Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?
Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.
Kommentit (407)
Voin paljastaa että somalitytöillä on pitkät housut / farkut siellä hameen alla. Ei ehkä helteellä mutta eiväthän he muuten tarkenisi täällä hameilla olla. Olen ollut nuorten yksikössä pakolaisohjaajana joten tiedän.
Itse olin sellainen laiheliini ja palelija teininä (ja edelleen), että ei siinä mitään hamosia ajateltu. Mulla oli toki lukion jälkeen muutaman vuoden hamekausi (ei talvella). Olisin varmaan paleltunut pystyyn, jos olisi koulupukukäytäntö ja "hamepakko." Sisällä ja toimistoissakin on usein kylmempi mitä ulkona, kuten vaikka tänään.
Ei naiset nykyään käytä enää edes housuja, kaikilla vaan leggingsit, jotka on käytännössä välikerrastoa eli sukkahousut tai pitkätkalsarit.
Muoti on nykyään muutenkin ihan pilalla, myös miehillä. Aikuiset vanhat herrat kulkee lasten huppari-farkuissa ja lenkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten hameviha vaikuttaa vahvasti naisvihalta. Joku ihme itserankaisulogiikka. "Sisäistetty herruus". Tarvis psykoanalyyttistä analyysiä.
Tykkäätkö sinä sukkahousuista? Varsinkin ohuet sukkahousut menee niin hlposti rikki, että niiden ostamiseen menee kymmeniä euroja kuukaudessa. Minulla on kuiva iho eikä jalatkaan kestä sheivaamista. Jostain syystä miehet ei oikein innostu, kun hameen kanssa on paljaat, karvaiset sääret.
Lidlin ohuet sukkahousut maksaa 1,60 ja ovat pienehköä kokoa lukuunottamatta oikein hyvät
Hameen alla voi käyttää leggingsejä tai housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sää on yksi miinus.
Kasvata kunnon puska niin tarkenee
On puska letitin sen joskus laitan nutturalle : )
Naisvihaketju ihan naisten itse tekemänä.
Hame sopii hyvin isopyllyisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten takia. Housuissa saa olla enempi rauhassa, farkuissa on turvallisempaa.
Hah! Farkut ne vasta huomiota kerääkin. Tai no riippuu tietysti millainen ahteri niissä farkuissa on.. Minä olen saanut farkuissa ollessani turhan pitkiä katseita kuin myös ei-toivottuja kouraisuja.
Varmasti ahdistelua koetaan vaatetuksesta huolimatta, ainakin farkkuja kourittaessa on paksu kangas suojana. Eikä kukaan syyllistä että miks sulla oli hame. Että taisit kuitenki vähä tykätä ku kourittiin.
En tiedä.
Itsellä kävi juuri päinvastoin.
Pitkiä housuja en ole joidenkin liikuntajuttujen lisäksi käyttänyt varmaan 15 vuoteen.
Ihme juttu koska hame ja mekko varsinkin on todella helppo vaate. Sopii kaiken kanssa tuntuu hyvälle päällä ja on tilava eikä purista mistään . Hame ja päälle joku takki sään mukaan, helppoa. Muodot ei näy läpi ja pervot ei pääse nauttimaan näkymistä. Mekko on siis oikeasti maailman lahja naisille ja , nykyään myös miehille.
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu koska hame ja mekko varsinkin on todella helppo vaate. Sopii kaiken kanssa tuntuu hyvälle päällä ja on tilava eikä purista mistään . Hame ja päälle joku takki sään mukaan, helppoa. Muodot ei näy läpi ja pervot ei pääse nauttimaan näkymistä. Mekko on siis oikeasti maailman lahja naisille ja , nykyään myös miehille.
Pue sitten itse mekko ja ole onnellinen.
Riippuu mekoista ja hameista. Muistelen käyttäneeni kesähametta tai minihametta joskus. En mitään superlyhyttä.
Farkut yleensä imartelivat, samoin muut tyköistuvat housut.
Hameessa sää vaikuttaa paljon. Kesäinen parikymmentä astetta tai yli on OK, muuten ulkona tulee helposti kylmä ja pitää miettiä millaiset sukkahousut laittaa jotta tarkenee.
Ahdistelua tapahtuu jos tapahtuu, ei se vaatetuksesta johdu vaan siitä että jotkut kusipäät vaan eivät osaa olla ahdistelematta.
Hameet ja mekot mielletään siveän, kiltin ja asiallisen tytön asuiksi, eikä siveyden arvostaminen taida olla teinin arvomaailmassa nykyään kovinkaan korkealla tasolla.
Miehenä sanoisin samaa kuin joku tuossa yllä että hameiden/mekkojen käyttö on tyttöjen/naisten etuoikeus. Siksi joskus harmittaa että niin monet jättää tämän mahdollisuuden useimmiten käyttämättä, mutta toisaalta osaahan sitä arvostaa niitä harvoja sitten enemmän jotka tajuaa että se todellakin on etuoikeus.
Ja (lyhyet) shortsit vaan alle niin ei tartte edes rajoittaa liikkumistaan.
Koska vastakkaista sukupuolta kiinnostaa josko sen alta jotain vilkkuisi ja setämiehet viheltelee perään. Tuleehan siitä epämukava olo.
Hame ja mekko ovat parhaimpia asusteita mitä nainen voi päällensä pukea. Nehän on suunniteltu juurikin naiselliselle vartalolle.
Onko määritelmäsi sitten jokin muu ja siltä väliltä?