Ääni Niinistölle on ääni aktiivimallin puolesta!
Vaikka tasavallan presidentti ei laadi lakeja, voisi hän niihin vaikuttaa halutessaan. Niinistö käytti tätä mahdollisuutta lain puolesta allekirjoittamalla sen heti epäkohdista huolimatta ja puolustamalla lakia julkisuudessa. En itse kannata ketään tiettyä ehdokasta, mutta käytän äänioikeuttani ja teen valintani yleensä asiapohjalta.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/239036-vaittely-aktiivimallista-levisi…
Kommentit (130)
Miksi vaalitenteissä ei kysytä ehdokkaan kantaa aktiivimalliin?
Puhemiehenä valitteli Eduskuntatalon remontin budjetin ylittänyttä hintaa, "kun valitettavasti jouduttiin käyttämään kallista kotimaista työvoimaa"!
Sellainen arvojohtaja ja työväen presidentti!
Se, että nämä ovat henkilövaalit viittaa vaalitapaan eikä siihen, ettei henkilön mielipiteitä kannattaisi ottaa huomioon tehtäessä äänestyspäätöstä. Niiden perusteella äänestän jotakuta muuta, vaikka Saulia vastaan ei henkilökohtaisesti olisikaan mitään.
Haavisto otti kantaa aktiivimallia vastaan myös. Tuskin kukaan muukaan kannattaa sitä ihan tuollaisenaan haastajista, lienee kokoomuslaista ajattelua http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3798482/Haavisto+Presidenttina+olisin+…
Vierailija kirjoitti:
Se, että nämä ovat henkilövaalit viittaa vaalitapaan eikä siihen, ettei henkilön mielipiteitä kannattaisi ottaa huomioon tehtäessä äänestyspäätöstä. Niiden perusteella äänestän jotakuta muuta, vaikka Saulia vastaan ei henkilökohtaisesti olisikaan mitään.
Nyt on vain tarkoituksella luotu kuva, jossa Suomi on ikään kuin kuilun reunalla ulkopoliittisesti ja taloudessa ja Niinistö sekä nykyinen hallitus ovat ainoat, jotka muka voivat estää putoamisen. Uhan tunne laittaa suomalaiset äänestämään mielipiteitään vastaan.
Kannattaa työttömän äänestää. Niinistö olisi voinut jättää lain vahvistamatta, ei jättänyt. Hänen tukijansa ovat suurpääoman asioita ajavia. Itse työttömyyden kokeneena äänestän Haavistoa. Pahempaa on luvassa, jos oikeisto saa rellestää, vielä kylmempää kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tasavallan presidentti ei laadi lakeja, voisi hän niihin vaikuttaa halutessaan. Niinistö käytti tätä mahdollisuutta lain puolesta allekirjoittamalla sen heti epäkohdista huolimatta ja puolustamalla lakia julkisuudessa. En itse kannata ketään tiettyä ehdokasta, mutta käytän äänioikeuttani ja teen valintani yleensä asiapohjalta.
Muuten samaa mieltä, mutta ääni Niinistölle on myös ääni Lennulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta ääni Niinistölle on myös ääni Lennulle!
Oletko tosissasi?
Minä yllätin itseni todella. Oli aivan 100 % varma ääni Niinistölle.
Aktiivimallin hyväksyminen teki hänen äänestämisen mahdotomaksi, Haavisto saa ääneni. Olen töissä, mutta tuo laki on niin huonosti valmisteltu, että se, että kun juristina Niinistö sen hyväksyi, se antaa hänestä todella epäammattimaisen kuvan.
Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset sopivat aktiivimallista jo viime keväänä, joten ääni Vanhaselle, Niinistölle tai Huhtasaarelle on ääni aktiivimallin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätin itseni todella. Oli aivan 100 % varma ääni Niinistölle.
Aktiivimallin hyväksyminen teki hänen äänestämisen mahdotomaksi, Haavisto saa ääneni. Olen töissä, mutta tuo laki on niin huonosti valmisteltu, että se, että kun juristina Niinistö sen hyväksyi, se antaa hänestä todella epäammattimaisen kuvan.
Sama juttu. Tosin itse en kannata Haavistoakaan. Arvon sitten noista muista.
Tämänkin vuoksi taidan äänestää joko Merjaa tai Nilsiä. Kummallakin on sitäpaitsi selkeä turvallisuuspoliittinen linja tahoillaan. Tosin muutkaan vaihtoehdot eivät ole välttämättä niin huonoja, mutta jokainen tekee oman valintansa. Niinistö lienee ainoa nyt tehtyä aktiivimallia aktiivisesti puolustanut ehdokas.
Väyrynen, Haatainen Kyllönen ja Haavisto vastustavat julkisuudessa aktiivimallia. Niinistö kannattaa. Muista ei tietoa?
"teen valintani yleensä asiapohjalta"
Asiallisuus oli kaukana tästä aloituksesta, aktiivimalli ei liity presidentin valintaan, eikä tehtäviin. Mutta provoamista tämä olikin.
Vierailija kirjoitti:
Asiallisuus oli kaukana tästä aloituksesta, aktiivimalli ei liity presidentin valintaan, eikä tehtäviin. Mutta provoamista tämä olikin.
Liittyy sen verran kuin tässä jo mainittiinkin. Usein ihmiset kokevat epäasiallisena provoamisena omien mielipiteitänsä haastavan materiaalin. Silloin on kommenttisi tavoin toisinaan hankala pysyä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Väyrynen, Haatainen Kyllönen ja Haavisto vastustavat julkisuudessa aktiivimallia. Niinistö kannattaa. Muista ei tietoa?
Eli nuo mainitut ovat kaikki epäpäteviä ja/tai manipuloivia kusipäitä koska jokaisen kansalaisen kuuluisi ymmärtää ettei aktiivilaki kuulu tulevan presidentin tehtäviin yhtään sen enempää kuin mikä on sadevesikaivojen rautaluukkujen kuviointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nuo mainitut ovat kaikki epäpäteviä ja/tai manipuloivia kusipäitä koska jokaisen kansalaisen kuuluisi ymmärtää ettei aktiivilaki kuulu tulevan presidentin tehtäviin yhtään sen enempää kuin mikä on sadevesikaivojen rautaluukkujen kuviointi.
Vähintään näkevät äänestäjät idiootteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy sen verran kuin tässä jo mainittiinkin. Usein ihmiset kokevat epäasiallisena provoamisena omien mielipiteitänsä haastavan materiaalin. Silloin on kommenttisi tavoin toisinaan hankala pysyä asiassa.
Aloitus on provo koska kerrotaan puolitotuus.
Vierailija kirjoitti:
Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset sopivat aktiivimallista jo viime keväänä, joten ääni Vanhaselle, Niinistölle tai Huhtasaarelle on ääni aktiivimallin puolesta.
Mä luin sen listan josta näkee kuka äänesti puolesta/vastaan. Huhtasaari oli äänestäny vastaan. Oli musta aika yllättävää, koska luulin hänen kannattavan aktiivimallia. Vai oisko niin, että daami on niin kiero, että vaalien vuoksi äänesti vastaan, vaikka oikeesti kannattaa aktiivimallia?
Niinistö edustaa kokoomuslaista näkemystä, että rakenteellisilla seikoilla ei ole mitään tekemistä ihmisten pärjäämisen ja hyvinvoinnin kannalta vaan on vaan ihmisestä itsestä kiinni.
Niinistön ei selvästikään ole tarvinnut koskaan lähettää vaikkapa viittäkymmentä työhakemusta saamatta yhtään vastausta. Niinistö edustaa eliittiä, joka elää omassa kuplassaan.
En äänestä.