minussa on kun en kelpaa töihin.

Tämä ei oikeasti ole kivaa, jos joku työssäoleva työttömistä valittava haluaa vaihtaa paikkoja kanssani niin siitä vaan. En kestä neljän seinän sisällä istumista, eikä niitä kivoja juttujakaan voi tehdä vaikka on vapaa-aikaa. No miksi ei? No kun ei ole sitä rahaa, eli töitä. Elämä on tauolla kun ei ole kunnon tulonlähdettä, ja tässä oikein tuntee miten tylsyys syö mielenterveyttä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon niitä joita sama asia vituttaa.

Silloin kun ei ole töitä, olisi aikaa tehdä kaikkea mutta kun ei ole "pelinappuloita" jotta voisi tehdä mitään.

Millä alalla mahdat olla?

Talvesesonkiin etsitään pohjoiseen väkeä monenlaiseen työhön. Sieltä voisi pieneksi kaudeksi tärpätä, jos haluat maisemanvaihtoa. Sesonkilaisille on majoitukset siellä jne. Mutta tää oli nyt vaan ehdotus.

Vierailija
2/2 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle, oikeesti.

Olen itse onnellisesti saanut tehdä koko ikäni töitä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, milloin työpaikka lähtee alta. Lyhyen ajan olin työttömänä joksus 90-luvun loppupuolella ja 2000 luvun alkupuolella ja ne pienet pätkätkin ahdisti.

Olin sen takia silloisen työttömyystoimiston kursseilla ( mitään en niistä saanut...mutta) ja koko ajan olin aktiivinen. Tein sitten kaikkea mitä vaan suinkin pystyin ( siivosin, olin avustajana, kerho-ohjaajana ..) ja sitten aina lykästi. Nyt olen ollut saman työnantajan palveluksezssa 12 vuotta.

Leipä on ehkä pitkä, mutta kapea. Työttömänä olisi aikaa tehdä jotain, muttei rahaa ja nyt on vähän rahaa muttei jaksa mitään, kun kaikki energia menee työhön. Eläkettä odotellessa :) Ja sulle kaikkea hyvää ja sitä työpaikkaa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla