Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsitko ammattisi tunteella vai järjellä?

Vierailija
14.01.2018 |

Kun hait opiskelemaan, ajattelitko lähinnä työllistymistä ja palkkaa, vai mietitkö enemmän sitä, mikä sinua aidosti kiinnostaa, mitä haluat lukea ja oppia?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä. Minulla ei ole ikinä ollut mitään haave-/kutsumusammattia. Pakko sitä kuitenkin jotain on tehdä, mikäli haluaa saada laskut maksetuiksi ja syödä kunnollista ruokaa. Jos olisin oikeasti varakas, en kävisi töissä ollenkaan.

Vierailija
102/117 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä. Hyvä palkka ollut ja koko ajan töitä. Olen kuitenkin uupunut ja tylsistynyt. Nyt kouluttaudun tunteella valittuun ammattiin, jossa pienempi palkka. Ei se raha aina ole tärkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Hyvä työllisyystilanne oli tärkeää, mutta palkan suuruus ei ollut kaikki kaikessa, sillä minulle riittää hyvin, että tulen toimeen ja esim. lapsia en ole ikinä halunnut. Tyytyväinen olen ollut ja töitä on riittänyt.

Vierailija
104/117 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteella ja nyt parin työvuoden jälkeen harmittaa! Ei tätä paskaa jaksa kukaan tällä palkalla.

Vierailija
105/117 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisesti ajattelin, etten pääse lääkikseen, vaikka tunne olisi vetänyt sinne päin. Sitten järkeilin omat vahvuuteni ja hain (ja pääsin) opiskelemaan kasvatustiedettä. Luokanopen homma on järkivalinta minulle kaikilla muilla paitsi rahalla mitaten. Työaika, lomat, sopivuus. Vastaan siis järki.

Vierailija
106/117 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen järjellä (lähihoitaja)

Vierailija
107/117 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummallakaan. Menin vaan jonnekin, mihin satuin pääsemään.

Vierailija
108/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan järjellä! Todellakin valitsisin toisin jos nyt olisin aloittamassa opiskeluja. T.sh

Vierailija
109/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummankaan, äkkiä vaan rahan perään ja olenkin teurastamolla... 

Vierailija
110/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelualan valitsin "tunteella" eli sen perusteella, mikä minua kiinnosti. Sen jälkeen ammatti oli pakko valita järjellä, eli hankkia lisäkoulutusta jonka kautta sai helpommin töitä. Mutta tämä ala on sellainen, että lähes kaikki ovat päätyneet tänne samalla tyylillä 😁

Vierailija
111/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummallakaan. Sitä aikoinaan vain ajautui johonkin ammattiin ja siinä se. Yli 30 vuotta olen jo ammatissani ollut ja jatkuu edelleen.

Vierailija
112/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjellä. Pääsin suoraan papereilla yliopistoon, joten jäin sille tielle. Ajattelin, että saan hyvän tutkinnon ja työllistyn, mikä pitikin paikkansa. Olisi ollut tavallaan hölmöä haahuilla "välivuosissa" pyrkien vaikeammin saavutettavaan tiedekuntaan pelkästään unelmien ja tunteen voimalla.

Mutta sikäli tunteet ovat olleet myöhemmin pelissä, sillä olen ajautunut työelämässä kuitekin unelmieni työhön kansainvälisiin asioihin. En juurikaan tarvitse tutkinnon teuomia oppeja enää - se että on "jonkun alan" maisteri riittää. 

Tää on tärkeä opetus. Insinöörin tai maisterin tutkinto on hyvä perusta, sillä voi päätyä sitten aika moneen erilaiseen paikkaan, kuin se varsinainen alkuperäinen suuntautuminen.

Vierailija
113/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan ja/tai sahaan kasvoni uuteen uskoon.

Vierailija
114/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aina miettimään puhuuko hän sielulleni vai ruumiilleni.

Vierailija
115/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-keskuksen kehoituksesta.Jäin yt-neuvotteluissa työttömäksi yli 50 vuotiaana. Te-keskus kehoitti kouluttautumaan lähihoitajaksi, alalla on kuulemma töitä, niin paljon että voi valita. No, kävin lähihoitajkoulutuksen. Mutta 3 lyhyttä sijaisuutta tein ja nyt olen työttömänä. En ole sopiva alalle, kaikki työttömät työnnetään lähihoitajiksi.

Vierailija
116/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut työllistyä mainostoimistoon tai graafiselle alalle tai mieluiten olla taidemaalari. Opiskelin sairaanhoitajaksi. Pidän tästäkin ja käyn työväenopiston kursseilla maalailemassa.

Vierailija
117/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hait opiskelemaan, ajattelitko lähinnä työllistymistä ja palkkaa, vai mietitkö enemmän sitä, mikä sinua aidosti kiinnostaa, mitä haluat lukea ja oppia?

Työllistymistä ja palkkaa tietenkin. Menin yliopistoon vasta 24 vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän