Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?
Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.
Kommentit (407)
mullakin kävi noin. sitten vähän alta kolmekymppisenä musta tuli mekko ja hameihminen. housut puen vain jumppaan ja lenkille.
On inhottavaa, kun vanhat setämiehetkin rupeavat kuolaamaan heti, kun rinnat kasvaa. Lapsena sentään saa olla oma persoonansa. Tuntui, että kehon kätkemällä ei ehkä tule niin paljon häirintää.
Naisten hameviha vaikuttaa vahvasti naisvihalta. Joku ihme itserankaisulogiikka. "Sisäistetty herruus". Tarvis psykoanalyyttistä analyysiä.
Mulle taas kävi päinvastoin. Äitini on radikaalifeministi, joka kielsi multa tyttömäiset vaatteet ja hiustyylit niin kauan, kun asuin hänen kattonsa alla. Heti kun vapauduin sieltä, aloin pitää puolet ajasta hametta/mekkoa ja kasvatin pitkät hiukset kun vihdoinkin sai. Nyt olin ylii 30v ja tein 26v:nä päätöksen pitää vastedes vain hameita/mekkoja. Osittain siksi, kun on muodokas lantio ja on vaikea löytää sopivia. Ja myös siksi, että näin tykkään enemmän ja mulle on mukavampi.
PS. en aina pidä sukkiksia alla, välillä leggareita.
Koska saavat vihdoin päättää itse mitä pukevat päälle eikä siihen kuulu stereotypiset vanhanaikaiset epäkäytännöllset mekot.Nykyisin on siteitä,tamponeta,kuukuppeja,kierukota ja hormonaalista ehkäisyä tarjolla eikä menkkoja tarvitse enää piilottaa hameen alle. Pidä itse mekkoa (ton aloituksen on kirjoittanut joku keijo 60v).
Lapsena ja nuorena en tykännyt mekoista. Halusin leikkiä ja ulkoilla vapaasti ja helmat rajoittivat sitä. Lisäksi hame teki turvattoman olon, kun aina oli riski, että jo alakoulussa pojat saattavat yrittää kurkkia hameen alle.
Kolmekymppisenä hurahdin fiftarimekkoihin, oikein naisellisiin ja ihaniin alushameineen päivineen. Nyt keski-ikäisenä tätinä rakastan mekkoja ja nautin siitä, että saan ihailevia katseita, muttei enää ole ahdistelusta pelkoa. Käytän myös mukavia kotimekkoja, on ihanaa kun ei mikään purista tai paina. Mekko on todella miellyttävä asu kesällä, esimerkiksi pellava on viileä ja mukava yllä.
Housuissa on vapaampi liikkua ja olla. Olen kuullut tarinoita miten joskus pojat peilien kanssa kurkki tyttöjen hameiden alle, tuskin silloin on kiva käyttää hametta.
Mekko päällä saa liikaa epätoivottua huomiota
Muistan kun olin jotain 18v ja menin ulos mekko päälle, naapurit istu pihassa "Ookksä juhliin lähössä".
Hame päälle ja saanti lagupegan taksissa varma
-isoa metsästävä palstavalas
Teininä pärähti kunnon syömishäiriöt ja muut tulille ja aloin pukeutua säkkivaatteisiin ettei mitään näkyisi. Myös kaikenlainen aikuisten huomion kohteeksi päätyminen naisellistuvan kropan vuoksi tuntui kamalalta. Siihen asti mekot ja hameet oli arkivaate.
En enää aikuisena oppinut käyttämään uudelleen hameita vaikka haluaisin :( ostin hameen kaappiin pölyttymään sillä ajatuksella että jonakin päivänä vielä kehtaan pukea sen.
Vierailija kirjoitti:
Hame päälle ja saanti lagupegan taksissa varma
-isoa metsästävä palstavalas
Vielä kun esittää sammunutta voi saada joka aukkoon mustaa magiaa
Vierailija kirjoitti:
Naisten hameviha vaikuttaa vahvasti naisvihalta. Joku ihme itserankaisulogiikka. "Sisäistetty herruus". Tarvis psykoanalyyttistä analyysiä.
Tykkäätkö sinä sukkahousuista? Varsinkin ohuet sukkahousut menee niin hlposti rikki, että niiden ostamiseen menee kymmeniä euroja kuukaudessa. Minulla on kuiva iho eikä jalatkaan kestä sheivaamista. Jostain syystä miehet ei oikein innostu, kun hameen kanssa on paljaat, karvaiset sääret.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä on tuputettu niille vauvasta asti ja ovat viimein saaneet tarpeekseen.
Just tämä! Hameet ja mekot löytyvät kyllä takaisin vaatekaappiin myöhemmällä iällä, jos ovat löytyäkseen. Itse pidin pitkin hampain hametta omissa rippijuhlissani ja heti kun sai, vaihdoin päälle mustat farkut, mitkä olisivat olleet myös ihan tarpeeksi fiinit mustan kauluspaidan kanssa. Mutta ei, kun hame piti olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö sinä sukkahousuista? Varsinkin ohuet sukkahousut menee niin hlposti rikki, että niiden ostamiseen menee kymmeniä euroja kuukaudessa. Minulla on kuiva iho eikä jalatkaan kestä sheivaamista. Jostain syystä miehet ei oikein innostu, kun hameen kanssa on paljaat, karvaiset sääret.
Lidlin ohuet sukkahousut maksaa 1,60 ja ovat pienehköä kokoa lukuunottamatta oikein hyvät
Ei ne aiemminkaan mekoista tykänneet. Lapselta ei vaan kysytä, aikuista ei äiti voi väkisin pukea. Miten tämä logiikka on eräille niin vaikea ymmärtää? Kotona asuessa ei pääse aina toimimaan kuten oikeasti haluaisi.
Muistan joka mekon lapsuudestani koska ne oli jo 6 vuotiaalle ärsyttäviä. Oli jotain karkeita/joustamattomia kankaita, kaikenmaailman pitsi- ja röyhelökauluksia hankaamassa kaulaan, joissakin oli hihaa sen verran että ei saa käsiä liikutettua kunnolla... en muutenkaan pitänyt feminiinisistä vaatteista. En silloin, rippikoulussa tai nyt 30-vuotiaana. Kaikissa juhlissa ja joskus niiden ulkopuolella piti kärvistellä epämukavissa vaatteissa.
Miehet alkavat tuijottaa viimeistään teiniä. Mekot ovat vastenmielisiä jos ei pidä koko muodista saatika siitä kun sedät tiiraa tissejä ja persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin ohuet sukkahousut maksaa 1,60 ja ovat pienehköä kokoa lukuunottamatta oikein hyvät
En usko. Noillekin tulee kuukaudessa hintaa liki 50 euroa, joten kallista lystiä.
Hameessa on vaikeampi esitellä persettään.
Vierailija kirjoitti:
Hameessa on vaikeampi esitellä persettään.
Helpompi taas haarukkaa, jos jättää pikkarit pois