PSYKOLOGIA 2018
En nopealla vilkaisulla löytänyt keskustelua vuonna 2018 psykaa hakeville, joten eiköhän laiteta keskustelu pystyyn!
Oletteko hakemassa, monennetta kertaa, miltä kevät näyttää?
Itse olen hakemassa Joensuuhun ensimmäistä kertaa.
Kommentit (901)
57 oikein 50:stä luulis riittävän.
JES!! Kutsu tipahti juuri sähköpostiin. Onnea ja tsemppiä kaikille tuli teille kutsua tai ei! Itselläni pisteitä 94/100 ja pisteraja tänä vuonna 90/100.
Mikä on yhteispisteiden pisteraja? Siinä kiintiössä minä varmaan menisin jos olisin mennäkseni
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yhteispisteiden pisteraja? Siinä kiintiössä minä varmaan menisin jos olisin mennäkseni
Soveltuvuuskokeisiin yhteispistemäärän perusteella kutsuttavien alin yhteispistemäärä oli 174/220 (koska tämän pistemäärän saaneita oli useita, paremmuusjärjestyksen ratkaisi valintakokeen pistemäärä. Kutsuttavilla valintakokeen pistemäärän tuli olla vähintään 90). Valintakoepistemäärän perusteella kutsuttavien alin valintakoepistemäärä oli 90/100 (koska tämän pistemäärän saaneita oli useita, paremmuusjärjestyksen ratkaisi todistuspistemäärän ja valintakokeen yhteispistemäärä. Kutsuttavilla yhteispistemäärän tuli olla vähintään 171).
Kertokaa joku myös, jos ootte saanu tiedon, että ette pääse soveltuvuuskokeisiin. En meinaa jännitykseltä pysyä housuissani, ja mietin, että saako tiedon ensimmäisenä ne, jotka pääsevät soveltuvuuskokeisiin...
Kiitos! Nyt alkoi jännittämään lisää. Todistuspisteitä 110 niin eihän tuossa olisi tarvinut saada kuin yli 64 pistettä kokeesta :O Tosin en ole ensikertalainen niin vaikea kuitenkaan huokaista helpotuksesta.
Tsemppiä kaikille hakijoille tasapuolisesti, mielenkiintoiselle ja hyvin työllistävälle alalle olette hakeutumassa. :) Valmistuin itse muutama vuosi sitten Itä-Suomen yliopistosta ja nyt vakivirassa. Palkkakehityskin ollut varsin myönteinen. Moni luulee, että psykologeilla on todella heikko palkka, mutta turhaan. Miljonääriksi tuskin pääsee, mutta varsin mukaviin ansioihin kyllä, etenkin, jos osaa yhtään neuvotella palkastaan.
Työnkuva on sopivassa suhteessa itsenäinen ja vuorovaikutteinen ja varmasti jokaiselle löytyy kiinnostava sovellusala (niitä riittää). Minua ilahduttaa myös viikoittain se, että työtäni tuntuvat arvostavan sekä asiakkaat että moniammatilliset työtoverit ja saan usein vilpittömän myönteistä palautetta. Psykologityön rankkuudesta: toki ihmisläheisessä työssä tulee vastaan kaikenlaista, mutta se tuo ihanasti näkökulmia elämään. Työ ei kuitenkaan ole synonyymi terapeutille, toisin kuin yllättävän moni virheellisesti luulee.
Aurinkoista kesää, jään seuraamaan keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kaikille hakijoille tasapuolisesti, mielenkiintoiselle ja hyvin työllistävälle alalle olette hakeutumassa. :) Valmistuin itse muutama vuosi sitten Itä-Suomen yliopistosta ja nyt vakivirassa. Palkkakehityskin ollut varsin myönteinen. Moni luulee, että psykologeilla on todella heikko palkka, mutta turhaan. Miljonääriksi tuskin pääsee, mutta varsin mukaviin ansioihin kyllä, etenkin, jos osaa yhtään neuvotella palkastaan.
Työnkuva on sopivassa suhteessa itsenäinen ja vuorovaikutteinen ja varmasti jokaiselle löytyy kiinnostava sovellusala (niitä riittää). Minua ilahduttaa myös viikoittain se, että työtäni tuntuvat arvostavan sekä asiakkaat että moniammatilliset työtoverit ja saan usein vilpittömän myönteistä palautetta. Psykologityön rankkuudesta: toki ihmisläheisessä työssä tulee vastaan kaikenlaista, mutta se tuo ihanasti näkökulmia elämään. Työ ei kuitenkaan ole synonyymi terapeutille, toisin kuin yllättävän moni virheellisesti luulee.
Aurinkoista kesää, jään seuraamaan keskustelua.
Ihana kommentti! Itse haen Joensuuhun psykalle ja nyt vaan jännitän tässä tuloksia muutaman viikon :)!
Siis oikeesti viis tehtävää sai vaan olla väärin?.. eipä ne pisterajat sit laskenukkaa xd jännä nähä mitä ens vuonna tapahtuu
Mitä vastaisitte siihen, että kuinka monta pitää tutkia jos on isovanhemmat, lapset ja lapsenlapset tutkittavana?
Oispa kyllä kiva saada varmuus siitä, tuleeko viesti tänään myös niille, jotka eivät pääse soveltuvuuskokeisiin. Itse uskon kuuluvani jälkimmäiseen ryhmään, sillä vaikka koe meni hyvin, en usko sen ihan riittävän jatkopaikkaan. Sinänsä ei harmita, sillä mulla on jo yksi yliopistotutkinto ja psykan opinnotkin sillä mallilla, että voin tulevaisuudessa hakea avoimen väylän kautta. Psykan opintojen suorittaminen on ollut aina haaveena, mutta vasta aikuisiällä oman perheen perustamisen ja nuorten parissa tehdyn mielenterveystyön myötä alkoi tuntua siltä, että olen valmis opintoihin - ja erityisesti opintojen jälkeiseen vastuulliseen työhön. Tsemppiä kaikille hakijoille!
Mulle tuli nyt tieto, että en päässyt. Onnea kaikille jatkoon päässeille! :)
Aivan nerokas purkaus tuosta miesenergiasta, nauratti paljon. Naiset on parhaita. Tää mies ei päässyt sisään, 58/100 ja ens vuonna uudestaan.
Tuli viesti jo. En päässyt jatkoon Jyväskylään.
Ei onnistu 3 hakukertakaan... 90/100 ja yopisteet ei riitä tohon tasapisteissä olevien kilpailuun :( tällä hetkellä vituttaa niin paljon, koska tiedän olevani valmis opiskelemaan.. En voi vieläkään uskoa, että mun tilanteessa ois saanu olla virheitä vaan 4. Eipä auta arvosanojenkaan korotus, kun niitä on kerran jo korottanu tuloksetta. Aikalailla pattitilanteessa ollaan :(
Moi,
voiko joku auttaa tässä: siinä Jyväskylän kokeessa kysyttiin, millaisia Lappalaisen mukaan ovat Shift your Stress -ohjelman ensimmäiset tulokset. Ja siinä oli se, että tulokset ovat IAPT-mallin mukaiset/valmentajat olivat tyytyväisiä ohjelmaan ja yhdessä ammattihlön puhelintuen avulla niillä oli positiivinen vaikutus.. + että tulokset on alustavia, koska ne on tutkittu vain laadullisin menetelmin. Ihmettelin, että miksi kolme vastausta on oikein, kun pitää valita yksi. Nyt aloin miettimään - kysyttiinköhän siinä, mikä niistä EI pidä paikkaansa? Ihmettelen, miten muka en olisi huomannut....
Mulle tuli kutsu apuaaaa, enkä ole trolli. Minuutti sitten. Kädet tärisee!!!