Mikä on sinun first world problem tällä hetkellä?
Liian monta vaihtoehtoa ruokaa pakastimessa enkä tiedä mitä kokkaisi.
Kommentit (990)
Pitäisi laihduttaa,. Ja hävittää tontilta kolme kurtturuusupuskaa, kun #!%@ laki vaatii.
Jotenkin luulen ettei kolmannessa maailmassa ole tällaisia ongelmia.
Olen nainen ja vahingossa rakastunut homoon.
Olen lihonnut 11 kg korona aikana. Nyt 168 cm ja 72 kg. Ällöttää oma vartalo ja huomaan ettei mies halua seksiä niin usein tai kehu minua ollenkaan. Ennen oli niin helppo pysyä hoikkana mutta en ymmärrä miksi en saa painoa putoamaan vaikka ihan oikeasti yritän. Inhoan itseäni tämän kokoisena. Tuntuu kuin olisin suurinpiirtein ihmisarvoni kadottanut. Teini-aikojen bulimia oireet alkaneet ja juon välillä salaa tähän oman kehokuvani ahdistukseen.
Jorma Liukas kirjoitti:
Elias Tapani Karhu kirjoitti:
Suomalaisten epätoivoinen vinku olla jotain muuta. Esimerkiksi kaiken vääntäminen englanniksi on muka älykästä.
Really?
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihonnut 11 kg korona aikana. Nyt 168 cm ja 72 kg. Ällöttää oma vartalo ja huomaan ettei mies halua seksiä niin usein tai kehu minua ollenkaan. Ennen oli niin helppo pysyä hoikkana mutta en ymmärrä miksi en saa painoa putoamaan vaikka ihan oikeasti yritän. Inhoan itseäni tämän kokoisena. Tuntuu kuin olisin suurinpiirtein ihmisarvoni kadottanut. Teini-aikojen bulimia oireet alkaneet ja juon välillä salaa tähän oman kehokuvani ahdistukseen.
Mä laihduin ekana koronakeväänä noin 8kg. Sitten lihoin vuoden aikana noin 18kg. Nyt olen siinä painossa, missä olin ennen pandemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin ekana koronakeväänä noin 8kg. Sitten lihoin vuoden aikana noin 18kg. Nyt olen siinä painossa, missä olin ennen pandemiaa.
Mistä sinulla johtui? Jännä kun monella painovaihtelua tuonut tämä pandemia aika. Itsellä nyt toki etätyö, yksinäisyys + alkoholi joka taas saa päivän näännyttämisen nollaantumaan ja sitten syön.
Vierailija kirjoitti:
Mies varasi mulle business luokasta lennon eturivistä, joten en saa laukkua edessä olevan istuimen alle. Ja ei siinä vielä mitään: käytäväpaikalta, joten en voi tuijottaa myöskään ikkunasta ulos!
Meinasi ihan itku tulla.
Jatkan selityksellä omaa tarinaani:
Haluan laukun pitää edessä olevan istuimen alla, ettei tarvitse nousun jälkeen nousta kaivelemaan sitä ylähyllyltä ja kaikki tuijottaa. Olen 160 lyhyt, joten jalkatilaa yksi käsilaukku ei minulta vie.
Haluan ikkunapaikalle, koska siinä voi nojata seinään ja katsella ulos, joka on minusta mukavaa. En käy parin tunnin lennolla vessassa.
Käytäväpaikalla joudun nousemaan käytävälle, koska juuri minun viereeni tulee pariskunta, joka haluaa käydä vessassa vuorotellen. Joudun nousemaan heidän takiaan neljä kertaa ihmisten tuijotettavaksi ja jos haluan nähdä ikkunasta ulos, joudun katselemaan käytävän toiselle puolelle, koska jos katson oman rivini ikkunaa kohti, kääntyy viereinen naama katsomaan, että mitäs minä häntä tuijotan. Ärsyttävää.
(Tajusin kyllä olla mainitsematta näistä paikkavalinnan traumoista miehelleni, koska hän kuitenkin business luokan liput minulle yllärinä tilasi. Olin kiitollinen siitä)
En voi ottaa uutta puhelinta käyttöön, kun siihen ei vielä saa suojakuoria mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinulla johtui? Jännä kun monella painovaihtelua tuonut tämä pandemia aika. Itsellä nyt toki etätyö, yksinäisyys + alkoholi joka taas saa päivän näännyttämisen nollaantumaan ja sitten syön.
Eka kevät meni varmaan ihan siinä, että olin kaksinkertaisena riskiryhmään kuuluvana varma, että kuolo korjaa heti, eikä ruoka maistunut. No kun Suomen tilanne sitten kesään menessä rauhoittui sain ruokahaluni takaisin. Siitä ja etätöissä olosta johtuen jäi liikkuminen kokonaan ja paino nousi järjettömät lukemat vuoden aikana.
Nyt elokuussa totesin, että muutos on tultava ja aloin taas seurata tarkemmin syömisiäni. Pudotin syyskuun alkuun mennessä sen kymmenen kiloa ja olen nyt mennyt nelisen viikkoa samassa painossa kuin ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Rohtuneet huulet. Bepanthen ei auta ja en jaksa selvitellä mikä muu auttaa.
Aco huulirasva. Saa apteekista.
Että Wolt-kuski jätti ruokatilaukseni väärään osoitteeseen. Kauppa on 500 m päässä, mutta jo periaatteesta jaksa lähteä sinne tämän vitutuksen takia. Viimeinen kerta kun käytän woltia.
Aloin viime viikolla melkein itkeä, kun robotti-imurillamme oli wifi-yhteysongelmia.
kirjoitti:
Että Wolt-kuski jätti ruokatilaukseni väärään osoitteeseen. Kauppa on 500 m päässä, mutta jo periaatteesta jaksa lähteä sinne tämän vitutuksen takia. Viimeinen kerta kun käytän woltia.
Haettiini Burger Kingin autokaistalta lauantaimätöt ja sinä aikana, kun seistiin siinä luukun kohdalla odottamassa omien tilausten valmistumista, sisällä ramppasi Woltin kuskeja suurinpiirtein minuutin välein. Ja sitten autokaistalle pahoitellaan tilausten viivästymistä.
Haluaisin tilata luksusteejoulukalenterin Ranskasta, mutta eivät ole vielä myynnissä.
En tiedä kenelle kehua retostaisin pojastani, josta on tullut niin hieno nuori mies että olen haljeta ylpeydestä. En halua ärsyttää muita ihmisiä kerskumisella. Pojan isovanhemmat ovat melkeinpä ainoat ihmiset, jotka soveltuvat tähän :-).
Haluaisin mennä kylpyyn, mutta en osaa päättää minkä kolmesta vaahtokylpytuotteestani ottaisin käyttöön. Olen tosin viime päivinä rajannut vaihtoehdot jo kahteen. Kaiken huipuksi haluaisin lukea Kindlestäni tiettyä kirjaa kylvyssä, mutta se ilmestyy vasta ensi kuussa.
Voice of Finlandin "uusien" valmentajien julkistus sai minut haluamaan hyppäämään parvekkeelta.
Härregyyd, toimittivat uuden Teslan tänään. Väri ei ollut helmenvalkoinen. Mitä naapuritkin nyt tyckäävät?
Mutta, men. Rekisterikilpi on "KUK 222", byääh!
Se, kun ihmiset eivät osaa käyttää possessiivisuffiksia. Oikea muoto on "mikä on sinun first world problemISI". Vaikka kauheaa kieltä tuokin on. Toinen asia, mikä ärsyttää onkin tämä englannin kielestä väkisin väännettyjen turhien lainasanojen käyttö. Lainasanaa ei tarvita, jos omassa kielessä on sitä vastaava sana. Nextille levelille on esimerkiksi aivan naurettava ilmaus.
Really?