Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koin tänään seksuaalista ahdistelua työhaastattelussa. Ilmoitanko työkkärille, vaikka en itse nosta tukia?

Vierailija
16.01.2018 |

Jatkuvasti nyt puhutaan tästä #metoo- ilmiöstä ja seksuaalisesta ahdistelusta, jota en itse ole osakseni vielä tainnu ikinä työelämässä kokea. Ollut vähän asennekin ehkä, että liioitellaan jne. Noh, tänään koitti sitten se päivä. Ensinnäkään ei mitään varsinaisesti kysytty liittyen hakemaani työhön. Minua haastatteli yksi henkilö, joten muita ei ollut kuulemassa. Kyseltiin, asunko yksin, millä maksan vuokrani (perään sitten heti sanoo, "nii rahalla tietysti"). Lopuksi alettiin ehdottelemaan pussailua ja että en tiedä, pitäskö tässä sit alkaa sua pussailemaan, että suostut tähän ja tähän. Pokkana toisti pari kolme kertaa samaa. Lähdin lopulta itse paikalta vain pois.

En itse nosta työttömyyskorvausta, enkä ole heidän asiakkaana ikinä ollut, mutta kannattaisiko tällaisesta ilmoittaa vähintään sinne? Ettei kukaan päädy karenssiin, kun ei suostu tuollaista paikkaa ottamaan vastaan?
Oletteko itse kokeneet jo työhaastatteluvaiheessa epäsoveliasta käytöstä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kerro täällä firman nimeä?

Vierailija
42/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi asettaa koko yritystä huonoon valoon, koska tämä rekrytoija ei ole varsinaisesti yrityksessä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi asettaa koko yritystä huonoon valoon, koska tämä rekrytoija ei ole varsinaisesti yrityksessä töissä.

No sitä suuremmalla syyllä on syytä kertoa, jos on vielä jostain rekrytointifirmasta.

Tietenkin jos juttu ei pidäkään paikkaansa, niin silloin ei kannata mitään nimiä mainita...

Vierailija
44/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä suuremmalla syyllä on syytä kertoa, jos on vielä jostain rekrytointifirmasta.

Tietenkin jos juttu ei pidäkään paikkaansa, niin silloin ei kannata mitään nimiä mainita...

Miksi alkaisin tuollaista valehtelemaan? Jos jutun keksisin niin varmasti olisin värittänyt tarinaa erittäin paljon lisää. Kerroinhan että yrityksen tj saapui paikalle ja kerroin tyypin käytöksestä, joka kielsi aivan kaiken. Tj oli aivan hiljaa (hämmentynyt?) ja lähdin menemään.

Vierailija
45/45 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran keskisuuren kotikaupunkini TE-toimiston oman keikkavälityksen työntekijän haastateltavana. Haastattelijamies oli lähempänä eläkeikää, minä 28-vuotias.

Haastattelussa kysyttiin onnistuuko vuorotyö ja haittaako, jos herätys on aamulla jo seiskaksi töihin. Tuon kysyttyään mies yhtäkkiä iski silmää, virnisti ja sanoi, että olisi ihanaa herätä vierestäni, vaikka ei voisi silloin kyllä luvata, että ehtisin seiskaksi töihin.

Haastattelun jälkeen soitin miehen esimiehelle ja kerroin mitä oli tapahtunut. Esimies (myöhäiskeski-ikäinen mies) purskahti nauramaan ja vähätteli haastattelijan olevan 'persoona'. Kun jatkoin ihmettelyä, esimiehen äänensävy muuttui ärtyneeksi ja hän käski viittaamaan flirtille kintaalla, niin kuin muutkin tuon 'persoonan' kohdalla tekevät.

Minut leimattiin huumorintajuttomaksi ja ahdistelija sai jatkaa kuten ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi