Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
61/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fuerteventura.

Tosin kokemukseni on vuodelta 2003.

Aivan autio miltei puuton saari jossa ei tapahdu mitään. Pelkkiä hotelleja ja uima-altaita, turistipaikka tuskin mitään paikallista kulttuuria missään.

Riippuu varmaan siitä mitä hakee. Minusta Kanarian saarilla on upeita patikointi- ja pyöräilyreittejä ja nautin karusta luonnosta mahtavassa säässä ja ilman hyttysiä, paarmoja, hirvikärpäsiä sekä punkkeja. Minusta on positiivista jos lomakohteessa ei tapahdu mitään enkä kaipaa jatkuvaa teknomusiikin jytkettä. Kaupunkikohteetkaan eivät ole minun juttu, vaikka en lojukaan uimarannalla.

Vierailija
62/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antalya ja Alanya, Turkki. Naisturisteille lässytetään ja leperrellään kuin vajaamielisille, miesturisteja tuijotetaan vihamielisesti. Kaikkia yritetään kusettaa ja huijata tasapuolisesti. Ei enää ikinä Turkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahaa täällä moni on haukkunut. En varsinaisesti pettynyt, mutta hypetykseen verrattuna vähän yliarvostettu. Jos olisi joku Trondheimin tai Liettuan Kaunasin maineessa oleva kohde Praha olisi ihan ok, mutta kun kyseessä on yksi maailman suosituimmista turistikaupungeista niin onhan yliarvostettu. Olin kolme yötä, matka ok, ja riitti loppuelämäksi.

Vierailija
64/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan Hua-Hin ja Cha-Am. Merivesi todella likaista ja hirmuiset aallot, ei houkutellut kastautumaan niinä harvoina päivinä kun rannalla ei heilunut musta lippu.

Siellä ei ollut seksiturismi niin läpinäkyvää kuin muualla thaituristipaikoissa mutta katukuvassa oli paljon länkkärispurguja. Niitä sellaisia mistä se yks suomalainen dokkarikin on. Cha-Am on jotain military aluetta, teräsverkkoaitoja ja armeijan harjoittelulenkkejä ja koppalakkeja.

Eräs ruotsirouva osuvasti tokaisikin rannalla "missä se paratiisi oikein on" 😃

Vierailija
65/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bangkog.

Suorastaan törkyisen likainen kaupunki.

Suhteellisen vaarallinenkin.

ei taida suurkaupungit olla sun juttu.

Itse yövyn aina penthausessa =kattohuoneisto omalla pikku puutarhalla ja poolilla.

ei se nyt niin vaaralliselta tuntunut...merkkiliikkeet ja ravintolat lähellä..:)

Vierailija
66/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietari.

Likainen, saasteinen kaupunki.

Ihmiset ovat todella ynseitä.

Kerjäläislapsia joka kulmalla.

Pietarin toimistolta ei tuon enempää alapeukutettu?

Vierailija
67/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha. Ihan ok, mutta sitä oltiin tuttavapiirissäni hehkutettu niin paljon, että odotukset olivat ehkä liian korkeat. Mielestäni tavallinen vanha kaupunki, jossa kaunista arkkitehtuuria, mutta muuten aika mitäänsanomaton. Kävin kerran, olin neljä päivää, enkä usko meneväni uudestaan.

Turkin Side. Siis voi jestas. Turkki nyt itsessään tuntuu muutenkin olevan, mutta noin 7v sitten kun kävin Sidessä, niin siellä ei muuta ole kuin ranta. Markkinoitiin historiallisilla nähtävyyksillä, jotka olivat todellisuudessa hemmetin pienet. 

Vierailija
68/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä täällä riittää pettyneitä.

Käyn itse aina myös paikallisten ruokapaikoissa ja baareissa..hyvä meininki/hinnat.

Jos haluan rantaa..googletan etukäteen millaineno n..wtfk?

Vierailija
69/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi jolla huonoja kokemuksia Tunisian Soussesta, ei enää ikinä. Hirveää huutelua ja tykyttämistä ja huijaamista, huonoa ruokaa ja tuliaisena salmonella..

Vierailija
70/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietari.

Likainen, saasteinen kaupunki.

Ihmiset ovat todella ynseitä.

Kerjäläislapsia joka kulmalla.

Milloinkohan olet käynyt? Pietari on aivan upea kaupunki ja paikalliset todella ystävällisiä. Helsingissä näkyy enemmän kerjäläisiä kuin 10 kertaa suuremmassa Pietarissa.

Vierailija
71/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanoi, Vietnam. Liikenteen määrä on jotakin ihan käsittämätöntä. Tien ylittäminen on suorastaan helvetillistä, eikä kukaan anna tietä. Syömään on mentävä ajoissa, lähes kaikki ravintolat sulkeutuvat jo 20-21 aikaan.  Turisteille tyrkytetään toreilla ja kauppahalleissa ja kerjäläiset seuraavat perässä.

Kyllä tietä annetaan, pitää vain rohkeasti alkaa mennä yli vaikka tuntuukin että mopot ajavat päälle mutta siis aina kyllä pysähtyvät jalankulkijoiden kohdalla.

Vierailija
72/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhamina, kallis ja tylsä

Vierailija
73/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

San Sebastian Espanjan Baskimaalla. Olin etukäteen lukenut siitä niin hehkuttavia juttuja (Espanjan/Euroopan/maailman kaunein kaupunki, upea ranta, herkullista ruokaa jne.), että pettymys oli todella suuri kun sää oli kylmä ja sateinen (heinäkuussa!) ja koko kylä oli ihan autio. Paikka oli jotenki epäsiisti ja turvattoman tuntuinen. Pinxtos eli paikalliset tapakset olivat kyllä hyviä, mutta tosi kalliita.

Onneksi tehtiin tuonne vain päiväreissu Ranskan puolelta Biarritzista, joka onkin sitten aivan ihastuttava paikka.

se on pintxos

Vierailija
74/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bali. Joka paikassa hehkutetaan Balia, mutta musta tosi mitäänsanomaton paikka. Toisessa päässä turistit örveltävät ja roskaavat, yleensäkin joka paikassa aika kallista ellet syö jotain koiraa kadulta (katuruokaan tosiaan päätyy koiria, hyi helvetti) , aussimiehet luulevat olevansa joku jumalan lahja maailmalle. Bali on aussien Ibiza ja myös eurooppalaiset lähtevät sinne örveltämään. Me ei myös oltu yhtään sellaisia "mennään jonnekin metsän keskelle joogaretriittiin" tyylisiä ihmisiä minkä vuoksi moni tuonne myös ilmeisesti menee.

Lisäksi paikalliset miehet, jopa turismialalla töissä olevat, kohtelevat naisia kuin roskaa. Olin mieheni kanssa siellä viime kesänä ja koko ajan miesopas ja taksit yms. ihan hotellityöntekijät puhuttelivat vain miestäni ja jos minä puhuin, oli kuin sanat kaikkosivat kuuroille korville, myös jos minä maksoin kortillani hotellin, koko tapahtuman ajan kiiteltiin vuolaasti miestäni vaikka mieskin jo sanoi ettei varaus ole hänen nimissään jne. Ei onneksi tarvitse matkustaa sellaiseen kulttuuriin uudestaan vapaaehtoisesti.

Me oltiin miehen kanssa Balilla viime kuussa ja oli aika lailla eri kokemus. Sesonki ei ollut viela alkanut ja joka paikassa oli ihan tyhjaa. Ruoka oli tosi halpaa (3 eurolla sai hyvan satsin + juoman). Mennaan ens vuonna uudelleen ja samaan ajankohtaan, eli ennen kuin ne aussit ryntaa sinne orveltamaan. Kaytiin myos Gili Airilla, seuraavaksi mennaan Menolle, missa on vielakin rauhallisempaa. Jos kukaan on Gileille menossa, varatakaa majapaikka silta puolelta joka ei ole Trawanganin puolella koska se tolkuton musiikin pauhaus kuuluu niille muillekin saarille. 

Ja Balilla kannattaa heti haipya kauas Denpasarista, ihan kauhea paikka ja saastainen ranta. 

Lombok olikin sitten taas pettymys, rahat-pois meininki taksikuskien puolelta, ei oikein mitaan muuta tekemista kuin surffaus. Hemmetin hienoja rantoja siella kylla on.

Huomasin vahan tota etta kaikki ei kunnioita naisia mutta en tossa mittakaavassa. 

Vierailija
75/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo. Siellä oli liikaa av mammoja

Vierailija
76/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahasta on mun kuulemani mukaan pitäneet ainoastaan oluiden ystävät, muut (itseni mukaan lukien) on tylsistyneet siellä. En kovin paljon pitänyt Budapestistäkään, mutta se johtui varmaan keskikesän kuumuudesta, jota ei päässyt pakoon muualle kuin hotelliin. En ole oikein kaupunkikohteiden ystävä, poislukien Brittein saaret, jolla viihdyn.

Vierailija
77/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena likkana ensimmäisellä oikealla ulkomaanmatkalla Espanjan Aurinkorannikolla Torremolinos. 2 viikkoa siellä oli kyllä 2 viikkoa liikaa!

Pelkkiä turisteja kännissä mihin katseen käänsi. Uimarannalla häiritsi ne rattopojat jotka heti ympäröi kun asetuit paikallesi. 

Plussaa oli aurinko, lämmin ja laivamatka Marokkoon.

Tämän jälkeen olen matkustellut paljon omin päin, en seuramatkoilla. Paljon uusia kokemuksia ja seikkailuita! Näkee oikeaa paikallista elämää, eikä matkatoimiston possujuhlia ja oksentavia örveltäviä suomalaisia.

Vierailija
78/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Praha. Ihan ok, mutta sitä oltiin tuttavapiirissäni hehkutettu niin paljon, että odotukset olivat ehkä liian korkeat. Mielestäni tavallinen vanha kaupunki, jossa kaunista arkkitehtuuria, mutta muuten aika mitäänsanomaton. Kävin kerran, olin neljä päivää, enkä usko meneväni uudestaan.

Turkin Side. Siis voi jestas. Turkki nyt itsessään tuntuu muutenkin olevan, mutta noin 7v sitten kun kävin Sidessä, niin siellä ei muuta ole kuin ranta. Markkinoitiin historiallisilla nähtävyyksillä, jotka olivat todellisuudessa hemmetin pienet. 

No, Side on hemmetin pieni kylä, mutta siellä on kyllä hieno Antiikin ajan amfiteatteri. Ollaankohan oltu eri Sidessä... Meri oli myös hotellimme edustalla kirkas ja hienohiekkainen.

Kuuma siellä on kesällä, ihan liian kuuma tehdä mitään eli tylsää.

Vierailija
79/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja_n kirjoitti:

Zell am see:ssä olimme hiihlolomalla pyöröhirsimökissä ja tässä rakennuksessa oli home vaurio

tarkastakaa aina matkanjärjestäjän maine ennenkuin varaatte

MItenkäs ne maisemat? En nyt huonon majoituksen takia sanoisi huonoksi lomakohteeksi. Tuohan on vain huonoa tuuria. 

Vierailija
80/456 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kaikkea mitata yhteismitallisesti? Taiteen ja historian ystävälle voi museot olla kivoja, kohteista voi löytää monenlaista maisemaa ym.

Tuntuu vähän että av:laisten intressit on kovin pinnallisia ja persoonattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme