Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 vai 3 lasta? Miksi?

Vierailija
11.01.2018 |

t. kolmenkympin kriisi

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko että kumpi lapsiluku olisi parempi?

Vierailija
2/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme. Eka tehtiin kun oltiin 24+25 vuotiaita, toka 30+31 ja kolmas 40+41. On ollut ihan sopivat välit, yksi pieni kerrallaan ja äitiyslomien välissä olen ehtinyt hyvän tovin olla töissä. Nyt kun nuorin on pieni niin isommat jo mielellään katsovat perään ja minä olen jäänyt osa-aikaiseksi yrittäjäksi, joten aikaa on perheelle. Varmana ei tuota kolmatta olisi tullutkaan jos olisin jatkanut entisessä työssäni. Tuntui näin keski-iän kynnyksellä sopivalta vähän keventää ja päätettiin kokeilla yhtä vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitatko että kumpi lapsiluku olisi parempi?

Kyllä.

Vierailija
4/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme, oli molempien haave alusta asti. Jotenkin myös lasten keskinäiset kemiat toimii parhaiten kolmistaan, 1. ja 2. tappelevat keskenään helposti mutta 3. tultua leikki-ikään homma on alkanut sujua. Leikkivät sovussa kolmistaan ja jos yksi haluaa olla rauhassa, kaksi muuta pitävät toisille seuraa. Lapset nyt 10, 7 ja 5.

Vierailija
5/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme. Eka tehtiin kun oltiin 24+25 vuotiaita, toka 30+31 ja kolmas 40+41. On ollut ihan sopivat välit, yksi pieni kerrallaan ja äitiyslomien välissä olen ehtinyt hyvän tovin olla töissä. Nyt kun nuorin on pieni niin isommat jo mielellään katsovat perään ja minä olen jäänyt osa-aikaiseksi yrittäjäksi, joten aikaa on perheelle. Varmana ei tuota kolmatta olisi tullutkaan jos olisin jatkanut entisessä työssäni. Tuntui näin keski-iän kynnyksellä sopivalta vähän keventää ja päätettiin kokeilla yhtä vielä.

Meidän lapset nyt 6v ja 3v. Ja minulle taas melko selvää että se kolmas tulee nyt tai ei ollenkaan, minulle ei sovi noin isot ikäerot ja jatkuva pikkulapsiarki. Yhden tähän perään voisin vielä jaksaa.

Vierailija
6/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Syyt:

- Kukaan sisaruksista ei jää "kolmanneksi pyöräksi" leikeissä ja muissa puuhissa

- Matkat on yleensä 2 aikuiselle ja 2 lapselle, esim. hotellihuoneetkin.

- 2 lapsen harrastuskuskailuissa, läksyjen autteluissa, kaverihuolissa yms. on ihan tarpeeksi

- tila, raha

- 2 lasta helpompi saada hoitoonkin johonkin kuin 3, jos siis vanhemmat joskus kaipaavat kahdenkeskistä yhteistä aikaa ilman lapsia.

- 2 lapseen saa kaiken rakkautensa ja hoivaviettinsä upotettua

Mutta tämä on vain mun mielipide 2 lapsen äitinä.

Vierailija
7/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1. ja 2. lapseni ollessani 19-20v.

Lääkäri sanoi, että eiköhän tuo riitä, koska pienikokoisena vatsanpeitteet oli aika "rispaantuneet".

Minulle laitettiin kierukka. Siitä huolimatta tulin raskaaksi 26 vuotiaana. Keskeytystä suositeltiin. En suostunut ja näin meille syntyi ihana, rakas pikkuveli.

Vatsani on ruma, mutta olkoon. Mieluummin nämä lapset!

Vierailija
8/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 niin voi ottaa molempiin käsiin yhden kersan ja kumauttaa päät yhteen kun käyvät hermoille.

Vierailija
9/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi lasta, joista pienempi on puolivuotias. Kovasti mieli halajaisi vielä yhtä, mutta järki tappelee vastaan. Ikääkin jo 35v, joten kovin pitkään ei päätöstä voi vitkuttaa. Jotenkin tuntuu niin haikealta, että tässä nyt vietetään elämän viimeisiä vauvakuukausia.

Vierailija
10/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoin kovasti kolmatta, olisin ehkä halunnut jopa neljännenkin. Ainakaan perhe ei tuntunut vielä täydeltä, mutta ikää alkoi olla jo paljon ja lopulta asia lykkääntyi nuoremman lapsen sairastelujen takia niin, että ei enää ollut ajankohtaistakaan yrittää kolmatta.

Nyt olen tyytyväinen kahteen isolta osin jo mainituista syistä. Lapset harrastavat ja aika riittää juuri ja juuri kahden harrastuskuskauksiin ja toimitsijatehtäviin.

Isovanhemmat eivät ole kovin osallistuvia, joten siltäkin osin kaksi on sopiva määrä.

Rahaa ei meidän taloudessa ole missään nimessä kolmanteen, sitä ei vain tajunnut silloin, kun lapset olivat pieniä ja vaatteita sai lahjaksi ja kirpparilta todella edullisesti.

Matkustaminen kahden kanssa on tosiaan helppoa.

Ja erityisen iloinen olen siitä, että kun tuo murrosikä kolkuttaa kohta ovella, niin ei onneksi tarvitse kestää kuin kahden oikuttelut, maksaa kahden lukiokirjat, kännykät, tietokoneet ja kuunnella kahden murheita. Väkisinkin olen sitä mieltä, että isommassa perheessä eivät kaikki tule kuulluiksi ja vanhempien ajasta ja huomiosta on tapeltava. Nyt aina yksi vanhempi pystyy kuuntelemaan ja auttamaan, vaikka toinen olisikin kiireinen toisen lapsen kanssa.

Vierailija
11/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 poikaa. Tuntui jo teinistä asti että jos teen joskus lapsia, haluaisin 2 poikaa. Ja sain.

Vierailija
12/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme koska kaksoset :D