Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
81/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokio. Ihan yliarvostettu. Olen käynyt siellä useamman kerran Japanin matkoillani poikkeamassa ennen kotiin paluuta. Ihmiset ovat huomattavasti töykeämpiä kuin muualla Japanissa. Hirveät ruuhkat lähes kellon ympäri ja esimerkiksi kahviloihin on ihan turha yrittää päästä, kun missään ei ole tilaa. Yleinen ongelma myös se, ettei kukaan puhu englantia. Jos et ymmärrä japania, sitä puhutaan sinulle vähän ponnekkaammin, josko sitten ymmärtäisit (tämä on tosin ihan kansallinen ongelma, joka vaikuttaa maan turismiin). Liikemiehet saattavat tulla keskellä kirkasta päivää kyselemään sinulta, että mitähän maksaisit. Rasismiinkin törmää, jos viipyy pidempiä aikoja, ihan vain siksi, ettet ole japanilainen. 

Osakassa on jo sitten ihan eri meininki, joka onkin yksi rakkaimpia matkakohteitani! Toisaalta Kansain alueella ihmisten mentaliteettikin on erilainen kuin Tokion Kanton alueella. Samalla tavalla kuin Suomessakin on eroja paikallisväestöjen kesken. 

Tämä siis 20 vuoden Japanin kokemuksella.

Vierailija
82/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti voi miksikään suurpettymykseksi sanoa, mutta Glasgow ei oikein lämmittänyt sydäntäni millään tavalla. Ihania kirjakauppoja löytyi ja kahviloita, mutta eipä oikein muuta sitten minulle. Edinburgh sen sijaan on mielestäni aivan upea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissannut aika paljon enkä voi sanoa että olisin ikinä pettynyt. Olen nimittäin ottanut paikoista selvää etukäteen.

Tiesin että ranskalaiset ovat töykeitä ja Pariisi kallis - en pettynyt kun todistin väittämät tosiksi.

Israelista varoitettiin että turvatarkastukset ovat kovat - näin olikin.

Filippiineistä tiesin jo etukäteen että maa on hyvin köyhä, kadut täynnä kodittomia ja Manilassa kidnappauksen uhka suuri - osasin varautua näihin jo etukäteen.

Esimerkkejä riittäisi lisää. Jos olisin maksanut itseni kipeäksi viiden tähden luksuslomasta niin silloin voisin pettyä jos matka ei luvattua tasoa olisikaan. Mutta olen nähnyt reissuillani lapsihuoria, narkkareita, torakoita hotellihuoneessa, koiranlihaa aamupalapöydässä yms ja ajatellut että ne ovat osa matkaa ja kummasti avartavat maailmakatsomustani.

Vierailija
84/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuubasta vielä sen verran, ettei maassa edes ole internettiä. Jossain hienoissa hoteleissa, joo, mutta sielläkin niin hidas että käyttökelvoton.

Vierailija
85/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bangkog.

Suorastaan törkyisen likainen kaupunki.

Suhteellisen vaarallinenkin.

ei taida suurkaupungit olla sun juttu.

Itse yövyn aina penthausessa =kattohuoneisto omalla pikku puutarhalla ja poolilla.

ei se nyt niin vaaralliselta tuntunut...merkkiliikkeet ja ravintolat lähellä..:)

Se on penthouse. Ja jos yövyt kattohuoneistossa, missä on oma pooli niin aika suureellista toimintaa, pooli on kahden kosken välissä virtaukseltaan rauhallisempi, syvä vesialue, jossa ne isot kalat viihtyy. Pooli voi olla myös yhteenliittymä, kartellia tilapäisempi viritys. Tai akselin napa. Ehkä tarkoitit uima-allasta?

Vierailija
86/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki. Töykeitä ihmisiä,tuijottavat vain kännykkää tai katse julkisessa liikenteessä tiukasti ulos. Eivät puhu mitään ja kamala kiire jonnekin.

Jos sua yhtään lohduttaa, niin samanlaista se on muuallakin. Mene vaikkapa Tukholmaan tai Lontooseen, ihan yhtä antisosiaalisia kännykkään tuijottajia löytyy sieltäkin. :)

Sama huomio. Maailmanlaajuinen ikävä ilmiö.

Vierailija
87/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havanna oli ehkä ihan hienoinen pettymys, ei siis mikään suuri, sillä se kuvataan aina todella värikkäänä ja energisenä paikkana yms. Oikeasti ihan joka puolella on tasan tarkkaan vain harmaata, rumaa ja talot rapistuvat ihan silmissä _rumalla tavalla_. Ei siis sillä tavalla "rappioromanttisen" kauniisti vaan ihan rehellisesti sanottuna siellä on vain rumaa, kadut haisee kuselle yms. Itse menin lankaan, kun aina kerrotaan sen olevan vanha, mutta hieno tms. Myöskin samat despacitot ja jenkkibiisit siellä raikaa kuin muuallakin länsimaailmassa, joten ei edes ollut mitään "kuubalaista tunnelmaa." Tasan Capitolio ja keskusaukio ovat hienot ja jo kivenheiton päässä niistä on niitä harmaita lääviä eikä paljoa muuta. Muuten kyllä tykättiin Kuubasta, joskin kaikkialla siellä infrastruktuuri on kuin 1970 tai 80-luvulta.

Vierailija
88/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros. Paikalliset kyllästyneitä turisteihin, epäystävällisiä. Ankea paikka.

Vierailija
89/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokko. Siihen verrattuna Tunisia tuntui leppoisalle paikalle. Kävely Tangerin vanhassa kaupungissa on joskus painajaisissa vieläkin

Vierailija
90/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabialaista vieraanvaraisuutta kirjoitti:

Marokko. Siihen verrattuna Tunisia tuntui leppoisalle paikalle. Kävely Tangerin vanhassa kaupungissa on joskus painajaisissa vieläkin

Kerro lisää Marokosta!

Vierailija
91/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat Kreikan saaret, en osaa selittää, inhottavia paikkoja. Espanja.

Vierailija
92/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinola. Anteeksiantamattoman perse paikka.

Eikä ole, vaan mitä kaunein kaupunki ja mökkinikin on siellä - Itse olet pe*seestä.

Vierailija
93/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Las Vegas, New York, Meksiko, Thaimaa, Vietnam, Filippiinit, Intia, Italia, Slovenia, Espanja yms. Onhan noita, nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. En käsitä mitä joku odottaa esim. Dubailta ja sitten pettyy. Eihän siellä ole yhtään mitään mitä edes odottaa.

En käsitä, miten sinä Italian sotkit tähän samaan p*skasakkiin. Italia on aina ihana.

Vierailija
94/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini. En vain tajunnut? Olin vielä tosi hyvän seuran kanssa reissussa, oltiin suunnuteltu ja mietitty mutta silti jokin oli pielessä. Ehkä sen takia että Rooma, Lontoo ja Pariisi olivat tehneet niin monta kertaa ison vaikutuksen ja Berliini oli vaan niin kolkko enkä löytänyt mitään persoonallista.

Vierailija
95/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät ole tykänneet lomakohteestaan ilmanalan vuoksi. Mutta sehän on ihan oma valinta, mihin aikaan vuodesta lomalle lähtee! Ajankohdan oletettavan lämpötilan ja sademääränkin matkakohteessa näkee aika tarkasti netistä, joten ei voi tulla ihan yllätyksenä, jos vähänkin viitsii panostaa ennakkosuunnitteluun.

Samoin, jos kaksi viikkoa kohteessa tuntuu pitkästyttävältä, niin kannattasiko mennä lyhemmäksi ajaksi! Itse harrastan kaupunkilomailua, enkä koskaan ole yhdessä paikassa kerrallaan kuin 3-4 yötä (poikkeuksena tekemäni Amerikan ja Japanin matkat). Siinä ajassa ehtii nähdä tärkeimmät nähtävyydet ja istuskella katukahviloissakin. Prahakin oli ihan ok!

Pahimpia huijausyrityksiä on ollut Ateenassa taksissa ja Roomassa ravintolassa. Pahinta tyrkytystä oli Istanbulissa basaarissa, missä yritettiin pakkomyydä ja kainaloon tungettiin väkisin tavaraa. Erittäin vastenmielistä suomalaiselle, joka ei ole tottunut sen laatuiseen agressiiviseen myyntiin.

Vierailija
96/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinola. Persereikä.

Vierailija
97/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israel. Kuiva ja tympeä. Ainoastaan veden alla on hienoa.

Olet ollut sitten vain Eilatissa, jota en sitäkään haukkuisi kyllä ikinä kuivaksi tai tympeäski.

Sillä Israelissa on useita aivan mahtavan todella upeita historiallisia paikkoja mm Jerusalem ja Öljymäki ympäristöineen, Nasaret, Betlehem, Kuollut meri, Natania ym ym niin paljon näkemistä ja kokemista!!!

Vierailija
98/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Praha. Mitään sanomaton paikka. Mallorca, kerta riitti. Paras kaupunki Budapest. Rantakohteista ylivertanen Thaimaa. (Phuket ja Pattaya ei ole yhtäkuin koko Thaimaa). Kreikassa muutamat paikat joita en mainosta kuten en Thaimaan parhaita paikkoja. Kroatiakin upea. Seuraavana Italia vuorossa :)

Kroatia tosi tylsä, älyttömän kallis, vihainen ja tympeä kansa. Ei mitään näkemistä, ihmiset mykempiä kuin suomalaiset.

Vierailija
99/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt varsinaisesti voi miksikään suurpettymykseksi sanoa, mutta Glasgow ei oikein lämmittänyt sydäntäni millään tavalla. Ihania kirjakauppoja löytyi ja kahviloita, mutta eipä oikein muuta sitten minulle. Edinburgh sen sijaan on mielestäni aivan upea. 

Glasgowissa on maailman kaunein hautausma :)

Vierailija
100/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunisia.

Pakkomyynti alkaa kun astut ulos hotellista ja loppuu kun astut sisään.

Likainen, meluisa.

Ei enää ikinä äslämämaahan

Tunisia minullakin. Kamalan likaista, roskia kaikkialla ja se kusetuksen maku kaupanteossa, palveluissa... Kerta riitti. Seuraava kohde jonnekin sivistyksen pariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän