Listataan ruokia, joita nykyäidit eivät tee enää lapsilleen.
Kommentit (717)
Paistettua veripalttua eikä myöskään sitä uunilenkkiä, jossa laitetaan juustonpaloja lenkkiin tehtyihin viiltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Makaronivelli
Maitoperunat
Tilliliha
Läskisoossi
Totta, en tee mitään noista ja ikää 53v.
Läskisoossi papan herkkua ja sitähän oli. Voi että kun yritti väistellä niitä läskejä.
Tillilihaa koulussa, yäk.
Maitoperunoista en tiedä mitään muitta makaronivelliä syönyt hyvin paljon.
En tee mitään, mitä en itse söisi, suosin ruokia mistä riittää ainakin kahdelle päivälle, välillä saattaa olla päivä jolloin en jaksa tehdä ruokaa niin ostetaan valmista (jokainen valitsee omansa) mutta harvemmin, koska en pahemmin tykkää valmisruuista varsinkaan lapsille syöttää eikä ne ole kovin riittoisia, saatika terveellisiä, toki käytän valmiita keittojuureksia pakkasesta keitoissa ja risotossa valmista he-ma-po:ta, viihdyn keittiössä ja rakastan ruuanlaittoa ja hyvää ruokaa, syömme monipuolisesti, ei välttämättä lautasmallin mukaan, mutta jokaruualla on joko kasviksia tai salaattia, leipää on myls tarjolla ruuan kanssa, myöskin juomme maitoa, piimää tai vettä ruuan kanssa, mehua ja limua meillä ei koskaan ole ruuan kanssa. Jälkkäriksi on yleensä viinirypäleitä, banaania, omenaa, smoothietä tai hedelmäsoseista itsetehtyä jäätelöä, nyt lapset ovat ihastuneet näihin vegepops jäätelöihin ja niitä oon nyt ruvennut ostaa pakkaseen, viikonloppu jälkkäriksi.
Lapsemme ovat 3 ja 4 vuotiaat ja mieheni kanssa olemme 24 ja 26v
Kamposmäskiä ei nykyään saa lapset.
Mummuni oli teurastamolla töissä. Herkuttelupäiviä olivat ne, kun mummu tuli töistä sianpää pyöräntarakalla hypellen. Sitten kotona syötiin sianpääsylttyä. Sekä isä että mummu kertovat silmät nostalgiakyynelissä noista hetkistä.
Onneksi en ole itse joutunut tuota kokemaan. Kaupassa olen joskus kammoten katsonut lehmänkieliä, mutta eipä niitäkään enää viime vuosina ole lihatiskillä näkynyt.
Oikeaa kanaviillokkia en ole aikoihin tehnyt, kun kanaa on Suomessa lähes mahdotonta saada ja broileri menee atomeiksi jos siitä yrittää oikean viillokin tehdä. Ja onhan oikeassa kanassa ihan eri tavalla makuakin.
Vierailija kirjoitti:
- perunavelli
- porkkanakeitto
- riisivelli
No onneksi eivät tee. Jos olisin kertonut edesmenneelle anopilleni että teen noita kyseisiä ruokia niin olisin saanut pastakauhasta takaraivoon.
Vierailija kirjoitti:
Silakkapihvejä tai yleensäkkään silakoita
Muikkuja
Maksapihvejä
Kananmunakastiketta
Tillilihaa ( en tee tätä minäkään, kiitos ala-asteen).Mikään ei ole niin herkkua kuin paistetut muikut, perunat ja munakastike 😋 mutta tätä aina hämmästellään ja ostetaan pastapussi, lisäineköntti nyhtöpöhtöö ja universumin laidalta raahattua mantelisoijamaitoa.
Rakastan muikkuja, mutta...tässä nyhtökauran ainesosat: Vesi, kaura 21 % (kauralese, täysjyväkaurajauho, kauraproteiini), herneproteiini 21 %, härkäpapuproteiini 11 %, rypsiöljy, jodioitu suola (0,5%). Missä ne lisäaineet ovat?
Makaronilaatikko mammutinjauhelihasta
Vierailija kirjoitti:
Näistä ketjuista saa aina hyviä vinkkejä!
Kummallista, että mitä enemmän alapeukkuja, niin sen paremmin maittaa perheelle.
Se johtuu siitä että ne jotka tekevät yhä tuota ruokaa, alapeukuttavat. Koska ketjun aihe on ”ruokia joita ei enää tehdä..” eli mitä enemmän alapeukkuja sitä parempi ja suositumpi ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Makaronivelli tulee mieleen
Klassinen zuppa pappa di macaroni.
Miksi pitäisi listata? Ketä se hyödyttää?
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt perunaa ja jauhelihakastiketta lapsiperheen ruokapöydässä vuosikausiin. Yleensä on pastaa jossain muodossa (ja jauhelihaa).
Meillä tehdään tosi usein kun on lasten herkkua. Siis keitetyt perunat ja jauhelihakastike 😁
Eivät nykyäidit ehdi ruokaa tekemään somettamiselta ja bloggaamiselta. Tai muulta laiskottelulta. He vievät lapset kebabille, heseen, mäkkäriin, burger kingiin, pizza buffettiin jne. pikaruokaloihin.
Ajattelen asian nyt siltä kantilta mitä oma äitini teki, kun olin lapsi ja mitä minä nyt äitinä en koskaan tee.
-Janssonin kiusaus
-Silakkapihvit
-Siskonmakkarakeitto
-Lihalaatikko (pitäis tehdä, se on hyvää)
-Makkarakastike
-Hernekeitto
Vierailija kirjoitti:
Eivät nykyäidit ehdi ruokaa tekemään somettamiselta ja bloggaamiselta. Tai muulta laiskottelulta. He vievät lapset kebabille, heseen, mäkkäriin, burger kingiin, pizza buffettiin jne. pikaruokaloihin.
Nousitko väärällä jalalla vai mikä sinun päiväsi pilasi ??
Mammutin lihasta ei nykyään enää tehdä ruokaa ja se on sääli, koska se on hyvää. Muistan, että lapsena viimeksi sain mammutinlihaa ja voi että se oli hyvää.