Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?
Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.
Muita pettymyksiä kehiin!
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Alicante. Nähtävyydet vähissä eikä muutenkaan kummoinen.
Alicante on minusta ihan kiva rantalomakohde. On ihan jees ranta ja pieni kaupunki siinä samalla. Ei kaupungissa ole mitään erityistä nähtävää, mutta jos lämpö on lähemmäs 30 astetta, niin ei sitä erityisesti kaipaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa. Jopa meri likainen.
Yllätyitkö?
Turkki. Alanya. Ei niin edullinen kohde, kuin mainostettu, tinkiminen ei kiitos. Ja ne agressiiviset ja iholle tulevat sisäänheittäjät.
Bulgaria, Kultahietikko. Ihan kiva kohde, mutta jotenkin niin pieni. Viikko riitti.
Lempparini taasen Bulgarian Sunny Beach.
Egypti. Ei oo sanoja. Likaista ja miehet tulee iholle
Korfu. Kallis ja mitäänsanomaton. Sadekelit keskellä heinäkuuta.
San Sebastian Espanjan Baskimaalla. Olin etukäteen lukenut siitä niin hehkuttavia juttuja (Espanjan/Euroopan/maailman kaunein kaupunki, upea ranta, herkullista ruokaa jne.), että pettymys oli todella suuri kun sää oli kylmä ja sateinen (heinäkuussa!) ja koko kylä oli ihan autio. Paikka oli jotenki epäsiisti ja turvattoman tuntuinen. Pinxtos eli paikalliset tapakset olivat kyllä hyviä, mutta tosi kalliita.
Onneksi tehtiin tuonne vain päiväreissu Ranskan puolelta Biarritzista, joka onkin sitten aivan ihastuttava paikka.
Varsova. Harmaata, ankeaa, ihmiset eivät hymyile eivätkä osaa englantia (edes kaikki nuoretkaan). Ainoa plussa halpa alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Nizzan hehkutusta en ihan ymmärrä. Tai ehkä minulla kävi vain huono tuuri, niin ruuan kuin reittien suhteen. Ylihinnoiteltua ruokaa, haisevia kujia, tietöitä tietyön perään.
Toki ilma oli kaunis ja shoppailumahdollisuudet niitä halajaville mitä parhaat.Mutta lähipaikoista Cannesista, Antibesista, Grassesta ja Italian Sanremosta, jopa Monacostakin pidin kyllä kovasti.
Samaa mieltä. Kaverini asuu Monacossa ja vierailen siellä kerran vuodessa, mutta kertavisiitti Nizzassa riitti. Ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta.
Marmari, Kos. Yhden kadun tuppukylä jossa toisessa päässä ranta ja toisessa supermarket. Illalla dallaat sitte tota katua edestakaisin. Ranta tuulinen. Ei ikinä enää.
Vierailija kirjoitti:
Ranska.
Töykeää väkeä. Mua varoitettiin, mutta ei sitä usko ennen kuin näkee.
Missäpäin kävit? En nyt koko maata boikotoisi. Minä esim. käyn patikoimassa Ranskan Alpeilla. Aivan upeat maisemat enkä ole törmännyt töykeisiin ihmisiin.
Ja muutenkin olen saanut ihan hyvää palvelua esim. Pariisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tunisia.
Pakkomyynti alkaa kun astut ulos hotellista ja loppuu kun astut sisään.
Likainen, meluisa.
Ei enää ikinä äslämämaahan
Samoja kokemuksia täälläkin. Oltiin perheen kaa eikä enää koskaan uudestaan. Basaareissa ois ollut ihan kiva vaikka kierrelläkin, mutta voi jumakauta sitä tyrkyttämistä. Törkeimmät saattoi laittaa esim. aurinkolasit jonkun päähän ja sanoo "Nice glasses, now you buy them, you buy them". Mulle pistivät jonkun kaulaketjun kaulaan ja vaativat ostamaan sen. Revin ketjun irti ja suurin piirtein haistattelin niille, olin niin vihainen.
Helsinki. Töykeitä ihmisiä,tuijottavat vain kännykkää tai katse julkisessa liikenteessä tiukasti ulos. Eivät puhu mitään ja kamala kiire jonnekin.
Moni suomalainen pikkukaupunki/-paikkakunta viikonloppuna, etenkin kesäkauden ulkopuolella. Melkein kaikki paikat menevät kiinni viimeistään klo 15, joten reissajalle jää iltaohjelmaksi ruokakauppa, baari, pikaruokapaikka ja hyvällä tuurilla yksi järkevämpi ravintola. Ymmärrettävää tietysti ettei kannata pitää auki jos ei asiakkaita ole tarpeeksi, mutta ei rohkaise kotimaanmatkailuun.
Bali. Joka paikassa hehkutetaan Balia, mutta musta tosi mitäänsanomaton paikka. Toisessa päässä turistit örveltävät ja roskaavat, yleensäkin joka paikassa aika kallista ellet syö jotain koiraa kadulta (katuruokaan tosiaan päätyy koiria, hyi helvetti) , aussimiehet luulevat olevansa joku jumalan lahja maailmalle. Bali on aussien Ibiza ja myös eurooppalaiset lähtevät sinne örveltämään. Me ei myös oltu yhtään sellaisia "mennään jonnekin metsän keskelle joogaretriittiin" tyylisiä ihmisiä minkä vuoksi moni tuonne myös ilmeisesti menee.
Lisäksi paikalliset miehet, jopa turismialalla töissä olevat, kohtelevat naisia kuin roskaa. Olin mieheni kanssa siellä viime kesänä ja koko ajan miesopas ja taksit yms. ihan hotellityöntekijät puhuttelivat vain miestäni ja jos minä puhuin, oli kuin sanat kaikkosivat kuuroille korville, myös jos minä maksoin kortillani hotellin, koko tapahtuman ajan kiiteltiin vuolaasti miestäni vaikka mieskin jo sanoi ettei varaus ole hänen nimissään jne. Ei onneksi tarvitse matkustaa sellaiseen kulttuuriin uudestaan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Töykeitä ihmisiä,tuijottavat vain kännykkää tai katse julkisessa liikenteessä tiukasti ulos. Eivät puhu mitään ja kamala kiire jonnekin.
Jos sua yhtään lohduttaa, niin samanlaista se on muuallakin. Mene vaikkapa Tukholmaan tai Lontooseen, ihan yhtä antisosiaalisia kännykkään tuijottajia löytyy sieltäkin. :)
Gambia. Aivan hirveetä meno heti kun astuu hotellista ulos. Se tyrkyttäminen ja pakkomyynti. Ja ei-sanaa e uskota.
Turkuun, koska en osannut arvata sen olevan Turku.
Zell am see:ssä olimme hiihlolomalla pyöröhirsimökissä ja tässä rakennuksessa oli home vaurio
tarkastakaa aina matkanjärjestäjän maine ennenkuin varaatte
Sopot, joka on Gdanskin kyljessä. Oltiin Gdanskissa lomalla ja päätettiin yhtenä päivänä käydä Sopotin rannalla, jota hehkutettiin upeaksi ja yhdeksi Euroopan parhaista hiekkarannoista. Rantavesi oli täynnä jotain mustaa (levää?) ja se haisi. Lisäksi ihmisiä oli kamalasti.
Meillä oli hotelli Gdanskin rannalla, käytännössä saman hiekkarannan äärellä. Siellä ei ollut juuri ketään, vesi oli puhdasta ja oli tosi miellyttävää. Lisäksi halvempaa kuin Sopotissa. Ei myöskään turisteja, koska jostain syystä ihmiset eivät ole tajunneet tuota paikkaa.
Malediivit. Kymppitonnin resorteissa KAIKKI maahantuotua jostain muuakr. Mukaanlukien spa-hoitojen hoitajat jotka asuu niillä hiekkasärkillä jossain henkilökunnan parakkimajoituksessa turustuen näkymättömissä ja lähtee sitten sesongin loputtua vasta koteihinsa.
Keinotekoista ja todellakin luonnon kulutus sitä parin viikon lomaa varten valtava.
Itse asukkaat kiihkeitä ja tarkkoja muslimeja. Kylät niin köyhiä ettei niilä ole siellä mitään.
Tuli niin ristiriitainen ja ahdistava olo koko maasta.