Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno alku ohjelmointikurssille: "Mikä v-tun p-skapaperi toi on?"

Vierailija
08.01.2018 |

Tänään piti aloittaa ohjelmointikurssi ja tiedän etukäteen että kaikki pitäisi tehdä parityöskentelynä. Minulla on mielenkiintoinen projekti mielessä, joten tein siitä kunnollisen suunnitelman valmiiksi.
Luentosalissa etsin papereideni kanssa sitten paria yli 80 osallistujien joukosta mutta heti ensimmäisen vastaus oli otsikon mukainen. Luovutin ja lähdin omalle paikalle. Vajaan tunnin pitäisi vielä istua täällä ja voin vaikka lyödä vetoa että hyvin pian sen jälkeen kaikki ryntää kotiin.
Onko muilla ohjelmointikursseilla pariohjelmointi ehdoton pakko? Jos on niin voiko pariutua jonkun reppanan kanssa ja tehdä kaiken itse?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä kauppakorkean softalinjan kurssi?

Kauppiksessa tulee vastaan näitä oman elämänsä jeesuksia joilla ei aika ja kärsivällisyys riitä muiden ajatuksille ja suunnitelmille, varsinkaan tavisten näköisten.

Tietojenkäsittelytieteilijöille tarkoitettu ohjelmointikurssi. Muut ottaa sitten vieraille tarkoitetun, vastaavan kurssin vaikkei olekaan pannassa täältä. Oletettavasti taso on sitten hiukan matalampi koska sitä ei voi laskea meidän opintoihin.

Toinen on sitten nämä javascriptiä jossain hikipajassa kesäduunina vääntäneet jotka luulevat pari frameworkia opeteltuaan osaavansa kaiken mahdollisen. Näitä tuppaa olemaan aloittelevissa tietotekniikan opiskelijoissa ainakin muutamia joka vuosi.

Vierailija
42/47 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkesi. Löysin parin kurssin oman foorumin kautta. Selitin tilanteen että minulla on valmiiksi suunniteltu projekti joka on toteutettavissa kurssin puitteissa ja kehitettävissä vielä sen jälkeen. Ongelma näiden projektikurssien kanssa voi olla juuri se että opiskelijat aliarvioi työmäärän ja joutuu tekemään työtä aivan hiki hatussa kun deadlinet paukkuu.

Tyyppi jota lähestyin alunperin ei varmaankaan tiennyt millaisessa etulyöntiasemassa hän olisi ollut kanssani muihin nähden. Voisi silti kuvitella että vähän miettii käyttäytymistä. En aidosti aio tehdä hänen kanssa enää yhtään mitään opinnoissa eikä työelämässä. Tuntuu aika idioottimaiselta polttaa siltoja tuolla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin luokan eteen ja huutaisin, että kuka haluaa parikseen kaverin joka osaa tehdä kaiken itse ja enemmänkin?! Tuskin tulisi enää kurjia vastauksia...

BTW, opetan itse yo:ssa ja tekisi mieli vetää munista hirteen se kollega joka teettää ohjelmointikurssin kaltaisen homman parityönä....

Vierailija
44/47 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin luokan eteen ja huutaisin, että kuka haluaa parikseen kaverin joka osaa tehdä kaiken itse ja enemmänkin?! Tuskin tulisi enää kurjia vastauksia...

BTW, opetan itse yo:ssa ja tekisi mieli vetää munista hirteen se kollega joka teettää ohjelmointikurssin kaltaisen homman parityönä....

Niin minunkin tekisi mieli munahirttää se joka keksi koko pariohjelmoinnin. Mutta sen kanssa nyt vain joutuu elämään.

En väittänyt että osaan kaiken, vaan että olen ohjelmoinut ennen ja osaan suunnitella ja realistisesti arvioida tietyn tehtävän vaatiman työmäärän.

Vierailija
45/47 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkesi. Löysin parin kurssin oman foorumin kautta. Selitin tilanteen että minulla on valmiiksi suunniteltu projekti joka on toteutettavissa kurssin puitteissa ja kehitettävissä vielä sen jälkeen. Ongelma näiden projektikurssien kanssa voi olla juuri se että opiskelijat aliarvioi työmäärän ja joutuu tekemään työtä aivan hiki hatussa kun deadlinet paukkuu.

Tyyppi jota lähestyin alunperin ei varmaankaan tiennyt millaisessa etulyöntiasemassa hän olisi ollut kanssani muihin nähden. Voisi silti kuvitella että vähän miettii käyttäytymistä. En aidosti aio tehdä hänen kanssa enää yhtään mitään opinnoissa eikä työelämässä. Tuntuu aika idioottimaiselta polttaa siltoja tuolla tavalla.

Etulyöntiasemassa kanssasi? Huh huh. En kiroilisi sinulle, vaan vastaisin kohteliaasti, mutta oikeasti toivoisin, etten joutuisi tekemisiin kanssasi sen enempää opiskellessa kuin töissä. Ylimielinen toisten väheksyntä ei ole kovin hedelmällinen lähtökohta.

Vierailija
46/47 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele sitä paskapaperikommentoijaa enää yhtään. Kuka tällaisen pöyhkimuksen kanssa viitsii tehdä mitään.

Vierailija
47/47 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap vähän aspergerilta etkä ihan vähänkään. Saatat olla todella lahjakas koodaaja, mutta sinun olisi syytä myös ymmärtää että ihmissuhdetaitosi kaipaavat aikalailla hiomista. On totta, että IT-allalla on totuttu omituisesti käyttäytyviin aspergereihin, mutta sielläkin joudut tulemaan toisten kanssa toimeen, koska koodausta tehdään tiimityönä. 

Sinulla on vielä pitkä matka siihen, että pääset työskentelemään vertaistesi nerojen kanssa (jos tällainen olet) ja sitä odotellessa sinun olisi hyvä opetella tulemaan toimeen keskinkertaisuuksien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme