Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useimmat tytöt alkavat vihata hameita/mekkoja tullessaan teini-ikään?

Vierailija
10.01.2018 |

Korkeintaan rippijuhliin hyväksyvät ko. vaatekappaleen.

Kommentit (407)

Vierailija
341/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minihame ja korkkarit kattoon, lagupepet tulee ja ottaa

Vierailija
342/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame tekee Naisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin nainen niin käyttäisin farkkuja ja siihen päälle musta melkein polviin asti oleva hame peittämään lantion seudun.

Vierailija
344/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostus hameisiin loppui kun teinikossit nosteli helmoja ja kouri kokoajan, vanhemmiten sama homma jatkui.

Vierailija
345/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäistettyä naisvihaa. Kun jatkuvalla syötteellä saa etenkin koulussa teinipojilta irvailua tyttöydestään, niin haluaa häivyttää naisellisuutta itsessään. 

En usko, kun lähes kaikilla teinitytöillä on kumminkin pitkä tukka, koruja ja meikkiä. 

Vierailija
346/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomen yläkoululaisila on käytännössä pakollinen koulupuku: huppari ja farkut/verkat.

Ja koulupuvun musta. Ohitin tällaisen ihmislauman, näyttivät huvittavilta, kaikilla vielä pää vähän työntyi eteen ja hartiat sojotti eteenpäin selkä pyöreänä. Muistuttivat lähinnä jotakin naakkaparvea. 

Vierailija
347/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hame tai mekko on sopivin vaate hyvävartaloisille naisellisille naisille.

Mekko pukee hyvin kaikkia naisia, vartalosta ja iästä riippumatta.

Vierailija
348/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset nykyään käytä enää edes housuja, kaikilla vaan leggingsit, jotka on käytännössä välikerrastoa eli sukkahousut tai pitkätkalsarit.

Muoti on nykyään muutenkin ihan pilalla, myös miehillä. Aikuiset vanhat herrat kulkee lasten huppari-farkuissa ja lenkkareissa.

Täysin samaa mieltä. Hirveitä nuo naisten trikoot, jotka lähinnä kuuluvat treenisalille. 

Vierailija
349/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekko päällä ja ahdistelua.

Et sitten ole tietoinen, että hame on suojakeino raikauksia vastaan koska nainen pääsee aina lujempaa hame korvissa kuin mies housut nilkoissa?

Hameeseen kompastuu helposti. Ja pitäisi jaksaa ajella säärikarvoja alvariinsa sekä peitellä polvi- ja pohjeruhjeitaan. 

Sukkahousut ovat meikkiä säärille

Vierailija
350/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameet ja mekot ovat typeriä ja rumia. Kuin verhoja tai pöytäliinoja, jotka laitetaan hartioilta roikkumaan. En ole käsittänyt niitä koskaan.

Mirette
351/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yläasteella ei saa olla oma ittensä, koska koulukiusaaminen, misogynia ym. sonta ympärillä. Mä ainakin koko yläasteen kuljin joko jättivaatteissa tai sitten menin ns. massan mukana, hameet oli kirosana. Mulla oli sitäpaitsi yläastevuosina lyhyet hiukset ni hameet ja mekot eivät sopineet kuoseihin. Ei niin mitenkään. Juhliin menin mekko päällä koska se kuului asiaan. Mulla ei ollut silloin itsetuntoa ollenkaan vaan menin ympäristön paineiden mukaan, vähän ko kuolleet kalat joessa. Vasta melkein 25-vuotiaana kuljin täysin niissä kledjuissa jotka tuntui päällä hyvältä

Vierailija
352/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostus hameisiin loppui kun teinikossit nosteli helmoja ja kouri kokoajan, vanhemmiten sama homma jatkui.

Tykkäsit kuitenkin. Ei ne rumille noin tee

Vierailija
353/407 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä näkee mekkoja fundismuslimimiehilläkin (ja mekkomaisia kaapuja nuorila tytöillä ja naisilla). Kyllä nyt kesäilmoilla on näkynyt lyhyitä mekkoja joillain teineilläkin.

Vierailija
354/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameessa saa alapäätä tuuletettua

Vierailija
355/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hame tekee Naisen. 

... ja tissit.

Vierailija
356/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä samasta syystä kuin miehetkin. 

Vierailija
357/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut ne vasta epämukavat ovatkin verrattuna mekkoihin. Kun katsoo tänkin hetken vyötärön päälle ulottuvaa housumuotia niin näkeehän sen jo päältä, miten se paksu farkkukangas 99 prosentilla puristaa, kriistää ja hiertää joka puolelta.

Kaiken kruununa vielä ne leveät lahkeet, jotka suurentavat tiimalasi- ja päärynämalliset kaksi kertaa leveämmäksi kuin ovatkaan. Sitten vielä ne maassa laahustavat lahkeet - todella ympäristöystävällistä, kun housut kuluvat loppuun yhdessä sesongissa. 

Nykyaikana ei pahemmin paksuja farkkuja näe, ne on ohutta joustavaa reilusti elastaania sisältävää lirukangasta enimmäkseen. Mutta puristaahan sellaisetkin kun tarpeeksi kireät hankkii. 

Mutta hameet ja mekot on kieltämättä mukavia päällä, varsinkin kesäkuumalla. Ja jos ei aio kiipeillä tai istuskella maassa tai semmoista. 

Vierailija
358/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ja miehet: kurkkivat hameen alle, häiritsevät seksuaalisesti hametta käyttäviä tyttöjä, kutsuvat hameita h*tsuvaatteiksi, kutsuvat hametta käyttäviä tyttöjä "possuksi, jolla on hame päällä", kirjoittelevat vihaisesti nettiin että lihavien ei pitäisi käyttää hameita

Miehet sitten: ihmettelevät, miksei jostain vain ilmesty laumoittain tyttöjä ja naisia, jotka uskaltavat käyttää hameita pelkäämättä häirintää ja v*ttuilua

Vierailija
359/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo vastaus: limaisten tyyppien iljettävä reagointi.

Muistan itse elävästi miksi aloin vältellä mekkojen ja hameiden käyttöä teini-ikäisenä ja vähän päälle parikymppisenä lopetin melkein kokonaan lyhyempien ja vartalonmyötäisten mekkojen käytön. Minua inhotti se huomio mitä sain miehiltä ja tässä tapauksessa kyseessä olivat keski-ikäiset, yleensä juopuneet tai muuten sekopäiset miehet. Osittain kyllä myös vähän kaukaisemmat ja vanhemmat sukulaismiehet jotka heittivät härskiä vitsiä kesäjuhlissa kun olin laittanut ylleni kesämekon. En ole koskaan ollut sinut vartaloni kanssa (tiimalasivartalo) ja tunsin oloni vaivaantuneeksi jo siitäkin kun sukulaistädit panivat merkille muuttuvat muotoni teini-iässä. Olen lisäksi vielä pitkäkin joten valitettavasti olen silmätikkuna kaikille häiriintyneille tyypeille.

En koe olevani seksikäs enkä pidä siitä että joku kommentoi takapuoltani tai lantion kaarta tai mitään muutakaan fyysistä piirrettä vihjaillen jotain panemisesta. Toki oma mies on eri asia ja hänen seurassaan voin kyllä pukeutua mekkoon tai hameeseen (edelleen kyllä kartan sellaisia tosi paljastavia vaatteita), mutta myönnän että muuten tuollainen huomiointi on mulle edelleen ongelma. Jos laitan kesämekon päälle ja lähden kaupungille niin en todellakaan halua että torin toiselta laidalta ruvetaan huutelemaan jotain siitä mitä mulle voisi tehdä ja ehdotella että tulisin katsomaan mitä äijällä on housuissa.

En ihmettele yhtään jos teinitytöt pukeutuvat mieluummin housuihin tai muuten peittäviin vaatteisiin.

Vierailija
360/407 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hame tai mekko on sopivin vaate hyvävartaloisille naisellisille naisille.

Huonovartaloiset, vähemmän  naiselliset naiset alapeukuttavat.

Ei kaikille naisille sovi meikkikään.