Mies pelaa aivan kaiken vapaa-aikansa. Tulee vähän sellanen onks toi ihan tyhmä olo
Kotiin kun tulee töistä, niin siitä lähtien pelaa yö yhteen saakka, joskus pidempäänkin. Minun mielikseni joskus katsoo jonkun leffan tms, mutta useimmiten istuu koneella. Usein vielä kuulokkeet päässä, joten hänen kaverinsa ovat "meillä" joka ilta.
Mies ei tajua mikä tässä on se huono juttu. Mä en voi mitään sellaista tehdä täällä kotona, mitä en halua että hänen kaverinsa kuulee. Minulle tulee aika paska olo, että peli on ihan aina tärkeämpi, kuin esim minun kanssani asioiden tekeminen. Jos huomaa että loukkaannun, saattaa tulla viereen vartiksi ja taas on koneella.
Mua oikeesti ällöttää, että ihminen ei viitsi tehdä vapaa-ajallaan yhtään mitään muuta. Peliä vaan.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
no juu ei, en todellakaan istu 8 tuntia putkeen missään palstalla.
Viikonloput se istuu koko päivän koneella pelaamassa. Sit kun lopettaa niin saattaa olla puolen vuodenkin tauko ja sit taas alottaa ja kun pelaa, niin ei tosiaan tee yhtään mitään muuta. En tajua.
Ja meidän alakerta on 40 neliötä, kyllä todellakin kuuluu kaikki pieraisusta lähtien mikkiin kun samassa huoneessa ollaan.
ap
No pieraise yläkerrassa.
Komppaan kyllä edellisiä kommentteja että teillä on eri näkemys parisuhteessa olemisesta. Taustoista tietämättömänä ehdottaisin että pohtisit ensin mitä itse haluat parisuhteelta, riittää ihan ranskalaisila viivoilla paperinpalalle mutta niin että ymmärrät itse mitä tarkoitat. Tämä voi olla yllättävän haastavaa, kun mikään yleinen kommentti kuten "X pelaa vähemmän" tai "X on huomaavaisempi" ei oikein riitä, vaan niiden tulisi olla yksiselitteisempiä kuten "tehdään ruokaa yhdessä" tai "käydään yhdessä kävelyllä/leffassa/baarissa". Sen jälkeen netti poikki ennen puolison saapumista kotiin tai asettumista koneelle esim laittamalla laajakaistamokkulan virtapiuhan kaappiin. Tämän tarkoitus on vain estää huomion siirtyminen pelaamiseen tai "pakeneminen" pelaamisen pariin. Kerrot netin olevan poikki siksi että sinulla on vakavaa keskusteltavaa ja pyydät istumaan saman pöydän ääreen.
Käy paperisi läpi keskustelussa ja selitä miksi olet tyytymätön tilanteeseen. Kuuntele hänen vastauksia ja näkemyksiä esittämiisi asioihin ja ota huomioon että hänellä ei ole ollut tässä tilanteessa mahdollisuutta tehdä mitään mietintää etukäteen. Mieti pystyttekö saamaan aikaiseksi jonkinlaisen kompromissin jonka kanssa molemmat voivat elää.
Keskusteluja saattaa tarvita useampia ja ehkä tämän pohjalta molemmat ovat oppineet itsestään jotain ja päätös jatkaa tai olla jatkamatta parisuhdetta on ratkennut.
Vierailija kirjoitti:
Samassa tilanteessa. Mies pelaa kavereidensa kanssa ajanvietteenä, harrastuksena kahta peliä viikossa (näihin menee n. 6 tuntia/ kerta), tämän lisäksi pelaa yksin rentoutuakseen. 30v mies. Juuri tuo on tuttua, että tulee vartiksi viereen kun tajuaa että olen yksinäinen, ja palaa sitten koneelle. Samaan aikaan ei tule nukkumaan, jos ei ole seksiä. On alkanut nyt pyöristyä, mutta ei halua harrastaa kanssani liikuntaa, koska "ei ehdi". En tiedä haluanko olla tulevaisuudessa 50-vuotiaan nörtin kanssa.
Ja vielä se, että töistä tullessa laitetaan joo yhdessä ruokaa ja katsotaan tv-ohjelma, mutta heti lopputekstien alettua karataan taas omaan huoneeseen, koneelle, huutamaan mikrofoniin ihmisille jotka on ilmeisesti minua tärkeämpiä.
täälläkin pelataan :( mies aloittaa aamukahvin jälkeen, ja lopettaa noin 2-3 aikaan aamuyöstä, joskus pelaa aamun asti. Ei enään juuri seksiä ja toi vartiksi viereen tulo on niin tuttua kauraa ! :(
Kiitos tästä ap ja olen pahoillani puolestasi. Törmäsin itse mieheen josta kävi heti alkuun ilmi että pelaa paljon ja kiinnostukseni lopahti aika nopeasti. Niin kauan kun ei ole korrektia kysyä heti aluksi onko tilanne kuinka paha jätän mielellään väliin ja tämä aloitus vahvisti että niin on ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
täälläkin pelataan :( mies aloittaa aamukahvin jälkeen, ja lopettaa noin 2-3 aikaan aamuyöstä, joskus pelaa aamun asti. Ei enään juuri seksiä ja toi vartiksi viereen tulo on niin tuttua kauraa ! :(
Teilläkin siis seksi vähissä? Mun mies oli aiemmin tosi innokas. Nykyään vain kai velvollisuudesta, kun muistaa tulla nukkumaan. Tai jos mä valitan asiasta.
19
Ap, tee testi. Suunnittele viikon jokaiselle illalle joku yhteinen tekeminen. Yhtenä iltana voi olla viikkosiivous, jonka pyydät että teette yhdessä, yhtenä iltana käytte isossa marketissa hakemassa ruokaa viikoksi, tarvitaan kaksi hoitamaan homma. Yhtenä iltana sovit ette menette kaveripariskunnan luo vierailulle. Yhtenä iltana leffaan, yhdeksi illaksi seksiä, mmmm, jne...
Kirjoita myös nuo tehtävät isolla pahville, ikään kuin viikkokalenteri.
Sitten pyydät nätisti miestä noihin menoihin. Jos mies kieltäytyy (kuten oletamme), vedät ison punaisen ruksin tehtävän kohdalle.
Viikon lopussa voit sitten piilottaa miehen tietokoneen ja käskeä hänet keskustelemaan asiasta. Näytät tuon viikkokalenterin punaisine rukseineen ja selität mistä on kyse. "Tässä on kaikki asiat jotka halusin tehdä mieheni kanssa viikon aikana, punaisista rukseista näet kuinka montaa kertaa kieltäydyit. Miksi sinusta minun kannattaisi edelleen elää tämän miehen kanssa kun parisuhteemme on tässä kunnossa, ettemme pysty suorittamaan kotitöitä yhdessä puhumattakaan että tekisimme sitä, minkä takia yleensä elämme kimpassa eli että vietämme aikaa toistemme kanssa kuten pariskunta?"
Poistu kotoa ja jätä mies sinne nököttämään.
ANTEEKSI NYT VAAN MUTTA MITÄ HELVETTIÄ NOI TEIDÄN MIESLAPSET TEKEE PARISUHTEELLA???? Tai te niillä"miehillä"? Haloo.
Kuulostaa niin tutulta, ex oli tuollainen.
Empatiani sinulle ap.
Joo oli tuollainen mies. Hänen mielestään se oli ihan ok ja vaan hänen "harrastus". Lapsetkin tottuivat siihen että yks istuu aina tietokoneella kotona ollessaan ja nukkuukin työhuoneessa koska jossain kohtaa yötä hyytyy siihen koneen ääreen. Ja herää viikonloppuisin puolenpäivän jälkeen koska on pelannut puoli yötä. On ex nykyään, en vaan jaksanut.
Eihän moinen jatkuva pelaaminen kyllä kuulosta hyvältä. Mutta eipä ainakaan juo, eikä hakkaa? Aina voisi kuitenkin mennä vielä huonomminkin?
Hyviä ideoita tuossa aiemmin on ollut, eli hieman pitäisi kirjata niitä omia ajatuksia valmiiksi ylös, ja toisen osallistumattomuus yhteisiin touhuihin. Ja kun keskustelette, niin anna toiselle jokunen päivä aikaa miettiä omaa vastaustaan. Sellainen puskista hyökkäys suoraan silmille kauhealla huutamisella, aiheuttaa varmasti ikävän vastareaktion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilläkin siis seksi vähissä? Mun mies oli aiemmin tosi innokas. Nykyään vain kai velvollisuudesta, kun muistaa tulla nukkumaan. Tai jos mä valitan asiasta.
19
joo, mies halusi ennen joka päivä. tunnen itseni loukatuksi :(
Miksi edes olet tuollaisen lapsi-aikuisen kanssa? En usko, että hän tulee koskaan vähentämään pelaamista, joten jos et halua perustaa miehesi kanssa perhettä jossa sinä olet ainoa aktiivinen aikuinen, suosittelen eroa.
Kysy itseltäsi miksi haluat olla miehen kanssa, jonka toiminta on mielestäsi ihan sairasta.