Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei lähtenyt tänään harmaisiin

Salla45
08.01.2018 |

Poikamme ei tänään lähtenyt armeijaan ja mieheni jo eilen illalla sano että jos et lähde niin et myöskään asu täällä nyt sitten poika pakkaa kamoja eikä tiedä minne mennä.

Mieheni on aina sanonut hänelle että jos et käy et ole tervetullut tänne enään, nyt sitten huutotappeluiden seurauksena pakkaa tavarat.
Mieheni vahtii nyt mitä tavaroita saa ottaa tuolla pojan huoneessa.

Kommentit (278)

Vierailija
241/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt syntyvät Suomessa vapaina, pojat ei. Miten näin voi olla vuonna 2018? Suomi on vapaa maa, my ass... Armeijan pitää muuttua vapaaehtoiseksi kaikille. Koskaan missään en ole kuullut kenenkään kokeneen armrijan käymättömyyden haitanneen uraa tai työnsaantia, päin vastoin. Tunnen ihmisen joka sai vuoden työkokemusta ja mahdollisuuksia enemmän, kun työnteko ei katkennut armeijaan menon takia. Hän kävi järjestämässä itselleen vapautuksen. Tuli siis itselleen ja Suomelle edullisemmaksi.

Vierailija
242/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsen samoin. Ehdottomasti vapautus armeijasta kehiin. Sen ajan voi käyttää opiskeluun korkeakoulututkintoon jolla voi työllistyä hyvin ulkomailla jatkossa.

Ei tätä monikulttuuristuvaa maata enää koeta puolustamisen arvoiseksi.

Suurin osa suomalaisista äänestää puolueita ja poliitikkoja jotka mahdollistaa Suomen muuttumisen Afrikan ja Lähi-idän sekoitukseksi massiivisine sosiaalisine ongelmineen Ruotsin tapaan.

En todellakaan halua perustaa perhettä tälläiseen ympäristöön. Tulevaisuudessa kynnelle kykenevät tulevat muuttamaan turvallisempiin maihin jotka ovat pakolaiskriisien ulkopuolella ja se on itselläkin suunnitelmana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotilaskarkuri.

Miten ihmeessä voisi olla sotilaskarkuri, kun ei edes ole sotilas ?

Vierailija
244/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette itsekään lähtisi jos naisille muuttuisi armeija pakolliseksi. Hyvä se on läskinä mammana sieltä huudella.

Lähtisin kyllä.

Vierailija
245/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleva työmies. kirjoitti:

Kyllä tuo on yksi "helvetti" koko instituutio, ainakin jos sitä ei ole käynyt. Aina olet ulkopuolisena keskusteluissa mitkä koskevat ko. aihealuetta ja niitä keskusteluita on paljon. Lisäksi aina saat olla selittämässä miksi et ole käynyt, lisäksi saat kokea vähättelyä jopa kiusaamista asian vuoksi. Vahva luonne pitää olla ainakin ettei aiheuta masennusta tai jopa paniikkihäiriötä. Kuvitelkaa se putouksen sketsi missä skinhedien kokouksessa oli yksi mustaihoinen mukana, olet aina se mustaihoinen.

Missä ihmeen paikoissa sä liikut, jos joudut tuota selittelemään saati, että siitä kiusataan? Jossain landella tai epäakateemisissa ympyröissä? En ole inttijuttuja kuullut fuksivuoden jälkeen eikä silloinkaan kenenkään käymisiä tivattu saati arvosteltu

- itsekin c-mies

Vierailija
246/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan poikani mennyt eikä menekään. On nyt 26-vuotias. 

Vierailija
247/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne oikeasti kannata mennä pakolla, jos tuntuu ettei pää kestä. Se stressi, mitä siellä on, voi olla mielenterveysongelmaiselle jotain aivan kamalaa ja siinä vaiheessa tupakavereillekin tulee tukalat olot. Itse olen nainen ja olin intissä n. 10 vuotta sitten ja kyllä siellä osasta miehistä huomasi, että kiinnostus ja motivaatio palvelukseen oli täysi 0, mutta silti siellä oli pakko olla. En kyllä yhtäkään ihmistä täysin vasten tahtoaan sinne pakottaisi.

Mutta eihän inttiin nykyään ole kenenkään pakko mennä. Myöskään inttiporukalla ei ole mitään motiivia ottaa sinne ketään, jolla ei motiivit ole kohdallaan saati sitten että tekisivät itselleen tai toisille jotain pahaa. 

Vierailija
248/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohjanmaalta kotoisin, ja jos mun poika kieltäytyisi lähtemästä armeijaan (tai edes sinne siviilipalvelukseen), perustellen että "häntä ei muut määräile mitä tekee" niin mua äitinä hävettäisi!

Kyllähän kakarat oppii jo pienestä pitäen komenteluihin - eikö?!

Aika heikot lähtökohdat elämälle, jos ei pysty ottamaan määräyksiä vastaan.

Naisella ei ole mitään asiaa puhua tuollaisia. Lapsia ei myöskään kutsuta miksikään kakaroiksi.

Vierailija
249/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pohjanmaalta kotoisin, ja jos mun poika kieltäytyisi lähtemästä armeijaan (tai edes sinne siviilipalvelukseen), perustellen että "häntä ei muut määräile mitä tekee" niin mua äitinä hävettäisi!

Kyllähän kakarat oppii jo pienestä pitäen komenteluihin - eikö?!

Aika heikot lähtökohdat elämälle, jos ei pysty ottamaan määräyksiä vastaan.

Naisella ei ole mitään asiaa puhua tuollaisia. Lapsia ei myöskään kutsuta miksikään kakaroiksi.

Taitaakin olla  varsinainen sotilaaksi oppimaan kasvattaja siellä äänessä juuri tuon 'kakaroidensa' komentelijan itsensä kohdalla. Ja vielä oikein Pohojan maalta, siellä missä Jaakko Ilkan talonpoikaiskapinan muistot vielä elävät ja Niin Matti kuin Ilmari Laurilankin muistoa siellä myös hartaina vaalitaan.

Tuo 'Lapuan lumiauraksikin' lehdissä nimitetty kaksikkohan kunnostautui kaatuen Länkipohjan taistelussa kuuluisassa vapausodassamme työläisten oikeuksia vastaan...

Sieltä saatiin ne tunnottomimmat tappajat ja turhia kyselemättömät  toiminnan miehet Viipurin rintamalle, koska eiväthän he siellä oman puolensa väkeä tappaneet, ihan ventovieraita vaan. . 

Kyllä on kunniakkaat perinteet niiden teloittajien jalanjäljissä kulkea !

Vierailija
250/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä isä lapsellasi.

Armeijassa oppii sovinismin ja naisvihan, ei mitään oikeaa miehisyyttä.

Onnea lapsellesi valinnasta!

Vierailija
251/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu kaveri. Eihän tuonne homojen leikkikouluun kukaan täyspäinen mene.

Vierailija
252/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsen samoin. Ehdottomasti vapautus armeijasta kehiin. Sen ajan voi käyttää opiskeluun korkeakoulututkintoon jolla voi työllistyä hyvin ulkomailla jatkossa.

Suurin osa suomalaisista äänestää puolueita ja poliitikkoja jotka mahdollistaa Suomen muuttumisen Afrikan ja Lähi-idän sekoitukseksi massiivisine sosiaalisine ongelmineen Ruotsin tapaan.

En todellakaan halua perustaa perhettä tälläiseen ympäristöön. Tulevaisuudessa kynnelle kykenevät tulevat muuttamaan turvallisempiin maihin jotka ovat pakolaiskriisien ulkopuolella ja se on itselläkin suunnitelmana.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn :mistä löydät tältä yhteiseltä maapalloltamme turvallisemman maan??

Vierailija
253/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn :mistä löydät tältä yhteiseltä maapalloltamme turvallisemman maan??

Ai,  että Suomen pakolliseen miesten asevelvollisuuteen perustuvia puolustusvoimiako siitä nyt sitten pitäisi tälläkin hetkellä  kiittää ? 

Entä jos Suomella ei olisi koko puolustusvoimia ?

No ainakin supervalta Venäjä  jos sitten miehittäisi täysin sitä ollenkaan uhkaamattoman maan, jolla ei olisi edes omaa armeijaa  ja vielä ilman minkäänlaista strategisesti selitettävää, yleisesti ymmärrettävää syytä ottaisi sen, noin  vain sotilaallisesti haltuunsa, niin siinä sillä olisikin selittämistä kansainväliselle yhteisölle ja ymmärtäjiä tuskin löytyisi ja sitten sen kauppakumppaneitakin alettaisiin hylkiä ja katsoa kieroon.

Ajatus on kertakaikkiaan niin utopistinen ja absurdi, ettei se olekaan mitään muuta kuin sitä .

Ei, Suomi ei kertakaikkiaan ole Venäjälle sen arvoinen.

Vierailija
254/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika palaa sitten huomenna 4 pv:n jälkeen armeijasta kotiin. Hiljainen, vähän kavereita, tietokoneella viihtyvä poika, ei tyttöystäviä ole näkynyt vaikka on pitkä aika komeakin poika, kerran pari viikkoa kesätöissä (kylläkin ahkera poika, mutta paikan saanti vaikeaa). Yhdet opinnot keskeytyneet, toiset etenee hitaasti.

Siviilipalvelus odottaa sitten 2 vuoden sisällä.

Näin armeijan käyneenä miehenä masennuttaa ja potuttaa, mutta ihmisiä on niin erilaisia. Yritin ennen armeijan alkua vähän rohkaista ja vitsailla... en tiedä oliko hyväksi vai pahaksi.

Saisipa tuosta nyt ammatin opiskelevan ja yhteiskuntakelpoisen ihmisen niin olisin ylpeä pojasta. Ja jotain suuntaa elämälle.

Vierailija
255/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika palaa sitten huomenna 4 pv:n jälkeen armeijasta kotiin. Hiljainen, vähän kavereita, tietokoneella viihtyvä poika, ei tyttöystäviä ole näkynyt vaikka on pitkä aika komeakin poika, kerran pari viikkoa kesätöissä (kylläkin ahkera poika, mutta paikan saanti vaikeaa). Yhdet opinnot keskeytyneet, toiset etenee hitaasti.

Näin armeijan käyneenä miehenä masennuttaa ja potuttaa, mutta ihmisiä on niin erilaisia. Yritin ennen armeijan alkua vähän rohkaista ja vitsailla... en tiedä oliko hyväksi vai pahaksi.

Saisipa tuosta nyt ammatin opiskelevan ja yhteiskuntakelpoisen ihmisen niin olisin ylpeä pojasta. Ja jotain suuntaa elämälle.

No oletko itse sitten joku  kapiaiseksi ryhtynyt vai mitä muuta 'suuntaa' ajattelit armeijasta löytyvän ?

Minäkin kävin tuon turhan laitoksen, eikä siitä ja sen käymisestä ole minulle ollut omassa elämässäni viiden penninkään edestä hyötyä.

Vierailija
256/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko itse sitten joku  kapiaiseksi ryhtynyt vai mitä muuta 'suuntaa' ajattelit armeijasta löytyvän ?

Minäkin kävin tuon turhan laitoksen, eikä siitä ja sen käymisestä ole minulle ollut omassa elämässäni viiden penninkään edestä hyötyä.

En ole kapiainen, mutta toivoin, että poika olisi selvittänyt sen ja saanut edes itsetuntoa lisää siellä. Itsellä on ainakin suht' hyvät muistot armeijasta ja onnistumisen tunnetta sieltä ainakin tuli.

Vierailija
257/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva työtön ja lusmuilija! Ei työt maistu ja vanhempien elättäjä! Luuletteko te nuoret miehet, että NAISIA kiinnostaa, jos ei ole edes miehestä miestä käydä MIESTEN koulua. Armeijaa, jossa ei ole netti käytössä joka hetki. Kuntokaan ei enää kestä metsän polkuja, kun pitäisi ehkä juosta?? Apua ÄITI!!!

Vierailija
258/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva työtön ja lusmuilija! Ei työt maistu ja vanhempien elättäjä! Luuletteko te nuoret miehet, että NAISIA kiinnostaa, jos ei ole edes miehestä miestä käydä MIESTEN koulua. Armeijaa, jossa ei ole netti käytössä joka hetki. Kuntokaan ei enää kestä metsän polkuja, kun pitäisi ehkä juosta?? Apua ÄITI!!!

Sinun läskin tamman kiinnostus on aivan sama.

Vierailija
259/278 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kapiainen, mutta toivoin, että poika olisi selvittänyt sen ja saanut edes itsetuntoa lisää siellä. Itsellä on ainakin suht' hyvät muistot armeijasta ja onnistumisen tunnetta sieltä ainakin tuli.

Kieltämättä. Minulla taas se sieltä kotiutumispäivä oli hauskin muistoni koko siltä armeija-ajalta .

Vierailija
260/278 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija on tyhmille.