PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
viime tingassa kirjoitti:
Mistä te seuraatte noita jonojen etenemisiä? Mulle tämä oli eka yritys sisään. Kokeilin HTT maisterihakuun. Työn ja yksinhuoltajuuden ohessa luin muistaaksenin noin viikon verran eli kyllä jo aika paniikissa kokeeseen mennssä, siis se varma tunne, että ei osaa tarpeeksi eikä ole ehtinyt. Ehkä siihen nähden ihan hyvin kun pääsin noin 70 parhaan joukkoon (hakijoita tais olla yli 120). Nyt sitten preppaamaan ensi vuotta kohti. Olis kiva nähdä ne lopulliset pisterajat, että millä pisteillä oisin päässyt tänä vuonna mihinkin.
Alin sisäänpääsyraja maisteriin oli ton pistelistauksen mukaan 76.8. Tsemppiä sikana ens vuoden hakuun!<3 Ei oo varmasti helppoa hakea lasten ja työn ohessa! Olin iteki viime vuonna varasijalla maisteriin ja tänä vuonna pääsin sisään! Toisella hakukerralla oppi tilaston vielä paljon syvällisemmin ja laskurutiini parani huimasti, joka auttoi kokeessa!
Paljon onnea opiskelupaikasta! :) Mullakin ihan sama tarina kuin sulla - olin viime vuonna varasijalla maisterihaussa ja nyt pääsin sisään! Vieläkin vaikea uskoa tapahtunutta :D Syksyllä nähdään!
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli jyväskylän soveltuvuuskokeen pisteet sähkäpostilla! Millasia pisteitä saitte? Pisterajat tulee vasta 2.7.
Minuakin kiinnostaa sama. Itse sain 32,5p, enkä en päässyt sisään. Kertokaa sisään päässeet millaisia pisteitä saitte ja mielellään myös paljonko saitte mistäkin osiosta! Parihaastattelu oli mennyt ihan hyvin, mutta ryhmätehtävä ja kirjalliset huonommin. Ryhmätehtävän kohdalla sitä osasin odottaakin, mutta mitähän niissä kirjallisissa olisi sitten pitänyt osata tehdä toisin? Mielestäni minä-esseeni oli ihan hyvä, mutta mahdoton arvioida, mitä ne arvostaa niissä musteläiskä- ja Wartegg-testeissään.
Onko Joensuuhun päässeille jo tullut pisteet ja alin hyväksymispisteraja?
Jkl alin hyväksytty soveltuvuuksista 34!
pööåejkölljiihi kirjoitti:
Jkl alin hyväksytty soveltuvuuksista 34!
Onko tämä taas trolli vai onko sinulla jotain oikeaa tietoa aiheesta?
Helsinkiin rajat 83,1/170,7 ja Tampereelle 79,3/163,4. Turun soveltuvuuskokeesta alin hyväksytty 29,83 pistettä. Ihan jumalattoman korkealla pisterajat tänä vuonna. Pääsin onnekseni Turkuun (32p), joka oli mun ykkösvaihtoehto, mutta olisin yhteispistekiintiöstä pisteillä 169,90 päässyt Tampereelle myös. Aiemmin noilla pisteillä olis päässyt melkein joka vuosi Helsinkiin.
Kuulemma 34p. pitää paikkansa.
terv. 4. varasija ja 34p.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma 34p. pitää paikkansa.
terv. 4. varasija ja 34p.
Onpa todellakin tiukkaa. Itselläni on se 32,5p. enkä todellakaan ole kovin lähellä varasijojen kärkeä. Huhhuh, tavallaan raastaa, että jäi niin pienestä piste-erosta kiinni, mutta toisaalta lohduttaa, ettei ne erot oikeasti ole kovin suuria.
onkohan enää mitään toivoa jos on 1. varasijalla
Joensuuhun koepisteillä 35 (max 56) ja yhteispisteillä 96 (max 140). Todella alhaiset!!
Vierailija kirjoitti:
Onko Joensuuhun päässeille jo tullut pisteet ja alin hyväksymispisteraja?
Yhteispistekiitiön raja 96,68 ja koekiintiössä 35,02
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin rajat 83,1/170,7 ja Tampereelle 79,3/163,4. Turun soveltuvuuskokeesta alin hyväksytty 29,83 pistettä. Ihan jumalattoman korkealla pisterajat tänä vuonna. Pääsin onnekseni Turkuun (32p), joka oli mun ykkösvaihtoehto, mutta olisin yhteispistekiintiöstä pisteillä 169,90 päässyt Tampereelle myös. Aiemmin noilla pisteillä olis päässyt melkein joka vuosi Helsinkiin.
Mistä näit nämä rajat?! Tämän perusteella pääsyni Tampereelle jäi kiinni 0,8 pisteestä. Ei jumal***...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näit nämä rajat?! Tämän perusteella pääsyni Tampereelle jäi kiinni 0,8 pisteestä. Ei jumal***...
Lukivat tuloskirjeessä, jonka sain sähköpostiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän mulle ei oo tullu.. :/
Lukivat tuloskirjeessä, jonka sain sähköpostiin.
Onpa ollut tänä vuonna alhaiset pisterajat, mutta toki itse koekin oli uudistunut paljon. Joensuun maisterihaussa oli pisterajana 34,35 eli aika samoissa on molempien ryhmien pelkän kokeen alin hyväksymispistemäärä tänä vuonna ollut. Aiempina vuosina on maisterissa ollu paljon korkeampi pisteraja kuin perushaussa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ollut tänä vuonna alhaiset pisterajat, mutta toki itse koekin oli uudistunut paljon. Joensuun maisterihaussa oli pisterajana 34,35 eli aika samoissa on molempien ryhmien pelkän kokeen alin hyväksymispistemäärä tänä vuonna ollut. Aiempina vuosina on maisterissa ollu paljon korkeampi pisteraja kuin perushaussa.
Ehkä taas käy ilmi että on käynyt virhe D:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te seuraatte noita jonojen etenemisiä? Mulle tämä oli eka yritys sisään. Kokeilin HTT maisterihakuun. Työn ja yksinhuoltajuuden ohessa luin muistaaksenin noin viikon verran eli kyllä jo aika paniikissa kokeeseen mennssä, siis se varma tunne, että ei osaa tarpeeksi eikä ole ehtinyt. Ehkä siihen nähden ihan hyvin kun pääsin noin 70 parhaan joukkoon (hakijoita tais olla yli 120). Nyt sitten preppaamaan ensi vuotta kohti. Olis kiva nähdä ne lopulliset pisterajat, että millä pisteillä oisin päässyt tänä vuonna mihinkin.
Alin sisäänpääsyraja maisteriin oli ton pistelistauksen mukaan 76.8. Tsemppiä sikana ens vuoden hakuun!<3 Ei oo varmasti helppoa hakea lasten ja työn ohessa! Olin iteki viime vuonna varasijalla maisteriin ja tänä vuonna pääsin sisään! Toisella hakukerralla oppi tilaston vielä paljon syvällisemmin ja laskurutiini parani huimasti, joka auttoi kokeessa!
Millä varasijalla olit? Itse olin 4., mutta pääsin Joensuuhun. Hain kahteen kohteeseen ja vähän jäi harmittamaan, olisinko päässyt Helsinkiin, jos olisin panostanut vain ja ainoastaan siihen. Noh, kaikista kaupungeista valmistuu psykologeja, mutta Joensuuta on kaupunkina vaikea kestää edes paria vuotta.
Olin varasijalla kolme viime vuonna! Jäi kahden pisteen päähän! Mutta hei onnea Joensuun paikasta! Kova saavutus sekin, kyllähän sinnekkin hakee paljon jengiä. Mutta ymmärrän kyllä että Joensuuhun lähteminen tuntuu hankalalle! Vaikka yhtä hyviä psykologeja kaikista kaupungeista tuleekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea opiskelupaikasta! :) Mullakin ihan sama tarina kuin sulla - olin viime vuonna varasijalla maisterihaussa ja nyt pääsin sisään! Vieläkin vaikea uskoa tapahtunutta :D Syksyllä nähdään!
Eeikä!! Mahtavaa onnea!!! Syksyllä nähdään<3 joko oot liittyny facessa Psykan fuksit 2018 ryhmään?
Nyt tuli jyväskylän soveltuvuuskokeen pisteet sähkäpostilla! Millasia pisteitä saitte? Pisterajat tulee vasta 2.7.