3kk ei saa hoitoon/"pakko " olla kotona
Onko muita joita ketuttaa tämä ettei 3kk vanhaa vauvaa saa hoitoon julkiselle puolelle? Aina puhutaan siitä miten täytyy olla vapaus hoitaa lasta kotona vaan entä vapaus mennä töihin? Nyt se etuoikeus on vain varakkaalla joka voi palkata lastenhoitajan. ..meillä joko minun tai miehen on pakko jäädä kotiin.
Itse oon omien vanhempieni Iltatähti ja kun vanhemmat sisarukseni olivat 3kk äitini meni töihin. Toki silloinkaan ei ollut julkista päivähoitoa mutta suku auttoi. Nyt pitäisi olla julkinen päivähoito mutta eipä koske kaikenikäisiä!
Toivon ettei ketjuun tulisi horinoita siitä miten kotiin sidottu äiti on lapsen etu. ..omasta perheestä tiedän että vanhemmat sisarukseni ovat ihan yhtä tasapainoisia kuin minä vaikka äiti meni töihin aiemmin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna adoptioon, pääsette molemmat töihin. Ja jää ne hoitoon viemiset ja hakemiset pois. Helpottuu elämä kummasti.
Näin, eikä tarvi miettiä kumpi jää hoitamaan sairasta lasta kotiin tai miten päällekkäin sattuvat ylityöt hoidetaan. Lapsikin saa rakastavat vanhemmat. Kaikki voittaa.
Hohhoijaa. ..keksikääpä jotain uutta. ..älkää olko äärimmäistä. Saa olla vanhempi ja rakastaa lastaan muullakin kuin teidän tavallanne. Luuletteko ettei lapsia rakastettu silloin kun niitä ei yhteiskunnan tuella hoidettu kotona?
Vierailija kirjoitti:
en jaksanu lukee kaikkia vastauksoa mutta esim amerikassa on iha normi et äiti palaa kotiin 3kk synnytyksen jälkeen siellä vaan toimii enemmän tämmöiset nannyt eli yksityinen pph oliso varmaa sitä lähinnä
Ei ne amerikkalaiset taida lapsiaan rakastaa. ..
T . Av -mamma, hoitovapaalla jo ajasta 200 ekr
en jaksanu lukee kaikkia vastauksoa mutta esim amerikassa on iha normi et äiti palaa kotiin 3kk synnytyksen jälkeen siellä vaan toimii enemmän tämmöiset nannyt eli yksityinen pph oliso varmaa sitä lähinnä