Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saitte rahaa täyttäessänne 18?

Vierailija
16.01.2018 |

Itse 120 000€ eli kaikki lapsilisät + vanhempien ja isovanhempien säästötilille tallettamat rahat + jonkin verran sijoituksia. Ihan mukavaa kun ei tarvinnut opiskeluaikana asua missään luuserilähiössä ja syödä joka päivä makaroonia.

Kuinkas muilla?

Entä paljonko teillä on lapsellenne säästössä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Tuon ikäisenä olin tienannut jo ensimmäisen miljoonani, kahteen kertaan. Tuleva lapseni tekee todennäköisesti saman, mutta siihen on vielä 18v 1kk aikaa...

Pieni pesämunahan on tosiaan ihan paikallaan vaikka yritystoiminnan aloittamista varten.

Vierailija
22/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapsilisät laitetaan poikimaan rahastoihin. Ihan kiva pesämuna kun lapsi täyttää 18.

Onko rahastot siis ihan satavarmoja, riskittömiä sijoituskohteita? Eli ne tuottavat AINA, eivät voi mennä miinukselle? Kiinnostaa, en tunne rahastoja ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten ap:sta huomaamme, "Some people are so poor, all they have is money".

Aikamoisen päätelmän teit ihmisestä vain sen perusteella että hänen perheellään on rahaa. Ovatko sinusta kauniit ihmiset myös aina tyhmiä?

Ap, joka käyttää sanaa "luuserilähiö", ei voi muulla kerskua kuin omaisuudellaan.

Vierailija
24/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin saada 5000€. :) en oo ihan varma..

Vierailija
25/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisen päätelmän teit ihmisestä vain sen perusteella että hänen perheellään on rahaa. Ovatko sinusta kauniit ihmiset myös aina tyhmiä?

Ap, joka käyttää sanaa "luuserilähiö", ei voi muulla kerskua kuin omaisuudellaan.

Aika moni opiskelukaveri joutui elämään rauhattomalla alueella, missä varsinkin viikonloppuisin viina virtaa, puukko heiluu, pistoolit laukeavat ja porekilot vaihtavat omistajaa. Vaikea noista alueista on oikein mitään kovin kaunista nimitystä keksiä.

Ja mitä omaisuudella kerskumiseen tulee, niin tuollaisen omaisuushan on lähes kaikilla joilla on esim. omistusasunto, eikä sitä pidetä minään kovin ihmeellisenä varallisuuden merkkinä.

Vierailija
26/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 markkaa.

Vierailija
27/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 20€ ko kerroin leipovani kakkua ystävilleni. Asuin kaukana vanhenmista, mutte he halusivat auttaa leipomisessa. Tuli hyvä mieli!

Vierailija
28/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapsilisät laitetaan poikimaan rahastoihin. Ihan kiva pesämuna kun lapsi täyttää 18.

Onko rahastot siis ihan satavarmoja, riskittömiä sijoituskohteita? Eli ne tuottavat AINA, eivät voi mennä miinukselle? Kiinnostaa, en tunne rahastoja ollenkaan.

Riippuu rahastostosta, eivät ne täysin riskittömiä ole, jos tulee esim maailmansota niin aika moni yritys saattaa lopettaa toimintansa, muuten en oikein näe tilannetta että 25 isoa yritystä jonka osakkeita noissa onnensa yhtäkkiä konkkaan 🤔

Vierailija
29/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni opiskelukaveri joutui elämään rauhattomalla alueella, missä varsinkin viikonloppuisin viina virtaa, puukko heiluu, pistoolit laukeavat ja porekilot vaihtavat omistajaa. Vaikea noista alueista on oikein mitään kovin kaunista nimitystä keksiä.

Ja mitä omaisuudella kerskumiseen tulee, niin tuollaisen omaisuushan on lähes kaikilla joilla on esim. omistusasunto, eikä sitä pidetä minään kovin ihmeellisenä varallisuuden merkkinä.

Ehkä siksi, että se miljoona-asunto on kovin monella velkarahalla ostettu ja vielä maksamatta?

Vierailija
30/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, eiköhän meistä jokainen tiedä muutaman lähiön jolla on tietty maine ja siellä asuu tietynlaisia ihmisiä ja mieluummin itse ei asuisi siellä.. Sinä et tiedä yhtäkään?

Vierailija
31/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut aika monen vanhemmat vetää lapsilisät kurkusta alas/ savuna ilmaan :/

Vierailija
32/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kermaperse. Kuinka kauan aiot elää vanhempiesi rahoilla? Opettele tekemään itsekin töitä. Täytin syksyllä 18 -vuotta. Kesätienisteillä, joita tienannut kolmena kesänä, maksoin ajokorttini ja ostin auton. Toki pienen rottelon, mutta helpottaa elämää siinämielessä, että pääsen opiskelujeni ohessa töihin aina kun ja jos niitä tarjotaan. Toki pyörällä pääsee myös ( säästyy bensaa) En tiedä onko kateutta vai mitä ( varmaan) mutta jotenkin tuollaiset ap.n kirjoitukset ottaa päähän. Olen ottanut vastuun itsestäni, olen täysi ikäinen jo.

Vierailija
33/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonkun 50-100e. Tosin tulevaisuutta ja omilleen muuttoa varten minulle oli kerätty valmis astiasto, vuode- ja liinavaatteet, kodinkoneita, keittiötarvikkeita, koriste-esineitä (designia) ja ne huonekalut sain mukaan, mitä omassa huoneessakin oli ja mitä halusin ottaa mukaan. Sinällään parempi, ei tarvinnut ihan kylmiltään mennä rahaa tuhlailemaan uusiin huonekaluihin tai ostaa kaikkea itse.

Vierailija
34/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin kermaperse. Kuinka kauan aiot elää vanhempiesi rahoilla? Opettele tekemään itsekin töitä. Täytin syksyllä 18 -vuotta. Kesätienisteillä, joita tienannut kolmena kesänä, maksoin ajokorttini ja ostin auton. Toki pienen rottelon, mutta helpottaa elämää siinämielessä, että pääsen opiskelujeni ohessa töihin aina kun ja jos niitä tarjotaan. Toki pyörällä pääsee myös ( säästyy bensaa) En tiedä onko kateutta vai mitä ( varmaan) mutta jotenkin tuollaiset ap.n kirjoitukset ottaa päähän. Olen ottanut vastuun itsestäni, olen täysi ikäinen jo.

Toivottavasti vanhempasi osaavat olla ylpeitä sinusta. Minä ainakin olisin. Kaikkea hyvää

elämääsi👍

Vierailija
35/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 20markkaa mutta myös pankkikirjan kun yh-äitini oli säästänyt lapsilisäni noin 3000 markkaa pankkitililleni. Tätä en tiennyt ja asia harmitti minua vaikka oikein oli tavallaan toiminut. Toki olisi voinut elämiseemme käyttää rahat kun isäkään ei maksanut elareita eikä osallistunut mihinkään kustannuksiin millään tavalla, päin vastoin.

Vierailija
36/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse nykyrahassa muutaman tonnin. Omalle lapselle on säästettynä/sijoitettuna nyt 67000€, mutta enää alle vuosi siihen että täyttää 18. Mutta luuserilähiöstä joutuu hänkin aloittamaan asumisuransa. Vuokra-asuntoon ei sentään joudu.

Vierailija
37/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Mitään ei ole kultalusikalla annettu, hyvin pitkälti kaikki olen itse ansainnut. 18-vuotiaana tienasin työnteolla rahani. Sen näkee naamasta  kuka on oikeasti rikas ja kuka "rikas" (henkisesti köyhä).

Vierailija
38/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan mitään. Tosin oli 100.000mk osakkeissa jo silloin ja 24v vanhana vanhemmat halus mut omilleen ja osti mulle velattoman yksiön kalliosta (120.000e)

Vierailija
39/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 000 markkaa. Siihen aikaan sain ostettu itselleni mopon kulkupeliksi.

Vierailija
40/41 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kyllä kuluttaa rahaa juhlissa.

En tienannut, mulla oli vapaapäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme