Muutettiin rivariin "vapauden" takia..
Tultiin tulokseen että ihan kerrostalon veroista paskaa tämäkin. Onneksi ollaan vuokralla..
Kerrostalosta muuttaessa eniten odotettiin omaa pihaa. Koirankin takia. No, sitten kävi ilmi että pihaa ei saa aidata. Koiraa ei saa pitää pihalla vapaana. Koira ei saa edes pissata pihalle.
Hiiligrilliä ei saa käyttää, pitäisi olla sähkögrilli. Sitä oltais saatu kerrostalossakin käyttää. Sen lisäksi jos pihalla haluat olla, saat kuunnella sermin takaa naapurien kälätykset ja tupakan savut tulee naamalle.
Samanlainen kyttäyskulttuuri jatkuu. Lappua tuli postilaatikkoon että pelastustiellä ei autoja saa pitää! Muutamasti ollaan joo pidetty pieniä hetkiä, esim muuttokuormaa purkaessa ja jouluaattona kun pakkasin autoon lahjat ja yöpymiskamat. Meni ehkä 15 minuuttia. Ns. Päätyasunnon omistajat saavat kyllä autojaan pitää asuntojen edessä, mikä mielestäni on epäreilua muita kohtaan.
Siis ihan paskaa. Saapahan motivaatiota omakotitaloon säästämiseen..
Kommentit (166)
Miten niin rivarissa naapurit tietää kaiken, jos niiden kanssa ei ole tekemisissä? Jos sanon naapurille terve, niin ei se sen perusteella tiedä musta sen enempää. Ei niille ole pakko selittää koko elämäänsä. Pimeän tullen pistetään sälekaihtimet kiinni, ettei tarvii uteliaiden kytätä sisälle. Tehtiin niin myös kerrostalossa ja tekisin myös omakotitalossa. Auto toki näkyy naapurille, mutta niin se näkyy kerrostalossakin ja omakotitalossa. Takapiha on suojaisa. Hiiligrillistä toki leviää ympäristöön entrecoten tuoksu ja joskus paistan muurikalla lettuja jälkiruoaksi. Sen tiedon voin kyllä ihan vapaasti levittää naapurinkin tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Jännä helsinkiläisenä lukea tällaista keskustelua jossa niin moni haaveilee omakotitalosta tai jopa suosittelee sellaista. Ilmeisesti suomalaiset ovat tosiaan niin juntteja.
Tai sitten vain eivät halua asua ylihintaisessa koirankopissa, toisin kuin hkiläiset.
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Onneksi asioista ei kannata ottaa etukäteen selvää, vaan voi tehdä pöljyyksiä ja pistää kaikki jonkun muun syyksi kuin oman tyhmyyden.
Tämä on ihan yleinen asenne kaikkeen. Tehdään typeriä uravalintoja; kouluttaudutaan "unelma"alalle jolla ei ole töitä, sitten kitistään kun muut tienaa enemmän. Sitten muutetaan rivariin vuokralle ja kitistään kun se ei ole sama asia kuin omakotitalo. Mitään asioita ei saa ennalta ehkäistä koska mulla on oikeus
No itse kyllä lähdin opiskelemaan ns. velvollisuudentunnosta alalle, jolla ajattelin olevan työvoimapulaa enkä alaa, joka oikeasti kiinnostaa, etkä arvaa, miten kiviseltä opiskelu on tuntunut. Ei se osaaminen, mutta se opiskelun ahdistavuus ja motivaation puute. Ja kun kerran olet noin viisas, niin sanopa, oletko itse tehnyt kaiken sataprosenttisen kaukonäköisesti ja oletko tyytyväinen kaikkiin valintoihisi (siis olettaen, ettet ole trolli)? Eikö ole parempi elää ja oppia virheistä?
Tämä ketju on tuonut lisää vettä myllyyni. Olen nimittäin jonkin verran seurannut ja harrastanut kiinteistöasioita ja olen vahvasti sillä kannalla, että nykyinen asoy-laki on surkea. Kun sitä uudistetaan, pitää lain tukea mahdollisimman paljon näitä pyrkimyksiä:
- rivitaloissa selkeät hallinnonjaot, aitausoikeudet, kunnon näkösuojat jne.
- jos yhtiö hoitaa huollot talkoilla, selkeästi todettava että talkoot ovat vapaaehtoisia
- helppo ja selkeä käytäntö joka velvoittaa yhtiöt ylläpitämään yhtiön kuntoa niin että myyntiarvo säilyy (Nyt asun minäkin rivariyhtiössä jossa on vältelty kuin elefanttia olohuoneessa näkemästä valesokkelien korjaustarve. Edelleen tämän hetken hallitus jarruttaa. Seurauksena on että ollaan tässä vuodesta toiseen kuin maaorjat, koska talot homeessa ja siitä on dokumentit, hullukaan ei osta kämppiä kuin 50 % alella. Samalla naapurisuhteet jäätävät mikä vuodesta toiseen jatkuvana pilaa koko elämän. Kolmion omistajalta häviää 50 000 euroa omaisuudesta eikä sitä voi syyllisiltä laskuttaa.)
>>> jos yhtiö vie tällä tavalla omaisuutesi, se pitäisi voida pakottaa tekemään korjaukset, esim. kunnan viranomaisten määräyksillä
>>> väärin hoidetun yhtiön käräyttäminen pitäisi tehdä yhtä helpoksi kuin kirkosta eroaminen!
>>> samoin pitää olla selkeä suoja yhtiön / hallituksen mielivaltaa vastaan, jos haluavat kaataa pensaasi, evätä lain säätämät korjaukset ym. ym. ym.
Rivarissa susta tiedetään kaikki. Koko sun elämä on näkösällä. Se on ärsyttävää. Sitten, kun tutustuu naapureihin, niin ne tupsahtaa yks kaks rimputtamaan ovikelloa. Spontaaneja kohtaamisia yllättäen just kesken jonkun tekemisen ja kämppä miten satuu ja paskanen paita päällä. Ei sovi mulle.