Miten kestätte olla Suomessa koko vuoden?
Itse olen, enkä ymmärrä, miten suomalaiset kestävät tätä.
Kommentit (151)
En kaipaa helteitä, tykkään sellaisesta 10-20 asteesta plussaa, sateista ja ukkosistakin. Mutta tää pimeys on kammottavaa, ja aina kammottavammaksi muuttuu, kun vanhenen. Loka- maaliskuu on peestä, kevät on ihanaa kun valostuu.
Rahaa ei ole matkailuun, eikä kiinnostustakaan.
En kestäkään. Muutto etelämpään tapahtuu heti, kun on tutkintopaperit kourassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kestämistä tässä on? Tykkään Suomesta. Vuodenaikojen täytyy vaihtua, olisi kamala asua jossain kuumassa ikuisen kesän maassa. Ja pimeys ei vaikuta minuun mitenkään.
Olishan se kamalaa. Vähän niin kuin siinä Sasha Cohenin diktaattorielokuvassa: "My people like to be oppressed".
Mun taas on vaikea sietää kesää, se kuumuus ja kirkkaus tuntuu fyysisestikin pahalta. Viime kesästä sanottiin, että se oli kylmä, mutta mä muistan vaan karsean kirkkaan pätsin. Talvella on mukavaa ja rauhallista. Jos olisi rahaa, lähtisin kesää pakoon jonnekin viileään. Ihmisetkin on levottomia kesäisin.
Makunsa kullakin. Syksy on mielestäni paras vuodenaika, koska kesä loppuu ja mieliala paranee. Nautin myös kovista pakkasista ja tähtitaivaasta. Kärsin jostain kesämasennuksesta.
Aivan mahtava luonto ja harrastusmahdollisuudet, vapaus liikkua mihin vain ja milloin vain. Kesällä valoisuus. Kun katsoo ankeannäköisiä kuvia ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan tämä välillä on. Kesät menee hyvin, varsinkin silloin, kun on kaunis aurinkoinen ilma, eikä sada.
Syksyllä ja talvella on pakko käydä lomailemassa ja imemässä virtaa auringosta, muuten tätä ainaista pimeyttä ja kylmyyttä ei jaksa. Lokakuussa olimme viikon Kreikassa, joulun ja uudenvuoden vietimme Singaporessa, helmi-maaliskuun vaihteessa on jo varattuna matka viikoksi Madeiralle.
Unissasi vaan, kidut täällä pimeydessä
Näitä en ymmärrä. Miten typerä pitää olla, ettei ymmärrä, että joku käy ulkomailla monta kertaa vuodessa? Vaikka itse ei pääsisikään, niin mitä se on itseltä pois? Sitten sanotaan, ettei se muka ole totta. Naurettavaa. Todella suuria ongelmia.
Muista ottaa ne sun rauhottavat ennen mielikuvitusmatkaasi
En kestänyt. Muutin pois lähes 20 v. sitten. Juuri palasin hiekkarannalta, tein pitkän, aurinkoisen kävelylenkin.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Suomesta tulee sademaa. Kesät sellaisia kuin viime kesä ja talvet tällaisia.
Ai millaisa.... lunta enmmän kuin koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaahan tämä välillä on. Kesät menee hyvin, varsinkin silloin, kun on kaunis aurinkoinen ilma, eikä sada.
Syksyllä ja talvella on pakko käydä lomailemassa ja imemässä virtaa auringosta, muuten tätä ainaista pimeyttä ja kylmyyttä ei jaksa. Lokakuussa olimme viikon Kreikassa, joulun ja uudenvuoden vietimme Singaporessa, helmi-maaliskuun vaihteessa on jo varattuna matka viikoksi Madeiralle.
Näitä en ymmärrä. Miten typerä pitää olla, ettei ymmärrä, että joku käy ulkomailla monta kertaa vuodessa? Vaikka itse ei pääsisikään, niin mitä se on itseltä pois? Sitten sanotaan, ettei se muka ole totta. Naurettavaa. Todella suuria ongelmia.
Tähän saat tottua. Tavallinen taatelintallaaja ei voi uskoa, että jollain on mahdollisuus/aikaa/rahaa matkustella useamman kerran vuodessa.
Minä matkustan niin paljon, että ystäväni ovat todenneet, että hyppään lentokoneeseen siinä missä he paikallisbussiin. Ja koska meillä on talo etelässä, matkustan sinne lähes joka kuukausi, vietän aikaa 1-4 viikkoa ja käyn välillä kääntymässä kotona. Viimeisen vuoden sisään olen ehtinyt lomailemaan myös E-Amerikassa, Kaliforniassa, Bangkokissa, Singaporessa ja taisin Kiinassakin käydä.
Koska minä voin matkustaa mieheni työmatkoilla mukana.
En juuri välitä säistä. Onhan se ihan kiva, kun on hyvä sää ja esim. kevään ensimmäisistä lämpimistä päivistä nautin, mutta yleisesti ottaen en jaksa tuhlata elämääni säiden surkutteluun. Sama se minulle on millaista ulkona on, arkeni kuluu pitkälti sisällä.
Muuten pidän Suomesta ja erityisesti tämän maan asiallisuudesta, järjestelmällisyydestä ja yleisen letkeyden puutteesta. :D En jaksaisi elää jossain maassa jossa ollaan jatkuvasti pirteitä ja sosiaalisia, vaan tykkään siitä että täällä saa rauhassa mökötellä ja EHKÄ kerran kesässä vähän villiintyä.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä on kyllä aina vaikeaa, kun valon määrä kasvaa. En tiedä, missä olisi sopivan pimeää?
Eteläisellä pallonpuoliskolla kevätpäiväntasauksen jälkeen. Etelämantereella varsinkin. Tosin siellä ei ole silloin syyspäiväntasaukseen asti mitään muuta kuin pimeyttä, pakkasta ja hirmumyrskytuulta.
Olen ulkoilmaihminen mutten silti juuri piittaa säästä. Ainoastaan kesäisin on monesti liian kuuma ja tukalaa. Sade tai pimeys ei haittaa enkä muutenkaan jaksa käyttää aikaani säiden surkutteluun. Se on mikä on eikä siihen voi vaikuttaa kuitenkaan. Joten se kesän kuumuuskin on vaan kestettävä ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Suomesta tulee sademaa. Kesät sellaisia kuin viime kesä ja talvet tällaisia.
Ai millaisa.... lunta enmmän kuin koskaan
No on mahtanut etelärannikolla sitten ennen vanhaan olla todella vähän lunta, jos tuollainen paljas maa on "enemmän lunta kuin koskaan".
Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
Mustikat on hyviä ja niiden terveellisyyttä kehutaan maailmanlaajuisesti, mansikoista en pidä yhtään. Jotkut on jopa allergisia mansikoille.
Nämä Suomen kesän "kuumuudesta" itkijät ovat kyllä hauskoja.
Viime kesänä Jenkeissä oli pari päivää 50 astetta lämmintä, silloin alkoi oikeasti olla jo hiukan lämmin. Uima-altaissakin oli jäähdytys päällä joten altaassa oli hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän saat tottua. Tavallinen taatelintallaaja ei voi uskoa, että jollain on mahdollisuus/aikaa/rahaa matkustella useamman kerran vuodessa.
Minä matkustan niin paljon, että ystäväni ovat todenneet, että hyppään lentokoneeseen siinä missä he paikallisbussiin. Ja koska meillä on talo etelässä, matkustan sinne lähes joka kuukausi, vietän aikaa 1-4 viikkoa ja käyn välillä kääntymässä kotona. Viimeisen vuoden sisään olen ehtinyt lomailemaan myös E-Amerikassa, Kaliforniassa, Bangkokissa, Singaporessa ja taisin Kiinassakin käydä.
Koska minä voin matkustaa mieheni työmatkoilla mukana.
Kuulostaa ihanalta. Joo tosiaan suomalaiset ovat tosi outoa sakkia ja kateellisia kaikesta kaikille kellä menee vähääkään paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minä voin matkustaa mieheni työmatkoilla mukana.Kuulostaa ihanalta. Joo tosiaan suomalaiset ovat tosi outoa sakkia ja kateellisia kaikesta kaikille kellä menee vähääkään paremmin :)
Ehkä he eivät ole "kateellisia kaikille joilla menee paremmin". Ehkä he vain inhoavat kaikkia jotka ovat vähänkin erilaisia. Kaikkia tulee inhota, kaikkia tulee vihata. Ehkä sillä lailla Suomen itsenäisyys on aina turvattu, ulkopuoliset ja erilaiset on hakattu hemmettiin täältä. Itse kyllä pitäisin visusti salaisuutena jos matkustelisin niin paljon kuin tuo yksi kertoo... muille en uskaltaisi kertoa, Suomessa saa turpiin jo vähemmästäkin.
En kestäkään, vaan vietän puolet vuodesta Aasiassa.
En kestäkään, talvella on saatava ainakin viikko aurinkoa ja lämpöä (yli 20 astetata) ja kesällä on taattava ainakin viikko lämpöä ja aurinkoa matkustamalla Välimerelle kun Suomen kesä on mitä on.
Uin meressä koko heinäkuun ja alkupuoliskon elokuusta. Silloin on riittävän lämmin. Eli 1,5 kuukautta olen edes jossain määrin tyytyväinen tai hyvinvoiva.
Mutta 10,5 kuukautta minä vain odotan että tulisi taas lämmin. Uimahallissa en käy, aivan turhaa.
Kyllähän minä "kestän", kyllähän minä "siedän", mutta ei tämä elämää ole.