Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PSYKOLOGIA 2018

Vierailija
08.01.2018 |

En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.

Kommentit (901)

Vierailija
781/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku...... on varmaan ihan turha toivoa pääsevänsä Jkl:ään sisälle, jos on nyt varasijalla 30? Mitähän hittoa teen taas välivuoden.

Vierailija
782/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itku...... on varmaan ihan turha toivoa pääsevänsä Jkl:ään sisälle, jos on nyt varasijalla 30? Mitähän hittoa teen taas välivuoden.

Töitä, ja extratöitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei Joensuun varasijat tipu yhtään vaikka jkl tuli

Vierailija
784/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä nähdään 😍😍😍 ihanaa! Ei enää ikinä tällaista kevättä huhhhh. Onnea kaikille muillekin!!! Tsemppiä niille ketkä ei päässy, tuntuu varmasti just nyt kamalalta, mutta joku päivä tekin saatte kokea tän!

Vierailija
785/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne automaattisesti päivity ne varasijat. Ne täytyy erikseen ajaa ohjelmistoon, joten huomenna luulisi näkyvän.

Vierailija
786/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne automaattisesti päivity ne varasijat. Ne täytyy erikseen ajaa ohjelmistoon, joten huomenna luulisi näkyvän.

😭😭

Vierailija
787/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä ollan sisällä!!!

Vierailija
788/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jännitys! Hain Tampereelle, Helsinkiin ja Turkuun tuossa järjestyksessä. Turkuun minut hyväksyttiin ja olen Helsinkiin 11. varasijalla. Tilanteeni ja mieleni on muuttunut keväästä ja nyt olisinkin kaikista mieluiten menossa Turkuun, joten olin eilen ihan liekeissä tuloksista. Nyt alkoi yhtäkkiä mietityttää, että mitä jos varasijapaikkani kiipii dramaattisesti ylöspäin Tampereen tulosten paljastuessa, ja minut valitaankin Helsinkiin. Voiko niin käydä?

Mielikuva oli niin selvä, ettei kutsua soveltuvuuskokeeseen olisi edes tullut, jos olisin ollut pääsemässä Tampereelle tai Helsinkiin. Mutta jos samat tyypit ovat hakeneet sekä Tampereelle että Helsinkiin ja nyt Helsinkiin valituista siirtyykin joukko Tampereelle, saattaa tämän tytön matka käydä kohti pääkaupunkia. Kiitollinen ja riemuissani olen opiskelupaikasta missä vain, ei sillä, mutta Turussa olisi henkilökohtaisista syistä kätevämpää. On tämä monimutkaista!

Mutta etkös sä voi nyt sitten jo ottaa Turun paikan vastaan? Sittenhän ei pääse käymään niin, että ”vahingossa” pääsisit Helsinkiin. 😊

Mun mielestä näin ei voi enää nykyään tehdä! Vaikka ottaiskin paikan vastaan (jos siis edes pystyy) niin se vastaanottaminen on ehdollinen ja jos pääsee ensisijaiseen, menee automaattisesti siihen ja jo vastaanotettu paikka siirtyy eteenpäin.

https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht… Tämän linkin perusteella pystyy.

Noin on siis ollut aina ennen, mut olin lukevinani et tää systeemi just poistuu. Mut toisaalta jos se tuolla lukee niin ehkei sittenkään oo poistunut?

Tuon mukaan tosiaan pitäisi kyllä pystyä ottamaan alempi kohde vastaan. 🤔 Onkos sulla siellä Opintopolussa vaihtoehtona jo vastaanottaa tuo Turun paikka? Mulle tuli heti mahdollisuus vastaanottaa opiskelupaikka (pääsin heti ykköskohteeseeni eli Joensuuhun).

Eipä ole, lukee "Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)" ja ohessa ehdot, minkä täyttyessä paikkaa tarjotaan minulle. Ei se taida auttaa kuin odotella.

Mulla sama tilanne. Varasijalla ensisijaiseen hakukohteeseen Helsinkiin, mutta Turkuun hyväksytty. Tällä hetkellä menisin mieluummin Turkuun. Ilmeisesti jos tilanne on sama vielä huomenna kun kaikki tulokset on tulleet, on mahdollista ottaa suoraan vastaan tuo Turun paikka

Vierailija
789/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muiden Joensuun varasijat näyttää? Mä olin alle 30 varasijalla ja nyt näyttää että peruuntunut,pisteet ei riitä varasijalle???

Vierailija
790/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään joka olisi päässyt Helsinkiin, mutta haki ensisijaisesti Tampereelle tai Turkuun ja pääsi sinne?

Vierailija
791/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo varasija muuttunut tänään laisinkaan

Vierailija
792/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään joka olisi päässyt Helsinkiin, mutta haki ensisijaisesti Tampereelle tai Turkuun ja pääsi sinne?

Multa ainakin joku varasijalainen saa helsinkiin paikan!

Vierailija
793/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo varasija muuttunut tänään laisinkaan

Ei mullakaan muuttunut kun jkl tuli, kunnes äsken tuli toi peruttu.

Vierailija
794/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vastaanotettu jo suurin osa opiskelupaikoista ja jäljellä oleviin ei enää riitä pisteet.

Vierailija
795/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten todennäköistä ensimmäiseltä varasijalta tulla vielä valituksi?

Mihin yliopistoon oot varasijalla?

Vierailija
796/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jännitys! Hain Tampereelle, Helsinkiin ja Turkuun tuossa järjestyksessä. Turkuun minut hyväksyttiin ja olen Helsinkiin 11. varasijalla. Tilanteeni ja mieleni on muuttunut keväästä ja nyt olisinkin kaikista mieluiten menossa Turkuun, joten olin eilen ihan liekeissä tuloksista. Nyt alkoi yhtäkkiä mietityttää, että mitä jos varasijapaikkani kiipii dramaattisesti ylöspäin Tampereen tulosten paljastuessa, ja minut valitaankin Helsinkiin. Voiko niin käydä?

Mielikuva oli niin selvä, ettei kutsua soveltuvuuskokeeseen olisi edes tullut, jos olisin ollut pääsemässä Tampereelle tai Helsinkiin. Mutta jos samat tyypit ovat hakeneet sekä Tampereelle että Helsinkiin ja nyt Helsinkiin valituista siirtyykin joukko Tampereelle, saattaa tämän tytön matka käydä kohti pääkaupunkia. Kiitollinen ja riemuissani olen opiskelupaikasta missä vain, ei sillä, mutta Turussa olisi henkilökohtaisista syistä kätevämpää. On tämä monimutkaista!

Mutta etkös sä voi nyt sitten jo ottaa Turun paikan vastaan? Sittenhän ei pääse käymään niin, että ”vahingossa” pääsisit Helsinkiin. 😊

Mun mielestä näin ei voi enää nykyään tehdä! Vaikka ottaiskin paikan vastaan (jos siis edes pystyy) niin se vastaanottaminen on ehdollinen ja jos pääsee ensisijaiseen, menee automaattisesti siihen ja jo vastaanotettu paikka siirtyy eteenpäin.

https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht… Tämän linkin perusteella pystyy.

Noin on siis ollut aina ennen, mut olin lukevinani et tää systeemi just poistuu. Mut toisaalta jos se tuolla lukee niin ehkei sittenkään oo poistunut?

Tuon mukaan tosiaan pitäisi kyllä pystyä ottamaan alempi kohde vastaan. 🤔 Onkos sulla siellä Opintopolussa vaihtoehtona jo vastaanottaa tuo Turun paikka? Mulle tuli heti mahdollisuus vastaanottaa opiskelupaikka (pääsin heti ykköskohteeseeni eli Joensuuhun).

Eipä ole, lukee "Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)" ja ohessa ehdot, minkä täyttyessä paikkaa tarjotaan minulle. Ei se taida auttaa kuin odotella.

Mulla sama tilanne. Varasijalla ensisijaiseen hakukohteeseen Helsinkiin, mutta Turkuun hyväksytty. Tällä hetkellä menisin mieluummin Turkuun. Ilmeisesti jos tilanne on sama vielä huomenna kun kaikki tulokset on tulleet, on mahdollista ottaa suoraan vastaan tuo Turun paikka

Jumankekka, enpä ole yksin. Ehdin jo huokaista helpotuksesta, että Turkuun vie tie, mutta onhan tässä vielä jännitysnäytelmää jäljellä. En ole ensikertalainen, joten todennäköisesti paikkani ei helposti liikahda, mutta Tampereen 4. varasija kieltämättä vilkuilee jännästi listan kärjessä. Voi, jospa sinne pääsisi minun sijastani joku, jolle Tampere on yhä se ylin haave.

Vierailija
797/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todennäköistä ensimmäiseltä varasijalta tulla vielä valituksi?

Mihin yliopistoon oot varasijalla?

Jyväskylään :/

Vierailija
798/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muiden Joensuun varasijat näyttää? Mä olin alle 30 varasijalla ja nyt näyttää että peruuntunut,pisteet ei riitä varasijalle???

Vain 10 otetaan molemmissa kiintiöissä (yhteispisteet ja pelkkä valintakoe) siihen ”lopulliseen” varasijajonoon.

Vierailija
799/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy niin koska Hgissä kovimmat pisteet .

Vierailija
800/901 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ei-ensikertalainen päässyt HKI/TKU/TRE ja millä pisteillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan