PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
[/quote]Eeikä!! Mahtavaa onnea!!! Syksyllä nähdään<3 joko oot liittyny facessa Psykan fuksit 2018 ryhmään? [/quote]
En löytänyt facesta tuollaista ryhmää, enkö vain osannut? :D
Tosi alhaset rajat Joensuussa, jäin alle pisteen päähän sisäänpääsystä yhteiskiintiössä vaikka sain kokeesta vaan 21 pistettä :-D pääsin kyllä onneks Jyväskylään ja tosiaan siellä 34 oli alin. Onnea kaikille vielä ketkä pääsi ja tsemppiä kaikille ketkä ei, älkää luovuttako! Ensi vuosi voi olla sun vuosi<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma 34p. pitää paikkansa.
terv. 4. varasija ja 34p.
Onpa todellakin tiukkaa. Itselläni on se 32,5p. enkä todellakaan ole kovin lähellä varasijojen kärkeä. Huhhuh, tavallaan raastaa, että jäi niin pienestä piste-erosta kiinni, mutta toisaalta lohduttaa, ettei ne erot oikeasti ole kovin suuria.
Soven huonoja puolia on just se että ulos jää aina hyviä ja soveltuvia jää aina ulkopuolelle. Itse tipuin pari vuotta sitten 34 pisteellä, vaikka koepisteissä olin kärjessä - tänä vuonna olisin siis päässyt. Onneksi poistuu!
Vierailija kirjoitti:
Eeikä!! Mahtavaa onnea!!! Syksyllä nähdään<3 joko oot liittyny facessa Psykan fuksit 2018 ryhmään?
En löytänyt facesta tuollaista ryhmää, enkö vain osannut? :D
Tarkottikohan Fobian fuksit 2018 -ryhmää? Jos siis ymmärsin oikein että pääsitte Turkuun.
Ei vaan Helsingin fukseja! Tuolta pitäis löytyä: https://www.facebook.com/groups/266444367433230/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viime tingassa kirjoitti:
Mistä te seuraatte noita jonojen etenemisiä? Mulle tämä oli eka yritys sisään. Kokeilin HTT maisterihakuun. Työn ja yksinhuoltajuuden ohessa luin muistaaksenin noin viikon verran eli kyllä jo aika paniikissa kokeeseen mennssä, siis se varma tunne, että ei osaa tarpeeksi eikä ole ehtinyt. Ehkä siihen nähden ihan hyvin kun pääsin noin 70 parhaan joukkoon (hakijoita tais olla yli 120). Nyt sitten preppaamaan ensi vuotta kohti. Olis kiva nähdä ne lopulliset pisterajat, että millä pisteillä oisin päässyt tänä vuonna mihinkin.
Alin sisäänpääsyraja maisteriin oli ton pistelistauksen mukaan 76.8. Tsemppiä sikana ens vuoden hakuun!<3 Ei oo varmasti helppoa hakea lasten ja työn ohessa! Olin iteki viime vuonna varasijalla maisteriin ja tänä vuonna pääsin sisään! Toisella hakukerralla oppi tilaston vielä paljon syvällisemmin ja laskurutiini parani huimasti, joka auttoi kokeessa!
Millä varasijalla olit? Itse olin 4., mutta pääsin Joensuuhun. Hain kahteen kohteeseen ja vähän jäi harmittamaan, olisinko päässyt Helsinkiin, jos olisin panostanut vain ja ainoastaan siihen. Noh, kaikista kaupungeista valmistuu psykologeja, mutta Joensuuta on kaupunkina vaikea kestää edes paria vuotta.
Olin varasijalla kolme viime vuonna! Jäi kahden pisteen päähän! Mutta hei onnea Joensuun paikasta! Kova saavutus sekin, kyllähän sinnekkin hakee paljon jengiä. Mutta ymmärrän kyllä että Joensuuhun lähteminen tuntuu hankalalle! Vaikka yhtä hyviä psykologeja kaikista kaupungeista tuleekin!
Kiitos! Ja onnea itsellesikin hienosta suorituksesta. Ei ollut tarkoitus mollata Joensuuta yleisesti. Osa ihmisistä voi kokea pienet kaupungit viehättävänä, mutta itse en kuulu siihen ryhmään. Annan silti mahdollisuuden.
Tsemppiä opintoihin ja onnea kaikille muillekin sisäänpäässeille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viime tingassa kirjoitti:
Mistä te seuraatte noita jonojen etenemisiä? Mulle tämä oli eka yritys sisään. Kokeilin HTT maisterihakuun. Työn ja yksinhuoltajuuden ohessa luin muistaaksenin noin viikon verran eli kyllä jo aika paniikissa kokeeseen mennssä, siis se varma tunne, että ei osaa tarpeeksi eikä ole ehtinyt. Ehkä siihen nähden ihan hyvin kun pääsin noin 70 parhaan joukkoon (hakijoita tais olla yli 120). Nyt sitten preppaamaan ensi vuotta kohti. Olis kiva nähdä ne lopulliset pisterajat, että millä pisteillä oisin päässyt tänä vuonna mihinkin.
Alin sisäänpääsyraja maisteriin oli ton pistelistauksen mukaan 76.8. Tsemppiä sikana ens vuoden hakuun!<3 Ei oo varmasti helppoa hakea lasten ja työn ohessa! Olin iteki viime vuonna varasijalla maisteriin ja tänä vuonna pääsin sisään! Toisella hakukerralla oppi tilaston vielä paljon syvällisemmin ja laskurutiini parani huimasti, joka auttoi kokeessa!
Paljon onnea opiskelupaikasta! :) Mullakin ihan sama tarina kuin sulla - olin viime vuonna varasijalla maisterihaussa ja nyt pääsin sisään! Vieläkin vaikea uskoa tapahtunutta :D Syksyllä nähdään!
Eeikä!! Mahtavaa onnea!!! Syksyllä nähdään<3 joko oot liittyny facessa Psykan fuksit 2018 ryhmään?
Kiitos!!! On tää vaan niin huikeeta!!
Joensuun alhainen pisteraja selittyy ensinnäkin sillä, että koe oli pelkkää vaikeaa monivalintaa, kun taas edellisvuosina on ollut esseetäkin. Toisekseen jokaisesta väärästä tai tyhjästä tuli miinusta, joistain jopa -2p. Olisi jännä tietää millaiset rajat olisivat ilman tuota miinussysteemiä.
Mulla oli 38,5 ja pääsin sisään. Mitä olen kuullut muilta sisäänpäässeiltä kavereilta, niin mun pisteet lienee keskitasoa sisäänpäässeistä (n=4). Mulla meni parijuttu parhaiten.
Näkeekö mistään sisäänpäässeiden nimiä?
Mun koepisteet Joensuussa oli alle 6p ja silti mun varasija oli alle 150. Onkohan moni sit saanut vallan miinus-saldon pisteistä?
Vierailija kirjoitti:
Mun koepisteet Joensuussa oli alle 6p ja silti mun varasija oli alle 150. Onkohan moni sit saanut vallan miinus-saldon pisteistä?
Esim. kaikki, jotka ovat jättäneet tyhjän paperin, päätyivät miinuksille. En tosin tiedä, mitä järkeä siinä on, samalla vaivalla voisi mustata oikeat vaihtoehdotkin. Arvaamalla kaiken päätyy todennäköisesti toki myös miinuksille.
Pisterajan lasku oli ihan odotettavissa. Hankalampi koe, ja miinuspisteet sekä vääristä että vastaamatta jättämisestä. Joensuun koe on ainoa, jossa miinuksia ylipäätään menee. Pisterajat olisivat ihan toisennäköiset, jos ei miinuksia menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. kaikki, jotka ovat jättäneet tyhjän paperin, päätyivät miinuksille. En tosin tiedä, mitä järkeä siinä on, samalla vaivalla voisi mustata oikeat vaihtoehdotkin. Arvaamalla kaiken päätyy todennäköisesti toki myös miinuksille.
Pisterajan lasku oli ihan odotettavissa. Hankalampi koe, ja miinuspisteet sekä vääristä että vastaamatta jättämisestä. Joensuun koe on ainoa, jossa miinuksia ylipäätään menee. Pisterajat olisivat ihan toisennäköiset, jos ei miinuksia menisi.
EDIT. Samalla vaivalla voisi mustata mitkä tahansa vaihtoehdotkin, oikeiden tietämiseen sentään sai vähän vaivata päätään! 😀
Kokeella haluttiin enemmän karsintaa kuin vanhalla kokeella, ja sitä myös saatiin!
Näkyykö kaikilla Joensuuhun hakeneille pisteet? Mulla ei käy
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö kaikilla Joensuuhun hakeneille pisteet? Mulla ei käy
Tuloskirje tuli sähköpostiin ja siinä näkyi kaikkien hakukohteiden pisteet mihin oli hakenut
Kuinka moni teistä aikoo hakea ensi vuonna uudestaa ja jos aiotte, niin minne? Itse haen varmaan Joensuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä aikoo hakea ensi vuonna uudestaa ja jos aiotte, niin minne? Itse haen varmaan Joensuuhun.
Niin tyhjä olo kuin onkin taas (kaksi kertaa jo yrittänyt), niin kai se on vaan yritettävä uudestaan. TTH:n kokeisiin tähtään. Toivon kyllä erittäin paljon ettei kokeet muutu vielä ensi vuodeksi. Kai se on turvauduttava johonkin nettivalmennuksiin ja mitä nyt ikinä keksiikään. Valmistauduin jo tähän vuoteen 110%. Ja pääsy jäi tosiaan 0,8 pisteen päähän Tampereesta.
Kamalaa taistelua! Tuossa on olemassa riski, että valmistuu omaksi tuhoojaksi tai ainakin vakio asiakkaaksi jollekkin psygiatrille.
tasapainoinen kirjoitti:
Kamalaa taistelua! Tuossa on olemassa riski, että valmistuu omaksi tuhoojaksi tai ainakin vakio asiakkaaksi jollekkin psygiatrille.
Ok.
Otan sen riskin.
Eipäs mollata Joensuuta. :) Ei todellakaan ole mikään helppo nakki päästä sinnekään. Minä opiskelin siellä, vaikka olen Etelä-Suomesta kotoisin. Lämmöllä muistelen opiskeluaikaa. Tosi paljon siellä on porukkaa isoista kaupungeista, jotka ainakin omalla vuosikurssillani ihan täysillä tykkäsivät Joensuusta kaupunkina. Leppoisa paikka, vaikka pienihän se toki on, mutta ah niin kotoisa. Juna kulkee suoraan Helsingistä, mutta moni ainakin omana aikanani koki virkistävänä pienen paikkakunnan. Kuitenkin yliopisto on tosi eläväinen. Opetuksesta minulla ei ole pahaa sanottavaa. Päinvastoin Joensuusta saa valmiudet myös esim. tunnepuolen arviointiin, jota välttämättä muissa yliopistoissa ei käydä juuri lainkaan läpi. Joensuuhun vaan ja nauttimaan ihanista talvista. :)