Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
81/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kestää aamuisin vaikka en juuri mitään teekään. Olen aamuisin vaan tosi hidas.

Useimmat naiset ovat koska ei ollut mitään pakkoa olla nopea koskaan kuten esimerkiksi armeijassa.

Mutta eihän se mitään jos pitää sitä kivana hetkenä kun aamulla pitää herätä kaksi tuntia ennen lähtöä.

Vierailija
82/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti perään meikkaan (meikkivoide, peitevoide, puuteri, korostusvoide.

Kolme erilaista voidetta?

Lainauksen otin kommentista 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..

Eli olin ennen lähtöä hereillä n. 10min.

T. Mies22

Oot varmasti tosi "ihana" naisten mielestä!

Et selvästikkään välitä vähääkään ulkäöstäsi !

T. N20

Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?

Pestä naama, kammata hiukset, laittaa deodoranttia...

Naamani ei ole likainen nukkumisesta. Muuten noihin menee aikaa 10sekuntia.

Etkö oikeasti pesaise naamaa aamulla? Hyi v... nyt ymmärrän miksi töissä on yhdellä miehellä aina öljyinen, hikinen naama ja jotain rähmäjämiä silmännurkassa. :X

Eli kaikilla miehillä on hikinen ja öljyinen naama koska yhdellä on?

Anteeksi kun oletin että aikuisilla olisi perushygienia hallussa. Olin näköjään väärässä.

Miksi nimenomaan naama pitää pestä ja aamuisin? Miksi ei esimerkiksi käsivarsia ja päivällä?

Unirähmät lähtee silmistä muutenkin kuin erikseen pesemällä, varsinkaan millään aineilla.

Edelleenkin, en tursuamalla hikoa mistään yöllä.

Koska naamaan kasaantuu yön aikana hikeä, öljyä ja sitä rähmää. Se naama pestään koska muut joutuvat tuijottamaan sitä hikistä otsaasi päivällä. Nyt ei puhuttu mistään aineista, nopea huuhtaisu kädenlämpöisellä vedellä riittää. Eikö kotona opetettu tätäkään, vai mistä kiikastaa?

Vierailija
84/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..

T. Mies22

T. N20

Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?

Etkö oikeasti pesaise naamaa aamulla? Hyi v... nyt ymmärrän miksi töissä on yhdellä miehellä aina öljyinen, hikinen naama ja jotain rähmäjämiä silmännurkassa. :X

Anteeksi kun oletin että aikuisilla olisi perushygienia hallussa. Olin näköjään väärässä.

Miksi nimenomaan naama pitää pestä ja aamuisin? Miksi ei esimerkiksi käsivarsia ja päivällä?

Unirähmät lähtee silmistä muutenkin kuin erikseen pesemällä, varsinkaan millään aineilla.

Koska naamaan kasaantuu yön aikana hikeä, öljyä ja sitä rähmää. Se naama pestään koska muut joutuvat tuijottamaan sitä hikistä otsaasi päivällä. Nyt ei puhuttu mistään aineista, nopea huuhtaisu kädenlämpöisellä vedellä riittää. Eikö kotona opetettu tätäkään, vai mistä kiikastaa?

Se, että sinun tai muiden naisten naamat kiiltää, ei tarkoita että kaikilla muilla samalla tavalla. Olen mies ja käyn 100% vähemmän kemikaaleja lärviini kuin te naiset, voisiko siinä olla syy ettei naamani tursua ihraa?

M40v

Vierailija
85/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa joka toinen ilta ja laitan aamupalan valmiiksi joka ilta.

5:45 herätys, lasi vettä ja vitamiinit, kasvojen puhdistus misellaarivedellä, kosteusvoide, kainalot kosteuspyyhkeellä ja dödöä perään

5:55 koirien kanssa ulos

6:20 kahvikone päälle ja vesisäiliön täyttö, pukeutuminen, kahvi, meikkaus (meikkipuuteri, kulmat, luomiväri, poskipuna, ripsien taivutus, eyliner, ripsiväri), hiukset (suoristusharja tai kuivashampoota), korut

6:40 sälekaihtimet auki (sänkyä en petaa), radio päälle, eväät ja vesipullo laukkuun

6:50 ovesta ulos

Vierailija
86/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee noin 35 min aamutoimii jotka sisältävät: meikki, hiukset, vaatteet, sängyn petaus, eväät jääkaapista eväsrasioihin. Jos kävisin suihkussa aamulla niin menisi ainakin tuplat ja syön aamupalan töissä.

Vierailija
87/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti. Miten saat menemään arkimeikkaamiseen puoli tuntia? Ja verhojen avaamiseen ja pukemiseen 10 minuuttia? Hampaiden pesussa ja pissaamisessakaan ei oikeasti mene sitä viittä minuuttia, vaan ehkä kolme. Tuntuu, että sinä nyt lasket jokaiselle toiminnollesi vähintään sen viisi minuuttia, oli se sitten verhojen avaaminen, ponnari tai kasvojen peseminen. Ei sitä oikeasti niin kauan mene. Oikeasti noihinkin menee alle minuutti. 

Itselläni ihan oikeasti menee niihin aamuhommiin korkeintaan 15 minuuttia plus aamupala ja loppuaika onkin pelkkää venymistä ja ihmettelyä. Herään tuntia ennen lähtöä ja mikään kiire ei ole. 

Vierailija
88/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aamuni:

Herätys 04:50, hampaiden pesu+wc-pöntöllä käyminen+vaatteiden pukeminen+kulmien värjäys vie 15min, aamupala+hiukset ponnarilla kiinni+eväät laukkuun vie myös 15min, vessaan menen puoli kuudelta (tapana ennen lähtöä käydä ettei töissä tule vatsaongelmia), ulkovaatteiden pukeminen 3min ja töihin lähden kävelemään noin kello 05:42. Kuudelta alkaa.

Aamurutiinien kesto 52 minuuttia. Turhaa aikaa kuluu siihen hitaaseen syömiseen ja toiseen vessakäyntiin.

Vierailija
89/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
90/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies22

T. N20

Se, että sinun tai muiden naisten naamat kiiltää, ei tarkoita että kaikilla muilla samalla tavalla. Olen mies ja käyn 100% vähemmän kemikaaleja lärviini kuin te naiset, voisiko siinä olla syy ettei naamani tursua ihraa?

M40v

En meikkaa. Pesen naamani koska se kuuluu perushygieniaan. En minäkään pessyt masentuneena teininä lärviäni, kun ajattelin ettei kukaan kiinnitä huomiota ja että ei mun naama nyt tietenkään kiiltele. Kuvat tuolta ajalta on aika karua katseltavaa. Ei ihme että teinipojilla on niin paljon aknea jos naaman ihon hoito on noin huonoa.

Vierailija
91/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jopa ehtii aamujumppaamaan muttei suihkuun (joka vie noin 2 minuuttia ilman hiustenpesua). Pyyhkeellä voi kuivata niin ettei siihen kuivatteluunkaan kulu aikaa. Jos iho kuivuu liikaa niin käytä viileämpää vettä, ei kuivata niin paljon ihoa. Ja on olemassa voiteita jotka imeytyvät hyvin, ei ole pakko käyttää rasvoja tai öljyjä joiden imeytymistä joutuu oikein odottelemaan.

Vierailija
92/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jätät sen suihkuamisen, säästyy aikaa ja vettä ja mites sitä yön aikana likaantuu. samoin voit jättää meikkaamisen, säästyy rahaa, luontoa eikä rahoita eläinkokeitakaan, luomu on paras, ei muuta kuin sngystä lös, vaatteet niskaan, hotkaset aamupalan ja painelet matkalle. Kahvin voi ladata keittimeen illalla valmiiksi ja laittaa kiehumaan ajastimella

Vierailija
93/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
94/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rutiinini: nousen ylös-->käyn vessassa, treenivaatteet päälle, lasillinen vettä-->juoksulenkki 30-60 min tai sit teen raskaan HIIT-treenin (kyykkyhyppyjä, askelkyykkyhyppyjä, erilaisia sykettä nostattavia liikkeitä jne.) 15-30 min--> suihku 5 min--> tukan laitto, rasvaukset, vaatteet päälle--> puuron keittäminen--> syön--> ulkovaatteet päälle, laukku olalle--> ulos.

Ja aikaa menee treenin kanssa se 45-90 min.

Vierailija
95/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on hampaiden lankaus?

Vierailija
96/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kävisit suihkussa iltaisin, niin säästyä siinäkin aikaa?

