Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutettiin rivariin "vapauden" takia..

Vierailija
11.01.2018 |

Tultiin tulokseen että ihan kerrostalon veroista paskaa tämäkin. Onneksi ollaan vuokralla..

Kerrostalosta muuttaessa eniten odotettiin omaa pihaa. Koirankin takia. No, sitten kävi ilmi että pihaa ei saa aidata. Koiraa ei saa pitää pihalla vapaana. Koira ei saa edes pissata pihalle.

Hiiligrilliä ei saa käyttää, pitäisi olla sähkögrilli. Sitä oltais saatu kerrostalossakin käyttää. Sen lisäksi jos pihalla haluat olla, saat kuunnella sermin takaa naapurien kälätykset ja tupakan savut tulee naamalle.

Samanlainen kyttäyskulttuuri jatkuu. Lappua tuli postilaatikkoon että pelastustiellä ei autoja saa pitää! Muutamasti ollaan joo pidetty pieniä hetkiä, esim muuttokuormaa purkaessa ja jouluaattona kun pakkasin autoon lahjat ja yöpymiskamat. Meni ehkä 15 minuuttia. Ns. Päätyasunnon omistajat saavat kyllä autojaan pitää asuntojen edessä, mikä mielestäni on epäreilua muita kohtaan.

Siis ihan paskaa. Saapahan motivaatiota omakotitaloon säästämiseen..

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa saa olla enemmän piilossa. En tiedä kuka asuu alapuolella, mies mutta en tiedä minkänäköinen. Oon asunut muutaman vuoden. 

En minäkään. Olen asunut kymmenen vuotta :)

Vierailija
142/166 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa saa olla enemmän piilossa. En tiedä kuka asuu alapuolella, mies mutta en tiedä minkänäköinen. Oon asunut muutaman vuoden. 

Voin kertoa sen verran, että penttiskän maikkelihan se siellä sun alapuolella budjaa. Mielenrauhaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset tilat yhteisiä ja niistä päätetään yhtiökokouksissa, näin se menee lain mukaan. Pelastustien tukkimisen pitäisi älytä tyhmempikin. Räksyttävät koirat kuuluisi kyllä sinne ok-taloon. Ei normaali ihminen kuseksi ulkopihalla??

Vierailija
144/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän ketjun ja nyt huomaan olevani tosi onnekas. Olen asunut rivarissa yli 30 vuotta ja koskaan ei ole tullut mitään nipottamisia. Yhteisalueiden hommat on ulkoistettu huoltoyhtiölle ja jokainen huolehtii omasta pihastaan. Ilmeisesti sattumaa, että on osunut mukavat ihmiset samaan yhtiöön ja kukaan ei ole koskaan puuttunut toisten asioihin. 

Tämä on ollut niin selvää, etten ole edes muuta ajatellut, olenpa todella onnekas ;D

Täällä toinen onnekas, myin omakotitaloni 2004 ja ostin tämän, ja tykkään. Pihani on iso, mutta hurjasti pienempi, kuin talossani, lumityöt tekee ulkopuolinen. Päätyasunto minullakin ja porrastettu, joten naapurin kanssa yhteistä seinää pieni pätkä, pihanikin on omissa oloissaan.

Sama täällä. Ei ole ongelmia kenenkään kanssa. Itsekin kun joustaa välillä (esim. kotibileet naapurissa) niin saa myös vastakaikua. Ei tämä elämä niin vakavaa ole...

Vierailija
145/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivari ei ole introvertin paratiisi. Siellä odotetaan, että pitää osallistua ainakin talkoisiin, mutta kun ei voisi naapurit vähempää kiinnostaa ja sitten pidetään wierdona tai ylimielisenä kun ei osallistu talon rientoihin tai heitä juttua naapureiden kanssa. Kerrostalossa saa olla anonyymi melko hyvin kuitenkin ja hiljainen hissukka joutuu silmätikuksi rivarissa helpommin.

Naulan kantaan! Meidän rivariyhtiössä kaikki tuntuu tuntevan toisensa nimeltä ja tietävät kaikki meneillään olevat taloyhtiön asiat, vaikkei mitään kokouksia ole ollut aikoihin. Monet ovat ihan ystäviä ja kyläilevät toisillaan jne. Reilu vuosi ollaan tässä asuttu ja kyllä viihdytty ihan ok, mutta tuo yhteisöllisyys on jotain, mihin en tunnu itse pääsevän mukaan. Ainakaan samalla tasolla kuin ne muut. Enkä oikein haluakaan. Niillä on tavallaan sellainen tiivis rinki, jonka ulkopuolella olen minä, katselen rinkiin ja sieltä välillä vilkutellaan minulle mutta ei ihan päästetä rinkiin mukaan.

t. introvertti

Minä asun seitsemän asunnon rivarissa, kaksi taloa. Tällä viikolla olen ikkunasta sattumalta ulos katsoessani nähnyt kolme naapuriani, yksi tuuletti mattojaan, yksi nousi autostaan ja meni kotiinsa ja yksi käveli myös kotiinsa, ei ole kauheasti minua häirinnyt.
Talkoita meillä ei pidetä, lumet ja nurmikot hoitaa urakoitsija, toki oman pihan nurmikot jokainen hoitaa. Asuntojen välillä korkeat aidat, minulla päätyasunto. Tykkään. Ostaisin/rakennuttaisin kyllä omakotitalon, jos löytäsin keskustasta hyvän/hyvällä tontilla, n. 80 neliön talon, asun yksin, nyt 76 neliötä, omistusasunto.

Meillä talkoissa haravoidaan lehdet syksyisin ja keväisin ja siistitään piha-alueet muutenkin. Se on sellaista työtä, joka ei kuulu huoltoyhtiölle.

Kesällä rivarin postimerkkipihalle kuuluu ihan kaikki naapurien äänet ja toisaalta omat äänet kuuluu ihan joka paikkaan. Ja aidan yli näkyy naapuriin. Se ei mitenkään älyttömästi häiritse mutta tulee vähän sellainen olo, että pitäisi olla katsomatta sivuille, kun sinne pihalleen menee.

Vierailija
146/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestäis sitä rivariasujien yhteisöllisyysvaatimusta. Haluan elää rauhassa. Tosin kovasti yritetään tehdä yhteisöä tässä vuokrakerrostalossakin.

Tämä sama yhteisöllisvaatimus muakin jurppii. Kun pitäisi osallistua talkoisiin. Siellä lasketaan ja huomataan kuka kävi ja kuka ei käynyt talkoissa ja oliko miten pitkään vai ei. Joka käänteessä sitten myöhemmin jos satut kysymään jotain hallituksen jäseneltä, tulee sellainen vinkeä hymyn tapainen ja sanotaan että niin, tästähän puhuttiin talkoissa. Etkö ollut paikalla? Mä kävin talkoissa aiemmin, mutta en jaksa enää. Hilpeätä pitäisi olla ja tarjoiluna makkaraa ja kaljaa. Mä en jaksa pakosti olla hilpeä enkä ole koskaan ollut mikään kokoontujatyyppi ja talkoolaisen perushenkilö.

Sitten jos otatkin kantaa johonkin asiaan tai ehdotat jotain, niin vastataan että no ehkä sitten joskus ja eihän se nyt niin tarpeellista ole. Esimerkiksi kukkapenkkejä ei ole kunnostettu kolmeenkymmeneen vuoteen. Itse aikoinaan ostin sinne muutaman kasvin, mutta muuten kaunis ympäristö ja piha tarvitsisi jonkinlaisen pihasuunnittelijan, edes keskeisille kohdille. Turha jankata siitäkään.

Mutta kaikkien pitäisi olla samaa mieltä kuin peejii ja luottaa hänen suureen asiantuntemukseensa, vaikka on töpännyt aina silloin tällöin. Isännöitsijällä on velvoite kysyä jokainen pienikin asia häneltä, vaikka kysymys olisi parin euron laskusta, joka kuuluu taloyhtiön maksettavaksi. Peejii kuulemma hankkii omasta pussistaan yhtä ja toista taloyhtiölle.

Aiemmin kun lapset olivat pieniä, jouduin tietysti päivystämään pihalla ja samalla siinä mm. putsasin kukkapenkkejä ym. Nyt kun en enää käy, niin olen muuttunut kummalliseksi, ilmeisesti.

Takapihalla ei voi olla rauhassa kuin joskus harvoin. Naapuriin muutti vuosi sitten nuoripari, jotka eivät itse polta, mutta heillä käy kylässä vittusaatana, joka siis hokee koko ajan vittusaatanaa ja vetää röökiä ketjussa. Kiva on siinä istuksia rauhassa aidan vieressä. Kesällä grillataan isommalla porukalla ja soitetaan samalla musaa.

Peejii on loukkaantunut, kun aikuistuneet lapseni eivät tervehtineet häntä. Minulle tuli valittamaan asiasta, että kyllä pitäisi sen verran käyttäytyä että tervehtii. Sanoin vain aijaa, niinkö tykkäät, eivät varmaankaan tunne sinua. Olen siis yksinhuoltaja ja hehän eivät osaa kasvattaa lapsia, vaan muiden - tämäkin on itse lapseton vanhempi äijä - on kasvatettava niitä. Kysyin vielä lapsiltani asiasta ja totuus oli se, että he eivät tiedä kenestä puhuin. Ei tullut peejii esittäytymään kun itse muutti kauan meidän jälkeemme taloyhtiöön.

Tuli toisenkin kerran valittamaan samasta asiasta. Sanoin, että miksi sinä minulle tätä jauhat? Sano suoraan lapsilleni, jos kerran heidät tunnet. He olivat tulleet täysi-ikäisiksi. Ei tullut esittäytymään kuitenkaan. Eikä sanonut heille. Onneksi jätti minutkin rauhaan.

Mutta ihan pyllystä rivariasuminen on, etenkin kun on liian kauan samassa paikassa.

Olisi kohteliasta opettaa lapset tunnistamaan taloyhtiön merkkihenkilöt. Kohtelias tervehdys tyyliin " hyvää päivää herra puheenjohtaja" antaa lapsista hyvin koulutetun kuvan. Toisaalta jos kukaan lasten isistä ei ole osallistunut lasten kasvatukseen, ei kaiketi voi olettaa löytyvän alkeellisimpiakaan tapoja.

Tv. PJ

Vierailija
147/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme huomioineet, että monien olisi pitänyt todellakin PYSYÄ siellä kerrostalossa.

Taloyhtiössämme ei ole Talohuoltoa, vaan jokainen hoitaa talonmiesvuoroa vuorollaan. Lumitöitä ja nurmikoiden leikkausta .

No, siis teoriassa.

Voi laittaa vuorotyön syyksi paljon, mutta ei kaikkea.

Silloin kun on vapaa päiviä on kohtuullista että tekee silloin toisten apuna lumitöitä, kun ei muulloin voi.

Mutta turha luulo. Ei puhettakaan. Kolaan ei kosketa, koska pitää mennä kuntosalille.

Senpä takia, nyt tämän vuoden alusta taloyhtiön hallitus päättikin, että lumityöt tekee Talohuolto firma traktorilla. Mikä haloo nousi, näillä "siivellä eläjillä ", vastike nousee liian paljon, kun traktorin käynti maksaa. Tätä olisi pitänyt ajatella vuosia sitten. Maksammeko traktorin käynnit, vai teemmekö itsekukin osaltaan hommia ja pääsemme edullisemmin. Samoin on talkootöissä, jotkut eivät tee ikinä mitään.

Siksipä remontti ja maalaustyöt tekeekin remontti firma, maalaa puuosia ja aidat ym ym ym.

Ja taas pitää kaikkien maksaa. Eläköön tasapuolisuus.

Mitä tulee koiran pissitykseen. Joillakin on tapana aukaista taka-ovi ja koira hutkeltaa tarpeillaan milloin missäkin. Olemmekin ihmetelleet, miksi asfaltoidut pihatiet ovat osittain sammaloituneet.

Sehän johtuukin siitä, kun koira pissaa asfaltille ja asfaltin reunamille.

Nyt on seuraava projekti joku kesä sammaleen poisto asfaltilta.

En todellakaan osallistu siihen talkoisiin. Sen saa poistaa ja maksaa se joka sen on aiheuttanut.

Vierailija
148/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu 13 vuotta rivarissa, sitä ennen kerrostalossa.

- Meillä saa aidata piha-alueen koiraa varten. Koiria ei saa päästää tarpeilleen yleisille kulkuväylille jo ihan kaikkien asumisviihtyvyyden vuoksi - se pitäisi olla jo ihan selvää kaikille (ilmeisesti ei ole?).

- Meillä saa grillata hiiligrillillä.

- Meillä ainoa talkootyö on liputusvuoro. Lumen auraamisen käytäviltä ja autokatosalueelta hoitaa huoltoyhtiö. Hiekoitus hoituu samalla. Yleiset nurmikkoalueet leikkaa 4H-yhdistyksen nuoret. Oman piha-alueen osalta nurmikon leikkuun hoitaa asukas itse. Suosittelen kaikille, että lopettakaa ne turhanpäiväiset talkootyöt, ulkoistakaa pihatyöt! Vastike nousee vähän, mutta on se sen arvoista. Olin itse hallituksen puheenjohtaja, kun esitin edellä mainittujen töiden ulkoistamista, koska meillä ei talkootyöt onnistuneet, ts. muutama teki, loput ei.

- Ei ole kyttäämistä. Veikkaan, että valtaosa taloyhtiön asukkaista ei edes tiedä, että minkälaista porukkaa tässä asuu. En tiedä minäkään.

- Kaikki naapurit eivät tervehdi toisiaan. Kuten eivät tehneet kerrostalossa. Vaihdamme muutaman sanan vain muutaman asukkaan kanssa. Loppujen kanssa kanssakäyminen on vain tervehtiminen kohdatessa - siis niiden kanssa, jotka tervehtivät.

En mistään hinnasta vaihtaisi takaisin kerrostaloon.  Joo, puhe kuuluu naapurin pihalta kesällä meidän pihalle, mutta niin se kuuluu postimerkin kokoisilta omakotitalotonteiltakin. Taloyhtiössä häiriökäyttäytymiseen pystytään vielä puuttumaan, mutta omakotitaloalueella se on liki mahdotonta. Omakotitaloalueella pihalla ulvova koira saa ulvoa jatkuvasti, sille ei voi mitään. Taloyhtiössä siihen voidaan puuttua ja se myös loppuu kuten meidän taloyhtiössä kävi.

Olisi minullakin unelmana omakotitalo. Se talo oli sellaisella paikalla, että lähin naapuri on niin kaukana, etten kuule tai näe häntä.

Vierailija
149/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I have a dream kirjoitti:

- Kaikki naapurit eivät tervehdi toisiaan. Kuten eivät tehneet kerrostalossa. Vaihdamme muutaman sanan vain muutaman asukkaan kanssa. Loppujen kanssa kanssakäyminen on vain tervehtiminen kohdatessa - siis niiden kanssa, jotka tervehtivät.

Mitä ajattelette sellaisesta tilanteesta, missä kumpikaan asukkaista ekakertaa kohdatessaan ei tervehdi toisiaan? Itsellä tuli tuollainen outo ja kiusallinen tilanne heti muuton jälkeen, en jostain syystä saanut sanaa suustani mutta eipä se toinenkaan sanonut mitään, vaikka melko samaa matkaa käveltiin postilaatikoille. Tuosta nyt kuitenkin jäi vähän sellainen "fiilis" varmaan kummallekin, että parempi vaan vältellä toisiaan.

Vierailija
150/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestäis sitä rivariasujien yhteisöllisyysvaatimusta. Haluan elää rauhassa. Tosin kovasti yritetään tehdä yhteisöä tässä vuokrakerrostalossakin.

Tämä sama yhteisöllisvaatimus muakin jurppii. Kun pitäisi osallistua talkoisiin. Siellä lasketaan ja huomataan kuka kävi ja kuka ei käynyt talkoissa ja oliko miten pitkään vai ei. Joka käänteessä sitten myöhemmin jos satut kysymään jotain hallituksen jäseneltä, tulee sellainen vinkeä hymyn tapainen ja sanotaan että niin, tästähän puhuttiin talkoissa. Etkö ollut paikalla? Mä kävin talkoissa aiemmin, mutta en jaksa enää. Hilpeätä pitäisi olla ja tarjoiluna makkaraa ja kaljaa. Mä en jaksa pakosti olla hilpeä enkä ole koskaan ollut mikään kokoontujatyyppi ja talkoolaisen perushenkilö.

Sitten jos otatkin kantaa johonkin asiaan tai ehdotat jotain, niin vastataan että no ehkä sitten joskus ja eihän se nyt niin tarpeellista ole. Esimerkiksi kukkapenkkejä ei ole kunnostettu kolmeenkymmeneen vuoteen. Itse aikoinaan ostin sinne muutaman kasvin, mutta muuten kaunis ympäristö ja piha tarvitsisi jonkinlaisen pihasuunnittelijan, edes keskeisille kohdille. Turha jankata siitäkään.

Mutta kaikkien pitäisi olla samaa mieltä kuin peejii ja luottaa hänen suureen asiantuntemukseensa, vaikka on töpännyt aina silloin tällöin. Isännöitsijällä on velvoite kysyä jokainen pienikin asia häneltä, vaikka kysymys olisi parin euron laskusta, joka kuuluu taloyhtiön maksettavaksi. Peejii kuulemma hankkii omasta pussistaan yhtä ja toista taloyhtiölle.

Aiemmin kun lapset olivat pieniä, jouduin tietysti päivystämään pihalla ja samalla siinä mm. putsasin kukkapenkkejä ym. Nyt kun en enää käy, niin olen muuttunut kummalliseksi, ilmeisesti.

Takapihalla ei voi olla rauhassa kuin joskus harvoin. Naapuriin muutti vuosi sitten nuoripari, jotka eivät itse polta, mutta heillä käy kylässä vittusaatana, joka siis hokee koko ajan vittusaatanaa ja vetää röökiä ketjussa. Kiva on siinä istuksia rauhassa aidan vieressä. Kesällä grillataan isommalla porukalla ja soitetaan samalla musaa.

Peejii on loukkaantunut, kun aikuistuneet lapseni eivät tervehtineet häntä. Minulle tuli valittamaan asiasta, että kyllä pitäisi sen verran käyttäytyä että tervehtii. Sanoin vain aijaa, niinkö tykkäät, eivät varmaankaan tunne sinua. Olen siis yksinhuoltaja ja hehän eivät osaa kasvattaa lapsia, vaan muiden - tämäkin on itse lapseton vanhempi äijä - on kasvatettava niitä. Kysyin vielä lapsiltani asiasta ja totuus oli se, että he eivät tiedä kenestä puhuin. Ei tullut peejii esittäytymään kun itse muutti kauan meidän jälkeemme taloyhtiöön.

Tuli toisenkin kerran valittamaan samasta asiasta. Sanoin, että miksi sinä minulle tätä jauhat? Sano suoraan lapsilleni, jos kerran heidät tunnet. He olivat tulleet täysi-ikäisiksi. Ei tullut esittäytymään kuitenkaan. Eikä sanonut heille. Onneksi jätti minutkin rauhaan.

Mutta ihan pyllystä rivariasuminen on, etenkin kun on liian kauan samassa paikassa.

Olisi kohteliasta opettaa lapset tunnistamaan taloyhtiön merkkihenkilöt. Kohtelias tervehdys tyyliin " hyvää päivää herra puheenjohtaja" antaa lapsista hyvin koulutetun kuvan. Toisaalta jos kukaan lasten isistä ei ole osallistunut lasten kasvatukseen, ei kaiketi voi olettaa löytyvän alkeellisimpiakaan tapoja.

Tv. PJ

Kuulehan, pj eikä hallituksen jäsen eivät ole mitään merkkihenkilöitä. Heidän on puolipakolla työnnetty sille mestalle. Yhtiökokous "valitsee" nämä henkilöt täyttämään pestit. Yhtiösäännöt edellyttävät sen. Olin itse aiemmin hallituksen jäsenenä enkä todellakaan kuvitellut olevani jokin merkkihenkilö.

Herää - nyt eletään 2010-luvun loppua!

Muistan kyllä että aikaisemmin ihmiset jopa käsitti, että isännöitsijä olisi ylin pomo koko taloyhtiössä ....

Tuota kommenttia ei muuten olisi tullut, jos olisin jättänyt yksinhuoltajuuteni mainitsematta! Sepäs on SUomessa edelleen tiukassa, että yksinhuoltaja ei osaa eikä ymmärrä mitään eikä tajua penskoilleenkaan mitään opettaa, vaan muiden on rynnättävä opettamaan ja vastuuseen. Tuttu juttu joo! Minulta on aina saanut märkää rättiä naamalle, jos lähtee väärälle tontille.

Vierailija
151/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuus mutta minä hoidin lapseni kouluasiat ja lapsen isällä ei ollut edes wilma tunnuksia. Sun muut tärkeät asiat. Kunnon kansalainen on.

Vierailija
152/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen, maalaisjärjellä varustettu, tajuaa, että rivarissa asuttaessa on tietyt säännöt ja velvollisuudet. Niinkuin muissakin asumismuodoissa. Kotieläinten ei anneta sotkea toisten pihoja tai yleisiä alueita, koskee niin koiria kuin kissoja. Itse asun hyvin rauhallisessa taloyhtiön päätyhuoneistossa, pieni piha. En haaveile lainkaan omakotitaloasumisesta.

Vierailija
153/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpäällinen helvetti= espoolainen rivitalo as oy. T. Isännötsijä

Vierailija
154/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemmekin ihmetelleet, miksi asfaltoidut pihatiet ovat osittain sammaloituneet.

En todellakaan osallistu siihen talkoisiin. Sen saa poistaa ja maksaa se joka sen on aiheuttanut.

OT, mutta koiranpissa on kyllä niin tuhtia tavaraa, että tuskin on syynä sammaleen syntyyn. Missä koiranpissaa on paljon ja usein, tuppaavat kaikenlaiset kasvit ennemminkin kärähtämään. Sammal on yksi kasvi muiden joukossa, ja sehän tunnetusti kasvaa mielellään kaikenlaisten kivienkin päällä. Hapan maaperä sen sammaloitumisen yleensä aiheuttaa, ja sen voi hoitaa kalkitsemalla. Siitä en tosin tiedä miten tätä sovelletaan asfalttiin.

Terveisin kaupunkialueiden puistoissa työskennellyt puutarhuri

Vierailija
155/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen, maalaisjärjellä varustettu, tajuaa, että rivarissa asuttaessa on tietyt säännöt ja velvollisuudet. Niinkuin muissakin asumismuodoissa. Kotieläinten ei anneta sotkea toisten pihoja tai yleisiä alueita, koskee niin koiria kuin kissoja. Itse asun hyvin rauhallisessa taloyhtiön päätyhuoneistossa, pieni piha. En haaveile lainkaan omakotitaloasumisesta.

Meilläpä tuo koiran kusettaminen yhteiselle pihatielle katsotaan niin vähäpätöiseksi asiaksi, ettei siihen sen enempää puututa. Pihatiellä leikkivät lapsetkin, mutta koska puheenjohtajalla ei ole ollenkaan lapsia, niin hän ei asiasta piittaa. Ja asuu kauempana olevassa talossa (yhteensä 5 taloa). Ei joudu kulkemaan kusitien päältä ollenkaan. Eikä näe tätä asiaa. Hänen pitäisi viedä yhteisiä asioita ja mm. jonkun osakkaan tekemiä rikkeitä eteenpäin käsittelyyn, mutta helpompaahan se on todeta että asia on vähäpätöinen ja nostaa kokouspalkkio tilille.

Tämä naapuri tosiaan toi koiransa kuselle pihatielle. Kyseessä 90-luvun alussa syntyneet ihmiset, eli alle 25-vuotiaat. Ovi auki, koira remmissä, pysähdytään siihen oman tai meidän asunnon kohdalle, koira kusee ja sen jälkeen viedään lenkille. Aikaisemmin näin parit kerrat että paskatettiin myös taloyhtiön nurtsille. Ilmeisesti se on kuitenkin nyt lopetettu. Pimeässä ei oikein näe, vaikka kuinka kyttään verhojen lomasta. You know ...

Itse ajattelin myös että ehkä jo kesällä  siirryn itse omalle takapihalleni kuselle, koska sinne koiraa kin nopeasti viedään, siis hjeidän puolellaan. Takapihat ovat taloyhtiön omistamat, mutta niiden käyttö- ja hallintaoikeus saadaan osakkeen ostamisen myötä. Kyllä kai ihminenkin sinne saa sitten kusta tai paskoa kun koiratkin saavat.

Vierailija
156/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa asuttu jo yli 30v. Talkkari hoitaa nurtsit ja lumet . Sama seinänaapuri ollut toisella puolen koko ajan ,ja muut on vaihtuneet. Kerran pari olen joutunut yhdelle perheelle huomattamaan yömeteleistä,siihen loppui,kun ihan fiksusti sanoin.

Täällä pätee ihan samat säännöt kuin kaikkialla muuallakin.Yhdessä ei olla ryypätty,eikä muutenkaan liikaa veljeilty.

Hyvin menee,naapuri kyllä kuulee meidän juttuja ,varsinkin kesällä- ja me heidän,mutta se on normaalia siistiä elämää. Pihatalkoita ei juuri pidetä,eikä muitakaan kissaristäisiä meidän rivarialueella

Tällaistakin voi olla. Monet on asuneet tuossa viereisessäkin rivarissa samat kolkut vuotta.

Kunnioitamme yksityisyyttä täällä ja kaikkialla.

Vierailija
157/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ajatellut juurikin niin, etten ikinä muuttaisi rivitaloon, kun siinä on sekä kerrostalokämpän että omakotitalon kaikki huonot puolet samassa.

Vierailija
158/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun suuressa rivariyhtiössä, yht 45 asuntoa ja täällä on kyllä todella rauhallista kun lukee näitä juttuja. Varmaan isommassa yhtiössä on kuitenkin enemmän anonyymi.

Naapuri joskus grillaa hiiligrillä ja pitää äänekkäitä illanistujaisissa terassillaan, mutta en siitä viitsi valittaa kun vastaavasti meidän lapset pitää taatusti naapuriin kuuluvaa ääntä. En ole kuullut kenenkään valittavan. Talkoisiin voi osallistua tai olla osallistumatta, yleensä noin puolet osallistuu enkä ole kuullut kenenkään valittavan tästä.

Vierailija
159/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmekin ihmetelleet, miksi asfaltoidut pihatiet ovat osittain sammaloituneet.

OT, mutta koiranpissa on kyllä niin tuhtia tavaraa, että tuskin on syynä sammaleen syntyyn. Missä koiranpissaa on paljon ja usein, tuppaavat kaikenlaiset kasvit ennemminkin kärähtämään. Sammal on yksi kasvi muiden joukossa, ja sehän tunnetusti kasvaa mielellään kaikenlaisten kivienkin päällä. Hapan maaperä sen sammaloitumisen yleensä aiheuttaa, ja sen voi hoitaa kalkitsemalla. Siitä en tosin tiedä miten tätä sovelletaan asfalttiin.

Terveisin kaupunkialueiden puistoissa työskennellyt puutarhuri

Kun koiran pissaa kertyy ja kertyy asfalttiin pitemmällä ajalla, siihen tarttuu roskia ja likaa, on se oiva 

kasvualusta mm. sammaleelle. Kellä koira on, sitä pitää ulkoiluttaa , eikä vaan  avata ovea, josta se pääsee taloyhtiön yhteisille alueilla pissaamaan. Omaa takapihaansa voi minusta jokainen käyttää vaikka 

koiran pissaus paikkana, mutta ei yhteisiä pihateitä ja alueita.

Vierailija
160/166 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä helsinkiläisenä lukea tällaista keskustelua jossa niin moni haaveilee omakotitalosta tai jopa suosittelee sellaista. Ilmeisesti suomalaiset ovat tosiaan niin juntteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän