Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!
En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.
Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:
Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.
Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.
Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.
Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.
Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.
Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.
Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.
Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!
En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?
Kommentit (309)
Onko asia itsellesi ongelma? Toivotko, että sinulla kuluisi vähemmän aikaa? Mieti, mistä voisit karsia. Ehkä jättäisit uutisten lukemisen pois? Yksinkertaistaisit meikkiä? Toinen vaihtoehto on tietysti herätä aikaisemmin, jos toivoisit saavasi enemmän aikaan, mutta et osaa karsia mistään. Onhan tuo 1,5 tuntia aamutoimiin terveelle ihmiselle suhteellisen pitkä aika. Itselläni menee aamutoimiin 3-4 tuntia, mutat olen liikuntarajoitteinen.
Mäkin toimin aamulla jotenkin tosi hitaasti, enkä usein ehdi avaamaan verhoja tai petaamaan sänkyä.
Kun nousen ylös, puen "olovaatteet" päälle. Päivävaatteita en tietty voi vielä laittaa päälle ku en oo peseytyny. Ajan käytön kannalta paras olis jos voisin heräämisem jälkeen mennä kylppäriin ihan alastomana (siis kuten nukun) mutta aamulla paleltaa niin julmetusti että en pysty tekemään mitään kun vaan tärisen. Asunnossani on 24 astetta mutta silti vaan palelen :/. Aamutakki pitäs varmaankin ostaa nii se ois nopee vetästä päälle ja ottaa pois.
No heräämisen ja pukemisen jälkeen käyn vessassa, pesen naaman (putsari, kasvovesi ja kosteusvoide) ja kainalot. Nyt voin pukee päälleni päivällä käyttämäni puseron mutta en housuja, koska käytän vain farkkuja ja vihaan niitä joten en suostu pitämään niitä kotonani yhtään sen pidempää kuin on pakko. Sitten aukasen hiukset nutturalta/otan pinnit (sormikiharat) pois, harjaan hiuksista takut pois ja suihkuttelen hoitoainetta/lakkaa hiuksiin. Jos meen töihin, pistän hiukset kiinni ja helvetti ku siihenkin menee aikaa, pelkkä yksinkertainen ponnarikin on vaikea laittaa mulle ku näytän järkyltä hiukset kiinni nii pitää tosi tarkkaan laittaa ett näytän siedettävältä.
Sitt meen keittiöön aamupalalle, joka on kahvia ja leipää. Leipien laitossaki menee ikuisuus, mikä hitto siinä on. Oon joskus yrittäny syödä jotai nopeeta, kuten rahkaa tai puuroa, mutta tulee hirveä nälkä yhdeksan kymmenen aikaan, joten kaks (itse tehtyä) sämpylää on mulle vakiintunut aamupalaksi (joskus pärjään niiden voimin kolmeen saakka eli 8 tuntia).
Sitten syön purkkaa samalla ku levitän meikkivoiteen. En voi pestä hampaita ennen aamupalaa enkä heti sen jälkeen, koska se pilais mun vähäisenkin kiilteen hampaista. Kun meikkivoide levitetty, pesen hampaat. Sitt puuteri ja peitevoide. Aknen jättämiä punasia arpia ei oo enää niin paljoo joten peitevoiteelle ei oo tarvetta enää nii paljo ku aiemmin. Mutt kuoppa-arpien piilotuksee meneeki sitt aikaa :/ Sen tosin teen jo ennen meikkivoidetta, silikonisen meikinpohj.voiteen avulla. Sitt vielä harjaan kulmakarvat siistiks, taivutan ripset ja laitan niihin vaseliinia :D Kulmat ja ripset on siis kestovärjätty.
Ai niin ja joudun usein käymään kaiken välillä vessassa kun vatsa toimii aamulla liiankin hyvin. Lisäksi kittaan heti heräämisen jälkeen puol litraa vettä ja muutenki koko ajan hiljakseen lipitän nesteitä, nii senki puolesta vessassa kuluu aikaa.
Ja sitt ku meikki on valmis, vedän farkut jalkaan, heitän takin päälle (en ehdi laittaa kiinni), juoksen 10 min päähän bussipysäkille, joskus meen autolla ja kiroilen ruuhkaa. Ehdin töihin/kouluun just viimesellä kellonlyömällä tai sitten en edes ehdi vaan tulen pari min myöhässä, mutta tuolloin aina sopivasti paikalla on ollut jotain hämminkiä eikä mikään ole siis ehtinyt vielä alkaa tai mun lisäks myöhässä tulee puolet muustakin porukasta. Ja joka aamu ihmettelen omaa saamaattomuuttani, miksi aina sama kiire? Miten en ikinä opi lähtemään aikasemmin/olemaan nopeampi tarkoissa rutiineissani/nouse aiemmin?
Oon omiin ajatuksiin uppoava, mun on vaikea saada mitään aikaan ja oon aina heilumassa jossain, en siis voi olla täysin paikallani. Kerrankin kun olin koko päivän kotona tenttiin lukemassa niin kännykän askelmittariin tuli yli 20 000 askelta (ravasin ympäri kämppää samalla kun luin), ja kun kaikkeen tohon yhistää mun huonon ajankäytön niin pakosti mulla on joku add.
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei tarvi dödä. Omalla työpaikalani ainakin on sen verran kylmä, etten hikoile lainkaan ellen juo kahvia. En myöskään aamulla enää pese kainaloita, enkä mielestäni haise millekään.
Niin. Mielestäsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..
Eli olin ennen lähtöä hereillä n. 10min.
T. Mies22Oot varmasti tosi "ihana" naisten mielestä!
Et selvästikkään välitä vähääkään ulkäöstäsi !
T. N20Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?
Pestä naama, kammata hiukset, laittaa deodoranttia...
Naamani ei ole likainen nukkumisesta. Muuten noihin menee aikaa 10sekuntia.
Etkö oikeasti pesaise naamaa aamulla? Hyi v... nyt ymmärrän miksi töissä on yhdellä miehellä aina öljyinen, hikinen naama ja jotain rähmäjämiä silmännurkassa. :X
Eli kaikilla miehillä on hikinen ja öljyinen naama koska yhdellä on?
Anteeksi kun oletin että aikuisilla olisi perushygienia hallussa. Olin näköjään väärässä.
Miksi nimenomaan naama pitää pestä ja aamuisin? Miksi ei esimerkiksi käsivarsia ja päivällä?
Unirähmät lähtee silmistä muutenkin kuin erikseen pesemällä, varsinkaan millään aineilla.
Edelleenkin, en tursuamalla hikoa mistään yöllä.Koska naamaan kasaantuu yön aikana hikeä, öljyä ja sitä rähmää. Se naama pestään koska muut joutuvat tuijottamaan sitä hikistä otsaasi päivällä. Nyt ei puhuttu mistään aineista, nopea huuhtaisu kädenlämpöisellä vedellä riittää. Eikö kotona opetettu tätäkään, vai mistä kiikastaa?
Se, että sinun tai muiden naisten naamat kiiltää, ei tarkoita että kaikilla muilla samalla tavalla. Olen mies ja käyn 100% vähemmän kemikaaleja lärviini kuin te naiset, voisiko siinä olla syy ettei naamani tursua ihraa?
M40v
En meikkaa. Pesen naamani koska se kuuluu perushygieniaan. En minäkään pessyt masentuneena teininä lärviäni, kun ajattelin ettei kukaan kiinnitä huomiota ja että ei mun naama nyt tietenkään kiiltele. Kuvat tuolta ajalta on aika karua katseltavaa. Ei ihme että teinipojilla on niin paljon aknea jos naaman ihon hoito on noin huonoa.
Edelleenkään minun naamaani ei juuri koskaan rasvoitu siten, että joka toinen päivä suihkussa tai saunassa käyminen ei riittäisi. Syytön olen sinun masentuneisuuteensi ja rasvaisern ihoon teini-ikäisenä., kyllä minä tiedän onko naamaani rasvainen vai ei. Joskus harvoin se on rasvainen, silloin pesen naaman. Johtuuko sitten ruokavaliosta vai miehen hormonikierrosta vai mistä mutta tunnistan selvästi koska naamaani on rasvainen ja koska ei. Normaalisti se ei siis ole koskaan rasvainen eikä kuiva.
Hei ap, I feel you! Mulla menee ihan yhtä kauan ja en edes käy suihkussa! Meikkaaminen on itsellänikin se pisimpään aikaa vievä asia ja kyllähän se vähän hävettää. Tummat silmänaluset ja aknen jäljet... Olen yrittänyt nopeuttaa meikkausta laittamalla ihan puhelimen ajastimen käymään jonkin 20-30 min ja yrittänyt sitten saada meikattua siinä ajassa. Kannattaa kokeilla :)
Harjoitus tekee mestarin. Ja pieni höllääminen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei tarvi dödä. Omalla työpaikalani ainakin on sen verran kylmä, etten hikoile lainkaan ellen juo kahvia. En myöskään aamulla enää pese kainaloita, enkä mielestäni haise millekään.
Niin. Mielestäsi...
Tämä deodoranttiasia on kyllä erikoinen juttu palstalla. Lähes kaikesta kohtaan, että jokainen on yksilö ja jokainen tekee kuten hänelle sopii ja on parasta. Mutta kun tulee kyse hikoilusta, niin kaikkihan hikoilevat ja haisevat elleivät käytä jotain kahden euron Rexonaa kaupasta.
Veikkaan että kyse on vain siitä, että naiset haluavat mollata toinen toistaan. Kun joku ei käytä deodoranttia niin terävä kieli särähtää’ tuo on haiseva sika’.
OT aknen kanssa murehtivat, hankkikaa Roaccutan-reseptilääke! Itelläni oli 10-vuotiaasta 24-vuotiaaks saakka akne, kunnes sitt viimeinki 2 vuotta sitten sain Roaccutanin. Olin sitä 19-vuotiaasta lähtien pyytänyt, mutta erinäisistä syistä lääkärit eivät sitä suostuneet mulle antamaan. Kaikkia tyhmiä voiteita jouduin kokeilee, sekä antibiootteia monta kuuria ja paskoja e-pillereitä.
Sitt vänkäämällä sain Roan ja vaikka siitä sainkin ilmeisesti eliniäiseksi riesaksi kuivat silmät (ja 8 kuukauden kuurin aikana oli paljon muitakin pahoja sivuvaikutuksia) niin oon kyllä tosi tyytyväinen että sen söin. Eipä oo finnejä ollu, valkopäitäkään ei liiemmin. Okei, pikkufinnejä on mutta niitä on tullut vain silloin kun oon syöny 3 viikkoo joka päivä suklaata :D oon siis ihan normaalipainonen enkä syöpöttele, mutta siis normaalisti en koskaan herkuttele niin elimistö ilmeisesti vaan järkyttyy siitä epäterveellisestä ruokavaliosta ja ihon kukinnalla sen mulle sitten osoittaa. Ja hyvä niin, onpaha joku rajote mässäämiselle.
Minulla aamutoimet kestävät tasan tunnin. 45 minuuttia menee siihen, kun syön aamiaisen rauhallisesti lehteä lueskellen. 15 minuuttia riittää peseytymiseen, pukeutumiseen, meikkaukseen ja hiusten laittoon. Suihkussa käyn aina iltaisin.
Minut on totuttu aina näkemään meikissä, ja minulla onkin aina luomivärit ja rajaukset. Pelkällä ripsarilla en ole koskaan. En silti käytä arkiaamuisin montakaan minuuttia meikkaamiseen. Meikkipohjana minulla on hieman peiteväriä silmänalusiholla ja mineraalimeikkipuuteri. Peitevärin taputtelen sormin, ja käytän samaa väriä luomilla pohjustajana. Kulmakynä ja poskipuna ovat ehdottomat. Luomivärit laitan arkisin tutuilla tavoilla, eli en taiteile mitään bilemeikkiä. Joskus riittää yksi väri sormella levitettynä. Rajaukset teen useimmiten viistosiveltimellä ja luomivärillä, mikä on nopea homma. Tussirajauksetkin jaksan väsätä halutessani. Ripsarin laitto käy hetkessä.
Jotain kannattaa tehostaa, jos meikkaamiseen menee kohtuuttomasti aikaa. Normaalina työpäivänä ei tarvitse pohjustajia, highlightereita, contoureja, geelirajauksia, kajaleita, valokynää, aurinkopuutereita ja muuta aikaa vievää. Meikkivoide ja peitevoide on nopeaa levittää sormin, niin säästy jonkun meikkisienen pesulta.
Tässä pariin kertaan kommentoineen miehen aamu:
Herätys 7.10
Nousen sängystä 2 sekuntia
Puen illalla valitut vaatteet 30sek
Aamupissa + hammaspesu + vajaa litra vettä 60sek
Deodorantti + tuoksu iholle 10sek
Kastelen hiukset hanalla ja pyyhekuivaan + laitan vahalla ja pienellä hiuslakkamäärällä n. 60sek
Kävelen keittiöön, otan eväät jääkaapista ja kävelen eteiseen. Puen ulkovaatteet ja kengät. 60 sek
Olen laittautunut, hyväntuoksuinen hyvin valituissa vaatteissa ulko-ovella noin 5 minuutissa kellon soitosta.
Hampaat pitää pestä ennen aamupalaa!
Vierailija kirjoitti:
Herätys 7.10
Kastelen hiukset hanalla ja pyyhekuivaan + laitan vahalla ja pienellä hiuslakkamäärällä n. 60sek
Kävelen keittiöön, otan eväät jääkaapista ja kävelen eteiseen. Puen ulkovaatteet ja kengät. 60 sekOlen laittautunut, hyväntuoksuinen hyvin valituissa vaatteissa ulko-ovella noin 5 minuutissa kellon soitosta.
Siis peset hampaita aamulla noin 20sek? Sama asia jos et pese lainkaan, ei tuosta ole mitään hyötyä. +Etkö syö aamupalaa?
No, itse varaan joka aamulle 2,5h. Olen aamuäreä, ja inhoan kiirettä. Aamupalan ja meikkaamisen lomassa selailen nettiä ja kuuntelen musiikkia ja heräilen rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon mies ja työt alkaa klo 8. Tänää heräsin klo 7:30. Puin vaatteet päälle ja kävin vessassa. Sen jälkeen lähdin..
Eli olin ennen lähtöä hereillä n. 10min.
T. Mies22Oot varmasti tosi "ihana" naisten mielestä!
Et selvästikkään välitä vähääkään ulkäöstäsi !
T. N20Mitä miehen sitten aamuisin pitäisi tehdä? Hampaiden harjaus ja aamupissa, mitä muuta?
Pestä naama, kammata hiukset, laittaa deodoranttia...
Naamani ei ole likainen nukkumisesta. Muuten noihin menee aikaa 10sekuntia.
Etkö oikeasti pesaise naamaa aamulla? Hyi v... nyt ymmärrän miksi töissä on yhdellä miehellä aina öljyinen, hikinen naama ja jotain rähmäjämiä silmännurkassa. :X
Eli kaikilla miehillä on hikinen ja öljyinen naama koska yhdellä on?
Anteeksi kun oletin että aikuisilla olisi perushygienia hallussa. Olin näköjään väärässä.
Miksi nimenomaan naama pitää pestä ja aamuisin? Miksi ei esimerkiksi käsivarsia ja päivällä?
Unirähmät lähtee silmistä muutenkin kuin erikseen pesemällä, varsinkaan millään aineilla.
Edelleenkin, en tursuamalla hikoa mistään yöllä.Koska naamaan kasaantuu yön aikana hikeä, öljyä ja sitä rähmää. Se naama pestään koska muut joutuvat tuijottamaan sitä hikistä otsaasi päivällä. Nyt ei puhuttu mistään aineista, nopea huuhtaisu kädenlämpöisellä vedellä riittää. Eikö kotona opetettu tätäkään, vai mistä kiikastaa?
Se, että sinun tai muiden naisten naamat kiiltää, ei tarkoita että kaikilla muilla samalla tavalla. Olen mies ja käyn 100% vähemmän kemikaaleja lärviini kuin te naiset, voisiko siinä olla syy ettei naamani tursua ihraa?
M40v
En meikkaa. Pesen naamani koska se kuuluu perushygieniaan. En minäkään pessyt masentuneena teininä lärviäni, kun ajattelin ettei kukaan kiinnitä huomiota ja että ei mun naama nyt tietenkään kiiltele. Kuvat tuolta ajalta on aika karua katseltavaa. Ei ihme että teinipojilla on niin paljon aknea jos naaman ihon hoito on noin huonoa.
Edelleenkään minun naamaani ei juuri koskaan rasvoitu siten, että joka toinen päivä suihkussa tai saunassa käyminen ei riittäisi. Syytön olen sinun masentuneisuuteensi ja rasvaisern ihoon teini-ikäisenä., kyllä minä tiedän onko naamaani rasvainen vai ei. Joskus harvoin se on rasvainen, silloin pesen naaman. Johtuuko sitten ruokavaliosta vai miehen hormonikierrosta vai mistä mutta tunnistan selvästi koska naamaani on rasvainen ja koska ei. Normaalisti se ei siis ole koskaan rasvainen eikä kuiva.
Peset naamasi joka toinen päivä? Provo. Toivottavasti.
Mulla menisi 20 minuuttia kaikkeen meikkeineen, mutta kun en vain herää. Olin jo parikymppisenä täysin hämmästynyt, kun tajusin että kämppäkaveri pomppaa siellä toisessa huoneessa ylös tasan heti kun kello soi. Minä en vieläkään kykene. Ei johdu epäsäännöllisistä elämäntavoista. En vain kykene heräämään nopeasti. Voi itku tuotakin kommentoijaa "nousen sängystä 2 sekuntia", olen kateellinen. Joudun varaamaan puoli tuntia pelkkään heräämiseen, vaikka herätys pärisee vasta klo 06:15.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä. Mä meikkaan, laitan hiukset ja syön aamupuuron ja silti selviän puolessa tunnissa ulos ovesta. Vaikka käyn vessassakin ihan kunnolla, vatsa toimii aamulla, siihenkin menee oma aikansa. Sänkyä en petaa loppuun saakka. Peitot laitan ojennukseen mutta en päiväpeittoa. Sälekaihdinten avaaminen ei juuri aikaa vie.
No mut sä et käy suihkussa kuten ap. Jos käy aamulla suihkussa niin saa lisätä aamutoimiin ainakin sen 20 min. Kuivaamiseen ja varsinkin hiusten kiuvaamiseen ja laittoon menee aikaa. Jos ei kuivaa hiuksia, niin suihkusta selviää kuivauksineen 10min.
Mun mielestä 45 min kaikkineen tekemisineen on aika vähän, tai ainakin juuri sopivasti. Vaaditkohan ap itseltäsi liikaa?
Jos haluay nopeuttaa, niin Suihkussa ei tarvitse käydä joka aamu. Iltasuihku ei vie aikaa. Sängyn voi pedata sitten kun tulet töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys 7.10
Kävelen keittiöön, otan eväät jääkaapista ja kävelen eteiseen. Puen ulkovaatteet ja kengät. 60 sekOlen laittautunut, hyväntuoksuinen hyvin valituissa vaatteissa ulko-ovella noin 5 minuutissa kellon soitosta.
Siis peset hampaita aamulla noin 20sek? Sama asia jos et pese lainkaan, ei tuosta ole mitään hyötyä. +Etkö syö aamupalaa?
Voin pissata ja harjata samaan aikaan ja toisekseen 20sekuntia on vallan paljon kun harja vaan käy!
Voin syödä töissä tai auton ratissa esim banaanin tai illalla tehdyn leivän. Tai purkin rahkaa mehukeitolla a’ 10 sekuntia per purkki.
Meikkaan aina, mutta ei se kestää enemmän kuin korkeintaan 15 minuuttia. Laitan kosteusseerumi (minulla on todella kuiva ja atooppinen iho), meikkivoide, peitevoide silmien alla (muuten olen pandan näköinen). Sitten puuteria, poskipunaa, silmärajauksia, välillä luomiväriä. Aina ripsiväriä.
Lopuksi huulikiiltoa.
Käytän siveltimiä, käy nopeammin kuin sormilla tai sienellä kun levittää voiteita.
Sinä olet kyllä todella ärsyttävän oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Paksu meikkikerros ei tee ketään raikkaamman ja hyväihoisemman näköiseksi.
Se korostaa vaan noita aknearpiasi, oikein huutaa, että nyt on peitetty ja kunnolla.
Yritä löytää joku ohut runsaspigmenttinen värivoide. Heivaa ne primerit lepikkoon.
Usein niillä on taipumus jatkuvasti käytettynä tukkia iho, seurauksena patteja ja finnejä.
Kasvojen pesuun vaikka Himalaya Aloe Vera puhdistusvoide. Saa ainakin Cittarista ja Tokmannilta.
Maksaa jotain 7 - 8 euron paikkeilla. Himalaya sarjassa on muitakin tuotteita, kuorintavoiden yms.
Kannattaa kokeilla. Itselläni iho parani kummasti, kun lopetin överiläträykset. Yksinkertaisuus on valttia.
Ihovoiteena Nivea perustuotteet toimivat, eivätkä ole liian vahvoja. Kokeile!