Hieno alku ohjelmointikurssille: "Mikä v-tun p-skapaperi toi on?"
Tänään piti aloittaa ohjelmointikurssi ja tiedän etukäteen että kaikki pitäisi tehdä parityöskentelynä. Minulla on mielenkiintoinen projekti mielessä, joten tein siitä kunnollisen suunnitelman valmiiksi.
Luentosalissa etsin papereideni kanssa sitten paria yli 80 osallistujien joukosta mutta heti ensimmäisen vastaus oli otsikon mukainen. Luovutin ja lähdin omalle paikalle. Vajaan tunnin pitäisi vielä istua täällä ja voin vaikka lyödä vetoa että hyvin pian sen jälkeen kaikki ryntää kotiin.
Onko muilla ohjelmointikursseilla pariohjelmointi ehdoton pakko? Jos on niin voiko pariutua jonkun reppanan kanssa ja tehdä kaiken itse?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kurssi, missä, mitä kieltä?
Yliopiston aineopintoihin kuuluva projektikurssi. Opetus on Suomeksi. Yliopistoa en kerro.
Voi itku tuota vimmaista halua saada ihmisiä tekemään ohjelmointityötä vaikka eivät halua.
Ette ole ymmärtäneet että ohjelmointityö vaatii aitoa kiinnostusta, jos sitä ei ole, ne aikaasaadut ohjelmat on täysin hyödytöntä roskaa koska niitä ei ole ajatuksella eikä kiinnostuksella tehty.
Menee kaikkien aika ja raha hukkaan.
Okei eli homma menee näin. Menet nyt vaan mukana opiskelijarientohin ja tutustut siellä kanssaopiskelijoihin. Valitset sitten parin niistä ihmisistä joihin olet tutustunut. Human networking 101.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston aineopintoihin kuuluva projektikurssi. Opetus on Suomeksi. Yliopistoa en kerro.
Sivusta, eiköhän tuossa kysytty ohjelmointikieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyy ohjelmointikurssin kieltä ja vastaus on Suomeksi niin ei voi muuta kuin huokaista todella syvään otsaläpsyn aikana.
Kuulostaa pikemminkin joltain amikselta kuin yliopistolta, oletko ihan varma että olet oikeassa talossa. Meillä (yliopistossa) nuo laiskemmatkin tajuavat että sehän on vaan bonusta jos kaveri tekee (melkein) kaiken kurssilla ja tuskin rupeavat valittamaan jos jollakulla on suunnitelma valmiina.
Yleensä noita grouppeja voi muodostella joko itsekseen jos tuntee jonkun tai sitten kurssin foorumeilla tai myöhemmin tunneilla laitetaan ilman ryhmää olevat ryhmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi itku tuota vimmaista halua saada ihmisiä tekemään ohjelmointityötä vaikka eivät halua.
Ette ole ymmärtäneet että ohjelmointityö vaatii aitoa kiinnostusta, jos sitä ei ole, ne aikaasaadut ohjelmat on täysin hyödytöntä roskaa koska niitä ei ole ajatuksella eikä kiinnostuksella tehty.
Voi itku kun kyse on pakollisesta kurssista, eikä siitä voi luistaa. Minulla kuitenkin on hyvin suunniteltu ja toteuttamiskelpoinen projekti valmiina, tosin kun muilla. Sitä tässä ihmettelen mikä saa ihmisen käyttäytymään noin. Meillä on nyt välit peruuttamattomasti pilalla enkä tule tekemään yhteistyötä tuon ihmisen kanssa koko opiskeluaikana enkä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyy ohjelmointikurssin kieltä ja vastaus on Suomeksi niin ei voi muuta kuin huokaista todella syvään otsaläpsyn aikana.
Jos olet käynyt yliopiston niin tiedät varsin hyvin että perus- ja aineopinnoissa opetetaan lähinnä Javaa. Jossain paikoissa voi olla joku kurssi Pythonia lähinnä sivuaineopiskelijoita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei vaan tajua. xD
"Mitä kieltä puhut?"
- Unixia
"Nööörd" *läpsäisy*
Tätä se on kun yliopistoissa on naisenemmistö ja rimaa muutenkin romautettu. Ei tuollainen kielenkäyttö käynyt ennen laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet käynyt yliopiston niin tiedät varsin hyvin että perus- ja aineopinnoissa opetetaan lähinnä Javaa. Jossain paikoissa voi olla joku kurssi Pythonia lähinnä sivuaineopiskelijoita varten.
Olen käynyt Otaniemen silloin kun se ei vielä ollut aalto yliopistoa ja silloin peruskurssi oli Schemeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hy:ssä javaa, aallossa scalaa ti:n opiskelijoille ja muille pythonia. siis peruskurssit. Muitakin kieliä toki opetetaan ja voi opiskella. Syventävät ja projektikurssit sitten on mitä on, usein jollain määrätyllä kielellä joka ei välttämättä ole sama kuin alkeiskurssin kieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku kun kyse on pakollisesta kurssista, eikä siitä voi luistaa. Minulla kuitenkin on hyvin suunniteltu ja toteuttamiskelpoinen projekti valmiina, tosin kun muilla. Sitä tässä ihmettelen mikä saa ihmisen käyttäytymään noin. Meillä on nyt välit peruuttamattomasti pilalla enkä tule tekemään yhteistyötä tuon ihmisen kanssa koko opiskeluaikana enkä työelämässä.
Kun aloin lukea aloitustasi, sympatiani olivat ensin puolellasi. Mutta kun pääsin kohtaan, jossa kerroit ensimmäisen ihmisen olleen sulle töykeä etkä sen vuoksi kysynyt enää keneltäkään muulta, mun alkoi käydä sua suorastaan sääliksi. Sulla tulee olemaan vaikeaa työelämässä, jos oletat jokaisen olevan mukava ja kohtelias. Ikävä kyllä kaikenlaisia mulkeroita tulee olemaan niin työkavereissasi, esimiehissäsi kuin asiakkaissasikin. Kannattaa opetella laittamaan ikävät kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska valmistumisesi jälkeen tulee todennäköisesti menemään vuosia ennenkuin voit itse valita, kenen kanssa olet tekemisissä ja kenen kanssa et.
Kuka kumma käyttäytyy noin huonosti yliopistossa? Omat muksut ovat noita ryhmähommia joutuneet tekemään paljonkin ja noin huonoon käytökseen eivät ilmeisesti vielä ole törmänneet. Poika noita koodausjuttuja opiskelee ja hänkin on korkeintaan todennut, että joskus törmää tyyppeihin, jotka eivät laita tikkua ristiin. Eivät silti hekään noin törkeitä puhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun aloin lukea aloitustasi, sympatiani olivat ensin puolellasi. Mutta kun pääsin kohtaan, jossa kerroit ensimmäisen ihmisen olleen sulle töykeä etkä sen vuoksi kysynyt enää keneltäkään muulta, mun alkoi käydä sua suorastaan sääliksi. Sulla tulee olemaan vaikeaa työelämässä, jos oletat jokaisen olevan mukava ja kohtelias. Ikävä kyllä kaikenlaisia mulkeroita tulee olemaan niin työkavereissasi, esimiehissäsi kuin asiakkaissasikin. Kannattaa opetella laittamaan ikävät kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska valmistumisesi jälkeen tulee todennäköisesti menemään vuosia ennenkuin voit itse valita, kenen kanssa olet tekemisissä ja kenen kanssa et.
1. Aika tuuppaa loppumaan kesken ennen luentoa.
2. Kyllä, tuo yksittäinen idiootti lannisti minut sillä kertaa ja harkitsen tässä samalla jos mielummin ottaisi sen reppanan joka ei saa tehtyä mitään ja antaa hänen siipeillä.
Jotkut nyt vaan käyttää vähän ronskimpaa kieltä kuitenkaan tarkoittamatta pahaa, voi olla vaikka vähän rankempaa elämää taustalla. Ei elämässä pärjää kuplansa ulkopuolella olemalla tuollainen herranterttu, pitää APn myös vähän reipastua.
Vastaat vaan että nämä ovat minun v*tun paperit saatana, so what? Ja porskutat eteenpäin.
Mistä päättelette että ap oli tekemisissä naisihmisen kanssa?
Oliko tämä kauppakorkean softalinjan kurssi?
Kauppiksessa tulee vastaan näitä oman elämänsä jeesuksia joilla ei aika ja kärsivällisyys riitä muiden ajatuksille ja suunnitelmille, varsinkaan tavisten näköisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Otaniemen silloin kun se ei vielä ollut aalto yliopistoa ja silloin peruskurssi oli Schemeä.
Minä olen aloittanut yliopistossa Pascalilla. :)