Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun first world problem tällä hetkellä?

Vierailija
08.01.2018 |

Liian monta vaihtoehtoa ruokaa pakastimessa enkä tiedä mitä kokkaisi.

Kommentit (990)

Vierailija
521/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit, joilla on kusta päässä ja kuvittelevat olevansa yksin tässä maailmankaikkeudessa. Työkaverit, jotka kuvittelevat osaavansa ja tietävänsä kaiken joten yhteistyötä ei tehdä. Ja kun ei vaan jaksa enää mitään, kroppa on sanonut sopimuksensa irti…..

Vierailija
522/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina käydessään luonani isäni alkaa voivotella, miten raskasta minulla täytyy olla kun joudun raahaamaan kauppakasseja bussissa. Usein tuo minulle vessapaperipaketin "ettei sitten sitäkin tarvitse bussissa raahata." Asun Helsingissä, alle 10 minuutin kävelymatkan päässä kotoani on neljä ruokakauppaa. En todellakaan joudu raahaamaan mitään painavia ruokakasseja bussissa. Sitäpaitsi talouteen kuuluu myös mieheni. Isä ei usko, ei kuuntele, ei mene jakeluun. En ymmärrä.

Ei munkaan isäni hyväksy Helsingissä asumista :D mutta tuo on mielestäni aika harmitonta vihjailua paheiden pääkaupungissa asumisen kurjuudesta. Mun isä kuljettaa äydessään asuntoomme riisinkeittimiä ja pizzaleikkureita, jottei tarvitse kaikkia rahoje tuhlata ulkona syömiseen. Ja maisemakalentereita pohjoisesta ja maaseudulta, jotta tajuttaisiin muuttaa lasten kanssa pois Helsingistä. Ihana isä kun välittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun lähikaupat on kiinni sunnuntaisin niin pitää aina miettiä ja varata viikonloput ruoat etukäteen.

Ei se mitään. Minäkin ostan lauantaiksi ja sunnuntaiksi jo perjantaina kaikki valmiiksi, vaikka kaupat on vieressä.

Mä ostan koko viikoksi, ettei tarvi alvariinsa kaupassa rampata.

Vierailija
524/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se että v*tuttaa kun tukia lakkautetaan työllistymisen ja päiväkotien takia. Melkein saman verran saan silti kuussa. Nyt vaan ois itse ansaittua rahaa.

Joo tosi kauheeta 😅

Vierailija
525/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä toivoo aidat oman asuinalueen rajoille.

Vierailija
526/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokapinan idiootit. Nyt pitäisi ottaa itänaapurista mallia kuinka nämä hoidetaan.

´

Ei tuo ole mikään first world problem, vaan poliittinen asia jota vastustat.

Haluaisitko oikeasti, että Suomessa olisi samanlaista kuin Venäjällä? Se sama sensuuri ja uhka kohdistuisi myös sinuun ja ajamiisi asioihin, eikä vain niihin joista et itse tykkää. 

No se sensuurihan kohdistuu KAIKKIIN muihin paitsi vihreisiin.

Vierailija
527/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu suomea! kirjoitti:

Ehkäpä se että et osannut tätäkään viestiketjua aloittaa ihan selvällä suomella.

Näistä kommentoijista tulee mieleen, että ovatkohan tipahtaneet kelkasta? Nykyään on monta mediaa, joista seurata maailman menoa. Tietyt asiat nousevat esille humoristisessa valossa (jopa meemeinä) ja niitä kuvaava sanapari saattaa usein olla englanniksi. Ja siitä se kertookin, tuo käsite on muodostunut todennäköisesti ulkomailla. Kiitos median, mekin saamme nyt nauttia siitä.

On ihan eri sanoa first world problem kuin 1. maailman ongelma tai jotain muuta. Koska niinhän se on, tuon voi suomentaa monella tavalla, mutta yksinään niistä ei tuo käsite, jota ap tarkoittaa.

Vierailija
528/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa first world problemini on se että kaikilla ympärilläni olevilla ihmisillä on vain first world problemeita.

Vierailija
529/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä etäpalavereita, enkä ehtinyt syömään kunnolla. Nyt sitten söin päivän päätteeksi niin paljon, että makaan sohvalla ähkynä.

Vierailija
530/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että miniä panttaa lastenlasten kanssa olemista. Elää omassa luokassaan, ei tunnu mummi mahtuvan, lasten isä ei uskalla puuttua asiaan. Outoa?!

Vierailija
531/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä karkkia,koska mätin sitä koko viikonlopuna,ja pitäisi vähän rajottaa.

Vierailija
532/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että miniä panttaa lastenlasten kanssa olemista. Elää omassa luokassaan, ei tunnu mummi mahtuvan, lasten isä ei uskalla puuttua asiaan. Outoa?!

Millaisen miehen olet oikein kasvattanut, että menee naimisiin naisen kanssa, jolle ei uskalla puhua äitinsä tapaamisesta? En minäkään antaisi tuollaisen anopin sekaantua lasten kasvatukseen toisessa polvessa...

Vierailija
533/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varasi mulle business luokasta lennon eturivistä, joten en saa laukkua edessä olevan istuimen alle. Ja ei siinä vielä mitään: käytäväpaikalta, joten en voi tuijottaa myöskään ikkunasta ulos! 

Meinasi ihan itku tulla.

Vierailija
534/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies varasi mulle business luokasta lennon eturivistä, joten en saa laukkua edessä olevan istuimen alle. Ja ei siinä vielä mitään: käytäväpaikalta, joten en voi tuijottaa myöskään ikkunasta ulos! 

Meinasi ihan itku tulla.

Mulla meinasi kerran tulla kyynel silmäkulmaan kivusta, kun ehdin koneeseen vasta viimeisten joukossa, istumapaikkani oli keksimmäisenä rivissä ja ainoa paikka, johon laukku mahtui oli edessä olevan istuimen alle. Oli kyllä epämukavin lento ikinä, kun joutui olemaan jossain ihme sikiöasennossa, kun ei saanut edes jalkoja suoraksi.

Vierailija
535/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit, joilla on kusta päässä ja kuvittelevat olevansa yksin tässä maailmankaikkeudessa. Työkaverit, jotka kuvittelevat osaavansa ja tietävänsä kaiken joten yhteistyötä ei tehdä. Ja kun ei vaan jaksa enää mitään, kroppa on sanonut sopimuksensa irti…..

Minun fysiikka sanoi irti sopimuksensa jo lähes 20 vuotta sitten. Kroonista väsymysoireyhtymää sairastaessa.

Psyykestä en sano mitään, sekin taitaa irtisanoutua ja laittaa hanskat naulaan lähiaikoina. 

Tai sitten se on jo sen tehnyt. Mikä minä olen sanomaan ja sitä analysoimaan?

Vierailija
536/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapää hajosi duunissa, nyt pitäisi löytää toinen duuni. Älkää menkö Postille töihin!!!!!!

Vierailija
537/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se semmoinen on?

Vierailija
538/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ehdin aamulla seitsemäksi hulluille päiville ja vielä töihin ajoissa.

Vierailija
539/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten epätoivoinen vinku olla jotain muuta. Esimerkiksi kaiken vääntäminen englanniksi on muka älykästä.

Vierailija
540/990 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiastomme on kyllä periaatteessa samaa sarjaa, mutta vanhemman ja uudemman tuotannon astioissa on pieniä eroja, esim. uudemmassa sarjassa sininen raita on hieman ohuempi. Tämän kyllä huomaa jos tarkkaan katsoo. Aina kun tulee vieraita niin harmittaa kattaa astiastolla joka ei ole täysin yhdenmukainen, menee kyllä illalliskutsut väkisin vähän pilalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi