Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!
En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.
Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:
Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.
Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.
Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.
Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.
Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.
Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.
Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.
Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!
En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?
Kommentit (309)
En petaa sänkyä mut muuten teen kaiken samoin. mulla menee 45min. kampauksenkin ehdin pistää.
Etkö voi käydä suihkussa mielummin illalla?
Herään n. 5.30 ja lähden ulos 6.50, töissä n. klo 8.
Käyn joka aamu suihkussa ja pesen hiukset noin joka toinen aamu, joka aamu joudun kastelemaan. Hiukset kuivaan föönillä kuivaksi ja kierrän niihin isot tarrarullat. Juon kahvia samalla kun meikkaan, rullat päässä. Vaatteet on valmiina. Aamupalaa en syö eikä lehti ole tullut useinkaan kun lähden töihin. Jos se juuri tulee, otan sen töihin mukaan ja luen ruokiksella kun syön eväitä. Mukavan rauhallisesti lähden, eikä ole vaikea nousta aamulla, monesti herään ennen kellon soittoa. Ekan kerran syön jotain n. 12.30 kun lähden lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.
Ei oo mitään oikeaa tapaa käydä suihkussa. Itse käyn talvisin mielummin illalla ja kesällä aamuisin. En minä ainakaan hikoile öisin hirveästi, jos jostain syystä hikoilen niin käyn uudestaan. Kyllä se keho tottuu siihen miten suihkussa käy. Aamulla voi käsisuihkuakin käyttää jos kokee siihen tarvetta.
Dödöä laitetaan tietenkin jo silloin illalla suihkussa käynnin jälkeen eikä vasta aamulla. Itseasiassa dödöä kuuluisi käyttää juuri sillä tavalla jotta se toimii oikein. Jos laitat dödön kainaloon ja samantien menoksi, se ei toimi yhtä tehokkaasti.
Tää on ikuinen väittelynaihe. Ootko toisaalta ajatellut että illalla mennessäsi nukkumaan olet täynnä päivän bakteereja..?
Käyn mielummin illalla koska aamuisin olen niin jumissa, kuivatteluun ei ole aikaa ja pakkaseen en halua kosteilla hiuksilla ja varpailla lähtiä.
Sama.
Puuro kiehumaan heti herätessä. Sitten hampaanpesu ja wc. Puuro valmis kun hampaat pesty. Puuron jäähtyessä meikkaus. Pikainen syönti ennen töihin lähtöä ja tee. Ei suihkua. Aamutoimet 30min.
- käy illalla suihkussa
- kahvi ja leipä riittää aamupalaksi
- meikkaa vähemmän
- uutiset voit lukea matkalla
Vierailija kirjoitti:
Miten saat verhojen avaamiseen kulumaan 10 minuuttia?
Meillä on 24 kaihdinta, jotka pitäis aamul veivata auki, kyllä siihen menee yllättävän paljon aikaa;-)
20 sekuntia ei riitä hampaiden harjaukseen. Hammastahnan fluori ei ehdi vaikuttaa. 2 min.minimi. Jos et usko niin kysy vaikka hammaslääkäriltäsi, ...jos sulla sellainen on.
Älä petaa sänkyä aamulla.
Lue uutiset/selaa kännykkää JUNASSA
Syöt aamupalan junassa/työpaikalla
Juot kahvin samaan aikaan kun laittaudut
-> säästät ainakin 15 minuuttia
Ap, hyödynnä ihmeessä se 15 min kun olet saapunut töihin! Vai mitä olet tähän asti tehnyt tuon 7:45-8:00 välisen ajan? Syö se aamupala silloin ja/tai meikkaa silmät niin ei kotona tarvi laittaa kuin se meikkipohja. Ja iltasuihkua suosittelen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, hyödynnä ihmeessä se 15 min kun olet saapunut töihin! Vai mitä olet tähän asti tehnyt tuon 7:45-8:00 välisen ajan? Syö se aamupala silloin ja/tai meikkaa silmät niin ei kotona tarvi laittaa kuin se meikkipohja. Ja iltasuihkua suosittelen minäkin.
Olin just tulossa kirjoittamaan samaa, että jos työsi alkaa kello 8 ja sinulla on joka aamu vartti aikaa työpaikalla niin miksi et silloin syö aamupalaa ja selaa kännykkää? Kai teillä joku kahvihuone tai taukotila on. Samaten työmatkan aikana voit vaikka juoda kahvin. Säästyy aikaa. :)
Ja yksi keino säästää aikaa on tehdä meikki hieman kevyemmin tai opetella tekemään se nopeammin tai parannella sitä töissä ennen työpäivän alkua.
Nopea aamusuihku on taas minusta ihan paikallaan.
Millaiset hiukset on ihmisillä, jotka voi pestä ne aamulla? Lyhyehköt? Sileät ja suorat? Minulla ei edes ole kovin paksu tai pitkä tukka, mutta en voisi kuvitellakaan peseväni hiuksia aamulla. Föönauksenkin jälkeen näytän linnunpelättimeltä.
Jätä suihku, lukeminen, verhojen avaaminen, petaamiset, silmänrajaukset, ym. turha pois. Minä juon kahvin ja syön leivän 15 min. Samalla laitan lapselle puuron ym. Sitten menen vessaan, siellä vain välttis pisut ja pesut 5min. kasvojen voide ja hiusten kihartaminen 10 min. kevyt meikki, sis. meikkivoide, puuteri, valovoide, kulmat ja ripsari 5 min. Vaatteet 5 min. Lapsi vaatteisiin, tavarat mukaan 10 min. Yhteensä 50 min.
Kuulostaa -anteeksi vain- älyttömältä.
Nyt Herään 07.20 ja lähden klo 7.45. Olen järjettömän aamu-uninen. Ensimmäisenä aamulla kun nousen, napsautan kahvinkeittimen päälle, kun olen matkalla vessaan. Kylppärissä samalla pesen naaman ja harjaan hiukset, sitten puen päälle ja kaadan kahvia kuppiin. Tähän on mennyt ehkä 5 minuuttia.
Siemailen kahvia ja heräilen, selaan nettiä viitisen minuuttia ja tankkaan kofeiinia elimistööni. Sitten katson peiliin tarkemmin. Jos olen tosi kalpea, laitan vähän poskipunaa ja ehkä vähän kulmakynää. Laitan hiukset (lettiviritys ehkä, tai ponnari...jos hiukset on auki, otan hiusaineet töihin mukaan, koska pipon alla ne menee sekaisin kuitenkin.
Olen todella vaalea ja kalpea. Nykyään en jaksa laittaa kulmakynääkään, on oikeastaan hauska olla tällainen valkoripsinen ja valkokulmainen friikki. En vaan JAKSA meikata enempää. Miks mun pitäisi näyttää latinolta, kun en sitä ole?
En ole kaunis, en mielestäni myöskään ruma. Olen asiakaspalvelutyössä eikä kukaan ole valittanut.
Minulla menee 1 tunti 20 min. aamupuuhiin. Herään klo 6.30, käyn suihkussa ja laitan kasvoveden, kosteusvoiteen ja silmänympärysvoiteen. Sitten syön aamupalan: vedän pari leipää, mehua ja motin teetä katsoen samalla aamutelkkaria. Vaatteet niskaan ( valitsen yleensä jo illalla). Vielä hiusten kuivaus, hampaiden pesu ja meikki: laitan meikkivoiteen, puuterin, poskipunan, ripsivärin, kulmavärin, huultenrajauksen ja huulipunan. Lopuksi petaan sängyn ja avaan verhot. Töihin lähden viimeistään klo 7.50, minulla ei ole kuin muutaman minuutin työmatka. Joskus olen oikaissut jättämällä aamupalan pois, silloin olen napannut vaikka banaanin ja jugurtin laukkuun ja sinnitellyt töissä ekaan taukoon jolloin olen syönyt ne.
Sama aika mulla. Mun pitää työssäni olla jonkun verran esillä enkä voi ihan petolinnun perseenä tuolla hiihdellä. Haluun myös syödä aamupalan rauhassa.
Että mä odotan paluuta koulun penkille kun taas riittää, että pukee, harjaa tukan, pesee hampaat ja syö :D
Mä oon nyt saanut tiivistettyä aamua vähäsen sillä, että oon jättänyt siirtymisiä pois. Eli mahdollisimman vähän ravaamista (asian x hakeminen toisesta huoneesta jne.) ja aamupalan nopeuttaminen. Yritän saada tiivistettyä vielä, nyt menee vähän vaihdellen 45-60min. Miks meikki onnistuu joskus nopeasti vartissa ja joskus ei millään?
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä apteekissa, enkä ole koskaan käyttänyt mitään muuta kuin perusvoidetta. Minulla on siis vain yksi purkki ja dödö. Muuta en tarvitse ja ihoni on kuin nuorella tytöllä, vaikka en ole käyttänyt mitään tehohoitoja.
Kun olet siellä apteekissa töissä, niin mitä suosittelet kasvojen hoitorutiiniksi sellaiselle asiakkaalle, jolla on couperosaa? Ihanko perusvoide riittäisi hänellekin ja hänenkin ihonsa olisi kuin nuoren tytön kuten sinulla?
Itselle nimittäin on suositeltu nimenomaan meikkaamista myös siksi, että se suojaa edes vähän säältä arkaa ihoa. Ja tietenkin couperosaihoa varten tarkoitetut muut hoitotuotteet, jottei sitä polttaisi, kiristäisi, kirveltäisi jne. Ja sanomattakin on varmaan selvää, että sinun perusvoiteella hoidettava ihosi on varmasti hyvin erin näköinen kuin sellaisen, jolla on couperosaa. Ehkäpä sinäkin laittaisit jotakin meikkiä sen perusvoiteesi lisäksi, jos naama helottaisi kuin palovamma ja joudut olemaan ihmisten ilmoilla?
Mutta totta kai sinä mieluummin tulet vain lällättelemään, että sinäpä näytät nuorelta tyttöseltä pelkän perusvoiteen kanssa ja koet jotakin paremmuutta, kun ei tarvitse käyttää ihonhoitorutiineihin samalla tavalla päivittäin aikaa kuin muiden.
Niin, voitko kuvitella, että kaikkien naama ei rasvoitu ja likaannu? Jos erityisesti sottaan naamaani esimerkiksi ruoalla, niin toki silloin pesen. Miksi ihmeessä pesisin naamaani useammin koska sitten se vasta kuivuisi tai alkaisi Ras voittamaan kun iho menettää oman hyvän suojaavan kerroksen.