Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
41/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kans 1,5h-2h. Kyllä se välillä ärsyttää. En muutenkaan ole aamuihminen ja jos pitäisi vielä suoraan sängystä juosta töihin niin eijeijei. Olisin vaan loppupäivän ihan pihalla. Mielummin herään vähän aikaisemmin ja juon kahvia rauhassa, meikkaan, laitan hiukset ja lähden töihin.

Sinulla siis menee kahvissa ja meikkaamiseen saan 2 tuntia? Onko elämän hallintaasi muutenkin aivan kuralla?

Vierailija
42/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aamulla tunti. Muuten samat rutiinit, mutta meikkinä mulla vain meikkipohja ja ripsiväri. Tukkaa en myöskään ehdi koskaan laittaa. Syömisen jätän viimeiseksi ja syön, jos ehdin. Tietokonetta tai puhelinta en avaa, muuten aika meneekin ihan siivillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää kanojen ja lampaiden paapominen vähemmälle, ehtiiki jotain nih!

Vierailija
44/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee myös 1,5 h aamutoimiin. Vessassa käynti ja kasvojen pesu 15min, aamupalan laitto ja syönti 15-30min, pukeminen 10min, meikkaus 20-30min ja hiustenlaitto 5min. En halua kiirehtiä aamulla, vaan teen asiat hitaasti ja rauhallisesti. Meikkinä on vain peitevoide, puuteri, ripsari ja kulmageeli, mutta siihenkin menee aikaa, koska haluan olla huolellinen. En koe tätä ongelmallisena, saan aloittaa päivän rennosti eikä tule kiire.

Vierailija
45/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..

Eli olin ennen lähtöä hereillä n. 10min.

T. Mies22

Oot varmasti tosi "ihana" naisten mielestä!

Et selvästikkään välitä vähääkään ulkäöstäsi !

T. N20

Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?

Vierailija
46/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on naisilla vaikeaa kun töihin pitää meikata. Mulla normaali aamuna on aikaa vaikka pikaiseen. Ylös noin seitsämältä, riippuu montako torkutusta. Kahvia, pari leipää ja rööki että suoli toimii niin nopeimmillaan kaikki 10 minuutissa. Töihin siis kahdeksaksi.

Jos ei ole asiakaspalvelussa tai edustushommissa niin se meikkaaminen töihin on vähän hmm? Pitäiskö maajussin laittaa kravatti peltotöihin? Muutenkin naisten laittautuminen töihin menee mielestäni yli. Se on työpaikka eikä yökerho. Joillakin olen nähnyt niin yliampuvaa ettei tosikaan. Lirkuttelu kyllä paljastaa ketä varten. Muakin varattua on lähestytty niin että naiset vinkuisi ahdistelua samasta käytöksestä.

Vierailija
47/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä apteekissa, enkä ole koskaan käyttänyt mitään muuta kuin perusvoidetta. Minulla on siis vain yksi purkki ja dödö. Muuta en tarvitse ja ihoni on kuin nuorella tytöllä, vaikka en ole käyttänyt mitään tehohoitoja.

Vierailija
48/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen hampaat ja teen vessa-asiat. Sitten puen ja teen aamujumpan, sitten aamupala. Tossa kestää 1 tunti. Herään aina 6:56 ja oon valmis noin 8:00.

(Suihkussa käyn illalla) että on muitakin hitaita

Vierailija
49/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.

Vierailija
50/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..

T. Mies22

T. N20

Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?

Pestä naama, kammata hiukset, laittaa deodoranttia...

Vierailija
51/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat verhojen avaamiseen kulumaan 10 minuuttia?

Vierailija
52/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.

En todellakaan hikoile yöllä. Iho on niin kuiva etten kerkeäisi mitenkään rasvaamaan sitä kunnolla aamusuihkun jälkeen.

Vierailija
53/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään 05.45 ja lähden töihin 07.55...että ei tuo ole edes paha. :)

Aamiainen, kahvi + tupakka terassilla, koiran lenkitys, suihku sheivaten, kasvojen ja kehon rasvaus, meikkaus, hiusten laitto, työvaatteet päälle, korujen, kellon, kenkien ja käsilaukun valinta ja siihenhän se yli 2 tuntia jo hupenikin... 

Vierailija
54/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein väsyttää herään 15min ennen kuin pitää olla ovesta ulkona. Niinä aamuina, kun nousen ajoissa kattelen Youtubee tai luen joutoajan.

Vaatteet katon aina illalla valmiiks, niin ei tarvi niitä miettiä. Aamupalan syön töissä.

Kamala, jos joutuisin herään ennen viittä aamutoimien takia, sit pitäs nukkuunki mennä ennen kymmentä. Työt alkaa klo 7, työmatka noin 30 min.

Vierailija
55/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä osaan pestä kainalot käymättä suihkussa.

Vierailija
56/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök te jotka ette suihkuttele aamulla. Ihmiset hikoavat noin litran yössä. Ja tämä on faktaa. Repikää siitä.

Vierailija
57/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies22

T. N20

Naamani ei ole likainen nukkumisesta. Muuten noihin menee aikaa 10sekuntia.

Vierailija
58/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta aamulta! Osaat herätä aikaisin, etkä joudu juoksemaan. Eikö ole kiva, kun ei tartte stresaata, että joku muu vielä hidataa aamuasi?

Jos haluat vielä lisää leppoisuuttaa aamuusi, niin onhan tuolla muutosvaraa. Petiä ei ole pakko pedata. Jätä tuulettumaan, ihan reilusti vetäiset noustessasi auki vaan. Voit käydä suihkussa vain joinakin aamuina. Pikapesuihin voit kokeilla esim. Lidl:n meikkipyyhkeitä, ne putsaavat yllättävän hyvin myös kainalot, niskan, rintojen ympäristön ja vaikka ne varpaat sitten. Esim. puolikaskin pyyhe riittää! Kainaloista voi vielä pyyhkäistä lämpimällä vedellä kostutetulla pyyhkeellä sen aineen pois, niin dödö tarttuu hyvin. Menee kasvopesuun ja pikkupesuun 2 min. Laita se tehoste-kasvoaineesi jo tässä vaiheessa vaikuttamaan.

Tukka muuten vaikuttaa aika paljon siihen, miten huolitellulta ja nuorekkaalta näyttää. Joten kannattaisi harkita, että laittaisko siihen edes jonkun muotoilutuotteen laadukkaaseen hiusharjaan suihkutettuna. Konsultoi kampaamo-myymälää.

Meikeissä sinun kannattaisi siirtyä tuotteisiin, jotka ajavat monta tehtävää samalla kertaa. Et liene enää 20v. Ei mitään puutereita siis enää, yksi ihoa korjaava, ohut tuote saattaisi riittää iholle. NYX:llä on paksuja silmänrajauskyniä, jotka korvaavat kokonaan luomivärinkin. Mene kysymään neuvoja, miten helpolla voisit päästä. Raikas olemus ei tarkoita hirveää vaivaa.

Vaatteetkin voivat olla helpot ja nopeat.

Vierailija
59/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies22

T. N20

Naamani ei ole likainen nukkumisesta. Muuten noihin menee aikaa 10sekuntia.

Etkö oikeasti pesaise naamaa aamulla? Hyi v... nyt ymmärrän miksi töissä on yhdellä miehellä aina öljyinen, hikinen naama ja jotain rähmäjämiä silmännurkassa. :X

Vierailija
60/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:00 Herätys, lasi vettä ja pissalle =3min

7:03 Hampaiden ja kasvojenpesu =3min

7:06 Kevyt, nopea, helppo arkimeikki =7min

7:13 Hiukset kiinni tai suoristus =7min

7:20 Pois kylppäristä, sängyn petaus =1min

7:21 Vaatteet päälle, kello ja korut =4min

7:25 Aamupala ja puhelimella uutiset =17min

7:42 Siivoa aamupalatarvikkeet =3min