Vierailija
97/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään 5.30, laitan kahvin tippumaan ja käyn pissalla. Juon kahvin, tsekkaan uutiset, sähköpostin ja facen. Tää on äidin omaa aikaa ja siinä vierähtää n. 30min. Sitten katson omat ja lasten vaatteet valmiiksi ja laitan eväät, tähän menee ehkä 2min, jonka jälkeen käyn koiran kanssa 20min kävelyllä. Hörppään vielä puolikuppia kahvia, käyn vessassa, pesen hampaat ja menen suihkuun. Pesen hiukset aina aamuisin, mutta en läträä siellä. Suihkun jälkeen rasvaus, dödö, hajuvesi, hiusten harjaus ja pukeminen. Tämän jälkeen meikkaan: laitan bb-voiteen, puuteria, kulmakynä, ripsiväri, peiteväri silmänalusille, puuteri kiinnittämään sen ja poskipuna (sama meikkausrutiini ollut yli 10 vuotta ja hoituu viidessä minuutissa). Tämän jälkeen takki, kaulahuivi, kengät ja käsineet ja autolla 7.25 (mies hoitaa lasten pukemisen ja vie päiväkotiin). Työt alkavat 8.00 ja syön aamiaisen toimistolla. Eli herään n. 2h ennen kuin pitää olla töissä. Olen aamuvirkku ja rakastan leppoisia ja kiireettömiä aamuja. Löysää on siellä täällä ja tarpeen vaatiessa selviydyn nopeamminkin. Ainoa pakollinen aikaa vievä toimi on koiran lenkitys.

Vierailija
98/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.

Ei oo mitään oikeaa tapaa käydä suihkussa. Itse käyn talvisin mielummin illalla ja kesällä aamuisin. En minä ainakaan hikoile öisin hirveästi, jos jostain syystä hikoilen niin käyn uudestaan. Kyllä se keho tottuu siihen miten suihkussa käy. Aamulla voi käsisuihkuakin käyttää jos kokee siihen tarvetta.

Dödöä laitetaan tietenkin jo silloin illalla suihkussa käynnin jälkeen eikä vasta aamulla. Itseasiassa dödöä kuuluisi käyttää juuri sillä tavalla jotta se toimii oikein. Jos laitat dödön kainaloon ja samantien menoksi, se ei toimi yhtä tehokkaasti.

Tää on ikuinen väittelynaihe. Ootko toisaalta ajatellut että illalla mennessäsi nukkumaan olet täynnä päivän bakteereja..?

Käyn mielummin illalla koska aamuisin olen niin jumissa, kuivatteluun ei ole aikaa ja pakkaseen en halua kosteilla hiuksilla ja varpailla lähtiä.

Mä tein joskus nuorena niin että rupesin lauttaan dödöä illalla. Sain kutisevan, märkivän ihottuman joka parani hitaasti. Kaiken lisäksi nolotti niin etten sanonut kenellekään.

Vierailija
99/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies22

T. N20

M40v

En meikkaa. Pesen naamani koska se kuuluu perushygieniaan. En minäkään pessyt masentuneena teininä lärviäni, kun ajattelin ettei kukaan kiinnitä huomiota ja että ei mun naama nyt tietenkään kiiltele. Kuvat tuolta ajalta on aika karua katseltavaa. Ei ihme että teinipojilla on niin paljon aknea jos naaman ihon hoito on noin huonoa.

No ei se akne ihon pesua katso, ite pesen ja hoidan mutta aknen saan kuriin vain antibiooteilla.

Vierailija
100/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, jolla menee paljon (1,5h) aikaa aamulla. Nousen arkiaamuina kuudelta ja töihin pitää lähteä ajelemaan puoli kahdeksan maissa. Ajankäyttö jakaantuu suurin piirtein seuraavasti:

5 min: WC, hampaat ja päivävoide

10 min: koirat ulos ja niille ruoka

n. 25 min: meikkaus teekupillisen ääressä (kirjava iho minullakin, joten pohjustus on tehtävä kunnolla. Itse olen jo yksinkertaistanut meikkaamista, mutta jostain syystä tämä aika aina hurahtaa aamulla)

5 min: eväiden teko töihin mukaan

n. 20 min: aamupalan teko (yleensä munakas), syönti + vitamiinit, tässä kohtaa selailen kyllä samalla myös nettiä, joten tästä varmaan selviäisi nopeamminkin

n. 15 min: 'aamukakka', työvaatteet päälle ja 'hiustenlaitto' (itselläni on onnettoman ohuet hiukset, joita on pakko yrittää asetella jotenkin, että näyttäisivät edes jotenkin siistiltä. Mitkään huolettomat ponnarit eivät näiden hiusten kanssa onnistu)

10 min: laukun pakkaus, koirien rapsuttelu, ovet lukkoon ja valot pois

Itse olenkin tullut siihen tulokseen, että nämä nopeat lähtijät eivät joko syö aamupalaa/omaavat toimivan työpaikkaruokailun/meikkaavat vähän tai ei ollenkaan/eivät omista koiria ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän