PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Hei Helsinkiin/Tampereelle/Turkuun päässeet, millä pisteillä pääsitte ja minne?
Mikä oli Turun koepisteiden raja, että pääsi soveltuvuuskokeeseen?
Mikä oli Tampereen maisterihaun raja? Helsingissä se oli lopulta 72,5 joka oli 12. sija (10 otettiin).
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli Tampereen maisterihaun raja? Helsingissä se oli lopulta 72,5 joka oli 12. sija (10 otettiin).
Maisterihaku on vain Helsingissä ja Joensuussa, Ei Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee kyllä Tampereen kohdalla "Maisterihaun valintajono" ja se on ainoa missä ei ole annettu pisteitä, että millä oli päässyt sisään.
Joensuuhun päässeet: kuinka paljon pisteitä sait valintakokeesta?
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset tälle alalle pyrkikö. Ihan kamalan raskasta duunia. Nytkin pari työkaveria on ylirasittuneina saikulla. Yksi vaihtoi alaa kokonaan.
Eikö jo koulutuksessa opeteta ettei ota toisten murheita päälleen?
Käsittääkseni harvoin psykologit vaihtavat ammattia. En tiedä meidän kaupungissa ainakaan yhtään, eläkkeelle asti sitä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä aikoo hakea ensi vuonna uudestaa ja jos aiotte, niin minne? Itse haen varmaan Joensuuhun.
Niin tyhjä olo kuin onkin taas (kaksi kertaa jo yrittänyt), niin kai se on vaan yritettävä uudestaan. TTH:n kokeisiin tähtään. Toivon kyllä erittäin paljon ettei kokeet muutu vielä ensi vuodeksi. Kai se on turvauduttava johonkin nettivalmennuksiin ja mitä nyt ikinä keksiikään. Valmistauduin jo tähän vuoteen 110%. Ja pääsy jäi tosiaan 0,8 pisteen päähän Tampereesta.
Tänä vuonna hain Jyväskylään, ensi vuonna mahdollisesti TTH, koska ehdin valmistautua tilastomatikkaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli jyväskylän soveltuvuuskokeen pisteet sähkäpostilla! Millasia pisteitä saitte? Pisterajat tulee vasta 2.7.
Minuakin kiinnostaa sama. Itse sain 32,5p, enkä en päässyt sisään. Kertokaa sisään päässeet millaisia pisteitä saitte ja mielellään myös paljonko saitte mistäkin osiosta! Parihaastattelu oli mennyt ihan hyvin, mutta ryhmätehtävä ja kirjalliset huonommin. Ryhmätehtävän kohdalla sitä osasin odottaakin, mutta mitähän niissä kirjallisissa olisi sitten pitänyt osata tehdä toisin? Mielestäni minä-esseeni oli ihan hyvä, mutta mahdoton arvioida, mitä ne arvostaa niissä musteläiskä- ja Wartegg-testeissään.
Anteeksi vähän OT, mutta oikeastiko tuolla on käytetty soveltuvuuskokeessa RO- ja Wartegg testejä!? Ei ole todellista jos näin on!!!!
Kuulemma musteläiskätestin tarkoitus soveltuvuuskokeessa on karsia pois vain psykoottiset, äärimmäisen epävakaat tms. henkilöt. Sen tarkoitus ei ole siis arvioida henkilöä muuten. Kuitenkin outoa, että sitä käytetään, koska tuskin esim. psykoottiset henkilöt pystyisivät suoriutumaan kokeesta niin hyvin pistein, että pääsisivät soveltuvuusvaiheeseen asti. Erikoista.
kysyjä täällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee kyllä Tampereen kohdalla "Maisterihaun valintajono" ja se on ainoa missä ei ole annettu pisteitä, että millä oli päässyt sisään.
Niin, koska siihen voi hakea vain psykologian kandin tutkinnon toisessa suomalaisessa yliopistossa tehneet.. ei ole mikään yleinen haku.
Muistakaas Joensuuhun päässeet liittyä wappiryhmään. Muutama sivu taakseppäin...
Hullua, olin Joensuuhun varasijalla 5 ja ilmeisesti juuri sinun perässä alkuperäisessä varasijajonossa. Nyt kituuttelen varasijalla 1, ja elättelen turhaa toivoa, että nousisin vielä hyväksyttyjen joukkoon. Joensuu olisi just mulle se ykköspaikka suorittaa psykologin opinnot. Mutta toivotan sulle tsemppiä opintoihin, ja että ihastuisit kaupunkiin niin kuin me, jotka eivät vielä päässeet! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viime tingassa kirjoitti:
Mistä te seuraatte noita jonojen etenemisiä? Mulle tämä oli eka yritys sisään. Kokeilin HTT maisterihakuun. Työn ja yksinhuoltajuuden ohessa luin muistaaksenin noin viikon verran eli kyllä jo aika paniikissa kokeeseen mennssä, siis se varma tunne, että ei osaa tarpeeksi eikä ole ehtinyt. Ehkä siihen nähden ihan hyvin kun pääsin noin 70 parhaan joukkoon (hakijoita tais olla yli 120). Nyt sitten preppaamaan ensi vuotta kohti. Olis kiva nähdä ne lopulliset pisterajat, että millä pisteillä oisin päässyt tänä vuonna mihinkin.
Alin sisäänpääsyraja maisteriin oli ton pistelistauksen mukaan 76.8. Tsemppiä sikana ens vuoden hakuun!<3 Ei oo varmasti helppoa hakea lasten ja työn ohessa! Olin iteki viime vuonna varasijalla maisteriin ja tänä vuonna pääsin sisään! Toisella hakukerralla oppi tilaston vielä paljon syvällisemmin ja laskurutiini parani huimasti, joka auttoi kokeessa!
Millä varasijalla olit? Itse olin 4., mutta pääsin Joensuuhun. Hain kahteen kohteeseen ja vähän jäi harmittamaan, olisinko päässyt Helsinkiin, jos olisin panostanut vain ja ainoastaan siihen. Noh, kaikista kaupungeista valmistuu psykologeja, mutta Joensuuta on kaupunkina vaikea kestää edes paria vuotta.
Kirjoitin edellisen kommentin, ja siinä lainaus ei näköjään onnistunut. Tähän siis viittasin. T. tyyppi varasijalta 1
Osaisko kukaan selventää, miten TTH:n kokeessa tehtävä 1.1.6. on kuulunut laskea? Miten ihmeessä lineaarista regressiota on voinut laskea, jos ei puuttuvia havaintoja ole voinut täydentää keskiarvoilla?
Vierailija kirjoitti:
Osaisko kukaan selventää, miten TTH:n kokeessa tehtävä 1.1.6. on kuulunut laskea? Miten ihmeessä lineaarista regressiota on voinut laskea, jos ei puuttuvia havaintoja ole voinut täydentää keskiarvoilla?
Sainkin sen jo laskettua. Vaati näköjään vaan luetunymmärtämistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Hullua, olin Joensuuhun varasijalla 5 ja ilmeisesti juuri sinun perässä alkuperäisessä varasijajonossa. Nyt kituuttelen varasijalla 1, ja elättelen turhaa toivoa, että nousisin vielä hyväksyttyjen joukkoon. Joensuu olisi just mulle se ykköspaikka suorittaa psykologin opinnot. Mutta toivotan sulle tsemppiä opintoihin, ja että ihastuisit kaupunkiin niin kuin me, jotka eivät vielä päässeet! :)
Voi että. Toi on kyllä aika kamalaa olla varasijalla 1 D:
Itse olen tällä hetkellä varasijalla 10 ja tiedän, että ensi keväänä sit uudestaan. Ahdistaa vaan se, että jos Joensuu tulee yhteisvalintaan niin kirjat vaihtuu ja tulee artikkeleita yms. Siinä no sit taas kauhee homma ja muutenkin se yhteisvalinnan tilastotiede on aikamoista tähtitiedettä verrattuna Joensuun kokeeseen :(
Ja mulla on vielä paskat yo-paperit. 1 M ja muutama Eximia, mutta niillä ei tee yhtään mitään yhteisvalinnan kokeessa.
Toivottavasti pääset varasijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vau! Varasija 1! Itse olin viime keväänä varasijalla 1 ja en päässyt. Se oli aivan hirveä tunne. Jotain niin sanoinkuvailematonta. Niin lähellä!! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että pääset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau! Varasija 1! Itse olin viime keväänä varasijalla 1 ja en päässyt. Se oli aivan hirveä tunne. Jotain niin sanoinkuvailematonta. Niin lähellä!! Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että pääset!
Kiitos paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Toi on kyllä aika kamalaa olla varasijalla 1 D:
Itse olen tällä hetkellä varasijalla 10 ja tiedän, että ensi keväänä sit uudestaan. Ahdistaa vaan se, että jos Joensuu tulee yhteisvalintaan niin kirjat vaihtuu ja tulee artikkeleita yms. Siinä no sit taas kauhee homma ja muutenkin se yhteisvalinnan tilastotiede on aikamoista tähtitiedettä verrattuna Joensuun kokeeseen :(
Ja mulla on vielä paskat yo-paperit. 1 M ja muutama Eximia, mutta niillä ei tee yhtään mitään yhteisvalinnan kokeessa.
Toivottavasti pääset varasijalta.
Kiitos, ja tsempit sullekin tähän tunnemyllerykseen
Sama ahdistaa muakin, toivon todella, että kirjat säilyisivät samana ensi vuonnakin (tosin ne on ollut noi jo pari vuotta niin on mahdollista, että vaihtuvat..). Tutustuin kans viime syksynä yhteisvalinnan matikan kirjaan ja se kieltämättä on jotain ihan muuta kuin tää Karjalaisen.. Toivottavasti Joensuu ei siirry yhteisvalintaan. Pelottaa myös uudistus, jolla osa pääsee suoraan yo-papereilla sisään, ei mullakaan siihen kiintiöön pisteet riitä.
Mutta nautitaan kesästä ja paljon tsemppiä ens kevättä varten, vielä me sinne päästään! :)
Haha. Otan myös sen riskin ;)