Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis seksittömään rakkaussuhteeseen?

Vierailija
08.01.2018 |

Täydellinen rakkaussuhde ilman seksiä - miltä tuntuisi? Läheisyyttä, rakkautta, sitoutuneisuutta ilman vaadetta seksiin. Seksuaalinen suuntautuneisuus kiinnostaa vastauksen yhteydessä.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän kuvittelee, että hänellä on jokin erityinen oikeus saada seksiä; ikäänkuin parisuhteeseen ryhtyminen merkitsisi lupausta säännöllisestä seksistä; mutta ilmeisesti se osalle merkitsee sitä. - Kuvittelevat kai, että ovat itse loputtoman halukkaiata seksiin.

Ei ole mitään oikeutta seksiin, vaan seksin harrastaminen on täysin vapaaehtoista. Mutta vapaaehtoista on myös parisuhteessa oleminen. Minä olen kiinnostunut vain seksuaalisista parisuhteista, ja jos seksi loppuu pysyvästi mistä tahansa syystä, on parisuhteen loppulaskentakin alkanut.

Pikemminkin voisi kysyä, miksi matalalibidoiset ihmiset kokevat olevansa oiketettuja saamaan parisuhteessa kaikki tarpeensa tyydytetyiksi samalla, kun heidän kumppaninsa tarpeet jäävät tyydyttämättä. Miksi se olisi oikeudenmukaista?

Kuka matala libidoinen olettaa? Mutta, mutta libidon, sukupuolinen halu; vai kuinka sen itse ymmärrät? Miksi tuo -yksinkertaistaen- halu pysyisi samana koko elinajan samanlaisena? 

Kuka on väittänyt, että se pysyisi?

Vierailija
82/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin. Olen sinkkuna ihan tyytyväinen seksielämääni, osaan tyydyttää itseni sillä suunnalla. Ainut mitä oikeasti parisuhteelta kaipaan on se rakkaus ja kumppanuus ja elämän jakaminen jonkun kanssa.

Minulla on juuri toisin päin. Osaan elää elämääni oikein hyvin ilman sen jakamistakin, mutta rakkautta ja seksiä kaipaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nnoin niin kuin oletusarvoisesti, mutta mm tällä hetkellä elän mieheni kanssa seksittömässä rakkaussuhteessa. Toivon että asiaan tulee muutos, mutta kun en halua, niin en voi sille mitään. Mies kyllä tietää että tämä vaihe menee ohi, kun elämäntilanne muuttuu väkisinkin vuoden sisällä vähemmän stressittömämmäksi. Toivottavasti se kehen silloin paloa tunnen, on edelleenkin nykyinen mieheni. Mikäli hän ei jaksa tätä vaihetta, niin sitten luovutetaan, ja hän etsikööt sellaisen jolla seksi on mielessä alati, ja toivokoot että seuraavan naisen elämäntilanteet eivät koskaan ole sellaisia että se haluihin vaikuttaisi.

Vierailija
84/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa eroottista rakkautta ilman seksiä. Taukoja voi toki olla, mutta jos toiselta katoaisivat kyvyt tai halut kokonaan, ei suhteella ole enää tulevaisuutta. En ole parisuhteessa kumppanuuden vaan rakkauden takia.

Vierailija
85/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa eroottista rakkautta ilman seksiä. Taukoja voi toki olla, mutta jos toiselta katoaisivat kyvyt tai halut kokonaan, ei suhteella ole enää tulevaisuutta. En ole parisuhteessa kumppanuuden vaan rakkauden takia.

Hyvänen aika. Kaikki rakkaus ei ole eroottista rakkautta. Se on hyvin pieni rakkauden osanen. En ihmettele avioerojen ja parisuhteiden hajoamisten määrää, koska niin iso osa ihmisistä todellakin perustaa suhteensa ja kumppanuutensa tälle pikkuruiselle osuudelle. Sääli.

Vierailija
86/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika. Kaikki rakkaus ei ole eroottista rakkautta. Se on hyvin pieni rakkauden osanen. En ihmettele avioerojen ja parisuhteiden hajoamisten määrää, koska niin iso osa ihmisistä todellakin perustaa suhteensa ja kumppanuutensa tälle pikkuruiselle osuudelle. Sääli.

Onhan se kamalaa, kun jotkut ovat valmiita sanomaan suoraan, että heitä ei voi pihtaamalla pitää suhteessa, joka on matalalibidoiselle aivan loistava mutta korkealibidoiselle täynnä turhautumista.

Vierailija
87/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin. Olen sinkkuna ihan tyytyväinen seksielämääni, osaan tyydyttää itseni sillä suunnalla. Ainut mitä oikeasti parisuhteelta kaipaan on se rakkaus ja kumppanuus ja elämän jakaminen jonkun kanssa.

Tämä. Sinkkuna ollessani en kaipaa toista ihmistä seksin vuoksi, vaan ikävöin läheisyyttä, sielujen sympatiaa, rakkautta ja kumppanuutta. Jos panettaa, se hoituu parissa minuutissa ihan omin käsin. Sitä varten minun ei tarvitse hankkia toista ihmistä "kodinkoneeksi".

Vierailija
88/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kamalaa, kun jotkut ovat valmiita sanomaan suoraan, että heitä ei voi pihtaamalla pitää suhteessa, joka on matalalibidoiselle aivan loistava mutta korkealibidoiselle täynnä turhautumista.

Tällaiset asiat keskustellaan ennen suhteen aloitusta. Minä haluaisin ainakin tietää ennakkoon, jos jonkun "rakkaus" minuun perustuisi panemiseen. Kehottaisin maksullisiin. Libido on höpinää joka laskee iän mukana kuin lehmän häntä.

Vierailija
89/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se olisi unelmasuhteeni. En välitä yhdynnästä lainkaan. Suutelu ja halailu on mukavaa.

Olen heteronainen, romanttinen aseksuaali. N32

Vierailija
90/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman seksiä en ole valmis minkäänlaiseen suhteeseen.

Kaverit on kavereita ja ystävät ystäviä.

Akkojen höttöä on ilmaisut, "kaverisuhde" tai "ystävyyssuhde".

Vierailija
91/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi.

Vierailija
92/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman seksiä en ole valmis minkäänlaiseen suhteeseen.

Kaverit on kavereita ja ystävät ystäviä.

Akkojen höttöä on ilmaisut, "kaverisuhde" tai "ystävyyssuhde".

Eikö sinulla ole lainkaan kavereita tai ystäviä? Entäpä Akallasi?

Vierailija
93/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus olisi ihana asia, en ole sellaista kokenut.  Voisin varmasti luopua seksistä, jos olisi pakko.

Vierailija
94/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset asiat keskustellaan ennen suhteen aloitusta. Minä haluaisin ainakin tietää ennakkoon, jos jonkun "rakkaus" minuun perustuisi panemiseen. Kehottaisin maksullisiin. Libido on höpinää joka laskee iän mukana kuin lehmän häntä.

Ihan hyvä, jos te aseksuaaliset, semi-aseksuaalit ja hyvin matalalibidoiset pariudutte keskenänne, mutta mieti nyt hyvä nainen (?) hetken verran, miten hölmöltä tuo kommenttisi kuulostaa. Se on täysin sama kuin peräkammarinpoika Pentti murahtelisi: "Minä ainakin haluan tietää ennakkoon, jos "rakkaus" perustuu keskustelemiseen. Keskusteluyhteys on höpinää, ja se katoaa kumminkin suhteen vanhetessa."

Terveelle seksuaaliselle ihmiselle seksi on erittäin tärkeä osa parisuhdetta.

Vierailija
95/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Seksi on tärkeä palanen (rakkaus)parisuhdetta. Seksi on liima joka pitää suhteen kasassa.

Vierailija
96/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, jos te aseksuaaliset, semi-aseksuaalit ja hyvin matalalibidoiset pariudutte keskenänne, mutta mieti nyt hyvä nainen (?) hetken verran, miten hölmöltä tuo kommenttisi kuulostaa. Se on täysin sama kuin peräkammarinpoika Pentti murahtelisi: "Minä ainakin haluan tietää ennakkoon, jos "rakkaus" perustuu keskustelemiseen. Keskusteluyhteys on höpinää, ja se katoaa kumminkin suhteen vanhetessa."

Terveelle seksuaaliselle ihmiselle seksi on erittäin tärkeä osa parisuhdetta.

Höpöhöpö. Testosteroni sinussa puhuu. Ei ihminen. Tervettä en kommentoi.

Vierailija
97/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sinkkuna ollessani en kaipaa toista ihmistä seksin vuoksi, vaan ikävöin läheisyyttä, sielujen sympatiaa, rakkautta ja kumppanuutta. Jos panettaa, se hoituu parissa minuutissa ihan omin käsin. Sitä varten minun ei tarvitse hankkia toista ihmistä "kodinkoneeksi".

Upea ajatusmaailma!

Vierailija
98/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea ajatusmaailma!

Hmmm. Mieheni ei ole kodinkone. Minulla on läheisyyttä, sielujen sympatiaa, rakkautta ja kumppanuutta. Ja sen lisäksi yhteisiä harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita, samanlainen huumorintaju ja sitä upeaa, rakkaudellista seksiä, joka kestää kauemmin kuin pari minuuttia. Uskon, että tuo upea seksi on yksi, ei ainoa, syy siihen miksi meillä on niin kivaa yhdessä ja miksi hyvä olo ja sielujen sympatia näkyy ulospäinkin.

Aiemminkin kommentoinut N45

Vierailija
99/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan syvää rakkautta ja kumppanuutta. Aseksuaali en ole, mutta kovasti rikkinäisen ja traumaattisen menneisyyteni vuoksi en halua seksuaalista aspektia elämääni. Syvää sielujen yhteyttä, täydellistä luottamusta ja jopa symbioottista suhdetta fantasioin - ihan näin aikuisella iällä, olen 40+. Sukupuolella ei minulle ole merkitystä, rakastun ihmiseen.

Vierailija
100/101 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme lajina vielä hyvin kehittymätön ja viettiemme vietävissä. Ehkä evoluution edetessä myös henkinen kehityksemme löytää uusia reittejä.

Yhteennivoutuneet rakkaus ja seksi ovat hyvin kokonaisvaltainen kokemus, henkinen siinä kuin fyysinen.

Se pitää myös parisuhteen elossa ja lämpimänä, ruokkii välittämistä ja läheisyyttä. Rakastava seksi on valtavan palauttavaa ja antoisaa.

Hetero N50.

Minusta tämä on sekä erittäin vanhakantainen että streotyyppinen ja ”ulkoaopetettu” asenne. Vähän kuin 80-luvun terveystiedon tunnilta kuultua.

Meidän terveystiedon tunnilla keskityttiin kyllä varoittamaan meitä lähinnä raskaudesta ja sukupuolitaudeista.

Tuo yllä oleva on oma järisyttävä oivallus erottuani vuosikymmenien tavallisesta suhteesta, jossa ei ollut suurta rakkautta eikä suurta intohimoa.

Ne löysin vasta yli nelikymppisenä, ja minullekin aukeni, miksi seksistä ja rakkaudesta tehdään kaikki laulut ja elokuvat.

Seksi rakkaudesta ja intohimosta on sanoinkuvaamatonta.

N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi