Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
241/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran sopinut asiakkaalle että soitan hänelle klo 10. Noh.. nukuin pommiin ja heräsin klo 9:59.  Nousin salamana ylös ja vetäisin olohousut jalkaan ja koneen päälle. Kävin vessassa ja join lasin vettä ja kirjauduin koneelle. Soitin asiakkaalle klo 10:05. 

Vierailija
242/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa samalla, kun vedät puuroa naamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesi ahdistamaan kun luen ihmisten kertomuksia miten aamulla herätään aikaisin ja lapset täytyy repiä ylös ja laittaa valmiiksi jne. Yyyh. Onneksi olen vielä kotona lapsen kanssa ja senkin jälkeen odottaa osa-aikatyö, ei tarvitse viitenä päivänä viikossa tuollaista paskaa kestää 😧 rauhassa saa nukkua pitkään ja juoda kahvia.. Sitten tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
244/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 5 soi kello, ylös ja vessaan, koira ulos. Sitten vaatteet päälle, tukka ponnarille, pipo päähän. Vesiryyppy. Koira sisälle kun itse astun ulos. Työpaikan pihalla 5.30. Vuosien saatossa nopeaksi hiottu tapa. Onneksi mun työ ei vaadin minkäänlaista laittautumista, se riittää että on työnantajan tarjoama suojavaatetus päällä töiden ajan.

Vierailija
245/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkutti ois rankkaa, jos pitäisi joka aamu herätä 5-6 aikaan. Monet tuo ilmi, että aamujen täytyy olla rauhallisia, koska muuten alkaa ahdistaa ja päivä on pilalla. Mites jos tämä johtuukin vaan liian vähäisistä yöunista? Itse herään 7:10 ja aamutoimiin menee 30 min. (vessa, hampaat, meikkivoide, ripsari, pukeminen, puuro). Toisinaan teen kiky-tunteja laittamalla ripsarin vasta töissä.

Vierailija
246/309 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi neuvoo, helppo, nopea ja siisti perusmeikki: kosteusvoide, anna imetyä hetki (hampaiden pesu esim. tässä välissä).

Pohja joko mineraalipuuteri tai meikkivoide.

Kulmat, yksivärinen luomiväri; tumma pehmeä ruskea tai luumu esimerkiksi.

Poskipuna tai aurinkopuuteri, huultenrajaus, kiilto tai huulipuna, neutraali sävy.

Lopuksi voi vielä tupsutella kevyesti irtopuuteria jos haluaa.

Aikaa menee max. 10 min. ja harjoitus tekee mestarin.

Vierailija
247/309 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin meikkaamisen kun sain pahoja allergisia oireita.

Eniten meikkaamisen lopettaminen aiheutti ongelmia muille naisille. Kuulemma töissä pitäisi olla aina meikattuna. Miksi? En ole asiakas työssä tai tapaa toimittajia.

Ajan säätöllä on ollut positiivisia vaikutuksia elämään. Aamulla saa nukkua pitempään. Ihokin voi paremmin. Akne katosi kokonaan.

Vierailija
248/309 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Nyt on pakko kysyä, miten tavallisen ponnarin laittamiseen voi saada kulumaan viisi minuuttia?

Näin kysyy vain ihminen, jolla on kivat hiukset luonnostaan. Jos on hankalat hiukset, esim. hyvin ohuet, liukkaat ja päätä myöten menevät liiskat, joutuu hiuksia käsittelemään, että ne yleensäkin pysyvät kiinni sillä ponnarilla ja ettei se ponnari tosiaan ole kuin rasvalla sliipattu rotanhäntä. 

Sama koskee paksua luonnonkiharaa pörröä. Ei toivoakaan saada siistiä ja hyvännäköistä ponnaria ellen ensin suorista hiuksia ja siinäpä sitten häviääkin tehokkaasti se "helpon ja nopean ponnarin" funktio. Ilman suoristusta ponnarini näyttää vain kuivalta ja takkuiselta pallolta niskassa.

Komppaan teitä molempaa.

Olisi ihanaa, jos ponnarin laittaminen olisi niin yksinkertaista, että sen kun vaan hiukset poninhännälle peiliin katsomatta ja menoksi, mutta oma prosessini on seuraava hiuslaadustani johtuen:

ensin pitää huolellisesti harjata hiukset, suoristaa latvat kevyesti ja laittaa jotain silottavaa ainetta. Silti saan aikaiseksi ihme hiusmöykkyjä päälaelle kun kiristän poninhäntää, joten hiuksia pitää tasoittaa kammalla ja ehkä vielä kiinnittää hiuslenkki uudestaan sen jälkeen. Yksi hiuslenkki ei ole tarpeeksi tukeva, jotta ponnari pysyisi valumatta alas koko päivän, joten laitan pari päällekkäin. Osa hiuksista jää tyhmästi törröttämään hiuslenkin väliin ja se pitää korjata. Lopuksi poninhäntä pitää vielä kertaalleen harjata läpi, koska tällä välin latvat ovat ehtineet mennä sekaisin  ja ehkä laittaa hiuslakkaa tai sähköisyyttä estävää suihketta.

Ap

Vierailija
249/309 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 1 h 15 min menee aamutoimiin.

Koira lenkki noin 30 min ja muut aamutoimet noin 30 min.

Herään klo 6.30 ja olen töissä klo 8.00. 

Vierailija
250/309 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aknen jäljiltä tosi huono iho, joten mielelläni teen kunnon pohjustuksen, mihin menee varmaan eniten aikaa.

Voisin tietysti vähentää meikkiä mutta surullista tai ei, oloni on aina paljon itsevarmempi ja parempi töissä, kun olen meikannut. Työ ei ole ihan edustamista, mutta suurin osa työkavereista laittautuu ainakin jonkin verran.

Ap

Vaihda alaa. Ryhdy vaikka maatalouslomittajaksi tai metsäkoneenkuljettajaksi, ja   maanrakennuskoneenkuljettajan ammattikin käy. Ei tarvitse nousta niin aikaisin aamulla tälläytymään, kun ei työkaveritkaan kovin laittaudu.

Vierailija
251/309 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kannattaa pukea jo illalla niin on aamulla valmis, sen kun heittää autoon takapenkille eikä yöllä tarvi edes täkkiä ja voi säätää lämpötilan alemmas.

Olenpa kyllä onnellinen, että olen mies ja en asu pk-seudulla.

Herään 7.15, ehdin laittautua ja viedä lapsetkin autolla päiväkotiin ja olen töissä klo 8. Tai en minä tiedä ehtiikö pk-seudulla noin?

Vierailija
252/309 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyä ei kannata pedata aamulla, kannattaa antaa tuulettua. Itse en edes käy makuuhuoneessa kuin yöllä joten mitä järkeä petaamisessa.

Vierailija
253/309 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aknen jäljiltä tosi huono iho, joten mielelläni teen kunnon pohjustuksen, mihin menee varmaan eniten aikaa.

Voisin tietysti vähentää meikkiä mutta surullista tai ei, oloni on aina paljon itsevarmempi ja parempi töissä, kun olen meikannut. Työ ei ole ihan edustamista, mutta suurin osa työkavereista laittautuu ainakin jonkin verran.

Ap

Minulla oli aknea pitkään ja sain sen johdosta paljon arpia. Ennen meikkasin juuri tuon takia joka aamu, jotta kehtasi edes jotenkuten mennä ihmisten ilmoille. Pelastuksen oli Espanjan matkalla tavattu apteekkari, joka sanoi että jätä meikit pois ja ala käyttämään aamusuihkun jälkeen Avènen Cifalfate-rasvaa. Näin tein ja yllätys yllätys: iho parani ja arvet alkoivat haalistumaan. Nyt iho on kuulas ja terve, eikä minulle tule edes hormooninäppyjä menkkojen alla. Meikkiä en enää käytä. Olen ikuisesti kiitollinen sille apteekkarille!

Ai että, ihana kirjoitus 😊

Vierailija
254/309 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kauan meikkaavien teksteissä toistui tämän tyyppiset ilmaisut "saada itsensä ihmisen näköiseksi" tai "jotta näyttäisin siedettävältä" jne. Oletteko ajatelleet, että ongelma on itsetunnossanne, olette luultavasti hyvin tarkkoja ulkonäkönne suhteen, ettekä hahmota sitä, että muut eivät näe teitä niin.

Minulla on yksi ystävä, joka on aivan pakkomielteinen "pandan silmänalusistaan". Hän jauhaa niistä, hän tuijottaa niitä, hän peittää niitä 10minuuttia, hän ei ymmärrä, että muut eivät vain yksinkertaisesti näe samaa kuin hän. Hänellä on aivan normaalit silmänaluset, lähes kaikillahan ne ovat hieman tummemmat, ei kukaan siihen kiinnitä huomiota. Hän on monin tavoin muutenkin tarkka ulkonäöstään, ja hänen aamurutiineihin menee tosiaan se 1,5h. Hänen aikansa menee pääosin äärimmäisen tarkkaan itsetutkiskeluun peilin edessä. Eli kyllä, kaikkien niiden meikkituotteiden ja kampausten ja jopa pukemisen voi viedä aikaa paljon, jos ei käsitä sitä, että sen lopputuloksen kannalta sillä ei ole niin väliä, kuinka tarkasti se ihonvärinen voide on levitetty, onko sitä häivytetty 1 vai 4 kertaa. Oikeasti se 1 kerta riittää. Iho elää työmatkan aikana niin, että siinä lopputuloksessa ei oikeasti ole eroa.

Itselläni on näitä aknearpia poskissa reilusti, ja itseasiassa suun ympärillä raskauden aiheuttamaa hormonaalista aknea nytkin, ja lisäksi erittäin punoittuva couperose-iho nenällä ja poskissa ja leuassa. Näytän silti todellakin ihmiseltä ja siedettävältä ihan ilman meikkiäkin. Ja niin näytätte te muutkin samanlaiset. Joillakin on hyvä iho, jollakin on hyvä joku muu. Ei tarvitse olla täydellinen.

Vierailija
255/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi 5.50, nousen ylös klo 6. Käyn vessassa, pesen kasvot ja laitan seerumin ja kasvorasvan. Menen keittiöön ja juon lasin vettä ja kaadan itselleni kahvia. Otan kahvikupin mukaan ja menen takaisin makuuhuoneeseen. Teen pikaiset venyttelyt ja petaan sängyn, kahvia juon tässä samalla. Puen päälle, vaatteet valitsen kun avaan vaatekaapin. Minulla on siinä mielessä hyvä tilanne, että oikeastaan kaikki ylä- ja alaosat sopivat keskenään. Meikkaan, vaihdoin nestemäisen meikkivoiteen mineraalimeikkivoiteeseen joten ei tarvitse enää laittaa puuteria ja meikkipohjan teko on todella nopeaa. Lisäksi täytän kulmat ja laitan ripsiväriä. Pesen hampaat ja nakkaan ulkovaatteet päälle. Ovesta astun ulos 6.30-6.40. Aamupalan syön töissä.

Vierailija
256/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan niin paljon hyviä yöunia, että herään aina aamulla mahollisimman myöhään :D (Ja ei, illalla aikasemmin nukkumaanmeno ei oikein onnistu, koska on treenit niin myöhään, menee hetki rauhottua). Vähän vajaa puol tuntia menee aamulla heräämisestä siihe et on auton ratissa. Nyt kun lapset on koululaisia, on kiva, ettei mee aamusta aikaa päiväkotiin viemisiin, vihdoinki pääsee siis oikeesti reippaasti lähtemään.

Vierailija
257/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen ovesta ulos alle vartissa. Ennätys taisi olla 5 minuuttia.

Eli hyppään sängystä, nopeasti vessaan, sitten revin kaapista puhtaat vaatteet. Pari huitaisua harjalla hiuksiin, kännykkä ja avaimet laukkuun, ulkovaatteet päälle ja ovesta ulos.

En tosin suosittele tätä, sillä tulipalokiire johtuu liian pitkään nukkumisesta ja tuossa hötäkässä jää aamupalakin syömättä ja nälkäisenä keskittymiskyky on sitten mitä on.

Töihin ehtiminen on oma taiteenlajinsa. Minuuttipeliä. Jos näette jonkun kipittävän portaita pitkin Kaisaniemen metroasemalla naama punaisena, läkähtymäisillään, kelloa neuroottisesti tuijottaen, niin se olen minä. Sillä hetkellä kun käsi tarttuu työpaikan ovenkahvaan, henkäisen syvään ja kokoan itseni. Selvisin tästäkin aamusta.

Vierailija
258/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että niin harva käy suihkussa aamulla. Ihminen hikoilee paljon yöaikana (vaikkei sitä välttämättä edes huomaa!), sitten vedetään dödöt likaiseen kainaloon. What? Ei se suihkussa käyminen montaa minuuttia vie, joten ihan vaikka niitten työkavereitten takia suosittelen aamusuihkua. Raksamiehet ym. raskasta työtä tekevät ovat sitten ihan eri asia. Silloin suihkutellaan vasta työpäivän jälkeen.

Mä laitan dödön jo illalla suihkun jälkeen. Mulla ei yleensä ole työkavereita ja jos joskus sattuu olemaan, niin ei siellä toisten hajut haittaa kun työvaatteet ja työmiljöö haisee taatusti pahemmalle kuin aamusuihkuton ihminen.

Vierailija
259/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin junamatkalla ehtii hyvin meikata ja syödä.

Vierailija
260/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy suihkussa illalla ja laita dödö silloin. Normaali terve ihminen on riittävän freesi vielä koko seuraavan päivän. Opettele pikameikki. Tee eväät valmiiksi illalla ja syö aamupala matkalla tai vasta töissä aamukahvitauolla. Petaa sänky vasta kotiin tullessasi, niin se ehtii tuulettumaan yön jäljiltä. Kasvata pese_ja_pidä-hiusmalli eli aamulla riittää pelkkä harjus, eikä tarvitse alkaa vääntämään poninhäntien kanssa. Omat hiukseni ovat puolipitkät ja pidän niitä yleensä auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan