Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3kk ei saa hoitoon/"pakko " olla kotona

Vierailija
08.01.2018 |

Onko muita joita ketuttaa tämä ettei 3kk vanhaa vauvaa saa hoitoon julkiselle puolelle? Aina puhutaan siitä miten täytyy olla vapaus hoitaa lasta kotona vaan entä vapaus mennä töihin? Nyt se etuoikeus on vain varakkaalla joka voi palkata lastenhoitajan. ..meillä joko minun tai miehen on pakko jäädä kotiin.

Itse oon omien vanhempieni Iltatähti ja kun vanhemmat sisarukseni olivat 3kk äitini meni töihin. Toki silloinkaan ei ollut julkista päivähoitoa mutta suku auttoi. Nyt pitäisi olla julkinen päivähoito mutta eipä koske kaikenikäisiä!

Toivon ettei ketjuun tulisi horinoita siitä miten kotiin sidottu äiti on lapsen etu. ..omasta perheestä tiedän että vanhemmat sisarukseni ovat ihan yhtä tasapainoisia kuin minä vaikka äiti meni töihin aiemmin.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahtoo laittaa pienen vauvan julkiselle hoitoon ja altistaa pöpöille? Eri asia olisikin sukulaiselle.

Vierailija
2/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tähän ketjuun ei tule yhtään mitään. Ei ole sen arvoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten en vakuutu tervepäisyydestä jos sinä olet mittari. Ja saathan sinä sen yksityiselle perhepäivähoitajalle.

Vierailija
4/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa tapauksessa edes pitää tehdä se lapsi

Vierailija
5/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen lapsen yksityiselle pph:lle, saat minimituen palkan päälle, joten kyllä sinulla on siihen varaa.

Vierailija
6/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia lasta jos se on pelkkä riesa? Päivähoidossa ei ole resursseja sylivauvoille. 9-10 kk ikäisetkin on ongelmallisia, kun nukkuvat yksien sijaan useat päiväunet ja jää jalkoihin kun eivät osaa kävellä.

Myös isä voi pitää vanhempainvapaan, ei ole äidin pakko olla lapsen kanssa jos se on niin vastenmielistä.

Vierailija
7/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ollu parempi jättää tekemättä se lapsi kokonaan kun siitä onkin noin paljon riesaa? Että ihan kokonaista kolme kuukautta olisit valmis hoitamaan itse ja sitten surutta dumppaisit hoitoon? Ja kehtaat vielä väittää ettei siitä ole haittaa lapselle! Googlaa vähän tietoa lapsen ja vanhemman välisen kiintymys suhteen kehityksestä jos nyt edes kiinnostaa lapsen hyvinvointi.

Vierailija
8/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla se eilinen trolli.

Vierailija
9/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla vanhemmille tärkeä vaikka elämää ei miltei vuodeksi pysäytetä ja keskitytä vain lapseen. Niin ne ennenkin lapset hoitui töiden ohessa. Nykyinen kotiäitikulttuuri sairas poikkeus historiassa.

Vierailija
10/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: se isäkin voi pitää vanhempainvapaan. Kukaan ei pakota äitiä pitämään sitä.

Vierailija
11/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen: se isäkin voi pitää vanhempainvapaan. Kukaan ei pakota äitiä pitämään sitä.

Ap kirjoitti "meillä joko minun tai miehen on pakko jäädä kotiin ".

Lukutaito on sallittua.

Vierailija
12/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi voi olla vanhemmille tärkeä vaikka elämää ei miltei vuodeksi pysäytetä ja keskitytä vain lapseen. Niin ne ennenkin lapset hoitui töiden ohessa. Nykyinen kotiäitikulttuuri sairas poikkeus historiassa.

Ja tulokset näkee vaikka poliitikoista,ei ole paljon vanhemmat viihtyneet lapsiensa kanssa

Vierailija
13/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kk on niin pieni että häneen KUULUU keskittyä kokonaan. Se vaihe ei kauaa kestä

Vierailija
14/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kk on niin pieni että häneen KUULUU keskittyä kokonaan. Se vaihe ei kauaa kestä

Ja mitenhän ne lapset ennen hoitui? VMP!

Vierailija
15/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti.

Vierailija
16/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sen lapsen yksityiselle pph:lle, saat minimituen palkan päälle, joten kyllä sinulla on siihen varaa.

Minä voisin ottaa hoitoon noin pienen. Tykkään hirveästi vauvoista ja olisi ihana hoitaa pieniä. Mutta en kyllä vaan voi ymmärtää miten joku voisi antaa täyspäiväisesti hoitoon sen oman pienen. Kun ne on pieniä vain niin pienen hetken.

Vierailija
17/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mut on laitettu hoitoon kolmen VIIKON ikäisenä, toivottavasti nyt kovin moni ei tukehtunut pullaansa. Sellaista se oli 70-luvulla. Ihan täyspäinen musta tuli, vaikka itse teinkin toisenlaisen ratkaisun eli omani hoidin kotona 3-vuotiaiksi.

Vierailija
18/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkuten. Joillakin saattaa olla muitakin tavoitteita kasvatukselle kuin se että pysyy hengissä

Vierailija
19/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt -69 ja silloin äitiysloma oli 3kk.

Synnyin 2kk liian aikaisin joten olin n.2kk keskolassa joten äitini oli minun kanssani kotona 1kk. Onneksi mummoni tuli meille kotiin hoitamaan minua. Ja ihan ok minustakin tuli.

Isäni oli elämäni 3 ensimmäistä vuotta merillä.

Ystävä meni töihin kun vauva oli 5kk ja hänenkin vauvaansa hoiti isovanhemmat joten sekin on mahdollista nykyäänkin.

Voit myös palkata hoitajan kotiin tai etsiä yksityisen perhepäivähoitajan.

Vierailija
20/63 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla ei ennen ollut päivähoitoa ja vauva kulki äidin mukana tilan töissä ja myöhemmin oli isovanhempien tai sisarusten vahdittavana. Kaupungissa naiset ei olleet yleensä ansiotyössä ainakaan vauva-aikana.

Kun ansiotyö naisilla yleistyi ja maaseutu tyhjeni, lyhyet äitiyslomat tuli kaupungeissa ongelmaksi, koska kunnallista päivähoitoa ei ollut tarpeeksi. Hoitopaikkaa oli tosi vaikea saada. 70-luvulla äitiysloman piteni useaan otteeseen ja 80-luvulla tuli subjektiivinen päivähoito-oikeus alle 3-vuotiaille ja kotihoidontuki. 90-luvulla päivähoito-oikeus laajeni 3-6 -vuotiaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi