Olisitko valmis seksittömään rakkaussuhteeseen?
Täydellinen rakkaussuhde ilman seksiä - miltä tuntuisi? Läheisyyttä, rakkautta, sitoutuneisuutta ilman vaadetta seksiin. Seksuaalinen suuntautuneisuus kiinnostaa vastauksen yhteydessä.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Olen ollut yksin jo pian 15v. Olisi ihanaa, jos olisi joku, joka rakastaisi, välittäisi, silittäisi hiuksiani...
Täällä kohtalon toverisi, eli olen ollut suunnilleen yhtä kauan sinkkuna. Huomaan myös toisinaan kaipaavani juurikin toisen kosketusta ja lähellä oloa...toisaalta siitä ei ole enää pitkä matka seksiin. - Tai no. Miten määritellään seksi. - Toisinaan kun tuntuu, että osalle se on vain kiertoilmaus yhdynnälle. Ja ainakin itselleni seksi on muutakin, kuin (hätäinen) yhdyntä. Vaikea selittää. En ole harrastanut akstiivisesti ns. yhdenyön juttujakaan, koska pelkään tai ainakin aattelen, että ne jättäsivät minut joko entistä nälkäisemmäksi tai tuntemaan itseni jotenkin ontoksi, tyhjäksi. Seksi on minulle muutakin kuin vain mekaaninen suoritus. Tosin näin sanoessani täytynee täsmentää, että ei seksi minusta kuitenkaan niin ihmeellinen tai kummallinen asia ole, että jatkuvasti pelkäisin, että en pysty siihen, koska osa nautintoani on myös se, että voisin tuottaa nautintoa ja iloa myös toiselle. Toisinaan syyhyää vimmatusti, välillä taas on niin maassa, että joutuu kysymään itseltään, että kelpaanko oikeasti enää kenellekään; - edes itselleni.
Olisi. Olen bi, mutta en tunne tarvetta seksuaaliseen kanssakäymiseen. Sen sijaan täydelliseen keskustelu- ja tunneyhteyteen, yhdessä nukkumiseen ja luotettavaan läheisyyteen sitäkin enemmän.
Olen Nainen, Romanttinen heteroAseksuaalinen ja romanttinen seksitön suhde olisi parasta mitä ikinä voi olla :)
En vielä tässä iässä ainakaan.
M41, hetero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu seksittömyyden syystä. Jos mies ei vain yksinkertaisesti haluaisi seksiä kanssani, en alkaisi/jäisi suhteeseen. Mikäli mies haluaisi seksiä kanssani, mutta ei jostai syystä siihen pystyisi (esim. terveysongelmat) niin en näkisi tätä esteenä suhteelle.
Minulle on tärkeää läheisyys, hellyys ja kokemus siitä, että olen seksuaalisesti haluttava, mutta se itse akti ei ole varsinaisesti pääasia eikä edes edellytys tässä, vaikka siitäkin nautin.
minulla e i riipu syystä. seksi loppuu niin parisuhde loppuu.
Ja ikää sinulla oli? - Tuntuu minusta hurjalta ajatella, että joku asettaa parisuhteensa jatkon riippumaan seksin saamiseen. Kuvitellaan ja luullaan, että myös itse pysyy muuttumattomana, niin että omakin tarve seksiin säilyy alati samanlaisena. En ainakaan itseäni koe, mitenkään ainutlaatuiseksi, jos sanon tai luonnehdin seksin tarvettani niin, että oma tarpeeni tai haluni saada seksiä on vaihdellut eri aikoina. Seksittömyys ei aina ole tuntunut hyvältä ja se on keljuttanut. Toisinaan sitä ei ole edes huomannut. Esimerkiksi olen juuri nyt sinkku, eikä elämäni pyöri paljoakaan sen ympärillä tai miettien ja tai suunnitellen, että pitäsiköhän tehdä tätä tai tuota, että voisin saada seksiä. Voi mennä useampikin päivä, ettei seksi edes käy mielessäni.
No jos kumppani ei varsinaisesti yhdyntään pystyisi niin olettaisin kuitenkin, että osallistuisi mun seksitarpeiden tyydytykseen muuten. Jos ei kiinnosta, niin heippa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voin ja olen sellaisessa rakkaus suhteessa. Olemme todella hyviä ystäviä, hyviä tanssikavereita ja olen rakastunut häneen vaikka seksiä ei ole. Näinkin voi käydä aikuiselle naiselle, en olisi kylläkään ikinä uskonut. Kaikki muut suhteet aina alkanut seksillä ja ollut aina seksiä. Tämä on nyt jotain erikoislaatuista ja aivan ihanaa <3
Kuulostaa ihanalta! Nauti elämästäsi ja ja kaikkea hyvää
Vierailija kirjoitti:
No jos kumppani ei varsinaisesti yhdyntään pystyisi niin olettaisin kuitenkin, että osallistuisi mun seksitarpeiden tyydytykseen muuten. Jos ei kiinnosta, niin heippa.
Minä ja mun tarpeet, mitäs kumppanista... saati mahd. lapsista, jotka ovat, jos heitä on ja asenne on edellä kerrottu, niin mitä ilmeisemmin sitten sijaiskärsijöitä kun lasten isä ei kykenekään tyydyttämään lasten äidin seksuaalisia tarpeita. - Pienessä mielessäni tosin luulen, että tilanne menee useammin toisin päin. Kuten joku taisi täällä jo kirjoittaakin, niin hurjaa ajatella, kuinka suuren painoarvon osa antaa seksille ja seksuaaliselle tyydytykselle.
Me olemme lajina vielä hyvin kehittymätön ja viettiemme vietävissä. Ehkä evoluution edetessä myös henkinen kehityksemme löytää uusia reittejä.
Tosi monelle ei rakkaussuhdetta ole ilman seksiä. Ystävävertaistuksia en ymmärrä; harvempi nyt kuitenkaan kämppisten/kavereiden kanssa haluaisi jakaa elämäänsä, läheisyyttä tai nukkua. Koko tunne-elämänsä. Epäilen, että ennemmin kuin tiedusteltu seksuaalinen suuntaus, on vaikuttavana tekijänä ikä: hyvinkin monen mieli muuttuu kun tosiaan paikka jos tonenkin pettää - itsellä ja kumppanilla.
Kyllä mulle kelpaisi. En tykkää seksistä. Nimenomaan rakkaus on tärkeää. :)
Yleensä suhteet joissa on seksiä, ei ole rakkaissuhteita. Siinä ollaan toisen kanssa vaan seksin takia.
Olisin valmis. Seksissä ei ole mitään ihmeellistä, sen sijaan rakkaudessa ja rakastetuksi tulemisessa todellakin on ja kaikki eivät koe rakkautta ikinä. Seksi on pelkkä ällöttävyys jota saa kaikkialta, ei siinä ole yhtään mitään ihmeellistä.
N21
Olen 32v mies ja kyllä olisin valmis tämmöiseen. En ole koskaan kokenut aitoa rakkautta naiselta. Olen hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mun tarpeet, mitäs kumppanista... saati mahd. lapsista, jotka ovat, jos heitä on ja asenne on edellä kerrottu, niin mitä ilmeisemmin sitten sijaiskärsijöitä kun lasten isä ei kykenekään tyydyttämään lasten äidin seksuaalisia tarpeita. - Pienessä mielessäni tosin luulen, että tilanne menee useammin toisin päin. Kuten joku taisi täällä jo kirjoittaakin, niin hurjaa ajatella, kuinka suuren painoarvon osa antaa seksille ja seksuaaliselle tyydytykselle.
Miten niin "ei kykene"? Jos lapsiakin on, niin joskus ainakin on kyennyt. Mitä, ja ennen kaikkea miksi, on tapahtunut ettei enää pysty harrastamaan seksiä edes jollain tavalla, jos toinen kuitenkin haluaisi? Enkä nyt todellakaan tarkoita mitään vakavaa sairautta tai onnettomuutta, se on ihan asia erikseen.
N41, 13 vuotta parisuhteessa
Seksi nimenomaan ei ole mikään rakkauden mittari. Seksiä ilman mitään tunteita on aivan hirveästi. Se, että joku harrastaa kanssasi seksiä ei TODELLAKAAN tarkota mitään tunteita! Seksi on aivan yliarvostettua. Jos on parisuhde joka kestää vuosikausia ilman seksiä, on kyse todella aidoista tunteista!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä suhteet joissa on seksiä, ei ole rakkaissuhteita. Siinä ollaan toisen kanssa vaan seksin takia.
Nimenomaan!
Todellakin kelpaisi. Ihanaa kun ei mitään ehkäisyä tarvitsisi ollenkaan hommata. Mulle läheisyys, rakkaus ja huumorintaju on tärkeintä. Se että on joku kenen kanssa jakaa arki, tuntee olevansa tärkeä toiselle ja on hauskaa yhdessä. Yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia. Kyllä mun mielestä seksiä voi olla vaikka muutaman kerran vuodessa, mutta ei todellakaan usein.
minulla e i riipu syystä. seksi loppuu niin parisuhde loppuu.