PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole oikea ala niille, jotka eivät osaa yhtä päivää odottaa pidempään tuloksia vaan hermoromahduksen partaalla sen takia. Ymmärrän, että jännittää, mutta kyllä varsinkin jos psykologiksi haluaa niin pitäisi olla jonkinlaista kykyä kestää painetta ja jännitystä.
Aika uskomaton heitto kyllä. Psykologit ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja se, että kertoo vauvapalstalla jännittävänsä itselle merkityksellistä asiaa, ei varsinaisesti kerro ihmisen toimintakyvystä paineen alla. Itse en toisaalta myöskään ole kovin hyvä kestämään oman elämän stressitekijöitä, mutta uskon että olisin loistava terapeutti (ajattelin jatkokouluttautua aikanaan) ihan muiden ominaisuuksieni takia.
Jos luet uudelleen mitä kirjoitin, niin en puhunut jännittämisestä vaan niistä yksilöistä, jotka ovat kirjoittaneet siihen tyyliin, että heidän koko päivä on pilalla eivätkä lainkaan kykene edes hengittämään koska tulokset eivät ole tulleet. Normaali jännittäminen on ihan normaalia, eikä siitä ollut kyse.
Miks ette te, jotka pääsitte, voi kertoo pisterajoja??
Ihan epäreilua että te jyväskyläläiset saatte jo nyt tietää vaikka teidän koe oli paljon myöhemmin kuin meillä :( Mä hain siis Hki-Tku-Tre ja turun soveltuvuuskoekutsut tulee vasta ens viikolla eikä tarkkaa päivää edes tiedä. Tosin eniten toivoisin ettei mulle tulis kutsua turkuun ja että pääsisinkin helsinkiin, mutta tulisipa edes kutsu sinne turkuun eikä niin ettei pisteet riittänyt mihinkään :(
Näin minäkin muistelisin!
Kauheeta tää odotus
https://www.jyu.fi/edupsy/fi/hakijalle/ajankohtaista-opiskelijavalinnas…
^Tuossa tämän vuoden aikaisempien alojen valintakokeisiin kutsuttuja ja sivun alalaidassa lukee tosiaan "Lähetettäviä viestejä on tuhansia, joten lähetykset kestävät koko päivän. Odota rauhassa oman viestisi saapumista." Sen perusteella uskon että soveltuvuuskokeesta tippuneetkin saavat jonkin sortin ilmoituksen, kuulostaa riskaabelilta ja sekasortoa lietsovalta jättää ilmoittamatta enemmistölle tuloksista ja sitä kautta saisivat yliopistolla varmasti lisää kuormittavia soittoja ja kyselyitä.
Sähköposti tulee kaikille huolimatta siitä, saako kutsun vai ei. Viestissä lukee omat pisteet ja alin pistemäärä, millä on päässyt soveltuvuuskokeeseen. Näin viime vuonna ja myös netissä lukee, että viestin saa jokainen.
vtatasgsagasg kirjoitti:
Miks ette te, jotka pääsitte, voi kertoo pisterajoja??
Voihan se olla, että ovat vaan trolleja niin vaikeahan sitä sitten on kertoa. Sitä tässä pyörittelin että helppohan se olisi trollata ja eskaloida muiden ahdistusta vaikka todellisuudessa kaikki kutsut olisivat vielä lähtemättä. Mutta voivat toki olla todellisiakin.
Psykoilija kirjoitti:
Tiedoksi että ne, jotka eivät pääse soveltuvuuskokeisiin, eivät saa viestiä. Eivät tietenkään ilmoittele kaikille 1000:lle.
Höpöhöpö. Tässä suora lainaus Jyu:n sivuilta "Tulokset ilmoitetaan kaikille hakijoille sähköpostitse 30.5.2018".
Ja kyllä minä ainakin viime vuonna sain tiedon, että ei riittänyt pisteet soveltuvuuskokeisiin. Samassa viestissä ilmoitettiin saamani pisteet, pisterajat jne.
Sinä vuonna kun itse hain, vain valitut saivat viestin. Voi olla, että lähettävät valituille tänään ja muille myöhemmin. Valittujen on hyvä saada tieto ajoissa, jotta osaavat varata matkat saveen. Muilla ei ole niin kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei ole oikea ala niille, jotka eivät osaa yhtä päivää odottaa pidempään tuloksia vaan hermoromahduksen partaalla sen takia. Ymmärrän, että jännittää, mutta kyllä varsinkin jos psykologiksi haluaa niin pitäisi olla jonkinlaista kykyä kestää painetta ja jännitystä.
Aika uskomaton heitto kyllä. Psykologit ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja se, että kertoo vauvapalstalla jännittävänsä itselle merkityksellistä asiaa, ei varsinaisesti kerro ihmisen toimintakyvystä paineen alla. Itse en toisaalta myöskään ole kovin hyvä kestämään oman elämän stressitekijöitä, mutta uskon että olisin loistava terapeutti (ajattelin jatkokouluttautua aikanaan) ihan muiden ominaisuuksieni takia.
Jos luet uudelleen mitä kirjoitin, niin en puhunut jännittämisestä vaan niistä yksilöistä, jotka ovat kirjoittaneet siihen tyyliin, että heidän koko päivä on pilalla eivätkä lainkaan kykene edes hengittämään koska tulokset eivät ole tulleet. Normaali jännittäminen on ihan normaalia, eikä siitä ollut kyse.
En ole tämä kenelle vastasit, mutta itse en ainakaan ota tänne kirjoitettuja viestejä niin kirjaimellisesti. :D Viesteihin helppo lisätä vähän tunnetta ja pistää hieman yli, varsinkin kun oikeasti jännittää.
Psykoilija kirjoitti:
Sinä vuonna kun itse hain, vain valitut saivat viestin. Voi olla, että lähettävät valituille tänään ja muille myöhemmin. Valittujen on hyvä saada tieto ajoissa, jotta osaavat varata matkat saveen. Muilla ei ole niin kiirettä.
Minä vuonna hait?
Ok, käytäntö on sitten jossain välissä muuttunut. Luulisin, että lähettää ensin kokeeseen päässeille, sitten muille.
Jaa a olivatkohan trolleja nämä, jotka väittivät kutsun saaneensa
Vierailija kirjoitti:
Psykoilija kirjoitti:
Sinä vuonna kun itse hain, vain valitut saivat viestin. Voi olla, että lähettävät valituille tänään ja muille myöhemmin. Valittujen on hyvä saada tieto ajoissa, jotta osaavat varata matkat soveen.. Muilla ei ole niin kiirettä.
Minä vuonna hait?
Siis kolme vuotta sitten.
Kyllä mä ainakin sain tiedon viime vuonna heti aamusta ettei paikka napannut
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin sain tiedon viime vuonna heti aamusta ettei paikka napannut
Sama täällä.
Kylläpä jännittää vaikka tiedän ettei tuu kutsua!
Jännittää ihan kohtuullisesti. Laskeskelin, että sain aika suurella varmuudella 45-57/50 oikein. Ei näy ei kuulu sähköpostia.
Kerrottiinko teille teidän saamat pisteet tai pisterajaa soveltuvuuskokeisiin?