Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt selvisi miksi kierrätyskeskuksesta ei löydy hyvää, työntekijät ottavat parhaat päältä

Vierailija
13.01.2018 |

Kuulin tänään kassajonossa kun kaksi naista juttelivat, toinen on kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa. Kertoi kuinka sinne saapui tänään haluttuja tuotteita ja hän osti ne itselleen ja aikoo myydä eteenpäin. Oikein ylpeillen kertoi tästä sille toiselle naiselle. Kyllä tympi kuulla tuota. Itse käyn lähes päivittäin kierrätyskeskuksen nettisivuilla tutkimassa tuoteluetteloa eikä löydy koskaan ostamisen arvoista. Samoin käyn monta kertaa viikossa kirppiksillä, en löydä juuri ikinä mitään. Miten voisikaan löytää kun myyjät vie parhaat päältä. Tähän loppui minun kirpputorilla käyminen. Tästä lähtien suosin vain torin ja huutonetin kaltaisia paikkoja.

Kommentit (281)

Vierailija
261/281 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani kierrätyskeskuksessa töissä piti vaatelumpuista pyytää tuojalta maksu, ns käsittelymaksu kilojen mukaan,

koski heikkolaatuisesta materiaalia(likaisia ja rikkinäisiä.).

Usein jos vastaanotin niin annoin anteeksi, enkä veloittanut mitään maksua.

Samaistuin mielestäni asiakkaan tilanteeseen huonosti palkattuna.

Viihdyin työssä 10 vuotta.

Millainen palkka sinulla oli, entä työajat, viikkotunnit?

Vierailija
262/281 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Jyväskylässäkin Sovatekin koppavan oloinen keski-ikäinen naismyyjä veti heti välistä suuren bambu-kaapin itselleen kun tuli lahjoituksena. Kuului sanovan toiselle myyjälle että maksaa kolkyt euroa siitä ja vie kotiinsa. Olisin itse maksanut asiakkaana puolet enemmän. Tästä aikaa ehkä noin 5 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/281 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tarkoitus ole kierrättää?

Vierailija
264/281 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jäi palkkatuella ehkä 1600 e / kk, viikko iltaa, viikko aamua, kello kortit käytössä, joustoa ei juuri tunnettu, jokaisesta poissaolosta saikkulappu, ei työvaatteita, ei työterveyshuoltoa.  Lajittelussa todella raskasta, likaista ja pölystä. Vastaanotossa talvella kylmä

Vierailija
265/281 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa vouhkata jostain kierrätyskeskuksen romuista:)

Suomi taitaa olla ainoa maa, jossa ollaan aidosti kateellisia työttömille, vangeille sekä asunnottomille. Kertoo hyvin, kuinka surkeaa tämän kateellisen elämä oikeasti on.

Vierailija
266/281 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ajatella jos on taipumusta allergiaan tai astmaan.  Kävelyä ja raskaita nostoja tulee paljon joten fysiikan pitää olla kunnossa. Työilmapiiri hyvin vaihteleva.

Vierailija
267/281 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksella on ilmiantokanava jonka eu vaatii.

Vierailija
268/281 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa vouhkata jostain kierrätyskeskuksen romuista:)

Suomi taitaa olla ainoa maa, jossa ollaan aidosti kateellisia työttömille, vangeille sekä asunnottomille. Kertoo hyvin, kuinka surkeaa tämän kateellisen elämä oikeasti on.

Ei muualla vankilat ole kuin 5 tähden hotelleja.

Muuten suomi taitaa olla ainoa maa jossa kehuskellaan työpaikalla sillä että taas tuli vedettyä viikonloppu viinaa siten että taju meni ja maanantaina on massiivinen krapula eikä työt tahdo onnistua. 

Vierailija
269/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tili tehdään torissa ja pantissa. 

Vierailija
270/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki vein kaikki maholliset mitä irti lähti. Se on se työpaikkaetu.....

Vierailija
271/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullankaivajat ry

Vierailija
272/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vein pari paitaa viereiseen kierrätyskeskukseen. Myyjä huudahti: mulle! 

Vierailija
273/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierraätyskeskuksiin päätyy paljon designlasia, arvotaidetta, artekkia, tynelliä jne. Nämä eivät koskaan päädy myyntitiskeille, vaan myydään kovasta hinnasta  eteenpäin tiskin alta. Toiminta on hyvinorganisoitua jakelukanavineen, mutta rikollista. 

Kuinkahan lienee? Itse ainakin olen ostanut hihulien hyväntekeväisyyskirpparilta pari euroa kappale nimekkäiden suunnittelijoiden käyttölaseja. Samoja malleja, joita astiataivaissa myydään kymmenkertaisella hinnalla.

Vierailija
274/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin, kun vien sinne tavaraa, on aivan sama missä vaiheessa se ostetaan ja kenen toimesta. Pääasia, että tavara pääsee kiertoon ja toivottavasti tulee tarpeeseen.

Vierailija
275/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vein pari paitaa viereiseen kierrätyskeskukseen. Myyjä huudahti: mulle! 

Kerran vein stereoihin kytkettävän radion kierrätyskeskukseen. Tuskin olin otetta laitteesta irrottanut, niin joku siellä puuhaava idari tarttui laitteeseen ja heitti sen elektroniikkaromulavalle. Se sentään OLI toimiva laite, josta olsi myymällä saanut muutaman kympin...

Vierailija
276/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin, kun vien sinne tavaraa, on aivan sama missä vaiheessa se ostetaan ja kenen toimesta. Pääasia, että tavara pääsee kiertoon ja toivottavasti tulee tarpeeseen.

Asiakkaana taas minua kiinnosti, että valikoima on hyvä ja valikoima heikkenee, jos parhaat tuotteet trokataan heti pois. Mitä olen muutaman kerran käynyt, niin ei siellä mitään ostettavaa ole ollut.  

Kävin itse asiassa eilen lahjoittamassa omia tavaroita pois enkä jaksanut edes piipahtaa sisällä.

Vierailija
277/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen kuullut, että tapahtuu myös mm. UFFilla eli työntekijät ottavat parhaat vaatteet päältä, usein edes maksamatta mitään.

Tekstiilijätettä on niin paljon että kaikille varmasti riittää.

Tätä mietin, että eikö ole pääasia, että tavara kiertää? Jos jossain kirppiksellä on yhteisesti päätetty, että tuon tuollainen työsuhde-etu, niin mikäs siinä.

Enemmänkin välillä tuntuu siltä, kun yrittää katsoa paikkoja johon voisi lahjoittaa vaatteita, niin joka paikassa tuntuu olevan jo yli tarpeiden.

Vierailija
278/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse työtön ja silti koen että tuollainen toiminta on väärin. Ei omaa asemaansa (vaikka olis sinne ns. pakotettu) saa käyttää hyväksi. Jotenkin vielä ymmärtäisin, että joku tavara ostettaisiin omaan käyttöön. Mutta tuollainen bisneksen tekeminen työpaikkaa hyväksi käyttäen. En itse tekis enkä hyväksy muiltakaan. Ei se ole hyväksyttyä normi työpaikoissa ja samat säännöt myös näissä kuntouttavissa ym.

No, kierrätyskeskuksen ainoa idea on kierrättää vanhaa tavaraa pyydetyllä hinnalla, joten jos työntekijä ostaa samaan hintaan kuin kuka tahansa, niin mitään väärää ei tapahdu. Kiertäähän niissä keskuksissa jobbareita muutenkin. 

Eli ei voi verrata siihen, että marketin työntekijä ostaa alennuksella ja myy uutta tavaraa eteen päin.

Vierailija
279/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaana taas minua kiinnosti, että valikoima on hyvä ja valikoima heikkenee, jos parhaat tuotteet trokataan heti pois. Mitä olen muutaman kerran käynyt, niin ei siellä mitään ostettavaa ole ollut.  

Kävin itse asiassa eilen lahjoittamassa omia tavaroita pois enkä jaksanut edes piipahtaa sisällä.

Sitähän se kirppistely on, joskus tekee huikeita löytöjä, joskus lähtee tyhjin käsin. Ei kirppiksen valikoimaa voi koskaan ennakoida.

Vierailija
280/281 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrätyskeskuksen tuliträ punainen rollssi meni äkkiä pois mynnistä.