Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koin tänään seksuaalista ahdistelua työhaastattelussa. Ilmoitanko työkkärille, vaikka en itse nosta tukia?

Vierailija
16.01.2018 |

Jatkuvasti nyt puhutaan tästä #metoo- ilmiöstä ja seksuaalisesta ahdistelusta, jota en itse ole osakseni vielä tainnu ikinä työelämässä kokea. Ollut vähän asennekin ehkä, että liioitellaan jne. Noh, tänään koitti sitten se päivä. Ensinnäkään ei mitään varsinaisesti kysytty liittyen hakemaani työhön. Minua haastatteli yksi henkilö, joten muita ei ollut kuulemassa. Kyseltiin, asunko yksin, millä maksan vuokrani (perään sitten heti sanoo, "nii rahalla tietysti"). Lopuksi alettiin ehdottelemaan pussailua ja että en tiedä, pitäskö tässä sit alkaa sua pussailemaan, että suostut tähän ja tähän. Pokkana toisti pari kolme kertaa samaa. Lähdin lopulta itse paikalta vain pois.

En itse nosta työttömyyskorvausta, enkä ole heidän asiakkaana ikinä ollut, mutta kannattaisiko tällaisesta ilmoittaa vähintään sinne? Ettei kukaan päädy karenssiin, kun ei suostu tuollaista paikkaa ottamaan vastaan?
Oletteko itse kokeneet jo työhaastatteluvaiheessa epäsoveliasta käytöstä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ilmoitat asiasta!

Vierailija
2/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoita niin muiden ei tarvitse kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita firmaankin, ellei sinua haastatteleva ollut ylin henkilö firmassa.

Vierailija
4/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, tuo oli jo törkeää..

Vierailija
5/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ilmoitat, ettei joko hädänalainen saa tuollaisen niljakkeen takia karenssia.

Vierailija
6/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan joo. Siis aivan uskomatonta, että vielä tällä aikakaudella käyttäydytään noin. Tyyppi oli tosin 55v paikkeilla ja ilmeisesti hyvin vaikutusvaltainen, monen yrityksen hallituksessa osakkaana. Kuinka tyhmänä se mua piti. Saako työhaastattelut muuten äänittää "salaa"?

Vierailija
7/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ilmoittaa poliisille. Itse olisin helposti johdateltavana päätynyt johonkin casting coach videoon :(

Vierailija
8/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärikös noita ahdisteluja nykyjään hoitaa? jotenkin kuvitellut että pitäs ilmottaa johonkin muualle kun sinne mutta mene ja tiedä sit

Vierailija
9/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa seksuaalisesta ahdistelusta ollut kyse. Vaan kaveri yritti lahjoa suudelmilla sinua suostumaan heidän ehtoihinsa.

Vierailija
10/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti nyt puhutaan tästä #metoo- ilmiöstä ja seksuaalisesta ahdistelusta, jota en itse ole osakseni vielä tainnu ikinä työelämässä kokea. Ollut vähän asennekin ehkä, että liioitellaan jne. Noh, tänään koitti sitten se päivä. Ensinnäkään ei mitään varsinaisesti kysytty liittyen hakemaani työhön. Minua haastatteli yksi henkilö, joten muita ei ollut kuulemassa. Kyseltiin, asunko yksin, millä maksan vuokrani (perään sitten heti sanoo, "nii rahalla tietysti"). Lopuksi alettiin ehdottelemaan pussailua ja että en tiedä, pitäskö tässä sit alkaa sua pussailemaan, että suostut tähän ja tähän. Pokkana toisti pari kolme kertaa samaa. Lähdin lopulta itse paikalta vain pois.

En itse nosta työttömyyskorvausta, enkä ole heidän asiakkaana ikinä ollut, mutta kannattaisiko tällaisesta ilmoittaa vähintään sinne? Ettei kukaan päädy karenssiin, kun ei suostu tuollaista paikkaa ottamaan vastaan?

Oletteko itse kokeneet jo työhaastatteluvaiheessa epäsoveliasta käytöstä?

Nämä paskiaiset sitten pokkana ruikuttaa suureen ääneen  "kun ei työttömälle työ kelpaa".

