Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
61/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..

Eli olin ennen lähtöä hereillä n. 10min.

T. Mies22

Oot varmasti tosi "ihana" naisten mielestä!

Et selvästikkään välitä vähääkään ulkäöstäsi !

T. N20

Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?

Pestä naama, kammata hiukset, laittaa deodoranttia...

Naamani ei ole likainen nukkumisesta. Muuten noihin menee aikaa 10sekuntia.

Etkö oikeasti pesaise naamaa aamulla? Hyi v... nyt ymmärrän miksi töissä on yhdellä miehellä aina öljyinen, hikinen naama ja jotain rähmäjämiä silmännurkassa. :X

Eli kaikilla miehillä on hikinen ja öljyinen naama koska yhdellä on?

Vierailija
62/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla lapsia ap. Kun itsellä on tunti aamusta niin suurin osa ajasta menee lapsille. Vaatetta pitää valita, hoputtaa syömään, pelata pedit. Laittaa tytön hiukset hoputtaa ja hoputtaa, siisä väristä itsulle päälle. Lapset ulos ovesta. Itse kiireesti syödä aamupala, tehdä eväät töihin.Äkkiä vähän kosteusvoidetta naamaan ja ripsiväriä sekä huulikiiltoa ja harjata hiukset. Hampaat jää usein harjaa mutta kun ei ehdi😐 Aamut on yhtä tohinaa. Huvitti kun luki ap.n aamusta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..

T. Mies22

T. N20

Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?

Etkö oikeasti pesaise naamaa aamulla? Hyi v... nyt ymmärrän miksi töissä on yhdellä miehellä aina öljyinen, hikinen naama ja jotain rähmäjämiä silmännurkassa. :X

Anteeksi kun oletin että aikuisilla olisi perushygienia hallussa. Olin näköjään väärässä.

Vierailija
64/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen sanaan PRIMERIN. VTTU SE ON P O H J U S T U S !!!!

65/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies22

T. N20

Käydä suihkussa, ajaa parta, laittaa hiukset, pukea vaatteet?

Vierailija
66/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikistä ei voi vähentää, niin mitäs jos jättäisit sen sängyn petaamatta ja verhot kiinni. Joo, on kivempi tulla kotiin kun on pedattu, mutta kumpi on arvokkaampi juttu?

Vierailija
67/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:00-6:10 torkutan

6:10-6:25 laitan kahvin tippumaan ja teen samalla smoothien. Syön ja juon.

6:25-6:45 puen vaatteet, pesen naaman, laitan hiukset (yleensä vaan nopea ponnari) meikkaan (meikkivoide, puuteri, kulmat) pesen hampaat, lankaan ja porskuta suuvettä

6:45 ovesta ulos

7:00 juna

8:15 töissä

Vierailija
68/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Käy suihkussa illalla ennen nukkumaanmenoa tai ennen kuin katsot viimeisen ohjelman tms. niin ei mene aikaa kuivatteluun aamulla. Samoin rasva kannattaa pistää jo yöllä, jotta se kerkeää imeytyä (paitsi jos rasvaat sitten liikaa jos laitat vielä aamullakin).

Aamupalan voit syödä junassa ja lukea sen aamulehdenkin siinä samalla. Pakkaa johonkkn helppoon rasiaan.

Meikkaa vähemmän. Vaikka contour on muotia, niin tuskin on kauaa. Suomalaisten poskipäät on muutenkin usein korkeat.. usein sitä meikatessa muutenkin liiottelee että ihan kuin ois jotain väliä laittaako ripsaria 3 sipaisua vai 5.. kukaan ulkopuolinen ei eroa ees huomaa.

Sängyn voi opetella petaamaan hyvin nopeasti kun heittää päiväpeiton suoraksi.

Vierailija
69/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaman voit pestä jo suihkussa ja hampaat pestä samalla kun kuset. Lasi vettä nyt menee parissa sekunnissa. Itseasiassa voit noi kaikki tehdä suihkussa ja aikaa säästyy.

Vierailija
70/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy illalla suihkussa ja karsi meikkaamisesta tarpeettomat.

Omani: Herätys, ylös, vessaan pissalle ja naaman pesu, 1. vaatekerta ylle, koiran kanssa ulos noin 15min, koiralle ruoka, meikkaan (ripsien taivutus+ripsari, meikkivoide, poskipuna, puuteri, valokynä, kulmakarvat), vaihdan vaatteet ja "laitan" hiukset (kampaan ja laitan aineita, harvemmin muuta), aamupala ja eväiden laitto, vetelehdin, käyn vessassa, hampaiden harjaus, kamojen tarkistus, ulkovaatteet ja työmatkaa kohti. Menee se sama 1,5h.

Itselleni ihan kiva aika, ei tarvitse ryntäillä ja on vähän hätävara-aikaakin jos herääminen on vaikeaa tai koira haluaa hidastella tms.

Vierailija
71/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, tuli ajattelemisen aihetta. Muutto lähemmäs työpaikkaa on mahdollinen ehkä ensi vuonna, mutta tässä välissä voin miettiä miten saisin elämääni muuten lähemmäs ihannetta. Ja noita aamurutiineja virtaviivaistettua tai ainakin niin, että ottaisin vähemmän paineita.

Ap

Vierailija
72/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit ja puhelin pois.

Vierailija
73/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.

Ei oo mitään oikeaa tapaa käydä suihkussa. Itse käyn talvisin mielummin illalla ja kesällä aamuisin. En minä ainakaan hikoile öisin hirveästi, jos jostain syystä hikoilen niin käyn uudestaan. Kyllä se keho tottuu siihen miten suihkussa käy. Aamulla voi käsisuihkuakin käyttää jos kokee siihen tarvetta.

Dödöä laitetaan tietenkin jo silloin illalla suihkussa käynnin jälkeen eikä vasta aamulla. Itseasiassa dödöä kuuluisi käyttää juuri sillä tavalla jotta se toimii oikein. Jos laitat dödön kainaloon ja samantien menoksi, se ei toimi yhtä tehokkaasti.

Tää on ikuinen väittelynaihe. Ootko toisaalta ajatellut että illalla mennessäsi nukkumaan olet täynnä päivän bakteereja..?

Käyn mielummin illalla koska aamuisin olen niin jumissa, kuivatteluun ei ole aikaa ja pakkaseen en halua kosteilla hiuksilla ja varpailla lähtiä.

Vierailija
74/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee pari tuntia, tykkään kun ei tarvitse hosua.

Vierailija
75/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kestää aamuisin vaikka en juuri mitään teekään. Olen aamuisin vaan tosi hidas.

Vierailija
76/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.

Ei oo mitään oikeaa tapaa käydä suihkussa. Itse käyn talvisin mielummin illalla ja kesällä aamuisin. En minä ainakaan hikoile öisin hirveästi, jos jostain syystä hikoilen niin käyn uudestaan. Kyllä se keho tottuu siihen miten suihkussa käy. Aamulla voi käsisuihkuakin käyttää jos kokee siihen tarvetta.

Dödöä laitetaan tietenkin jo silloin illalla suihkussa käynnin jälkeen eikä vasta aamulla. Itseasiassa dödöä kuuluisi käyttää juuri sillä tavalla jotta se toimii oikein. Jos laitat dödön kainaloon ja samantien menoksi, se ei toimi yhtä tehokkaasti.

Tää on ikuinen väittelynaihe. Ootko toisaalta ajatellut että illalla mennessäsi nukkumaan olet täynnä päivän bakteereja..?

Käyn mielummin illalla koska aamuisin olen niin jumissa, kuivatteluun ei ole aikaa ja pakkaseen en halua kosteilla hiuksilla ja varpailla lähtiä.

Miksi alapeukku? Voisi edes perustella.

Vierailija
77/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy tunnustaa, etten ole tänään edes vilkaissut peiliin. Olen asiakastyössä, mutta eipä ole kukaan huomauttanut meikittömyydestä.

Heräsin klo 6, kävin pissalla, pesin hampaat, join lasin vettä, laitoin valmiiksi tehdyt eväät reppuun, harjasin hiukset ja laitoin ne kiinni sekä puin illalla valmiiksi katsotut vaatteet päälle. Klo 6.10 herätin lapset, puin heidät vuorotellen, pesin hampaat ja laitoin tytön hiukset ponnarille. Klo 6.35 lähdettiin päiväkodille ja klo 6.50 lähdin päiväkodilta töihin pyörällä.

Klo 7.15 olin töissä, kävin parin minuutin suihkussa, vaihdoin vaatteet ja klo 7.28 olin omassa työpisteessä. Aamupalaverin jälkeen söin aamupalan ennen ensimmäisten asiakkaiden tuloa.

Ennen lapsia heräsin klo 6.45, söin pikkuaamupalan, esim banaanin, samalla kun puin päälleni ja klo 6.50 lähdin töihin.

Vierailija
78/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tunti : suihkussa käynti ja hiustenpesu, rasvaa naamaan, hiusten kuivaus. Kahvi valumaan, vaatteet päälle, laukun tsekkaus, hiukset nutturalle yleensä.

Meikkipuuteri , kahvin juonti ja Hesarin lukeminen, se alkuosa.

Jos en pese hiuksia, sitten 40 min. riittää, jää luppoaikaakin. Sänkypedataan vain silloin kun on vieraita tulossa. Turhaa hommaa.

Aamiainen töissä, se kieltämättä nopeuttaa aamutoimintoja. On työnantajan järkkäämä tuo aamiainen.

Vierailija
79/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään itsestään klo 5. Juon kahvia ja rentoudun tunnin. Vessa ja suihku. Aamupala. Tukan kuivaus ja 5min meikkaus. Aikaa kuluu minimissään 1,5 tuntia. Jos on enemmän aikaa, rentoudun ja lueskelen kauemmin

Kun lapset oli pieniä oli tiukemmat aamut enkä silloin herännyt itsestään. Omaa aikaa ei ollut. Meikkaus ja suihku (tukan pesu joka aamu) oli silloinkin. Jossain vaiheessa piti lähteä heti seitsemältä tai aikaisemminkin

Nyt lähden klo 7-9 aikaan. Riippuu työtehtävistä

Vierailija
80/309 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies22

T. N20

Anteeksi kun oletin että aikuisilla olisi perushygienia hallussa. Olin näköjään väärässä.

Miksi nimenomaan naama pitää pestä ja aamuisin? Miksi ei esimerkiksi käsivarsia ja päivällä?

Unirähmät lähtee silmistä muutenkin kuin erikseen pesemällä, varsinkaan millään aineilla.

Edelleenkin, en tursuamalla hikoa mistään yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän