Onko 50 minuutin työmatka suuntaansa kaupungissa liian pitkä?
Mielestäni maksimissaan 30 minsaa saisi olla. Ei ole mahdollisuutta etätyöhön.
Kommentit (92)
Lyhyt aika. Itsellä menee 6 tuntia työmatkaan suuntaansa, tosin ajan sen vain kahdesti viikossa.
Oulun legenda Marko "Varjo Kulli" Kokko ei ikinä tuhlaisi niin paljoa aikaansa työmatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Autolla, vai kävelle
Julkisilla.
Mulla on 40 min yhteen suuntaan ja rakastan istua työpäivän jälkeen silmät kiinni kuunnellen äänikirjaa
Sekunttikin tuhlattua aikaa johonkin työhön ja työmatkoihin on liikaa.
Kyllä. Ellei halua istua kovassa pissihädässä bussissa 2h. Edestakainen matka. Pakkasella vielä odottelua ja kävely. Auto joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 40 min yhteen suuntaan ja rakastan istua työpäivän jälkeen silmät kiinni kuunnellen äänikirjaa
...että mä vihasin sitä, varsinkin jos oli 17.30 saakka!
itsellä oli aiemmin 12 min ja työpaikan vaihduttua 6km lähemmäs matka kestää reilut 15min johtuen kaupunkiliikenteesä/liikennevalot...aiemmin pääsi motaria pitkin
Uskon, että väsyt. Mieti, voitko hankkia autoa. Jos voit hankkia auton, harkitse. Mutta julkisilla...Jos vähän pyöristetään (kun niillä julkisilla kulkiessa siihen bussipysäkiille menoon menee jo sen 10 minuuttia, yhdessä viikossa istut sen 8 tunnin mittaisen työpäiväsi lisäksi
(50min=) 1 t x 2 x 5 tuntia työmatkoja, eli 40 t töitä, 10 t työmatkoja.
Suomeksi teet 50 tuntista viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ellei halua istua kovassa pissihädässä bussissa 2h. Edestakainen matka. Pakkasella vielä odottelua ja kävely. Auto joillakin.
Mitä väliä sillä on, onko AV:lla dösässä vai kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä pääsen ma-to 15:05 ja pe 14:35
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että väsyt. Mieti, voitko hankkia autoa. Jos voit hankkia auton, harkitse. Mutta julkisilla...Jos vähän pyöristetään (kun niillä julkisilla kulkiessa siihen bussipysäkiille menoon menee jo sen 10 minuuttia, yhdessä viikossa istut sen 8 tunnin mittaisen työpäiväsi lisäksi
Työmatka ei ole työaikaa. Yhtä hyvin voidaan laskea työajaksi paitojen silittäminen, housujen prässäys, hiusten laittaminen ennen kuin lähtee töihin, jne. Oho! Teen kuusikymmentuntisia työviikkoa ilman ylityökorvauksia.
Onhan se melko pitkä aika. Hsl alueella ainakin julkisilla on (liian) hidasta liikkua. Jos on Helsingistä kyse niin samassa ajassa pääsee autolla ainakin 50km matkan (liikenteestä riippuen), ja asunnotkin ovat halvempia kehyskunnissa.
Vierailija kirjoitti:
= Suomeksi teet töitä ma, ti, ke, to, pe, la ja vielä osan sunnuntaistakin. Tahdotko todella 7-päiväisen työviikon? Vaikkei olekaan kyse päivistä, ihmisillä on tietyt perusenergiatasot. Jos päiväsi ovat liian täynnä viikolla, olet uupunut viikonloppuisin. Voi olla, että viikonloput menevät kokonaisuudessaan sairasteluun, uneen ja töistä toipumiseen, sos. suhteet kärsivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihasit äänikirjan kuuntelua tyämatkalla, mutta kuuntelit silti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmatka ei ole työaikaa. Yhtä hyvin voidaan laskea työajaksi paitojen silittäminen, housujen prässäys, hiusten laittaminen ennen kuin lähtee töihin, jne. Oho! Teen kuusikymmentuntisia työviikkoa ilman ylityökorvauksia.
Mitäs teet. Ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla ihan tavallinen.
No mutta Helsinkihän on "maailman toimivin kaupunki". Omasta mielestään...
On se aika helvetin pitkä aika.