Ilmoita ilman muuta, voit pelastaa jonkun ujon ja epävarman nuoren joka hakee ekaa työpaikkaa eikä uskalla sanoa ääneen ei.

Kepillähän toi sika koitti jäätä kuinka pitkälle voi mennä ennenkuin häivyt.

Jotkut nimittäin lamaantuu ja sitte sitä ollaankin jo iholla.

Vierailija
11/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on oltu samassa paikassa. Te-toimisto pakotti hakemaan ja olin jopa haastattelussa. Samaa paskaa. Sain karenssia kun en ollut hakenut työpaikka. Valehteleva paskiainen.

Vierailija
12/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne työkkärissä tekee asialle mitään. Joskus jos erehdyt kysymään jotain on vastaus " kato netistä". Niiden erkoisosaaminen on karenssin antaminen. Jos haastattelija hepulla joku esimies. Hänelle ilmoitus.

Vierailija
13/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BlackBirad kirjoitti:

työkkärikös noita ahdisteluja nykyjään hoitaa? jotenkin kuvitellut että pitäs ilmottaa johonkin muualle kun sinne mutta mene ja tiedä sit

Työ- ja elinkeinotoimisto ei osoita työnhakijoita lakia rikkoviin työpaikkoihin tai työnanatjille joista valitusten perusteella voi päätellä olevan uhkaa työnhakijalle.

Ilmoittakaa aina epäilyttävästä kohtelusta ja varmistakaa että se kirjataan ylös tyyliin "onhan tämä kirjattu ylös" ja niin ettei siellä lue "työnhakija koki haastattelun epämiellyttäväksi" mitä joku ei.niin-fiksu virkailija voi kirjata vaan että se kirjataan ylös asiallisesti ei omiin tietoihin.

Tässä tapauksessa työnhakija ei kuulu kortistoon joten hänen helpompi ilmoittaa ja pyytää asian kirjaamista työkkäriin tiedoksi.

Vierailija
14/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille.

Vierailija
15/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa seksuaalisesta ahdistelusta ollut kyse. Vaan kaveri yritti lahjoa suudelmilla sinua suostumaan heidän ehtoihinsa.

Niin eli toisin sanoen seksuaalista ahdistelua.

Vierailija
16/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne työkkärissä tekee asialle mitään. Joskus jos erehdyt kysymään jotain on vastaus " kato netistä". Niiden erkoisosaaminen on karenssin antaminen. Jos haastattelija hepulla joku esimies. Hänelle ilmoitus.

Kyllä näihin suhtaudutaan vakavasti.

Mikäli ilmoituksista huolimatta  osoitetaan työnhakijoita rikolliseen paikkaan ja jotain sattuu niin siinä ollaan vakavien asioiden äärellä, eli ei riskeerata ja paikka laitetaan mustalle listalle.

Vierailija
17/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään on oltu samassa paikassa. Te-toimisto pakotti hakemaan ja olin jopa haastattelussa. Samaa paskaa.

Sain karenssia kun en ollut hakenut työpaikka. Valehteleva paskiainen.

Saako työnhakija karenssia TE-toimistolta ellei suostu seksuaalisesti ahdisteltavaksi työnantajan taholta.

Äänittäkää haastattelut kännykällä,

Vierailija
18/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä kävi vielä niin, että firman tj saapui paikalle. Huomasi varmaan olemuksestani jo, ettei oikein kiinnosta. Sitten kerroinkin suoraan, millaista sopimatonta ehdottelua sain osakseni. Tämä haastattelija kielsi aivan kaiken. Otin laukkuni ja työtodistukseni, kerroin, että paikka kyllä kiinnosti, mutta ei enää. Lähdin vain pois.

Ap

Vierailija
19/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ilmoituksen AVI:n työsuojeluun.

Vierailija
20/45 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tee ilmoitus te-toimistoon, jos kyseinen firma sieltä kautta yrittää työntekijöitä saada! Lisäksi tuonne AVI:in, kuten joku jo ehdottikin, eikä varmaan haittaa ole poliisillekaan ilmoituksen tekemisestä. 

Ei tuommoinen käytös ole oikeutettua ketään kohtaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi