Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee jopa 1,5 h tuntia aamurutiineihin, ihan älytöntä!

Vierailija
12.01.2018 |

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kommentit (309)

Vierailija
261/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aamuissa pahiten pielessä on se, että lähdet kotoa 1,5 tuntia ennen kuin palkanmaksu alkaa. Kyllä muakin hajottaisi. Mä matkustan vaan vartin ratikalla, mutta usein käytän senkin ajan meikkaamiseen tai kahvin juomiseen, kun työmatka on muuten hukkaan heitettyä aikaa. Kesällä onneksi voi mennä pyörällä. 

Mun ehdotuksia: tee pohjameikki kotona, mutta loput junassa tai työpaikalla.

Tee edellisenä iltana valmiiksi aamupala esim. smoothie, tuorepuuro, voileivät, keitetty muna jne. Pidä aina varalla jotain helppoa jota voi vaan napata mukaan. 

Ota kahvi mukaan junaan termosmukissa. 

Kysy työnantajalta, voitko tulla seuraavalla junalla. Tämä siis oletuksella, että olet silloin töissä vaikka 8:07. 

Vierailija
262/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn illalla suihkussa, muuten en ehtisi aamulla töihin.

Ei töihin tarvi mennä harakan näköisenä! Asiakkaat pelkää ja pomo epäilee alkoholiongelmaa.

Aamulla laitan lämpörullat ja meikkaan telkkarin ääressä, sitten kamat kasaan ja autolle.

Onneksi ei ole koiraa ja lapset maailmalla jo.

Mutta aina mulla on ollut sama rutiini, ikävä katsoa töissä peilistä jotain punanaamaista tarhapöllöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn illalla suihkussa, muuten en ehtisi aamulla töihin.

Ei töihin tarvi mennä harakan näköisenä! Asiakkaat pelkää ja pomo epäilee alkoholiongelmaa.

Aamulla laitan lämpörullat ja meikkaan telkkarin ääressä, sitten kamat kasaan ja autolle.

Onneksi ei ole koiraa ja lapset maailmalla jo.

Mutta aina mulla on ollut sama rutiini, ikävä katsoa töissä peilistä jotain punanaamaista tarhapöllöä.

Ai niin, tuohon lisäys että syön aamiaisen työpaikalla, aiemmin ei mene alas.

Työmatka autolla 20min, bussi-juna-bussi -tyylillä 55min + kävelyt.

Vierailija
264/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Nyt on pakko kysyä, miten tavallisen ponnarin laittamiseen voi saada kulumaan viisi minuuttia?

Näin kysyy vain ihminen, jolla on kivat hiukset luonnostaan. Jos on hankalat hiukset, esim. hyvin ohuet, liukkaat ja päätä myöten menevät liiskat, joutuu hiuksia käsittelemään, että ne yleensäkin pysyvät kiinni sillä ponnarilla ja ettei se ponnari tosiaan ole kuin rasvalla sliipattu rotanhäntä. 

Sama koskee paksua luonnonkiharaa pörröä. Ei toivoakaan saada siistiä ja hyvännäköistä ponnaria ellen ensin suorista hiuksia ja siinäpä sitten häviääkin tehokkaasti se "helpon ja nopean ponnarin" funktio. Ilman suoristusta ponnarini näyttää vain kuivalta ja takkuiselta pallolta niskassa.

Komppaan teitä molempaa.

Olisi ihanaa, jos ponnarin laittaminen olisi niin yksinkertaista, että sen kun vaan hiukset poninhännälle peiliin katsomatta ja menoksi, mutta oma prosessini on seuraava hiuslaadustani johtuen:

ensin pitää huolellisesti harjata hiukset, suoristaa latvat kevyesti ja laittaa jotain silottavaa ainetta. Silti saan aikaiseksi ihme hiusmöykkyjä päälaelle kun kiristän poninhäntää, joten hiuksia pitää tasoittaa kammalla ja ehkä vielä kiinnittää hiuslenkki uudestaan sen jälkeen. Yksi hiuslenkki ei ole tarpeeksi tukeva, jotta ponnari pysyisi valumatta alas koko päivän, joten laitan pari päällekkäin. Osa hiuksista jää tyhmästi törröttämään hiuslenkin väliin ja se pitää korjata. Lopuksi poninhäntä pitää vielä kertaalleen harjata läpi, koska tällä välin latvat ovat ehtineet mennä sekaisin  ja ehkä laittaa hiuslakkaa tai sähköisyyttä estävää suihketta.

Ap

Ymmärrän kyllä. Mitä jos käyt illalla suihkussa ja laitat yöksi tukan ponnarille päälaelle? Mulla on tosi pitkä tukka ja nukun niin, muuten kääntyillessä tukka jää aina johonkin kiinni.

Ostin vahingossa sellaisia hiuslenkkejä, joissa sisäpuolella on kumia. Pysyvät todella, mutta on työläs irrottaa.

Kun oli lyhyemmät hiukset, laitoin tukkaan aamulla tekolisäkkeen, se oli heti valmis ja tosi kätevä.

Vaihda ainakin hoitoaine ja ehkä shampookin jos kuivattavat noin paljon.

Tukkaa voi vähän tupeerata taaksepäin niin se menee kiltimmin ponnarille, mutta helpointa on nukkua yö ponnarin kaa.

Vierailija
265/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jäädä töihin nukkumaan niin on heti asemissa seuraavana päivänä ja ottaa meikit mukaan. Ei tarvitse puuskuttaa hirveällä kiireellä aamuisin ja nysvätä kehällä hirveässä ruuhkassa.

Vierailija
266/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan tunnu selviävän nopeammin, jos aion tehdä itsestäni ihmisen näköisen ja syödä aamupalan. Silloin kun en meikkaa ja jätän aamupalan väliin, menee silti 45 minuuttia ennen kuin pääsen ovesta ulos.

Tässä esimerkkiaamu kuluneelta viikolta:

Herätyskello soi 05.15. Heräämiseen menee hyvässä tapauksessa pari minuuttia, mutta monesti viisi.

Hampaiden pesu, aamupissa, vesilasi. Yht. 5 minuuttia.

Pikainen suihku. Veden alla muutama minuutti, mutta kuivaaminen, alusvaatteiden pukeminen, naaman pesu ja rasvaus, hajuveden lisääminen tuohon lisäksi niin aikaa on mennyt jo yhteensä 10 minuuttia. Kello on nyt jo noin 05.35.

Keittiöön aamupalalle, mehulasi, jugurttia ja pari leipää, vitamiinit. Luen samalla kännykästä uutisia. Aamupala vie vartin.

Sitten sängyn petaaminen, verhojen avaaminen, työvaatteiden pukeminen. Kello on 6.

Meikkaamisessa olen näköjään tosi hidas, koska kaikki aina sanovat että heidän aamumeikkiin menee viisi minuuttia, max 10. Itse kun laitan primerin, meikkivoiteen, peitepuikon, puuterin, poskipunan, kulmat, ripsarin, silmänrajaukset, kevyen luomivärin (en mitään hienoa varjostusta) ja huulikiillon, se vie jopa puoli tuntia. Hiuksia ei ole aikaa laittaa mitenkään, korkeintaan harjata. Jos laittaisin ponnarin, letin, tai nutturan, siihen menisi vähintään viisi minuuttia että saisin siistin kampauksen.

Kello on tässä vaiheessa jo 6.30 ja tarkistan laukun sekä laitan kengät ja päällysvaatteet päälle ( 5 min). Ehdin junaan, joka lähtee 6.50. Töissä olen 7.45, kun työt alkavat klo 8.

Laitan aina edellisenä iltana kaiken valmiiksi esille aamupala-astioista päivän vaatteisiin, mutta silti aikaa vaan menee aamuisin rutiineihin. Nytkin tosiaan herään jo viiden jälkeen. En tajua miten jotkut ehtivät esimerkiksi laittaa tekoripset, kihartaa hiukset ja tehdä kunnon contourit aamuisin ennen töihin lähtöä!

En halua meikata junassa, koska mielestäni se on vähän mautonta ja lisäksi ihmiset tuijottavat. Aamupalan voisin ehkä syödä töissä, mutta onko se esimiehelle ok?

Kuullostaa ihan minulta vielä muutama vuosi sitten, onneks olen ryhdistäytynyt.. Itselläni meni myös joskus vuosia sitten aikaa kun kävin aamulla suihkussa, nykyään pärjään kun käyn vaan illalla, yöllä harvoin hikoilen ja jos hikoilen niin aamulla hiki ei edes haise, korkeintaan siis kainalopesu :D Suurin muutos mikä on tapahtunut on meikkaaminen, mulla meni tosiaan joskus parikymppisenä jopa puoli tuntia, samat meikit kuin sulla käytössä, mulla oli akneiho ja pelkästään sen peittämiseen meni ainakin vartti ja toinen vartti muuhun meikkiin. Nykyään iho on onneks jo aika siedettävää ja peiteltävää ei ole paljon, mulla menee siis 10min meikkiin, peiteaine yksittäisiin finneihin, meikkipuuteri, poskipuna, vaalea luomiväri, ripsiväri, geelillä harjaan kulmat ja huulirasva/huulipuna. Silti joudun heräämään 1h 15 min ennen lähtöä, kun laitan aamupalaa ja syön yms, johonkin se aika katoaa.  oon kuitenkin tosi tyytyväinen tähän, kun ennen meni 1h 30-45 min valmistautumiseen. Kevyt meikki riittää töihin hyvin, tukan  vaan harjaan ja töissä laitan vähän hiuslakkaa, menee kuitenkin sekaisin hupun alla työmatkalla. 

Vierailija
267/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 7:15, käyn vessassa, vedän vaatteet päälle, meikkaan 1 min, harjaan hiukset, hampaat. Laukku, avaimet, puhelin, läppäri, ID-kortti. Auton avaimet.

Ulos ovesta 7:30. Töissä 8:00.

Vierailija
268/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin töissä niitä "luonnonkauniita". Ei niitä asiakkaille voi esitellä. Ovat niissä suoritushommissa.

Niiden puolesta saa kyllä aina hävetä, tulevat töihin kuin navettaan. Varmaan kumisaappaissa ja lippahatussa joku päivä. No sitten voi jo tulla yyteet.

Vierailija
269/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy suihkussa illalla ja syö aamupala ilman puhelimen näpräystä

Vierailija
270/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee helposti aamutoimissa tuo 1,5 tuntia. En tosin edes yritä olla nopea, vaan nautin siitä, että saan meikata, syödä aamupalaa kaikessa rauhassa ja käydä läpi sähköposteja. Osaan kyllä tarvittaessa olla valmis vaikka viidessä minuutissa, mutta nautin rauhallisista aamuista. Töihin menen sitten suoraan tekemään töitä, eli siellä ei enää tarvitse käyttää aikaa aamukahveihin. Joillekin sopii täysin toisenlainen tyyli ja lapsiperheissä aamurutiinit näyttävät varmasti aivan toisenlaiselta, mutta mulle sopii hyvin tällainen rytmi.

Vierailija
271/309 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 6:30, menen suihkuun, pesen samalla hampaat. Kuivaan hiukset, puen vaatteet, napsautan kahvinkeittimen päälle (lataan illalla valmiiksi), lähden koiran kanssa ulos, laitan sille ruuan, juon kahvin, pakkaan laukkuni ja lähden 7:30 töihin. Ei edes ole oikeastaan kiire. Onneksi on värjätyt kulmat ja ripsipidennykset, niin se riittää. Aamupalan syön vasta töissä ensimmäisellä kahvitauolla.

Vierailija
272/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella ärsyttävää ja moukkamaista syödä junassa tai muussa julkisessa kulkuvälineessä.

Vierailija
273/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malla_tunturi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aknen jäljiltä tosi huono iho, joten mielelläni teen kunnon pohjustuksen, mihin menee varmaan eniten aikaa.

Voisin tietysti vähentää meikkiä mutta surullista tai ei, oloni on aina paljon itsevarmempi ja parempi töissä, kun olen meikannut. Työ ei ole ihan edustamista, mutta suurin osa työkavereista laittautuu ainakin jonkin verran.

Ap

Ymmärrän sinua täysin Ap. Tunnen nimittäin ihmisiä, joilla on aknen aiheuttamia arpia kasvoissaan. Itse olen sellaisilta onneksi säästynyt, enkä joudu näinollen mitään pohjustusvoiteita käyttämään. (Vaikka ammattimaskeeraajat taitavatkin suositella pohjustusvoiteita lähes kaikille ihon tasaisuuteen/epätasaisuuteen katsomatta - kunnon meikkiä tehtäessä.)

Meikkaako ne miehetkin, joilla on aknekraatereita posket täynnä?

Vierailija
274/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneihoisena tekee väärin meikkasi tai ei. Kunhan itseä miellyttää.

Vierailija
275/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malla_tunturi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aknen jäljiltä tosi huono iho, joten mielelläni teen kunnon pohjustuksen, mihin menee varmaan eniten aikaa.

Voisin tietysti vähentää meikkiä mutta surullista tai ei, oloni on aina paljon itsevarmempi ja parempi töissä, kun olen meikannut. Työ ei ole ihan edustamista, mutta suurin osa työkavereista laittautuu ainakin jonkin verran.

Ap

Ymmärrän sinua täysin Ap. Tunnen nimittäin ihmisiä, joilla on aknen aiheuttamia arpia kasvoissaan. Itse olen sellaisilta onneksi säästynyt, enkä joudu näinollen mitään pohjustusvoiteita käyttämään. (Vaikka ammattimaskeeraajat taitavatkin suositella pohjustusvoiteita lähes kaikille ihon tasaisuuteen/epätasaisuuteen katsomatta - kunnon meikkiä tehtäessä.)

Meikkaako ne miehetkin, joilla on aknekraatereita posket täynnä?

Kasvattavat parran tai sängen...

Vierailija
276/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään 6:30, menen suihkuun, pesen samalla hampaat. Kuivaan hiukset, puen vaatteet, napsautan kahvinkeittimen päälle (lataan illalla valmiiksi), lähden koiran kanssa ulos, laitan sille ruuan, juon kahvin, pakkaan laukkuni ja lähden 7:30 töihin. Ei edes ole oikeastaan kiire. Onneksi on värjätyt kulmat ja ripsipidennykset, niin se riittää. Aamupalan syön vasta töissä ensimmäisellä kahvitauolla.

Jätät siis koirasi koko päiväksi yksin?

Vierailija
277/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kukin tavallaan.

Jos sulla mielestäsi kuluu liikaa aikaa aamutoimiin, niin mieti mistä voisit luopua.

Mun normaaliaamu:

herätys klo. 06.00

koiran kanssa aamupissille

kahvinkeitin päälle ja suihkuun, hiusten pesu

hetki aikaa aamulehden parissa kahvia juoden

vähän meikkausta hiusten kuivumista odotellessa

loppu silmämeikki silmiin, ripsarin kuivuessa pesen hampaat

tohon menee n. tunti

Vierailija
278/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina koira-asiaan:

kyllä, jätän koiran yksin, ihan koko päiväksi.

Vierailija
279/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee puolitoista tuntia aamuisin. Hammaspesu 3 minuuttia,  sitten aamupala ja Hesari, ne vievät puoli tuntia. Sitten katson Facebookin ja tekstiviestit, 15 minuuttia. Koiran ulkoilutus ja ruokinta 20 minuuttia. Koululaisen aamutoimissa auttamista 15 minuuttia. Hygieniatuotteet ja ehostus, korkeintaan kolme minuuttia, sitten vaatteet, minuutti, laukun pakkaus pari minuuttia ja kiireellä ulkovaatteet päälle, minuutti pari - ja sitten kiireellä pysäkille. Jos en ehdi ehostaa kotona, teen sen työpaikan pukuhuoneessa minuutissa. Eikä minunkaan ihoni mikään hyväkuntoinen ole, mutta en silti jaksa laitella sitä tuntikausia aamulla. 

Vierailija
280/309 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että aamuisin minuutit ja tunnit kuluu nopeammin kun iltaisin tai päivällä :)

Vapaapäivisin:

Herätys n. 7.30

7.35-8.00 aamupala ja puhelimen selailua

8.00-8.30, hiustenharjaus, salivaatteet päälle ja kamat kassiin, kosteusvoide+kevyt päivävoide+siisti ponnari jotta näyttää ihmiseltä salilla

8.50-9.50 salilla

10.10 kotona

10.15-11.30 suihku + meikkaus + hiusten suoristus

11.30-12.00 sängyn petaaminen, tiskaus ym. kämpän kuntoon laittaminen päivää varten, ja näin vasta puolen päivän aikaan on saanut kaiken tarpeellisen aamuhomman hoidettua vaikka olen herännyt 7.30.

Kouluaamuisin:

Herätys 6.15

6.45 aamupala syöty (noudatan tiettyä ruokavaliota eli aamupalan valmistukseen menee hetki, puuroa, marjoja ja 4 valkuaista paistettuna + kahvi)

6.45-7.10 suihku

7.10-8.05 laittautuminen

8.25 hyppään autoon, kouluun matkaa n. 40min

Meikkaamiseen menee kauan koska olen niin tottunut siihen. Voin olla kevyemmälläkin meikillä mutta jos on olemassa keino jolla oloni paranee puolella, olen sen valmis tekemään :) Aknearvet häiritsee myös, ja koen että ilman meikkiä olen ehkä 6 ja hyvällä meikillä 8,5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi