Listataan ruokia, joita nykyäidit eivät tee enää lapsilleen.
Kommentit (717)
Ei ne tunnu tekevän mitään ruokia. Kaikki on liian vaivalloista ja vie aikaa jopa puoli tuntia päivässä. Ei sitä ehdi kun on tärkeämpää tekemistä älypuhelimen tutkimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tunnu tekevän mitään ruokia. Kaikki on liian vaivalloista ja vie aikaa jopa puoli tuntia päivässä. Ei sitä ehdi kun on tärkeämpää tekemistä älypuhelimen tutkimisessa.
Ja tämän sinä tiedät siksi, koska et itse tee ruokaa, vai?
Juuri söin tuttavilla ( lapsiperheessä) porkkanakeittoa. Oli todella hyvää.
Mutta heillä kyllä syödään tosi monipuolisesti ja kokeillaan erilaisia helppojakin arkiruokia. Perheen lapset söivät sitä hyvällä halulla.
Palstamammat syöttävät lapsilleen eineksiä, joten kaikki ruoat. Kalapuikkojen ja nugettien laittamista uuniin ei lasketa ruoanlaitoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältäkin palstalta lukenut varmaan tuhat kertaa miten kamalaa ja aikaavievää se ruuanlaitto on.
Munuaispata, keitettyä kieltä, maksakastiketta. Munuaispata oli ihan mun herkkua lapsena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältäkin palstalta lukenut varmaan tuhat kertaa miten kamalaa ja aikaavievää se ruuanlaitto on.
Jotkut käyttävät palstailun sijaan ajan ruuanlaittoon 🤷
Maksakastike, maksalaatikko ja silakkapihvit, noita ainakaan en ole koskaan tehnyt. Teen kaikki ruoat itse alkutekijöistään.
Nokkoskeittoa, oli lapsena eritystä herkkua ja lisänä vielä tyytyväisyys ku pääsi kostamaan nokkosille polttelut syömällä ne.
Sisäelin- ja veriruokia en tee. En edes tiedä, mistä esim. maksaa saisi.
Porkkanakeittoa meillä on usein.
En ole nähnyt perunaa ja jauhelihakastiketta lapsiperheen ruokapöydässä vuosikausiin. Yleensä on pastaa jossain muodossa (ja jauhelihaa).
Ruskea kastike vaikuttaa aikalailla kadonneen ruokapöydistä.
Vierailija kirjoitti:
Silakkapihvejä tai yleensäkkään silakoita
Muikkuja
Maksapihvejä
Kananmunakastiketta
Tillilihaa ( en tee tätä minäkään, kiitos ala-asteen).Mikään ei ole niin herkkua kuin paistetut muikut, perunat ja munakastike 😋 mutta tätä aina hämmästellään ja ostetaan pastapussi, lisäineköntti nyhtöpöhtöö ja universumin laidalta raahattua mantelisoijamaitoa.
Kananmunakastiketta kyllä tehdään meillä.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat syöttävät lapsilleen eineksiä, joten kaikki ruoat. Kalapuikkojen ja nugettien laittamista uuniin ei lasketa ruoanlaitoksi.
Mutta kun palstamies tekee lapsille ruokaa, ranskalaiset ja makkara onkin ihan hyvä arkiruokaa. Miehethän ovat rentoja ja mistään pingottamattomia rentoja isejä.
Jaa, kyllä mä teen aika useinkin porkkanasosekeittoa, se on hyvää. Lisukkeeksi vaikkapa lämpimiä voileipiä, niin tulee takuulla maha täyteen.
Mutta perinneruokia harvempi harrastaa. Pastanttipuuroa, klimppisoppaa, mykyrokkaa tai hapanvelliä ei taida moni tehdä ;-)
Just eilen tein pitkästä aikaa kunnon stroganoffia ja keitin perunat. Teini-ikäiset sällit söivät hyvällä ruokahalulla vaikka lempiruoat ovatkin pizza, hampparit ja nuudeli ;)
Utarevatkulia