Olisitko valmis seksittömään rakkaussuhteeseen?
Täydellinen rakkaussuhde ilman seksiä - miltä tuntuisi? Läheisyyttä, rakkautta, sitoutuneisuutta ilman vaadetta seksiin. Seksuaalinen suuntautuneisuus kiinnostaa vastauksen yhteydessä.
Kommentit (101)
taas jokun miehen ansa. huijaa ja luulee saavansa seksiä
epätoivoista
En, mutta käytännön syistä vähän kuin olen sellaisessa.
En. Seksi kuuluu rakkauteen. Ellei nyt mies olisi jollain tavalla kykenemätön, niin silloin seksittömyys varmasti johtuisi siitä, että himoitsee muita naisia.
Seksitön suhde ei kiinnosta tippaakaan. En osaa edes kuvitella. Ehkä sit joskus vanhempana +60-vuotiaana. :)
N34 hetero
Kaikki vastaajat heteroseksuaaleja?
Kakkoselle: olen nainen, huoli pois.
Lähtökohtaisesti en. Siis kyllä ajattelen, että kun parisuhdetta solmitaan, niin toki suhteeseen kuuluu myös seksuaalinen ulottuvuus. Kuitenkaan sitten pidemmän päälle esim seksittömyys ei ole eron syy. Ihmiset sairastuu, tulee erilaisia eläntilanteita yms. Eli en jättäisi puolisoani seksittömyyden takia, mutta en solmisi suhdetta, jos ei alunperin toisella ole seksuaalisia haluja minua kohtaan. Hetero olen.
Kyllä voin ja olen sellaisessa rakkaus suhteessa. Olemme todella hyviä ystäviä, hyviä tanssikavereita ja olen rakastunut häneen vaikka seksiä ei ole. Näinkin voi käydä aikuiselle naiselle, en olisi kylläkään ikinä uskonut. Kaikki muut suhteet aina alkanut seksillä ja ollut aina seksiä. Tämä on nyt jotain erikoislaatuista ja aivan ihanaa <3
Minulla on jo sellainen kissani kanssa. Ihmiseltä odotan enemmän.
M
Lähtökohtaisesti en. - Yksi asia,mikä erottaa minusta ystävyyden parisuhteesta on mahdollisuus harrastaa seksiä parisuhteessa. Ei seksi ole parisuhteessa tärkeintä, mutta olennainen osa sitä, ainakin tämän hetkisessä elämäntilanteessa. Olisi kovin raskasta jos seksuaalinen mielenkiinto toista kohtaan olisi vain yksipuolista. Mielestäni tämä -"seksin tarve"- ei ole riippuvainen sukupuoleta.
Olisin. Olen ollut yksin jo pian 15v. Olisi ihanaa, jos olisi joku, joka rakastaisi, välittäisi, silittäisi hiuksiani...
Täytyis tietää mistä sitä seksiä sitten saisi? Eihän siinä mitään jos jostain kuitenkin ja helposti.
Se olisi aivan ihana. Sillä ehdolla, että voisin käydä täyttämässä satunnaisesti seksintarpeeni muualla.
Olisin. Inhoan seksiä, koska se sattuu eli ei tunnu hyvältä. Halit ja pikkupusut ja kainalossa nyhjääminen tuntuu hyvältä.
N41hetero
Oletus ilmeisesti niin, että _kummallekaan_ seksi ei olisi rakkaussuhteessa olennainnaista - joten sen puute ei olisi keneltäkään _pois_. Tätähän kysyttiin.
Riippuu seksittömyyden syystä. Jos mies ei vain yksinkertaisesti haluaisi seksiä kanssani, en alkaisi/jäisi suhteeseen. Mikäli mies haluaisi seksiä kanssani, mutta ei jostai syystä siihen pystyisi (esim. terveysongelmat) niin en näkisi tätä esteenä suhteelle.
Minulle on tärkeää läheisyys, hellyys ja kokemus siitä, että olen seksuaalisesti haluttava, mutta se itse akti ei ole varsinaisesti pääasia eikä edes edellytys tässä, vaikka siitäkin nautin.
Ei sellaista olekaan. Eli en olisi, haluan kaiken.