Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saitte rahaa täyttäessänne 18?

Vierailija
16.01.2018 |

Itse 120 000€ eli kaikki lapsilisät + vanhempien ja isovanhempien säästötilille tallettamat rahat + jonkin verran sijoituksia. Ihan mukavaa kun ei tarvinnut opiskeluaikana asua missään luuserilähiössä ja syödä joka päivä makaroonia.

Kuinkas muilla?

Entä paljonko teillä on lapsellenne säästössä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh.

Vierailija
2/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa? Miksi kahdeksantoistavuotiaana pitäisi saada rahaa? En edes muista missä olin, olin varmaan jossain ulkomailla silloinkin. Eli ei lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsilisät laitetaan poikimaan rahastoihin. Ihan kiva pesämuna kun lapsi täyttää 18.

Vierailija
4/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vaan osakkeisiin. Niissä on tällä hetkellä ainoa suunta alas.

Vierailija
5/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa? Miksi kahdeksantoistavuotiaana pitäisi saada rahaa? En edes muista missä olin, olin varmaan jossain ulkomailla silloinkin. Eli ei lahjoja.

Siksi että pääsee jouhevasti itsenäisen elämän alkuun? Pesämunaksi omaa asuntoa varten? Opiskeluaikojan taloustilannetta helpottamaan? Onhan noita syitä vaikka kuinka.

Vierailija
6/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli eläke ihan normaalisti. Summaa en enää muista, mitä se siihen aikaan oli. Olisiko ollut 1 500 markkaa tai sinnepäin. Synttärilahjaksi sain kaksi kebabia. :)

Vierailija
7/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 €

Siitä en tiedä paljonko oma lapsi saa, vai saako mitään.

Vierailija
8/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisinko saanu parikymppiä synttärilahjarahaa.

Vierailija
9/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että pääsee jouhevasti itsenäisen elämän alkuun? Pesämunaksi omaa asuntoa varten? Opiskeluaikojan taloustilannetta helpottamaan? Onhan noita syitä vaikka kuinka.

Suurin osa 18v ikäisistä käyttäisi rahat mihinlienee matkusteluun ja juhlimiseen. Turha antaa tuossa vaiheessa, mielummin myöhemmin ja sellaisena ettei a) siitä mene lahjaveroa ja b) se käytetään järkevästi. Esimerkiksi laskujahan saa vanhempi maksaa lapselleen ilman minkäälaisia lahjaveroseuraamuksia rajattomasti kunhan laskut maksetaan suoraan laskuttajalle. Esimerkiksi vuokran/vastikkeen voi vanhempi maksaa vuosikausia lapsensa puolesta ilman että asiaa katsotaan lahjaksi (kunhan maksu menee suoraan vuokranantajan/taloyhtiön tilille eikä ensin lapselle joka sitten itse maksaa, silloin kyseessä on lahja).

Vierailija
10/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, ehkä 100 markkaa, jos sitäkään. Onneksi olen sen verran fiksu, että olen kyennyt aina itseni elättämään, opiskeluni rahoittamaan ja opintolainat takaisin maksamaan. Opiskelijakämpänkin vuokrasin korkeakouluni kampusalueelta, niin ei tarvinnut luuserilähiössä asua...

Kaikkien vanhempien soisi kykenevän antamaan lapsilleen elämänhallintataitoja.

Vierailija
11/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ ja0€.

Olen pienipalkkainen naisduunari.

Vierailija
12/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e

Vierailija
13/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ap:sta huomaamme, "Some people are so poor, all they have is money".

Vierailija
14/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa 18v ikäisistä käyttäisi rahat mihinlienee matkusteluun ja juhlimiseen. Turha antaa tuossa vaiheessa, mielummin myöhemmin ja sellaisena ettei a) siitä mene lahjaveroa ja b) se käytetään järkevästi. Esimerkiksi laskujahan saa vanhempi maksaa lapselleen ilman minkäälaisia lahjaveroseuraamuksia rajattomasti kunhan laskut maksetaan suoraan laskuttajalle. Esimerkiksi vuokran/vastikkeen voi vanhempi maksaa vuosikausia lapsensa puolesta ilman että asiaa katsotaan lahjaksi (kunhan maksu menee suoraan vuokranantajan/taloyhtiön tilille eikä ensin lapselle joka sitten itse maksaa, silloin kyseessä on lahja).

Jos rahat on laitettu 18 vuoden ajan jaksolla lapsen omalle tilille niin ei siitä silloin veroa mene. Eri jos ne on ollet omalla tilillä ja sitten lahjoittaa kaikki kerralla.

Vierailija
15/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ,miks ois pitäny? Olin omillani ollut jo toista vuotta tuolloin.

Vierailija
16/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Minä sain miljoona-asunnon Ullanlinnasta, 500 000 euroa rahaa ja lisäksi sijoituksia.

Vierailija
17/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ap:sta huomaamme, "Some people are so poor, all they have is money".

Aikamoisen päätelmän teit ihmisestä vain sen perusteella että hänen perheellään on rahaa. Ovatko sinusta kauniit ihmiset myös aina tyhmiä?

Vierailija
18/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä olin tienannut jo ensimmäisen miljoonani, kahteen kertaan. Tuleva lapseni tekee todennäköisesti saman, mutta siihen on vielä 18v 1kk aikaa...

Vierailija
19/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut varmaan mitään. Toisaalta, olen tehnyt töitä 19 vuotiaasta saakka ja itse tienattua omaisuutta on tällä hetkellä noin 800 000€. En ole saanut perintöjä enkä tule saamaankaan. Ei minua haitannut olla köyhä silloin joskus, tiesin että pärjään ja tiesin että se on vain väliaikaista, niin kuin olikin.

Omille lapsille ei ole lapsilisä mitenkään korvamerkitty tai säästetty esim rahastoihin, mutta molemmille on jo ostettu asunnot. Asukoot niissä itse tai laittavat vuokralle, ihan miten vaan.

Vierailija
20/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut penninpyörylää, ajokortti kyllä maksettiin 18v lahjaksi. Omalleni säästän rahastoon, en tiedä paljonko mutta kai kaikki on plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän